Nosaukums angļu valodā:New Tendencies in Economics and Entrepreneurship
Projekta numurs NPJP-2018/10154
Projekta norises periods 08/2018 - 10/2021
Projekta partneri:
Koordinators: Calmare International School (Zviedrija)
Dalībnieki: Hugo Treffner Gymnasium (Igaunija)
Fjolabrautaskolinn vid Armula (Islande)
Rīgas Valsts 2. ģimnāzija
Projekta mērķis un uzdevumi:
Izglītot vidusskolas skolēnus un pedagogus par modernām tendencēm biznesā un uzņēmējdarbībā par tēmām, ko nemāca skolas ekonomikas mācību programmā:
- Sociālā uzņēmējdarbība
- Aprites ekonomika
- Koplietošanas ekonomika.
Veicināt praktisku iemaņu apgūšanu jaunu, inovatīvu biznesa ideju radīšanā.
Iepazīstināt skolēnus un pedagogus ar reāliem piemēriem praksē, kā inovatīvas biznesa idejas par katru no tēmām ir tikušas realizētas reālajā dzīvē starptautiskajā tirgū.
Projekta rezultāti:
Izveidota projekta mājas lapa un Facebook lapa, kur pieejama papildus informācija par projektu un visi projekta rezultāti:
Uzņemšana Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā
2022./2023. mācību gadam
Uz 10.klasi 10. klasēs ar padziļinātu matemātikas apguvi
Informācija par skolēnu uzņemšanu RV2.Ģ 10. klasēs ar padziļinātu matemātikas apguvi šeit
Apvienotā iestājpārbaudījuma rezultāti šeit
Pieteikšanās konkursam uz RV2.Ģ 10. klasi ar padziļinātu matemātikas apguvi šeit
Konkursa uz RV2.Ģ 10. klasi ar padziļinātu matemātikas apguvi rezultāti šeit
Pretendenti, kuriem ir ieteikums uzņemt 10. klase, un kuriem apliecības par pamatizglītību izsniegšanas termiņš ir 16. jūnijs vai vēlāk, dokumentu izsniegšanu saskaņo individuāli e-pastā Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.
Uz 10.klasi virzienā ar padziļinātu humanitāro mācību priekšmetu apguvi apguvi
Informācija par skolēnu uzņemšanu RV2.Ģ 10. klasē ar padziļinātu humanitāro mācību priekšmetu apguvi šeit
Konkursa uz RV2.Ģ 10.klasi ar padziļinātu humanitāro mācību priekšmetu apguvi rezultāti šeit
https://rv2g.edu.lv/pdf/bak22.pdf
Iestājpārbaudījumi notiks 2022.g. 2.jūnijā Krišjāņa Valdemāra ielā 1:
Pieteikuma anketa šeit
Pieteikumam jāpievieno 10.klases liecība, nosūtot ieskenēto kopiju uz e-pastu Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. , lai varētu veikt 10.klases mācību priekšmetu salīdzināšanu.
Diploma programmas koordinatore Inga Treimane.
10. b klase Skolas somas ietvaros apmeklēja jaunākās latviešu filmas: piedzīvojumu pilno latviešu vesternu "Wild East. Kur vedīs ceļš" ( režisors Matīss Kaža) greznajā kinoteātrī Splendid Palace un sirreālo vēstures filmu " Gads pirms kara" ( režisors Dāvis Sīmanis) nelielajā kinoteātrī Bize.
20.aprīlī 10.a klase devās uz Latvijas Nacionālo Mākslas muzeju lai skatītu lingvistisko konceptuālismu. Izstādē bija skatāmi darbi, kuros bija iekļauti teksti no dažādiem laika periodiem, sākot ar 50.gadiem līdz pat mūsdienām. Skolēni iepazinās ar laikmetīgās mākslas dažādām izpausmēm, sākot ar gleznām, grafikām un skulptūrām un visbeidzot ar kinētiskiem objektiem, video instalācijām. Ar lielu azartu tika aplūkoti mākslas darbi, kurus varēja aiztikt, vērt vaļā un rullēt. Liela piekrišana bija arī video stāstiem.
Ar skolotāju Dainu Štokmani katra literatūras stunda ir īpaša, taču, mācību gadam un vidusskolas posmam noslēdzoties, pēdējās stundas skolotāja ierosināja pavadīt vēl neparastākā gaisotnē.
9. maija rītā devāmies uz Ziedoņa klasi, veidojot simbolisku gredzenveida kompozīciju, jo arī mūsu klases pirmā kopīgajā literatūras stunda tika aizvadīta turpat. Ja 10. klases sākumā izlauzāmies no Ziedoņa pasaku istabām, tad šogad, pabeidzot 12. klasi, atgādinājām sev Latvijas Kultūras kanona vērtības. Nodarbības ietvaros darbojāmies grupās, veicot dažādus uzdevumus, brīvi orientējoties Ziedoņa klases telpās, izmantojot visus pieejamos resursus, pārbaudot savu atjautību, uzmanības spējas un radošumu. Katra grupa tuvāk iepazina 2 no kanonā iekļautajām vērtībām, piemēram, rudzu maizi, Rolanda Kalniņa filmu "Elpojiet dziļi...", dzejnieku Uldi Bērziņu, Dziesmu svētkus, Latvijas plakātus, pantomīmu un citas. Prezentējot otro jeb radošo uzdevumu, varējām pasmieties gan par sevi, gan cits par citu un arī priecāties, cik talantīgi un izdomas bagāti esam. Nodarbības noslēgumā noskatījāmies filmu "Imants Ziedonis. Portrets locījums", kas atklāja (un atgādināja) dzejnieka dzīvē nozīmīgas vērtības, kā arī paši centāmies pamanīt viņa saistību ar Latvijas Kultūras kanonā iekļautajām.
Mācību stundas, kas aizvadītas Ziedoņa klasē, palikušas atmiņā kā gaišas, omulīgas un radošuma piesātinātas.
12.a klases vārdā Gita Evelīna Reinfelde
2022. gada 4. aprīlī mēs, 11.c klase, Skolas Somas ietvaros apmeklējām Valmieras drāmas teātra izrādi MEKLĒTĀJI. Izrādi ir radījis Artūrs Dīcis un tajā ir atspoguļotas pasaules mēroga problēmas, ar kurām saskaras ne tikai mūsu vienaudži, bet arī pieaugušie. Izrāde attaino piecu jauniešu neparasto ikdienu, kad tie iet cauri dažādiem izaicinājumiem un atrodas sevis meklējumos, riskējot un izzinot ne tikai liberālas pasaules vērtības, bet arī seksuālo orientāciju. Tā pat arī pieaugušie tēli uzvedumā iet cauri daudzdažādām problēmām un meklē labāko veidu kā tās atrisināt.
Lai arī kā mēs novērtējam šo iespēju, šī nebūs tā izrāde, uz kuru sniegsies roka pirkt biļetes vēlreiz. Izrāde bija interesanta, tomēr tā bija ļoti pārpildīta ar notikumiem un, lai gan bija brīži, kad aizrāvās elpa, pietrūka vienotas notikumu līnijas un bija grūti izsekot līdzi stāsta attīstības punktiem.
"Man ļoti patika izrāde "Meklētāji," it īpaši aktieri, kas tajā uzstājās. Tā ne gluži nebija nopietna, bet gan uzjautrinoša un komēdiska teātra izrāde. Bija smieklīgi dzirdēt necenzētu un jauniešu vidū lietotu leksiku uz teātra skatuves. Dažādi haotiskie un pārspīlētie notikumi izrādes sižetos bija ļoti uzjautrinoši un atgādināja man par, dažādiem paša piedzīvotiem atgadījumiem. Kopumā atstāju teātri ar pozitīvu noskaņu un ieteiktu to arī citiem."
"Priekš jauniešiem izrāde ir lieliska, sen nebiju tā smējies. Tai pat laikā tika apskatītas visai nopietnas problēmas, pasniegtas viegli saprotamā veidā. Vienīgā sūdzība ir problēmas trūkums izrādes sākumā, lietas vienkārši notiek, bet vispārīgi man ļoti patika."
"Izrāde patika, tā škita interesanta. Bija aizraujoši redzēt daudzpusīgo sižetu un unikālas noskaņas. Izrādes garums arī patika, tas nebija ne par īsu, ne par garu. Aktier u sniegums bija ļoti labs. Bija kontrastējoši brīžī starp smieklīgo un dramatisko. Īpašus mīnusus izrādei nesaskatu, tikai to, ka varēja būt vēl viens cēliens."
"Apmeklējām ar klasi VDT izrādī "Meklētāji." Priekšnesums bija pārsteidzoši nenopietns, humorisks, ko iepriekš teātrī nebiju pieredzējis. Aktiermākslas studenti bija pārsteidzoši talantīgi un katrs savu lomu nospēlēja ideāli. Pati izrāde bija par jauniešiem, kuri nezin, ko darīt ar dzīvi savos divdesmit gados. Izrāde balstīta uz patiesiem notikumiem, kas vēl nav notikuši. "
"Teātris patika. Stulbi joki, bet ļoti sasmīdināja, un tajā pašā laikā bija ietvertas nopietnas tēmas. Talantīgi akietri. Garlaicīgi nebija ne mirkli."
"Kopumā atsvaidzinoša un uzjaurinoša izrāde, kas uzskatāmi piemērotāka jauniešiem, ko varēja novērot gan izpildījuma, gan jauniešu atsaucības dēļ. Lai gan pārsvarā iestudējums šķita tīri komēdisks, to caurvja dažādas nopietnas tēmas un pieredzes stāsti, kuru pamatā bij a cilvēcīgi cilvēki- katrs savos meklējumos. Tēlu dzīves bija dažādas, tomēr to meklējumi tos saistīja, kas arī, manuprāt, ir tas, kāpēc katrs skatītājs (it īpaši jaunie, sevi vēl neatradušie) iestudējumā redzēto var attiecināt arī uz sevi, kaut ko no tā iegūstos. Ņemot vērā to, ka tā ir diplomdarba izrāde, manuprāt, jaunie aktieri ssevi parādīja ļoti dauzdsološi un kvalitatīvi, iedvesmojot meklētājus."
Ideja izrādei bija ļoti interesanta- katram ir savs dzīves stāsts, kas ir kā bagāža, kura velkas līdzi visu mūžu un ietekmē cilvēka tālāko rīcību. Tomēr jauniešos attēlotie stereotipi bija pārspīlēti.
Kopumā izrāde radīja negatīvu priekšstatu par jauniešiem.
Izrādei ir potenciāls, jo skartās tēmas ir svarīgas. Dziļi sirdī gribētos ticēt, ka no malas mēs neesam tik šausmīgi.
Šī izrāde raisīja dažādas emocijas, bet pozitīvās noteikti bija vairāk. Patika aktieru atveidotās lomas un viņu mākslinieciskā atdeve. Izrāde bija interesanta jauniešu dzīves interpretācija, taču ticu, ka daudzi to nesaprata vai uzskatīja par pārspīlētu.
Teātra izrāde izceļas ar savu haotismu, kuru periodiski pārtrauc aktieru slengs. Kopumā izrāde sirdī neiesakņojās.