Aizvadīts 10. klašu iepazīšanās pasākums

​18. oktobrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā notika ikgadējais 10. klašu iepazīšanās pasākums. Pasākums sākās ar 10. klašu skolēnu sagatavotajiem priekšnesumiem, kuros viņi iepazīstināja skolasbiedrus ar saviem talantiem. Pēc priekšnesumiem bija jāatbild uz āķīgiem viktorīnas jautājumiem par skolas vēsturi, skolotājiem un slaveniem skolas absolventiem. Tālāk desmitklasnieki devās uz sešām stacijām, kurās bija jāveic 11. klašu skolēnu sagatavotie uzdevumi, kas bija vērsti uz klašu saliedēšanu. Pasākumā notika arī klašu savstarpējā apdāvināšanās un diplomu izsniegšana, kā arī kopīga zvēresta nodošana. Noslēgumā varēja ļauties aktīviem deju soļiem.

​Paldies iesaistītajiem 11. klašu pārstāvjiem par veiksmīgu pasākuma noorganizēšanu!

10. KLAŠU SKOLĒNU ATSAUKSMES:

"Man ļoti patika, ka katra klase bija sagatavojusi savu priekšnesumu. Uzdevumi klasēs arī bija ļoti interesanti. Pēc šādiem pasākumiem klase saliedējas."
- Monika

"Man šajā pasākumā patika viss, it īpaši tās viktorīnas, protams, arī priekšnesumi un dejas beigās."
- Elizabete

"Patika atmosfēra! Ļoti patika izveidotās stacijas un to uzdevumi. Laba noskaņa. Ļoti jautri skatīties citu klašu priekšnesumus. Forša ideja par dāvanu apmaiņu, zvērests arī bija ļoti atjautīgs!"
- Sniedze

"Patika klašu vienotība, tas, ka katrai klasei bija iespēja izveidot priekšnesumu un iepazīstināt ar sevi. Protams, arī 11. klašu skolēnu izveidotās stacijas bija lieliskas un pārdomātas!"
- Alise

"Bija ļoti interesantas aktivitātes, un visas klase vairāk satuvinājās. Ļoti patika arī diskotēkas daļa."
- Nellija

"Patika klašu priekšnesumi. Skolotāji, kuri iesaistījās priekšnesumos. Stacijas. Apdāvināšanās."
- Krišs

"Patika skatīties citu klašu priekšnesumus, kā arī ar klasesbiedriem kopā gatavoties mūsu uznācienam. Balle arī bija ļoti forša."
- Marta

"Klašu uzvedumus bija interesanti skatīties, atrakcijas, kas bija jāveic kopā ar klasi, manuprāt, saliedēja mūs vēl vairāk, taču vislabāk man patika diskotēka."
- Emīlija


Teksts: Andris Ģērmanis

Foto: 11.e klase


Eiropas Parlamenta Vēstnieku skolas gada atklāšanas pasākums

Šī gada 23. oktobrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā norisinājās Eiropas Parlamenta Vēstnieku skolas atklāšanas pasākums. Skolā pulcējās vairāk nekā 300 programmas dalībnieku un skolotāju, pārstāvot ikvienu programmas dalības skolu no visas Latvijas.

Tā kā šis mācību gads veltīts, lai gatavotos nākamā gada Eiropas Parlamenta vēlēšanām, izzinot gan vēlēšanu būtību, gan politikas veidošanu, pasākuma dalībnieki ieguva ieskatu un padziļinātāk izzināja daudzveidīgos vēlēšanu aspektus. Tāpat skolēni piedalījās dažādās ekspertu vadītās lekcijās, kas bija veltītas komunikācijas stratēģijai, digitālajām novitātēm, vēlēšanu iespējamai nozagšanai, un veidoja sarunas ar jaunajiem līderiem, uzzinot vairāk par jauniešu iesaistes iespējām. Pasākuma laikā dalībniekiem bija iespēja tikties ar Eiropas Parlamenta deputātiem – Ivaru Ijabu un Daci Melbārdi -, kuri kopējā sarunā apsprieda ar vēlēšanām saistītos jautājumus un jauniešu iesaistes nozīmi.

Pasākuma īstenošanā piedalījās arī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 11.a klases skolnieces, kuras palīdzēja pasākuma organizatoriem ar viesu koordinēšanu un praktiskiem jautājumiem. Tāpat pasākumu apmeklēja arī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas EPVS komanda, kura, kā pārējie dalībnieki, iepazinās ar šī mācību gada iecerēm un ieguva nepieciešamās prasmes un zināšanas, kas noderēs turpmākā projekta izstrādei.

Pasākums bija piemērota vieta, kur skolēni atcerējās savu līdzdalības svarīgo nozīmi nākotnes Eiropas veidošanā un interešu pārstāvēšanā valsts un Eiropas pārvaldes institūcijās. Tika atgādināts, ka ikviena balss vēlēšanās ir svarīga, un skolēni jau tagad var sākt iesaistīties aktivitātēs un jauniešu organizācijās, lai iegūtu nepieciešamo pieredzi un zināšanas, kas noderēs turpmākajā dzīvē. Reflektējot uz pasākumā uzzināto, dalībnieki pauda, ka ir paplašinājuši zināšanas par Eiropas Parlamenta vēlēšanu norisi un jauniešu iesaistes iespējām, lai stiprinātu savā kopienā un vienaudžu vidū parlamentārās demokrātijas vērtības.

Ģeoloģijas mācību stundas muzejā

21. un 28. septembrī 12. klašu skolēni, kuri apgūst padziļināto ģeogrāfijas kursu Ģeogrāfija II, apmeklēja Latvijas Universitātes (turpmāk - LU) Muzeja Ģeoloģijas kolekciju, savukārt 5. oktobrī - Latvijas Nacionālo dabas muzeju.

Pirmā tēma padziļinātās ģeogrāfijas kursā saistīta ar ģeoloģiju un litosfēru, tādēļ ļoti svarīgi stundās apgūtās teorētiskās zināšanas par minerāliem un iežiem, zemestrīcēm un vulkāniem, Zemes attīstību un ģeohronoloģisko tabulu, Latvijas teritorijas ģeoloģisko attīstību, kontinentu dreifu, iežu aprites ciklu, reljefa formām un ledājiem sasaistīt ar praktiskām nodarbībām, ko lieliski piedāvā iespējas muzejos.

Pirmajā nodarbībā LU Muzejā apskatījām Latvijas teritorijas ģeoloģisko griezumu - dažāda vecuma Zemes dzīļu iežus un fosilijas. Muzeja ekspozīcijā iepazināmies arī ar daudzveidīgajiem Latvijas derīgajiem izrakteņiem un to izmantošanas iespējām.

Otrajā nodarbībā skolā mācītās teorētiskās zināšanas ģeoloģijas jautājumos varējām apgūt praktiski: noteikt minerālu un iežu cietību, izmantojot Mosa skalu, grupēt iežus pēc to izcelsmes, uzzināt, kur Rīgā var ieraudzīt stalaktītus, kur - gliemeždolomītu, iemācīties noteikt vairākus iežus, uzzināt, kāpēc viens un tas pats minerāls var būt dažādās krāsās.

Skolēni priecājās par iespēju šajā nodarbībā strādāt praktiski, sadarboties un iedziļināties šajā nebūt ne vieglajā tēmā. Bija arī iespēja uzdot jautājumus un saņemt uz tiem izsmeļošas atbildes.

Paldies nodarbības vadītājai Dr. ģeol. Vijai Hodirevai!

Savukārt 5. oktobrī apmeklējām Latvijas Nacionālo dabas muzeju, kur nostiprinājām zināšanas par zemestrīcēm un vulkāniem, galvenajiem notikumiem uz Zemes un dzīvības attīstībā katrā ģeohronoloģiskās tabulas ērā un periodā, izpildot interaktīvu testu, izbaudījām zemestrīci, mikroskopā vērojām dažādus minerālus, turpinājām iepazīt minerālus un iežus, uzzinājām par iežu luminiscenci, no detaļām salikām bruņuzivi, noskatījāmies video par Kvartāra perioda apledojumu Latvijas teritorijā, iepazināmies ar ģeoloģiskajiem urbumiem dažādās Latvijas vietās.

SKOLĒNU ATSAUKSMES PĒC NODARBĪBAS LU MUZEJĀ:

"Nepiespiestā gaisotnē varējām klausīties interesantu stāstījumu no vadītājas ar iespēju uzdot interesējošos jautājumus. Lielākais ieguvums no šādas klātienes nodarbības bija iespēja apskatīt un aptaustīt iežus un minerālus, par kuriem mācāmies ģeogrāfijas mācību stundās, kā arī dzirdēt stāstus, kā tie iegūti un nonākuši muzejā."
- Evelīna

"Bija patīkami pamainīt mācību vidi. Interesanti vielu apgūt citādākā veidā, darbojoties praktiski un uzklausot ģeoloģi."
- Deina

"Interesanti bija uzzināt, ka pat Rīgā ir iespējams apskatīt stalaktītus."
- Undīne

"Interesanti bija uzzināt par smilšakmens bumbiņām, un to, kā tās veidojas. Patika iespēja pieskarties bruņuzivs zvīņām."
- Marta

"Nodarbība bija pamācoša un interesanta. Patika, kā tika pastāstīts par minerāliem Latvijā un citur. Patika arī tas, ka pastāsta kur varētu tikt izmantots iezis. Dalība nodarbībā ļāva izprast dažādas nianses, ko varētu pielietot iespējams pat nākotnes profesijā."
- Lauris

"Interesantas un noderīgas nodarbības, kurās varēja uzzināt daudz ko jaunu. Patika nodarbība, kurā bija iespējams arī dažādos iežus pataustīt. Tāpat patika arī pasniedzēja, kura šīs nodarbības padarīja interesantākas un aizraujošas."
- Sāra Elizabete

"Lietderīgi un kvalitatīvi pavadīts laiks, kurā varēja uzzināt daudz jaunus faktus par iežiem, minerāliem un to veidošanās procesiem. Un lai visu vieglāk un labāk būtu uztvert, patīkama bija iespēja visu pataustīt un aplūkot tuvāk."
- Kristaps

"Jauka nodarbība. Patika, ka vadītāja varēja atbildēt uz visiem jautājumiem un bija ļoti komunikabla. Interesanti pašai izpētīt dažādus ikdienā neievērotus iežus un minerālus no Latvijas."
- Betija


Teksts un foto: Andris Ģērmanis

Rezultatīva dalība jaunrades konkursā – gūtas 3 atzinības

​Šī gada Dzejas dienu un projekta "Lakes Connect" ietvaros Latvijas Hidroekoloģijas institūts aicināja vidusskolēnus iesūtīt dzejoļus par mikroplastmasu. 

Konkursa sadarbības partneri kopā ar rakstnieci Agnesi Vanagu izvēlējās 10 interesantākos dzejoļus, to skaitā bija 3 mūsu skolas jaunieši: Amanda Kempele- 12. a klase, Eva Elizabete Zariņa-11.d, Šārona Alīda Caune -11. c klase. 

Paldies jauniešiem par radošu pieeju ekoloģisko problēmu aktualizēšanā!



Čehu skolotāji ciemojas Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā

Šī gada 4. un 10. oktobrī "Erasmus+" projekta ietvaros četri skolotāji no Čehijas, Čoteboras tehniskās skolas, viesojās Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā. Apciemojuma galvenais mērķis bija vērot mūsu skolotāju vadītās angļu valodas un matemātikas stundas Starptautiskā bakalaurāta Diploma programmas 10. klasē.

Šī pieredzes apmaiņa vērtējama kā ļoti veiksmīga. Čehu skolotāji ne tikai slavēja mūsu skolotāju profesionalitāti, dažādās mācību metodes un prasmi ieinteresēt skolēnus, bet arī atzinīgi novērtēja mūsu skolēnu augsto sniegumu un zināšanu līmeni mācību stundās.

Paldies par atvērtajām stundām skolotājai Ievai Apīnei, Tatjanai Strigaļovai un Sinanam Ciftleram!


Angļu valodas skolotāji


Angļu valodas stundas vērošana


Matemātikas skolotāji


10. sb klase


Angļu valodas skolotāji


Matemātikas stundas vērošana

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija saglabā 2. vietu Latvijas skolu reitingā

Esam lepni paziņot, ka Latvijas skolu reitingā Rīgas Valsts 2. ģimnāzija arī šogad saglabā augsto 2. vietu, iegūstot "Mazās Pūces" un "Pūces Pēdas" apbalvojumu.

Ata Kronvalda fonda apkopotā informācija norāda, ka 2023. gadā ģimnāziju grupā kopā kvalificējušās 20 skolas. Šogad līdera pozīciju joprojām saglabā Rīgas Valsts 1. ģimnāzija ar 174,45 ballēm, Rīgas Valsts 2. ģimnāzija guvusi 137,94 balles un 2. vietu, bet 3. vietā ierindojas Āgenskalna Valsts ģimnāzija ar 47,95 ballēm.

Ceļojošo balvu konkurss "Lielā Pūce" un "Mazā Pūce" Latvijas skolās kļuvis jau par ikgadēju tradīciju, kas risinās kopš 1988. gada. Katru gadu Latvijas labākās skolas sacenšas savā starpā, lai gūtu atzinību par izcilajiem sasniegumiem skolēnu zinātniski pētnieciskajā darbībā, mācību priekšmetu olimpiādēs un radošajās skatēs. Konkursa mērķis ir vienlaicīgi paaugstināt gan skolēnu mācību un zinātniski pētnieciskā darba prestižu, gan veicināt pedagogu un izglītības pārstāvju ieinteresētību darbā ar skolēniem.

Ata Kronvalda balvas pasniegšanas ceremonija risinājās 29. septembrī. Svinīgo pasākumu ar savu klātbūtni un uzrunu pagodināja arī pats Latvijas Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs.

Esam priecīgi un lepni par sasniegto!


Ceļojošās balvas "Lielā Pūce" un "Mazā Pūce"

​Foto autors: Ilmārs Znotiņš

Ata Kronvalda balvas pasniegšanas ceremonija

Foto autors: Gatis Bergmanis

​Rīgas Valsts 2. ģimnāzijai piešķirtais apbalvojums "Mazā Pūce"

Foto autors: Gatis Bergmanis

NordPlus Junior projekts Islandē

No šī gada 3. līdz 8. septembrim sešiem Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēniem bija iespēja piedalīties NordPlus Juniour projektā "Pakalpojumi zaļākai nākotnei", kas šogad norisinājās Islandē. Projekta galvenais mērķis ir izglītot jauniešus biznesa jautājumu risināšanā, izmantojot ilgtspējīgo un zaļo domāšanu.

Šogad, tāpat kā citus gadus, projekts pulcēja skolēnus un skolotājus no četrām iesaistītajām valstīm: Latvijas, Igaunijas, Islandes un Zviedrijas. Latvijas komandā startēja Roberts Raitums (12.d), Amanda Henka (12.sb), Dāvids Ēberliņš (12.e), Hilda Mikšus, Jēkabs Tirāns un Jēkabs Vilsons (12.c). Kā projekta koordinatores un atbalstītājas piedalījās arī skolotājas Ieva Apīne un Inga Treimane.

Starptautiskā projekta pamatā ir "hackaton" stila uzdevums, kura ietvaros skolēni jauktās, starptautiskās komandās sacenšas savā starpā, veidojot inovatīvas un ekoloģiski orientētas biznesa idejas. Islandes ģeogrāfiskā novietojuma dēļ šajā projektā tika īpaši aktualizēti jautājumi saistībā ar okeāna vides un resursu saglabāšanu. Lai rastu iedvesmu, skolēni projekta laikā apmeklēja trīs vietējos Islandes uzņēmumus: pārtikas un biotehnoloģiju pētniecības un attīstības uzņēmumu "Matis", moderno zivju fermu "Stolt sea farm", kā arī "Ocean Cluster". Īpašu uzmanību dalībnieku vidū izpelnījās tieši pēdējais uzņēmums "Ocean Cluster" ar savu radīto misiju "The 100% fish project". Šīs iniciatīvas galvenais mērķis ir izstrādāt jaunas preces no zivju daļām, kas parasti tiktu izmestas. Kā spilgtākais piemērs minams kompānijas "Kerecis" produkts "Kerecis Omega3 Wound". Šis izgudrojums izmanto mencu ādas, lai radītu ādas transplanta aizstājējus, kas dziedē cilvēku brūces un apdegumus.

Protams, skolēniem tika sniegta arī unikāla iespēja izbaudīt vietējo Islandes dabu un kultūru. Pateicoties Islandē dzīvojošajai latvietei Ilvai, skolēniem bija iespēja doties ekskursijā pa galvaspilsētas Reikjavikas centru un iepazīt tās piezemēto, minimālistisko arhitektūru. Kopā ar citiem projekta dalībniekiem skolēniem bija iespēja arī apmeklēt Islandes nozīmīgākos dabas apskates objektus. Ekskursiju laikā skolēni iepazina vienus no iespaidīgākajiem ūdenskritumiem Eiropā un vēroja neaizmirstamos skatus Islandes melnajā pludmalē, kura klāta tumšās no vulkāniskajiem iežiem veidotās smiltīs. Tika apmeklēti arī Islandē populārie ģeotermālie peldbaseini, kas, izmantojot uz salas plaši pieejamo ģeotermālo enerģiju, piedāvā atpūtu un īslaicīgu patvērumu no skarbajiem laikapstākļiem kā vietējajiem, tā tūristiem.

NordPlus Junior projekts sniedza skolēniem vienreizīgu iespēju iepazīt jaunākos inovatīvos risinājumus, ekoloģiski draudzīgos uzņēmumus, kā arī iespēju pašiem iejusties uzņēmēju lomā un pielietot savas zināšanas praktiski. Kā atzīst paši skolēni, tik pat svarīga bija arī iespēja iepazīties un sadarboties ar citu valstu skolēniem, gūstot praktisku pieredzi angļu valodas pielietojumā. No projekta brauciena iegūtas neaizmirstamas atmiņas, tāpēc izsakām lielu pateicību skolotājai Ingai Treimanei un Ievai Apīnei, kā arī visiem pārējiem NordPlus" Junior organizatoriem, kas īstenoja šo pasākumu.

SKOLĒNU ATZIŅAS

"Mani ļoti piesaistīja tas, kā uzņēmēji Islandē ir spējuši domāt "ārpus rāmjiem". To izcili pierāda inovatīvais resursu izmantojums, proti, kā pārvērst kaut ko ikdienā šķietami bezvērtīgu par ienesīgu biznesa ideju. Aizrāva arī Islandes mežonīgā un krāšņā daba. Priecājos, ka bija iespēja apskatīt valsts dienvidu reģionu un no sirds izmantot laiku, atklājot veselu lērumu sev jaunu gan kulturālu, gan arī ģeogrāfisku iezīmju."

"Projekta ietvaros iepazinu ne tikai Islandi, tās kultūru un unikālo dabu, bet arī ziemeļu tautas un pašus islandiešus. Tas bagātina manu pasaules izpratni, dzīves pieredzi, kā arī dod ieskatu citu valstu ikdienā un principos dažādās vidēs. Tas, ko latvieši uzskata par vētru, islandiešiem ir ikdienas parādība, un, manuprāt, tā viņus norūda. Ekskursijas un sadarbība ar igauņiem, zviedriem un islandiešiem produkta izstrādē papildināja manas prasmes un zināšanas par ražošanas veidiem, ģeogrāfiju, globālo ekonomiku un uzņēmējdarbību"

"Islande ir brīnišķīga valsts. Tā izceļas ne tikai ar apburošajiem dabas skatiem, bet arī ar gudriem biznesa cilvēkiem, kuri spēj pielāgoties klimatam un atrast risinājumus svarīgākajām problēmām."

"Visnoderīgāk likās attīstīt biznesa ideju jauktajās starptautiskajās komandās. Attīstījām komunikācijas spējas, sarunājoties ar citu valstu dalībniekiem."

"Projekta brauciens ļāva pieredzēt neikdienišķo, gan citu kultūru un vidi, gan gūt vērtīgu ieskatu iekšpus reāliem uzņēmumiem un to darbībai. Tā bija bagātinoša pieredze, kas mani veicinājusi aizdomāties par procesu, kas norit aiz preču un pakalpojumu izveides. "

Uzzini vairāk NordPlus Junior

Projekta mājaslapā: https://ntee.eu/the-project/

Instagram: https://www.instagram.com/greenerfuture.eu/

Facebook: https://www.facebook.com/greenerfuture.eu


1.septembra svinīgais pasākums

No Indonēzijas atved sudraba medaļu ģeogrāfijā

Mūsu skolas skolnieks Linards Lūsis pirms dažām dienām atgriezās no Indonēzijas, līdzi atvedot tur starptautiskajā ģeogrāfijas olimpiādē nopelnīto sudraba medaļu! Viņa ģeogrāfijas skolotājs – Andris Ģērmanis.

Starptautiskā ģeogrāfijas olimpiāde šogad no 6. līdz 18. augustam norisinājās Bandungā, Indonēzijā, tā pulcēja labākos jaunos ģeogrāfus no 54 valstīm.

Latviju olimpiādē pārstāvēja četri skolēni, katrs no viņiem izcīnīja kādu no medaļām, arī kopvērtējumā Latvijai rezultāts ir ļoti augsts – izcīnīta 6. vieta visu dalībvalstu kopvērtējumā.

Valsts izglītības satura centra mājas lapā teikts: «Kopējais izlases dalībnieku sniegums liecina par augsto lokāla un nacionāla līmeņa ģeogrāfijas olimpiāžu kvalitāti, atlases procesa nopietnību, sagatavošanās gaitas pozitīvo devumu līdz olimpiādei, ka arī augstvērtīgas ģeogrāfijas iestrādnes gan standarta, gan interešu izglītības mācību procesā.»

Starptautiskajā ģeogrāfijas olimpiādē skolēniem jāveic trīs veidu uzdevumi. Rakstiskajā daļā dalībnieki pierādīja savas spējas teorētiskajās zināšanās cēloņsakarību skaidrošanā un informācijas analīzē. Praktiskajā daļā, lauka un kamerālo darbu ietvaros, vajadzēja novērot un analizēt dažādas struktūras un fenomenus brīvā dabā, nacionālā parka teritorijā. Dalībniekiem bija jāpilda arī nu jau tradicionālais multimediju tests, kur bija nepieciešams atbildēt uz 40 āķīgiem jautājumiem, pielietojot ne tikai dalībnieku faktoloģisko zināšanu bāzi, bet arī dažādas ģeogrāfijas prasmes miniatūrā mērogā.

Linards Lūsis pēc olimpiādes stāsta: «Nacionāla un Baltijas mēroga olimpiādes retrospektīvi šķiet pat nedaudz grūtākas par starptautisko olimpiādi, kurai bijām īpaši labi sagatavojušies un erudīti. Sagatavošanās nodarbības un materiāli no komandas vadītājiem noteikti bija ļoti noderīgi. Šogad esam līderi no visām Baltijas valstīm, domāju, ka tas bija gan mūsu sagatavošanās, gan vadītāju, gan visas komandas atmosfēra un kopīgs darbs. Mēs bijām ļoti laba komanda!»

Skolēnu dalību olimpiādē īsteno Valsts izglītības satura centrs, ESF projekta "Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai" ietvaros, projekta numurs 8.3.2.1/16/I/002.

Priecājamies un lepojamies ar Linarda Lūša kārtējo izcilo sasniegumu ģeogrāfijā starptautiskajā arēnā! 

Projekts "Jaunās tendences ekonomikā un uzņēmējdarbībā" saņēmis Nordplus Junior Aurora 2023.gada balvu

2023. gada Aurora balvu ieguvis projekts, kurā no 2019.- 2022. gadam piedalījās Rīgas Valsts 2. ģimnāzija.

Rakstu veidojusi Zviedrijas augstākās izglītības padome

Sadarbība starp Zviedriju, Islandi, Latviju un Igauniju, ko koordinē Kalmāres Starptautiskā skola Zviedrijā, vainagojusies ar Nordplus Junior Aurora Award 2023 balvu. Projekts uzvarēja atklātajā fināla balsojumā, sacenšoties ar citiem projektiem, saņemot nedaudz vairāk kā 60 procentus balsu. Projekta koordinators Patrik Gahm ir ļoti priecīgs: "Uzvarēt ir fantastiski! Pierādījums, ka izdarījām kaut ko patiešām labu un vienlaikus arī jautru!"

Neticami lepns

Projekta koordinators Patrik Gahm, Kalmāres pilsētā: "Aurora balva nozīmē, ka visa projekta komanda ir motivēta darboties vēl labāk un turpināt ieguldīt skolēnos un skolotājos iesaistītajās projekta skolās. Esmu neticami lepns par sadarbību ar saviem Ziemeļvalstu un Baltijas valstu kolēģiem un to, ka man ir iespēja būt projekta koordinatoram."

Kādi ir jūsu projekta veiksmes faktori?
 Mēs esam brīnišķīga komanda, kas kopā gan ļoti labi sadarbojas, gan labi pavada laiku. Strādājam arī ar interesantām un aktuālām tēmām ekonomikā un biznesā, kas uzrunā gan skolotājus, gan skolēnus un rada vēlmi uzzināt vairāk.
Kādus rezultātus redzat?
 Pirmkārt, daudzi no aptuveni 100 skolēniem, kas piedalījās apmaiņā, joprojām uztur kontaktus savā starpā. Skolas, kuras piedalījās, ir saņēmušas jaunākās zināšanas Sociālajā uzņēmējdarbībā, Aprites ekonomikā un Koplietošanas ekonomikā. Tekstuālie materiāli un semināri, ko izstrādājām projekta laikā, tiek izmantoti mācību stundās četrās valstīs.
 Kas ir labākais, piedaloties Nordplus jauniešu projektā?
 Tā ir lieliska iespēja attīstīties daudzos līmeņos. Izveidots kontakts starp 4 skolām Zviedrijā, Islandē, Igaunijā un Latvijā, katra var attīstīt savu pieeju darbam projektos. Personāls iegūst iespēju iegūt jaunas zināšanas, jaunas idejas, iedvesmu darbam, kā arī skolēni iegūst iespēju strādāt starptautiski. Ikviens no dalībniekiem var iegūt draugus uz mūžu no visām Ziemeļvalstīm un Baltijas valstīm.
Nordplus Junior Aurora balva
Nordplus Junior Aurora balva tika dibināta 2022. gadā ar mērķi atrast un popularizēt veiksmīgus Nordplus Junior projektus un cildināt skolēnu, skolotāju, pirmsskolas iestāžu, skolu un citu organizāciju panākumus. Balvu katru gadu piešķir kādam projektam, kas gada laikā uzspīdējis īpaši spilgti.
2023. gadā katra Ziemeļvalsts izvirzīja vienu labāko projektu, kopā deviņus nesen pabeigtus projektus, kas ir labi integrēti organizācijā, attiecīgās valsts mācību programmās, atbilst attīstības vajadzībām. Šie ir ļoti labi projektu piemēri. Nordplus galvenais koordinators ar žūrijas pārstāvjiem no Ziemeļu Ministru padomes, Zviedrijas Augstākās izglītības padomes, Izglītības apmaiņas atbalsta fonda un Lietuvas pēc tam izvēlējās trīs finālistus atklātam tiešsaistes balsojumam. Mūsu projekts tika izvēlēts un uzvarēja.


Uzvarētāju projekta komandas sastāvs:

Kalmāres Starptautiskā skola, Kalmāre, Zviedrija Koordinators Patrik Gahm.

Hugo Treffnera ģimnāzija, Tartu, Igaunija. Koordinators Aare Ristikavi.

Rīgas Valsts 2.ģimnāzija, Rīga, Latvija Koordinatore Inga Treimane.

Menntaskólinn við Hamrahlíð, Reikjavīka, Islande. Koordinatore Petra Bragodottir.



Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas jauktais koris XXVII Vispārējo latviešu Dziesmu svētkos

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas jauktais koris XXVII Vispārējo latviešu Dziesmu svētkos 

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas koris Dziesmu svētku karoga godināšanā

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas koris Dziesmu svētku karoga godināšanā 

Apsveicam Linardu Lūsi ar iegūto sudraba medaļu Baltijas ģeogrāfijas olimpiādē!

No 26. līdz 30. jūnijam 34 skolēni no Latvijas, Igaunijas, Lietuvas un Polijas sacentās vairāk nekā 200 jautājumu maratonā - ikgadējā Baltijas ģeogrāfijas olimpiādē, kuru šogad pirmo reizi uzņēma divas pilsētas, turklāt divās valstīs – olimpiāde sākās Valkā, Latvijā, bet medaļu pasniegšana norisinājās Tartu, Igaunijā.

Mūsu skolas skolēns Linards Lūsis Baltijas ģeogrāfijas olimpiādē izcīnīja sudraba medaļu, pirms tam Latvijas ģeogrāfijas olimpiādē izcīnot zelta medaļu. Linardam tas ir atkārtots sasniegums, jo tāds pats medaļu birums bija arī pagājušajā gadā. Nākamais notikums - starptautiskā ģeogrāfijas olimpiāde, kas augusta mēnesī norisināsies Indonēzijā, Bandunā.

Baltijas ģeogrāfijas olimpiāde ir konkurss vidusskolēniem, kas ik gadu ietver teorētisko zināšanu pārbaudi testa un uzdevumu veidā, kā arī praktisko darbu veikšanu, kas šogad norisinājās Sedas pilsētā un Valkas novadā - Zīles dabas taku parkveida pļavās, «LVM Zemes Dzīles» apsaimniekotajās smilts-grants atradnēs un citur.

Praktiskajā olimpiādes daļā tika kartēta Valkas-Valgas robeža, pētītas smiltis un grants, kartēta pilsētvide Sedā, mērīts, cik stāvas vai lēzenas ir kāpas. Olimpiādes starplaikos tika izspēlētas karšu cīņas. Papildus oficiālajai programmai dalībniekiem tika piedāvātas arī dažāda veida atpūtas iespējas, ekskursijas un citas aktivitātes.

Apsveicam Linardu Lūsi ar augsto panākumu ģeogrāfijā un pateicamies par skolas slavas kaldināšanu ārpus valsts robežām!

Plašāk šeit: https://www.visc.gov.lv/lv/jaunums/latvijas-izlase-gust-pilnu-medalu-komplektu-baltijas-geografijas-9-olimpiade


02.06.2023. Ministru prezidents Krišjānis Kariņš apbalvoja Zelta Zivtiņas Čempionāta uzvarētājus

​02.06.2023. Ministru prezidents Krišjānis Kariņš apbalvoja Zelta Zivtiņas Čempionāta uzvarētājus, Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10.e klases skolēnus.

Apsveicam skolēnus un klases audzinātāju Mariju Gavrasi!


Foto: Valsts kanceleja


Foto: Valsts kanceleja

Foto: Valsts kanceleja

Foto: 10.e klases skolēni

Fizikas skolotāja vizīte CERN

Lai gūtu jaunu pieredzi, zināšanas un iedvesmu skolotāja darbam 23. - 28. aprīlī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas fizikas skolotājs Voldemārs Muižnieks kopā ar 12 Latvijas fizikas skolotājiem un kolēģiem no Lietuvas un Igaunijas piedalījās fizikas skolotāju mācību programmā «Baltic Teacher Programme 2023» Eiropas Kodolpētniecības centrā (CERN) Šveicē.

Braucienam uz CERN skolotāji tika izvēlēti, vērtējot viņu iesniegtās motivācijas vēstules atbilstoši iepriekš izstrādātajiem kritērijiem.

Skolotāju mācību programmā tika sniegta iespēja tikties ar CERN darbiniekiem, kā arī piedalīties nodarbībās, ko vada CERN strādājošajie Latvijas zinātnieki, piemēram, T. Torims, K. Palskis, N. R. Strautnieks u.c. CERN organizētajās nodarbībās un ekskursijās bija unikāla iespēja redzēt paātrinātāju iekārtas, dibināšanas vēsturi, uzzināt galvenos pētījumu virzienus ne tikai daļiņu fizikā, bet arī tās praktisko pielietojumu cilvēcei, piemēram, kā daļiņas varētu mērķtiecīgi izmantot daļiņu terapijā.

CERN ir viena no mūsdienu zinātnes un tehnoloģiju augstākajām virsotnēm, kas piedāvā unikālas izglītības programmas pedagogiem – īpaši fizikas skolotājiem sagatavotas lekcijas un prezentācijas, piemēram, par elektromagnētismu, daļiņu fiziku, kosmoloģijas elementiem, kā arī nodrošinot iespēju strādāt laboratorijās, iepazīties ar CERN eksperimentiem.

Esot CERNā skolotājiem pašiem ir unikāla iespēja gūt jaunas zināšanas un iespaidus, izpratni par modernās zinātnes darbību un tehnoloģiju iespējām, lai varētu strādāt ar skolēniem.


11. a klases skolēni siltā maija pēcpusdienā devās ciemos pie A. Čaka

Atskaite: 11. a klases skolēni siltā maija pēcpusdienā devās ciemos pie A. Čaka, kur laipni sagaidīja muzeja vadītāja A. Medne. Skolniece M. Liepiņa:,, A. Čaka muzejs palīdzēja redzēt Čaku no īstās puses, ka kādreiz zināju dzejnieku kā ,,Mūžības skartie" autoru, tad tagad zinu arī autora biogrāfiju un citus darbus." K. Slavinska:,, Ļoti patika muzeja apmeklējums, bija interesanti un autentiski. Ļoti patīkama atmosfēra."M. Ķempe: ,,Man šķiet, ka divas autentiski saglabājušās istabas dod tikai mazumpiegaršu. Es gribētu, lai viss dzīvoklis būtu saglabāts tā, kā tas izskatījās, kad Čaks tur dzīvoja, un lai ieejot varētu justies kā pirms 100 gadiem."  

"Okazionālismi" ir 10.a klases skolnieču Emīlijas Medziņas un Madaras Kukules izveidots dzejas klubs

"Okazionālismi" ir 10.a klases skolnieču Emīlijas Medziņas un Madaras Kukules izveidots dzejas klubs. Ideja radusies tādēļ, ka bija vēlme pēc vietas un vides, kur izpausties un dalīties labsajūtā, ko meitenēm sniedz dzeja, kā arī vēlme aizraušanos attīstīt lielākās lietās. Klubs izveidots, lai apvienotu tos, kurus aizrauj dzeja un tās rakstīšana. Tas ir izveidots, pateicoties jauniešu vēlmei dalīties savā dzejā, to iepazīt tuvāk un atrast sev līdzīgos. Tā ir vieta, kur nav viena skolotāja, šeit visi mācās un iegūst viens no otra, meklējot iedvesmu. Tikšanās notiek reizi divās nedēļās, tajās tiek apspriesti zināmi un mazāk zināmi rakstnieki, iepazīstot viņu dzīvesgājumu, bet galvenokārt dzeju. Pārsvarā notiek spēle ar dzeju un tiek izmēģināti dažādi paņēmieni, kā to radīt. Dzejas klubiņā tiek ļauta vaļa katra viedoklim. Mērķis ir radīt patīkamu atmosfēru, kurā dzejas cienītājs sastop domubiedrus un ir gatavs reizēm pārkāpt savas robežas un dalīties savos darbos un kur cilvēki, kas neraksta dzeju, tiek iedrošināti to pamēģināt. Bieži vien tiek piedāvāti arī dažādi ar dzeju saistīti pasākumi, un iespējas, kur dalīties ar saviem darbiem jau plašākā mērogā. Pagaidām viss ir sākuma stadijā, bet ceram uz vēl ražīgākām tikšanās reizēm vasarā un nākamajā mācību gadā. Dzejas klubiņš ir labs veids, kā uz brīdi aizmirsties un atkāpties no ikdienas steigas un noguruma. Tā ir vieta, kur dalīties mīlestībā pret dzeju, rast iedvesmu un apzināties, cik mūsu paaudze ir spējīga.


Rīgas Valsts 2. ģimnāzija aicina piedalīties iestājpārbaudījumos uz brīvajām vietām 11. klasēs 2023./2024. mācību gadā

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija aicina piedalīties iestājpārbaudījumos uz brīvajām vietām 11. klasēs 2023./2024. mācību gadā:

1. programmā ar humanitāro ievirzi
2. programmā ar matemātikas ievirzi

Iestājpārbaudījumi notiks 2023. gada 8. jūnijā plkst. 10.00 Krišjāņa Valdemāra ielā 1 :

- Iestājpārbaudījums Matemātika (programmā ar matemātikas ievirzi)

- Iestājpārbaudījums Latviešu valoda un vēsture (programmā ar humanitāro kursu ievirzi)

Pieteikšanās: elektroniski līdz 7. jūnijam šeit

11. a klases skolēni siltā maija pēcpusdienā devās ciemos pie A. Čaka

​11. a klases skolēni siltā maija pēcpusdienā devās ciemos pie A. Čaka, kur laipni sagaidīja muzeja vadītāja A. Medne. Skolniece M. Liepiņa:,, A. Čaka muzejs palīdzēja redzēt Čaku no īstās puses, ka kādreiz zināju dzejnieku kā ,,Mūžības skartie" autoru, tad tagad zinu arī autora biogrāfiju un citus darbus." K. Slavinska:,, Ļoti patika muzeja apmeklējums, bija interesanti un autentiski. Ļoti patīkama atmosfēra."M. Ķempe: ,,Man šķiet, ka divas autentiski saglabājušās istabas dod tikai mazumpiegaršu. Es gribētu, lai viss dzīvoklis būtu saglabāts tā, kā tas izskatījās, kad Čaks tur dzīvoja, un lai ieejot varētu justies kā pirms 100 gadiem."

Lepojamies ar mūsu skolēnu panākumiem latviešu valodas olimpiādē!

Lepojamies ar mūsu skolēnu panākumiem latviešu valodas olimpiādē!