10. b klases skolēnu atsauksmes par digitālo izrādi ,,Tēbu zeme".

Skatījāmies visi klasē pēdējā mācību nedēļā decembrī, un te dažas skolēnu pārdomas.

A. I. Kūle ,, Man izrāde patika, īpašu izbrīnu radīja fakts, ka tajā spēlēja tikai 2 aktieri. Tēma par jauna cilvēka ,,nokļūšanu neceļos" lielākoties apkārtējo apstākļu dēļ man likās diezgan smagi uztverama. Izrāde raisīja pārdomas par bērnu un vecāku komunikāciju, cilvēka dabu un izvēlēm saasinātās situācijās."

E. Strupiša ,, Lai gan sākums izrādei, manuprāt, bija garlaicīgs, tās turpinājums piesaistīja manu uzmanību, jo, atklājot Martina stāstu, atklājās problēma, kura ir ļoti būtiska, tā ir emocionāla vardarbība un fiziskā vardarbība starp Martinu un tēvu, kas noveda līdz slepkavība."

R. Bubiša ,,Man izrāde patika, tā aizrāva. Visvairāk mani pārsteidza aktieris, kurš spēlēja Martinu un aktieru izrādē, kura top. izrāde lika aizdomāties par to, cik ļoti cilvēku var ietekmēt arī emocionāli, ne tikai fiziski."

K. Freimanis ,,Ļoti oriģināls veids, kā pasniegt stāstu. Interesanti bija skatīties, kā aktieri mainās, mainot savu lomu."

M. Popovs ,,Man patika izrāde, tas izskatījās svaigi, moderni, minimālistiski." 

17.11. 12.d klases skolēni noklausījās projekta “Latvijas skolas soma” koncertlekciju „Atmodas dziesmas”. Šeit skolēnu pārdomas par redzēto un dzirdēto

  • 1)Kas tev vislabāk patika koncertlekcijā ?
  • Ļoti viegli varēja uztvert informāciju, kas tika stāstīta par vēsturi.
  • Man kā lielai mūzikas fanei noteikti tās bija dziesmas un to izpildījums. Manuprāt, grupa izdarīja lielisku darbu un ļoti intonatīvi tīri, kā arī emocionāli izpildīja mūziku.
  • Man patika, ka bija redzami daudz reāli attēli no Latvijai svarīgiem, vēsturiskiem notikumiem.
  • Koncertlekcijā vislabāk man patika tas, ka dažādi Latvijas vēstures fakti mijās ar dažādām latviešu dziesmām.
  • Ka tika savienota vēsture ar mūziku, ka ieinteresējošā veidā atklāja Dziesmotās revolūcijas notikumus.
  • 2)Ko jaunu uzzināji koncertlekcijā ?
  • Uzzināju, ka protesta laikā par HES būvniecību, tikai aizliegts publicēt vārdu "Daugava".
  • Es zināju par Jura Podnieka filmu "Vai viegli būt jaunam', taču es nezināju, ka to rādīja 89 valstīs un ka tieši šī filma ir bijusi tik nozīmīga daļa no Latvijas brīvības atgūšanas.
  • Žurnālists Dainis Īvāns bija viens no galvenajiem atbalstītājiem par Daugavas loku saglabāšanu.
  • Līdz šim neko daudz nebiju dzirdējusi, par atgadījumu, kad pēc grupas "Pērkons" koncerta Ogrē, tika izdemolēts vilciens.
  • Koncertlekcija atjaunināja jau esošās vēstures zināšanas. Uzzināju, ka valdība aizliedza konkrētu vafeļu ražošanu un pārdošanu, jo to nosaukums bija "Daugava".
  • 3)Kāds ir tavs viedoklis par Latvijas trešo atmodu ?
  • Man šķiet, ka trešā atmoda jeb dziedošā revolūcija bija nepieciešama, lai iedvesmotu Latvijas iedzīvotājus ticēt saviem spēkiem un cīnīties par brīvību.
  • Manuprāt, tas bija reizē baiss un skaists laiks Latvijas vēsturē. Nebija līdz galam skaidrības par to, kas tālāk notiks, taču reizē visur apkārt sekoja patriotisma gars un iedvesma.
  • Uzskatu, ka tas ir ļoti skaists periods Latvijas vēsturē. Pēc gadiem ilgas apspiestības un dzīves nebrīvē cilvēkiem radās drosme un cīņas gars, lai iestātos par pārmaiņām. Latviešiem šodien un arī mūžīgi ir jābūt pateicīgiem ikkatram mūsu brīvības cīnītājam, atmodas pamatlicējam un atbalstītājam.
  • Tas bija ļoti svarīgs un sagaidāms notikums, jo, atrodoties tik ilgi zem padomju varas, dabiski, ka tautas sacelšanās pret apspiedējiem bija nenovēršama.
  • 4)Kā tu raksturotu tā laika aktuālo/populāro mūziku ?
  • Mūzika bija ar motivējošiem vārdiem un lustīgu melodiju.
  • Mūzika noteikti ir ar daudz zemtekstiem, ar nacionālu pieskaņu un reizē spilgtām un izteiksmīgām rindām, kuras bija viegli atcerēties, ja nepieciešams tautu vienot dziesmā.
  • Visām tā laika populārajām dziesmām bija sava veida patriotisks piesitiens.
  • Tajā bija daudz patriotisma un brīvības motīvu.
  • 5)Ko tev nozīmē dzīvot brīvā Latvijā?
  • Dzīvot brīvā Latvijā man nozīmē - spēja runāt latviski, svinēt latviešu svētkus, ieturēt vecās tradīcijas, spēja izteikt savu viedokli.
  • Man tas nozīmē izmantot visādas mūsdienu pasaules iespējas, attīstīties, attīstīt savu valsti, brīvi ceļot, izvēlēties, ko es gribu darīt un ko negribu.
  • Man ir neizmērojama pateicība visiem cīnītājiem par to, ka šodien, es varu dzīvot valstī, kura neaizliedz man runāt, dzīvot un domāt, kā es vēlos. Mācoties vēsturi, manuprāt, mēs ne tikai mācamies par notikumiem, bet arī mēs mācamies cienīt un novērtēt mums doto. Mēs empatizējam ar latviešiem no brīvības cīņām, dzimtbūšanas vai Padomju Latvijas laika un spējam vēl jo vairāk novērtēt mūsdienas, brīvu Latviju un savu zemi.
  • Man prieks, ka varu dzīvot brīvi, neapspiesti, bez citu tautu kultūras uzspiešanas un savas kultūras nomākšanas, ka varu brīvi teikt to, ko domāju.

Tā ir iespēja dzīvot ar drošības un pārliecības sajūtu. Dienu dienā nebūt pakļautai teroram un visdažādākā veida ierobežojumiem. Tā ir iespēja spriest pašai par sevi, pieņemt savus lēmumus, kā arī tādu pašu iespēju redzēt savai valstij. Tā ir iespēja piedalīties valsts politikā, un tā ir apziņa, ka mana balss vienmēr būs sadzirdēta.

Pārdomas par koncertlekciju ‘’Lāčplēša dienā’’

Kristiāna (9.c) : Man patika dziedātājas Rūtas Dūdumas un komponista Jāņa Ķirša izveidotā svētkukoncertlekcija''Lāčplēša dienā''. Šķita interesanti, kā tika apvienotas dziesmas un vēsturiska informācija, radot svētku noskaņu. Manuprāt, visa koncertlekcijā stāstītā vēsturiskā informācija bija saprotama ikvienam skolas vecuma bērnam. Man arī patika, ka koncertlekcijā tika stāstīti ne tikai fakti par Latvijas vēsturi, bet arī par Eiropas un pasaules vēsturi. Manuprāt, šajā koncertlekcijā ļoti labi apstiprinās Jāņa Ķirša teiktais, ka ''dziesma vienmēr ir bijusi kaut kas īpašāks, kas pulcina ļaudis īstajos brīžos''. Gandrīz ikviens latvietis zinakoncertlekcijā dziedātās dziesmas, un grūtos brīžos šīs dziesmas palīdz, un tās apvieno tautu. Koncertlekcijā izmantotās dziesmas, manuprāt,arī bija ļoti labi sasaistītas ar vēsturisko informāciju. Manuprāt, dziesmas ļoti labipalīdzēja uztvert koncertlekcijas noskaņu. Kad skanēja, piemēram, komponista Ērika Ešenvalda „Dvēseles dziesma",uzreiz bijasvinīga noskaņa, bet skanot, piemēram, Jāņa Lūsēna un grupas ''Zodiaks '' dziesmai „Taisnība'', radās priecīga noskaņa. Latviešu strēlnieku dziesmām bija ļoti jautra melodija, taču dziesmu vārdi tādi nebija, tāpēc šīs dziesmas lika aizdomāties. Koncertlekcija noteikti palīdzēja iegūt svētku noskaņu un vairāk izprast 11. un 18.novembri.

Evelīna (9.c): Dienu pirms Lāčplēša dienas mēs, 9.c klase, noskatījāmies un noklausījāmies koncertlekciju par to. Lai gan diezgan samāksloti, tomēr interesanti un izglītojoši par šo svētku dienu mums pastāstīja pasākuma vadītāji Rūta Dūduma un Jānis Ķirsis. Mēs uzzinājām, kas ir Lāčplēša diena, kas ir mūsu vērtības, kādas bija strēlnieku dziesmas, kā arī tika pastāstīts par vairākām ievērojamām latviešu personībām. Priecēja arī tas, ka visas 40 minūtes nebija jāsēž un jāklausās tikai teorija, varēja arī baudīt dažādus Latvijai nozīmīgu dziesmu izpildījumus. Tie radīja manī arī mazu svētku sajūtu, kas nebija parādījusies laikā, katru dienu sēžot mājās un mācoties attālināti. 

Ģeogrāfijas olimpiādē uzvar Kristiāna Šaško

27. novembrī norisinājās Rīgas pilsētas 5. atklātā ģeogrāfijas olimpiāde 8. un 9. klašu skolēniem. Olimpiādi organizēja Rīgas Valsts 2. ģimnāzija. Arī šogad olimpiādes dalībnieki uzdevumus pildīja tiešsaistē, atrodoties katrs savās mājās.

Pavisam olimpiādei tika pieteikti 89 dalībnieki no 25 Rīgas skolām. Olimpiādē piedalījās un izpildītos darbus iesniedza 75 skolēni. Viņi visi noteikti ir īsti ģeogrāfijas mīļi, jo olimpiādei bija gatavi veltīt pat savu brīvo sestdienu!

Olimpiādes uzdevumi aptvēra visdažādākās ģeogrāfijas nozares un apakšnozares – kultūras, apdzīvojuma, klimata, ūdeņu, valodu, ekonomisko un daudzas citas. Arī uzdevumi tika veidoti tā, lai tie būtu kā daudzveidīgi, tā interesanti, iekļaujot dažādas kartes, attēlus un pat nelielu video.

1. uzdevumā bija jāatpazīst valstu karogi un jāorientējas dažādās valstu asociācijās. Pieci jaunie ģeogrāfi, lieliski orientējoties valstu karogos, ieguva 29 no 30 punktiem – Līva Laugale (Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola), Emīls Gustavs Sangovičs (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Mona Luīze Vītoliņa (Rīgas 66. vidusskola), Dāvis Kalniņš (Rīgas Kultūru vidusskola) un Anna Misiņa (Rīgas Franču licejs).

2. uzdevumā vajadzēja atbildēt uz jautājumiem par dabas rezervātiem Latvijā – kas tajos aug, kas dzīvo, kad dibināti, kādas vērtības tie sargā. Šķita, ka pandēmijas apstākļos Latvija izceļota krustu šķērsu, taču rezultāti parādīja, ka vairāki jautājumi bija visai cieti rieksti. Vislabāk ar uzdevumu tika galā Nikita Baranovs (Rīgas 66. vidusskola), Kristaps Buivids (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Laura Darkevica (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Rihards Krusts (Rīgas 84. vidusskola), Kaspars Matīss Strods (Rīgas 66. vidusskola), Lote Emīlija Vimba (Rīgas Kultūru vidusskola), Anna Dudzinska (Rīgas 47. vidusskola), Aleksejs Hvalejs (Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija), Evelīna Indriksone (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Melisija Petrušina (Rīgas 95. vidusskola) un Kristiāna Šaško (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija).

3. uzdevumā vajadzēja parādīt zināšanas par hidrosfēru. Jāzina, kas ir slieksnis, mulda un torosi, jāatšķir dažādi ar ūdeņiem saistīti jēdzieni, jāzina par siltajām un aukstajām okeāna straumēm. Maksimālos 10 punktus gan neieguva neviens, bet pie deviņiem tika: Linards Buivids (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Kristaps Buivids (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Rihards Krusts (Rīgas 84. vidusskola), Roberts Sīmansons (Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija), Valērija Beļajeva (Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija), Edžus Kalniņš (Rīgas Igauņu pamatskola), Katrīna Pujāte (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Kristiāna Šaško (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija) un Sofja Čučukina (Rīgas Baltmuižas pamatskola).

4. uzdevumā tika jautāts par atmosfēru un klimatu. Kāpēc ziemā anticiklona apstākļos kļūst auksti, bet vasarā – karsti, kāds gaisa spiediens valda tropu klimata joslā un – ar ko laikapstākļi atšķiras no klimata? Augstāko rezultātu (16 punktus no 20) uzrādīja Sofija Bondarenko (Rīgas 84. vidusskola), Kristaps Buivids (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Ričards Vimba (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Elizabete Burkovska (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Jānis Stendzenieks (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija) un Kristiāna Šaško (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija).

5. uzdevumā vajadzēja demonstrēt augšzemnieku dialekta prasmes. Latgaļu mēlē uzrakstīto tekstu par Zilo ezeru zemes dārgumiem nācās atšifrēt latviešu literārajā valodā. Dreidzā, Cireitā un Cyrmā tādi mošķi kā leidakys, škaunadzis un kugrys mīt... Vislabāk šis uzdevums padevās Sofijai Bondarenko (Rīgas 84. vidusskola) un Luīzei Reinšmitei (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija).

6. uzdevums visvairāk pie sirds gāja tiem, kuri draudzējas ar matemātiku, jo vajadzēja daudz rēķināt. Bija jāaprēķina dabisko pieaugumu, migrācijas saldo un dzimstības un mirstības koeficientu, attālumu starp punktiem. Īpaši jāuzteic trīs skolēni, kuri vienīgie visu aprēķināja pareizi – Laura Darkevica (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Emīls Gustavs Sangovičs (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija) un Anna Dudzinska (Rīgas 47. vidusskola).

7. uzdevumā skolēni parādīja ranžēšanas prasmes. Nācās pareizā secībā sakārtot meža tipus pēc priežu īpatsvara tajos, valstis pēc pensionāru īpatsvara, zemeņu nogatavošanās secību Eiropas valstīs un dažādas citas lietas. Visu pareizi izpildīja trīs skolēni – Oskars Freimanis (Rīgas Centra Daiļamatniecības pamatskola), Līva Laugale (Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola) un Laura Līva Kasparinska (Rīgas 84. vidusskola).

8. uzdevums parādīja tos skolēnus, kuri nekļūdīgi orientējas Dienvidamerikas kartē. Viņi zina, kur atrodas Maču Pikču, kuras valsts nosaukums radies no kādas līnijas, bet kuras – no sudraba vārda, kurai valstij galvaspilsēta Džordžtauna, kuras valsts veikalos jāiepērkas ar eiro naudiņām, bet kura valsts lauksaimniecībā specializējusies aitkopībā. Vienīgais skolēns, kuram šajā uzdevumā nebija kļūdu, ir Rinalds Kipāns (Mežciema pamatskola).

9. uzdevumā bija jādemonstrē ģeogrāfiskā domāšana. Ģeogrāfiskās koordinātas, laika joslas, okeāni un kontinenti, dienas un nakts mija, gadalaiku maiņas. Uzdevums atklāja trīs ģeogrāfijā izcilus skolēnus, kuri vienīgie visu atbildēja pareizi. Tie ir – Kristiāna Šaško (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Sofja Čučukina (Rīgas Baltmuižas pamatskola) un Ralfs Fridrihsons (Rīgas 69. vidusskola).

10. uzdevums lika paskatīties uz šodienas aktualitāti pasaulē – Polijas un Baltkrievijas robežu. Kas tur notiek? Kas ir šie cilvēki – nelegālie imigranti, patvēruma meklētāji, cilvēki ar alternatīvo statusu vai varbūt – bēgļi? No kurām valstīm viņi nāk? Un vai iespējams šo problēmu veiksmīgi risināt? Ar tekstu strādāt prot un ziņām un jaunumiem pasaulē līdzi seko Nikita Baranovs (Rīgas 66. vidusskola), Linards Buivids (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Līva Laugale (Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola), Ieva Blaževiča (Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija), Elizabete Burkovska (Rīgas Centra humanitārā vidusskola) un Rinalds Kipāns (Mežciema pamatskola).

11. uzdevumā vajadzēja atminēt desmit latviešu dziesmu tekstos izlaistos vietvārdus jeb toponīmus. «Te nekas nav īsti lāgā, / Uz Tobago, uz Tobago!» 16 skolēni zināja visus dziesmu vārdus! Ja nepieciešama kompānija, ar kuru sadziedāties, tad vajag draudzēties ar šiem skolēniem: Linards Buivids (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Roberts Būcens (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Līva Laugale (Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola), Anna Pētermane (Rīgas 34. vidusskola), Emīls Gustavs Sangovičs (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Sibilla Vanadziņa (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Rūta Zvidriņa (Rīgas 47. vidusskola), Timurs Dasajanake (Rīgas 34. vidusskola), Evelīna Indriksone (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Dāvis Kalniņš (Rīgas Kultūru vidusskola), Anna Misiņa (Rīgas Franču licejs), Katrīna Pujāte (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Luīze Reinšmite (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Kristiāna Šaško (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Sofja Čučukina (Rīgas Baltmuižas pamatskola) un Ralfs Fridrihsons (Rīgas 69. vidusskola).

12. uzdevumā (darbā ar attēliem) vajadzēja katru no bildēm ielikt atbilstošajā kultūras reģionā. Suši, oregami, sumo cīkstoņi, mošejas, sādžas, Lielie ezeri, tautastērpi un daudz kas cits. Šajā uzdevumā nepārspētas palika divas līderes (tikai ar vienu kļūdu katrai) – Anna Misiņa (Rīgas Franču licejs) un Sofja Čučukina (Rīgas Baltmuižas pamatskola).

Saskaitot visus iegūtos punktus, izkristalizējās olimpiādes laureāti. Absolūtā laureāte ir KRISTIĀNA ŠAŠKO (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija). Piecu gadu laikā šī ir pirmā reize, kad olimpiādē uzvar meitene. Priecājamies un lepojamies!

8. klašu grupā:

1. vietas diplomu saņem:

Laura

Darkevica

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija

Emīls Gustavs

Sangovičs

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija

Ričards

Vimba

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija

Kristaps

Buivids

Rīgas Centra humanitārā vidusskola

Raimonds

Smiltnieks

Rīgas 47. vidusskola

2. vietas diplomu saņem:

Līva

Laugale

Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola

Nikita

Baranovs

Rīgas 66. vidusskola

Linards

Buivids

Rīgas Centra humanitārā vidusskola

Rihards

Krusts

Rīgas 84. vidusskola

3. vietas diplomu saņem:

Roberts

Būcens

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija

Oskars

Freimanis

Rīgas Centra Daiļamatniecības pamatskola

Sofija

Bondarenko

Rīgas 84. vidusskola

Viktorija

Spurķe

Mežciema pamatskola

Kaspars Matīss

Strods

Rīgas 66. vidusskola

Sibilla

Vanadziņa

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija

Atzinības rakstu saņem:

Ernests Andrejs

Lauciņš

Rīgas Franču licejs

Rūta

Zvidriņa

Rīgas 47. vidusskola

9. klašu grupā:

1. vietas diplomu saņem:

Kristiāna

Šaško

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija

Rinalds

Kipāns

Mežciema pamatskola

Luīze

Reinšmite

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija

Anna

Misiņa

Rīgas Franču licejs

Sofja

Čučukina

Rīgas Baltmuižas pamatskola

Ralfs

Fridrihsons

Rīgas 69. vidusskola

Evelīna

Indriksone

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija

Dāvis

Kalniņš

Rīgas Kultūru vidusskola

Elizabete

Burkovska

Rīgas Centra humanitārā vidusskola

2. vietas diplomu saņem:

Anna

Dudzinska

Rīgas 47. vidusskola

Leila

Džafarova

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija

Jānis

Stendzenieks

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija

Katrīna

Pujāte

Rīgas Centra humanitārā vidusskola

Krišjānis

Neimanis

Rīgas 84. vidusskola

Artjoms

Orlovs

Rīgas 47. vidusskola

Laura Līva

Kasparinska

Rīgas 84. vidusskola

3. vietas diplomu saņem:

Ksenija

Rogova

Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija

Ieva

Blaževiča

Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija

Līna

Osīte

Rīgas Valsts 1. ģimnāzija

Edžus

Kalniņš

Rīgas Igauņu pamatskola

Atzinības rakstu saņem:

Timurs

Dasanajake

Rīgas 34. vidusskola

Aleksejs

Hvalejs

Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija

Justīne

Daugste

Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola

Andrejs

Freibergs

Rīgas Valsts 1. ģimnāzija

Alans

Fadejevs

Rīgas Baltmuižas pamatskola

Rūdis

Janovs

Rīgas Valsts 1. ģimnāzija

Rostislavs

Ņikoļins

Rīgas 34. vidusskola

Daniils

Maidelis

Rīgas 69. vidusskola

Atzinības rakstu par veiksmīgu skolēnu sagatavošanu ģeogrāfijas olimpiādei saņem šādi ģeogrāfijas skolotāji – Aija Arāja (Mežciema pamatskola), Alvis Tukāns (Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija), Anastasija Podlužnaja (Rīgas Kultūru vidusskola un Rīgas Centra Daiļamatniecības pamatskola), Andris Ģērmanis (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Elita Segliņa (Rīgas 66. vidusskola), Ilze Grīnhofa (Rīgas 84. vidusskola), Ina Jukēvica (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Inese Roziņa (Rīgas Franču licejs), Irina Čučukina (Rīgas Baltmuižas pamatskola), Laura Freimane (Rīgas 47. vidusskola), Ligita Zelča (Rīgas Igauņu pamatskola), Svetlana Gavrilko (Mežciema pamatskola), Toms Krūmiņš (Rīgas 69. vidusskola), Vija Melne (Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola) un Zaiga Tenisone (Rīgas Valsts 1. ģimnāzija). Paldies arī pārējiem skolotājiem!

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija pateicas visiem olimpiādes dalībniekiem par dalību šajā ikgadējā pasākumā. Rīgas pilsētas atklātās ģeogrāfijas olimpiādes 8. un 9. klašu skolēniem organizēšana kļuvusi par Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas neatņemamu tradīciju, kas nu jau turpinās piecu gadu garumā. Uz tikšanos 6. olimpiādē nākamgad!

Andris Ģērmanis

 

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija sveic pedagogus, skolēnus, vecākus un tehniskos darbiniekus Latvijas proklamēšanas dienā!

Tuvojas Rīgas pilsētas 5. atklātā ģeogrāfijas olimpiāde 8. un 9. klašu skolēniem

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija 27. novembrī jau piekto gadu pēc kārtas organizēs Rīgas pilsētas 5. atklāto ģeogrāfijas olimpiādi 8. un 9. klašu skolēniem.

Olimpiāde arī šogad notiks attālināti tiešsaistē. Sākums plkst. 10.00, ilgums – 2 stundas.

Aicinām Rīgas pilsētas skolu ģeogrāfijas skolotājus pieteikt dalībniekus olimpiādei.

Uz tikšanos ikgadējos ģeogrāfijas svētkos! 

Latvijas 46. atklātā ģeogrāfijas olimpiāde

Sestdien, 13. novembrī, notika Latvijas Universitātes Jauno ģeogrāfu skolas organizētā Latvijas 46. atklātā ģeogrāfijas olimpiāde.

Tajā dažādas grūtības pakāpes uzdevumus risināja 355 skolēni no visas Latvijas, viņu vidū arī 87 mūsu skolas jaunie ģeogrāfi.

Priecājamies un lepojamies, ka pirmās vietas uzvaras laurus izcīnījām visās vidusskolas klašu grupās. Tas pārliecinoši izdevās Rasai Droiskai (10.e klase), Tomam Andrim Putniņam (11.c klase) un Kristam Dāvidam Saulītim (12.sb klase).

Uzvarētāju vidū arī Braiens Martinsons (9.a klase), Madara Bērziņa (10.c klase), Linards Lūsis (10.d klase), Dāvids Ēberliņš (10.e klase) un Kārlis Knospiņš (11.a klase).

Rasa Droiska (10.e klase) pēc olimpiādes raksta: «Man olimpiāde patika. Sevišķi interesantas bija tematiskās kārtas, piemēram, kārta par sumo sporta veidu un Kurzemes reģionu. Ģeogrāfi kā tādi ir interesanta cilvēku grupa, jo, kā izrādās, tik apjomīgas zināšanas par mūsu pasaules kārtību neliedz visu paskaidrot vai saprast ar humora un ironijas devu.»

Dāvids Ēberliņš (10.e klase) piebilst: «Olimpiādes uzdevumi, kā vienmēr, nelika vilties. Darbs ar kartēm izdevās lieliski, bet mazliet «sapinos» ar akmeņiem, bākām un dažādiem objektiem. Olimpiāde iznāca garāka un smagāka nekā plānots, bet nogurumu izkliedēja pēdējais uzdevums ar pārgalvīgu asprātību.»

Paldies visiem mūsu skolas jaunajiem ģeogrāfiem par skolas slavas kaldināšanu Latvijā, veiksmīgi piedaloties šajā olimpiādē!

Andris Ģērmanis, ģeogrāfijas skolotājs 

Atvērto ģeotelpisko datu hakatons skolēniem 2021

 Ceturtdien, 4. novembrī, tiešsaistes režīmā norisinājās "Atvērto ģeotelpisko datu hakatons skolēniem 2021" fināls, kurā tika apbalvotas trīs labākās komandas. Šī gada pasākumā piedalījās 23 komandas, kopā pulcējot 58 radošus un idejām bagātus 10.–12. klases jauniešus. Izmantojot brīvos un atvērtos datus, dalībnieku uzdevums bija četru nedēļu laikā radīt inovatīvu lietotni, kas risina sabiedrībai būtisku problēmu, izmantojot atvērtos ģeotelpiskos datus. 

Pirmo vietu šī gada Atvērto ģeotelpisko datu hakatonā ieguva Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas komanda trīs dalībnieku sastāvā – "Dust Gang", kas izveidoja rīku "Busify". Ar to ir iespējams izvērtēt, cik aizpildīti ir Rīgas satiksmes sabiedriskie transportlīdzekļi un tādējādi izvairīties no pūļiem, kas īpaši svarīgi ir Covid-19 situācijā. Otro vietu ieguva Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas komanda viena dalībnieka sastāvā – "Terehoviči", kas hakatona laikā izveidoja tīmekļa vietni "DataViz". Tā var kalpot kā vērtīgs palīgs uzņēmējiem, lai labāk izprastu sava produkta vai pakalpojuma auditoriju konkrētajā reģionā, jo vietnē ir daudz vērtīgu ģeotelpisko, demogrāfisko un ekonomisko datu. Savukārt trešo vietu ieguva Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas komanda trīs dalībnieku sastāvā – "One Lone Coder", kas radīja produktu, ar kura palīdzību iespējams samazināt Baltijas jūras piesārņojuma līmeni un lauksaimniecības zemes auglību. Komandas izstrādātais produkts spēj novērtēt augu auglību un veselību, kā rezultātā var secināt, kurās vietās lauks ir jāmēslo vairāk un kurās mazāk.

(https://www.visc.gov.lv/lv/jaunums/atverto-geotelpisko-datu-hakatona-skoleniem-2021-apbalvoti-labakie-risinajumi)

Apsveicam Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 12.c klases skolēnu ar godalgoto trešo vietu!


Šogad starp „Zelta stipendiju” ieguvējiem ir četri Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas absolventi

Rīgas pašvaldības „Zelta stipendiju" piešķir ar mērķi atbalstīt 20 pašus labākos izglītības iestāžu 12.klašu absolventus, tādējādi rosināt viņus intensīvam studiju darbam. Katram „Zelta stipendijas" ieguvējam tiek piešķirti 1200,00 euro par izcilām zināšanām un augstiem sasniegumiem valsts un starptautiskās mācību priekšmetu olimpiādēs, skolēnu zinātniski pētnieciskajā darbībā, sporta sacensībās, konkursos.

Šogad starp „Zelta stipendiju" ieguvējiem ir četri Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas absolventi: 

Jevgēnijs Lazebņiks (12.c)
Linda Melānija Bergmane (12.d)
Anna Elizabete Strazda (12.sb)
Klāvs Veseļuns (12.d)

Apsveicam un lepojamies!  

11.e klase projekta “ Latvijas skolas soma ietvaros” piedalījās izzinošā orientēšanās pasākumā” Cilpojam Latviešu kino”

Enter your text here ...

Jaunumi par TESTĒŠANU un VAKCINĀCIJU

Mācību gads tuvojas savam pirmajam brīvlaikam. Diemžēl epidemioloģiskā situācija strauji pasliktinās. IZM un ministre dara visu, lai skolas netiktu slēgtas kā tas notika iepriekšējā gadā. Bet tas būs atkarīgs no Valdības lēmumiem.

Izmaiņas kontaktpersonu testēšanā:

No 11.10.2021. kontaktpersonas jau 7. karantīnas dienā varēs veikt testu laboratorijā bez ģimenes ārsta norīkojuma.

Negatīva testa gadījumā varēs atgriezties klātienes mācībās. Ģimenes ārsta zīme nav nepieciešama. 

Pakalpojumu sniedzēji, kuri vēl nav vakcinējušies, pārejas periodā no 11.10. līdz 15.10. arī varēs veikt valsts apmaksātus testus, ja būs uzsākuši vakcinācijas procesu.  

11. C klases skolēni par orientēšanās spēli “Jūgendstils Rīgā”

24. septembrī sadarbībā ar projektu "Skolas soma" devāmies nelielā tūrē pa Rīgu un iepazīt un apskatīt jūgendstila ēkas Rīgā ar orientēšanās spēli "Jūgendstils Rīgā". Lai ekskursija ar šo spēles elementu būtu azartiskāka, sadalījāmies komandās, saņēmām darba lapas ar uzdevumiem un devāmies uz katru no kartē norādītajiem punktiem.

Šī bija lieliska iespēja mūsu klasei saliedēties, jo mums vajadzēja sadarboties un izpildīt uzdevumu laikā. Bieži arī sanāca satikties ar citām klases komandām, ceļā uz nākamo apskates vietu, kas mums šķita uzjautrinoši un piedeva azarta devu būt ātrākiem un precīzākiem. Šī ekskursijas laikā varējām vairāk aprunāties ar klasesbiedriem, jo ikdienas steigā un attālinātā mācību procesa dēļ apgājušā mācību gadā tas nebija iespējams.

Ekskursijas beigās mūsu kolektīvs ir kļuvis daudz saliedētāks un draudzīgāks, kā arī uzzinājām krietni vairāk par jūgendstila ēkām Rīgā. Visiem patika šī ekskursija, jo mēs kopīgi pavadījām laiku ārā, kad ir silts, vējains un saulains. 

9.c klase Veidenbauma muzejā —"Kalāčos"

24. septembrī mēs projekta "Latvijas skolas soma" ietvaros devāmies uz "Kalāčiem" pie slavenā latviešu dzejnieka, filozofa, poliglota Eduarda Veidenbauma. Viņš tiek dēvēts par pirmo moderno latviešu dzejnieku, lai gan pats nekad nesapņoja kļūt par dzejnieku. Rokrakstos ir saglabājušies ap 80 dzejoļu. Dažas pārdomas pēc muzeja apmeklējuma.

* Viņam nepatika fotografēties. Vienīgā Veidenbauma bilde, kura visur tiek publicēta, ir kadrs no kāda kopējas bildes. Ja tās nebūtu, tad mēs nemaz nezinātu, kāds viņš izskatījās!

* Kā liecina atzīme uz sienas, Eduards bija 159 cm garš. Katram bija iespējams salīdzināties augumā ar Veidenbaumu.

* Veidenbaumam brīvajā laikā patika risināt matemātikas uzdevumus, viņa pierakstos redzams, kā dzejnieks centās izvilkt kvadrātsakni no divi.

* Tad, kad skolotāja par to stāstīja literatūras stundās, tā bija teorija. Bet, redzot māju, mēbeles, papīra lapas, vijoli un spieķi, viss pārvērtās par realitāti.

* Vijole uz mīksta krēsla tomēr nebija oriģinālā, savējo viņš esot pazaudējis.

* Dzejnieka personīgās lietas man lika justies dīvaini. Ja es kļūtu ļoti slavens pēc nāves, manuprāt, es nebūtu pārāk priecīgs, ja manu māju pārtaisītu par muzeju un manas lietas izstādītu apskatei.

* Kopumā man ekskursija patika, jo bija iespēja gan iegūt jaunu informāciju, gan uzspēlēt jautru spēli. Gide runāja interesanti un saprotami, neteica neko lieku.

* Es biju pārsteigta, cik ļoti man patika šis muzeja apmeklējums. Tas man ilgi paliks atmiņā.


SPORTA SASNIEGUMI 2020./2021.m.g.

Latvijas skolu Ziemas olimpiādē

o1.vieta:Sebastians Linde (7.b), Laura Ozola (7.b)

o2.vieta: Roberts Miķelsons (11.e), Alise Roze Zālīte (8.a)

o3.vieta: Kristofers Kanenbergs (9.a), Agnese Švīpe (10.c)

oAtzinības: Mārtiņš Dzenītis (8.a), Elīze Bremze (9.b), Aiga Irbe Blūza (11.c), Īrissa Šagijeva (10.b) 

Jaunajā mācību gadā mācībās klātienē skolēni varēs piedalīties ar sadarbspējīgu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu, kā arī ar apliecinājumu par Covid-19 negatīvu testa rezultātu

Rīgas Valsts 2.ģimnāzija 2021. gadā iegūst Lielās pūces balvu par 1. vietu ģimnāziju grupā.

Ceļojošā balva „Lielā Pūce" tiek piešķirta skolām (ģimnāzijām, lielajām un mazajām skolām) par sasniegumiem zinātnisko darbu lasījumos un mācību priekšmetu valsts olimpiādēs un konkursos. Šo balvu pasniedz labākajiem skolu kolektīviem par sasniegumiem skolēnu zinātniski pētnieciskajā darbībā, mācību priekšmetu olimpiādēs un radošajās skatēs.

Rīgas Valsts 2.ģimnāzija 2021. gadā iegūst Lielās pūces balvu par 1. vietu ģimnāziju grupā. 

Portālā www.eriga.lv sākusies pieteikšanās “Skolēna kartei”

"Rīgas satiksme" aicina Rīgas 1., 5., un 10. klašu skolēnu, kā arī to skolēnu, kuri maina mācību iestādi, vecākus noformēt sava bērna "Skolēna karti" portālā www.eriga.lv līdz 25. augustam. Ja "Skolēna karte" portālā www.eriga.lv tiks noformēta līdz 25. augustam, to jau no 1. septembra to varēs saņemt izglītības iestādē, kurā bērns mācās, lieki nedodoties uz kādu no klientu apkalpošanas centriem.

Aizpildot pieteikumu "Skolēna kartes" izgatavošanai portālā www.eriga.lv, dati par skolēnu un skolu, kurā bērns mācās, tiks atlasīti automātiski. Pieteikumam klāt jāpievieno tikai skolēna fotogrāfija. Balstoties uz saņemto pieteikumu, "Rīgas satiksme" izgatavotās "Skolēnu kartes" nogādās attiecīgajās skolās.

"Skolēna karte" ir skolēna apliecība Rīgas skolēniem, kas nodrošina bezmaksas braucienus "Rīgas satiksmes" sabiedriskajā transportā. Karte ir jāsaņem visiem skolēniem, kuri uzsāk mācības 1. klasē. Tās nomaiņa jāveic, uzsākot mācības 5. un 10. klasē. Jauna "Skolēna karte" jāsaņem tiem skolēniem, kuri maina izglītības iestādi vai kuriem mainās personas dati.

Plašāku informāciju par „Rīgas satiksmes" piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt interneta mājas lapā www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos „twitter", „facebook". 

"No Gravity Charger" ieguva Latvijas mērogā 3. vietu.

Jūnijā trīs dienas norisinājās Junior Achievement Latvia (JA Latvia) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūtas (LIAA) organizētās Jauno uzņēmēju dienas 2021, kurās tika noskaidroti Latvijas labākie skolēnu mācību uzņēmumi (SMU).

Mūsu skolas 11.b klases skolnieku Lauras Leinertes un Rema Vasiļenko uzņēmumu "No Gravity Charger", kuri izveidojoši mobilās ierīces levitējošu bezvada lādētāju, ieguva Latvijas mērogā 3. vietu.

Konkursa gaitā vidusskolu grupā labākie tika noteikti trīs kārtās: gada pārskata vērtēšana, četru minūšu prezentācija latviešu valodā žūrijas komisijai un skatītājiem, un individuālas paneļintervijas ar žūrijas komisiju latviešu un angļu valodā.

SMU vērtēšanu veica pieredzējusi uzņēmēju, profesionāļu un akadēmisko spēku komanda, kurā tika pārstāvēta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, Swedbank, LR Patentu valde, RTU Rīgas Biznesa skola, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte, Biznesa augstskola Turība, Banku augstskola, Vidzemes augstskola, Dienas mediji, Latvijā radīts, VAS Elektroniskie sakari, Prudentia, advokātu birojs Triniti un Printful. 


Eiropas ģeogrāfijas olimpiāde.

Junioru konkurencē sudraba medaļas izcīnīja Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 9. klases skolēni Artis Vilks un Dāvis Rendijs Drukaļskis. 

Latviju olimpiādē pārstāvēja arī Rīgas Valsts 2.ģimnāzijas 12. klases skolnieks Klāvs Veseļuns.

https://www.visc.gov.lv/lv/jaunums/latvijas-jaunajiem-geografiem-11-medalas-eiropas-geografijas-olimpiade


Uzņemšana Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā 2021./2022. mācību gadam (Konkursa papildtermiņā uz Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10.klasi ar padziļinātu matemātikas apguvi rezultāti)

Informācija atjaunota 17.06. 2021.

Par skolēnu uzņemšanu Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10. klasēs ar padziļinātu matemātikas apguvi

Informācija par skolēnu uzņemšanu 10. klasēs ar padziļinātu matemātikas apguvi  Šeit

Konkursa 10. klasēs ar padziļinātu matemātikas apguvi rezultāti Šeit

Konkursa papildtermiņā uz Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10.klasi ar padziļinātu matemātikas apguvi rezultāti ŠEIT

Par skolēnu uzņemšanu Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10. klasē ar padziļinātu humanitāro mācību priekšmetu apguvi

Informācija par skolēnu uzņemšanu 10. klasē ar padziļinātu humanitāro mācību priekšmetu apguvi Šeit

Konkursa 10. klasē ar padziļinātu humanitāro mācību priekšmetu apguvi rezultāti Šeit

Par skolēnu uzņemšanu Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 7. klasēs

Informācija par skolēnu uzņemšanu 7. klasēs Šeit

Konkursa 7. klasēs rezultāti Šeit

Uzņemšanas noteikumi Skolēnu uzņemšanas kārtība Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā ir publicēti sadaļā Normatīvais regulējums.