KSIM 2026


10. decembrī skolā tika aizvadīts KSIM (Komandu Sacensības Informātikā un Matemātikā) pusfināls vidusskolēniem.

Šogad mūsu skolu sacensībās pārstāvēja 4 komandas (katrā pa 3 dalībniekiem), kurām 5 astronomisko stundu laikā bija jāatrisina 10 uzdevumi.

Labākās 10 komandas no visas Latvijas tiks izvirzītas uz KSIM finālu Cēsīs 2026.gada pavasarī.

Sacensību mērķis – padziļināt skolēnu interesi par matemātiku un informātiku, attīstīt prasmes strādāt komandā, kā arī sagatavot skolēnus valsts matemātikas un informātikas sacensībām.

Izsakām pateicību Tatjanai Strigaļovai par pasākuma koordinēšanu skolā un skolotājiem - Aldim Bomim, Dainai Briņķei un Diānai Ruļukai-Pašai - par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!

Vairāk informācijas: https://ksim.cvg.edu.lv/Informacija/


Foto: Tatjana Strigaļova

Pieteikums iestājpārbaudījumam uz brīvajām vietām

Pieteikums iestājpārbaudījumam uz brīvajām vietām Šeit

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija aicina piedalīties iestājpārbaudījumos uz brīvajām vietām:

  1. pamatizglītības programmas 8. klasē (1 vieta)
  2. 10. klasē programmā ar humanitāro ievirzi (1 vieta)
    Iestājpārbaudījumi notiks 2025. gada 22. decembrī plkst. 10.00 Krišjāņa Valdemāra ielā 1:
    - kombinēts iestājpārbaudījums Latviešu valoda un vēsture. Matemātika (programmā ar humanitāro ievirzi)
    - iestājpārbaudījums Matemātika (8. klase)
    - iestājpārbaudījuma ilgums - 120 minūtes
    - līdzi jāņem personu apliecinošs dokuments
    Pieteikšanās: elektroniski līdz 2025. gada 18. decembrim

    Rīgas Valsts 2.ģimnāzija apstrādās šādus personas datus: vecāka vārds, vecāka uzvārds, vecāka tālrunis, vecāka e-pasts, pretendenta vārds, pretendenta uzvārds, pretendenta dzimšanas datums, pretendenta tālrunis Personas datu saņēmēji ir Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas administrācija.

    Jūsu personas dati elektroniski tiks glabāti līdz 2026. gada 31. janvārim.

    Vita Krieviņa
    direktora vietniece izglītības jomā
    67181232

Cits Bazārs ziemā 2025


6. decembrī TC "Domina" norisinājās ikgadējais Junior Achievement Latvia organizētais skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) tirdziņš – "Cits Bazārs ziemā".

Pasākumā šogad piedalījās 270 skolēnu mācību uzņēmumi no visas Latvijas, kuri piedāvāja savus radītos produktus un pakalpojumus.
Mūsu skolu tirdziņā šoreiz pārstāvēja astoņi SMU, kuri piedāvāja suņu aksesuārus, tamborējumus, smaržu spilventiņus, spēles, ķermeņa kopšanas produktus, apģērba aizsargu no kosmētikas un 3D svečturus.

Visas dienas garumā skolēnu veikumu vērtēja žūrija, izvirzot uzvarētājus deviņās dažādās nominācijās: Sociāli atbildīgs SMU, Tehnoloģiskās inovācijas prece vai pakalpojums, Labākā SMU pārdošanas komanda, Uz zināšanām balstīta SMU prece vai pakalpojums, Sociālo mediju komunikācijas balva, Ilgtspējīga SMU prece vai pakalpojums, SMU biznesa potenciāls, Labākais tirdzniecības stends un Labākais SMU produkta zīmols. Balvas nomināciju uzvarētājiem nodrošina nomināciju partneri.

Šogad žūrijas sastāvā bija arī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas pagājušā gada absolvente, šobrīd Rīgas Ekonomikas augstskolas (SSE Riga) studente - Amanda Graudiņa.


Paldies skolotājai Rutai Pelcei par skolēnu sagatavošanu un motivēšanu!​



Amanda Graudiņa - SMU žūrijas pārstāve, Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas absolvente

Teksts: Ruta Pelce
Foto: LIAA publicitātes materiāli


Aizvadīts Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas šaha turnīrs

Decembra sākumā Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā tika aizvadīts jau trešais šaha turnīrs, pulcējot 67 skolēnus no dažādām Rīgas skolām.

Sveicam šī gada uzvarētājus!

Meitenes bez sporta klases:

  • Milana Žukova
  • Elīna Batare
  • Elza Kopeika

Zēni bez sporta klases:

  • Oskars Piķelis
  • Pēteris Arnicāns
  • Ernests Kalniņš

Meitenes ar sporta klasi:

  • Alise Laimiņa
  • Nora Grāvele
  • Emīlija Vanadziņa

Zēni ar sporta klasi:

  • Reinis Paikens
  • Edmunds Sūrums
  • Alberts Priedeslaipa

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas labākie spēlētāji:

  • Līva Zommere Un Ostins Pavlovs

Vislabākā spēlētāja no skolotāju grupas:

  • Inga Treimane

​Turnīra rezultāti: https://s3.chess-results.com/tnr1301582.aspx?lan=1&art=4&SNode=S0

​"Mērķis popularizēt šahu jauniešu vidū un sniegt iespēju sporta klases spēlētājiem pilnveidot savu meistarību tika veiksmīgi sasniegts," norāda turnīra organizētāja Evelīna Bumbure.

Liels paldies visiem interesentiem, kas atsaucās dalībai! Liels paldies arī Cēsu un Siguldas šaha biedrību pārstāvjiem Matīsam Miteniekam un Visvaldim Gercānam par teicami novadītu turnīru!

Īpašs paldies arī pasākuma sponsoriem Cloetta un Eco Honey Latvia par gardām sagādātajām balvām!


Pasākumu plānoja un organizēja 11. sb klases skolnieces Evita Zalpētere un Evelīna Bumbure. 


Septiņi diplomi Latvijas 50. atklātajā ģeogrāfijas olimpiādē


15. novembrī Rīgā, Liepājā, Daugavpilī un Valmierā Latvijas Universitātes Jauno ģeogrāfu skola organizēja Latvijas 50. atklāto ģeogrāfijas olimpiādi, kura pulcēja 422 ģeogrāfijā zinošus jauniešus no visas Latvijas. Uzdevumu klāts arī šoreiz bija ļoti plašs – pasaules karte, Taizemes, Gviānas, Madeiras, Kihnu ģeogrāfija un Latvijas saimniecība.

Priecājamies, ka mūsu skolas jaunie ģeogrāfi olimpiādē izcīnīja septiņas godalgas. 1. vietu ieguva Roberts Kazaks (8.b klase) un Miķelis Jaunromāns (12.d klase), 2. vietu – Renārs Senkāns (10.c klase), Ernests Kiziks (11.b klase) un Linards Buivids (12.c klase), savukārt ar 3. vietas diplomu tika apbalvoti Ralfs Pokšāns (8.a klase) un Kaspars Dūmiņš (10.a klase). Apsveicam!


Īpašs prieks un lepnums par 8.b klases skolnieku Robertu Kazaku, kurš uzvarēja ne tikai savā klašu grupā, bet pārspēja arī visus vidusskolas vecuma jauniešus, kļūstot par olimpiādes absolūto čempionu! Roberta uzvara papildinājusi Latvijas atklāto olimpiāžu absolūto čempionu sarakstu, kurā no Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas jau iekļuvuši: Jēkabs Jansons (2021.), Kaspars Pekšs (2023.), Pēteris Zvirgzdiņš (2024.), Roberts Kazaks (2025.).


No mūsu skolas Latvijas 50. atklātajā ģeogrāfijas olimpiādē piedalījās 85 skolēni. Paldies visiem olimpiādes dalībniekiem par skolas pārstāvēšanu ģeogrāfijas olimpiādē!


Teksts: Ģērmanis Andris


“Second Always First” - divkāršs triumfs Rīgas debatēs


Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas debašu klubs šajā novembrī piedzīvoja izcilu panākumu sēriju - komanda "Second Always First" ne tikai izcīnīja uzvaru divos nozīmīgos debašu turnīros, bet arī demonstrēja pārliecinošu sniegumu dažādos argumentēšanas tematos un formātos.

Komandu abos turnīros pārstāvēja 11. sb klases skolēni: Elīza Ābele, Samanta Sladkēviča un Marks Žižins.

Uzvara "Logus" debašu turnīrā - ceļazīme uz Briseli

22. novembrī komanda triumfēja debašu kluba "Logus" rīkotajās sacensībās, kurās galvenā tēma bija aktuālais un diskusijas raisošais jautājums: "MI vajadzētu piederēt valsts valdībai, nevis privātām organizācijām".

Turnīrs Jauniešu centrā "Kaņieris" pulcēja 24 komandas - 16 debatēja angļu, bet 8 latviešu valodā. Mūsu komanda sacentās angļu valodas grupā un veiksmīgi aizvadīja četras intensīvas kārtas, pārliecinoši oponējot izvirzītajam argumentam un izcīnot 1. vietu.
Īpaši jāizceļ arī Marka Žižina individuālais sniegums - viņš ieguva otro augstāko debatētāja vērtējumu visā turnīrā.

Par spožo uzvaru komanda saņēma balvu, kas iepriecinātu ikvienu debatētāju - pilnībā apmaksātu braucienu uz Briseli marta sākumā, kur paredzēta gan pilsētas iepazīšana, gan Eiropas Parlamenta apmeklējums.

Triumfs Rīgas Debašu biedrības sacensībās

Jau nedēļu vēlāk, 29. novembrī, komanda "Second Always First" apliecināja, ka panākumi nav nejaušība – komanda izcīnīja uzvaru arī Rīgas Debašu biedrības rīkotajā turnīrā.

Šoreiz dalībniekiem bija jādebatē par trīs izaicinošām tēmām:
  • ​ Attīstības valstīm vajadzētu prioritizēt ekonomisko izaugsmi pirms klimata aizsardzības;
  • "Mājās palikšanas" tendences atbalstīšana;
  • Priekšroka pasaulei, kurā nevienam nav stingru uzskatu.
Turnīra formāts padarīja sacensības īpaši spraigas - katras kārtas tēma tika paziņota tikai 20 minūtes pirms debates, turklāt bez iespējas izmantot viedierīces. Tas prasīja ātru domāšanu, komandas darbu un spēju strukturēt argumentus īsā laikā.

Arī šajā turnīrā Marks Žižins saņēma otro augstāko individuālo debatētāja vērtējumu, apliecinot konsekventu un izcilu sniegumu.

Komanda mājās pārveda čempionu kausu, dāvanu kartes un, vēl svarīgāk, vērtīgu pieredzi, kas noteikti noderēs turpmākajos turnīros.



Sveicam Elīzu, Samantu un Marku ar lieliskajiem panākumiem - esam patiesi lepni!



Tikšanās ar mūsdienu Krišjāni Baronu

Krišjāņa Barona 190. dzimšanas dienas mēnesī mūsu skolas 10.–12. klašu skolēniem bija iespēja ģimnāzijas lasītavā vairakkārt tikties ar mūsdienu Krišjāni Baronu – mūsu skolas ģeogrāfijas skolotāju Andri Ģērmani, kuram šo nomināciju 2020. gadā piešķīra Imanta Ziedoņa muzejs.

Tikšanās laikā skolotājs stāstīja par to, kā Krišjānis Barons 1859. gadā kājām veica ceļu no Tartu līdz Dundagai, kāda nozīme arī mūsdienās pēc šī noietā ceļa uzrakstītajai pirmajai skolu ģeogrāfijas mācību grāmatai un to, kā pirms 5 gadiem šis ceļš tika noiets atkārtoti.

Skolēni uzzināja, kādi piedzīvojumi aprakstīti Krišjāņa Barona atmiņās par 1859. gadā noieto ceļu, kāpēc ceļā nācies sastapties ar blakšu leģioniem, kā īpašā studenta cepure palīdzēja šķērsot Daugavu, kāpēc Krišjānis Barons sastaptajiem cilvēkiem par sevi stāstījis kā par dažādu izdomātu profesiju pārstāvi, kāpēc kāda cilvēku grupa viņu ieraudzījusi kailu un kāpēc pēc atgriešanās Tartu vajadzējis septiņas dienas pavadīt universitātes karcerī?

Skolēni iepazinās arī ar Krišjāņa Barona uzrakstīto grāmatu „Mūsu tēvzemes aprakstīšana un daži pielikumi īsumā saņemti", kas ir pati pirmā skolu auditorijai domātā ģeogrāfijas mācību grāmata par Latvijas teritoriju latviešu valodā – unikāls notikums, kas lielā mērā ietekmēja daudzu paaudžu ģeogrāfisko domu un ģeogrāfiskās literatūras uztveri. Pārsteidzoši, cik precīzi ir daudzi no grāmatā izmantotajiem faktiem – par upju garumu, iedzīvotāju skaitu u. c. Pēc grāmatas uzrakstīšanas Krišjānis Barons teicis: „Skolmeisteri lūdzami, lai par šām lietām gruntīgāki bērniem izstāsta un uzdod rēķinumus; caur to mudina cilvēkam prātu, voi grib, voi negrib."

Vislielāko interesi raisīja stāsts par to, kā pirms 5 gadiem izdevās šo kultūrģeogrāfisko ceļu noiet atkārtoti. Skolotājs Andris Ģērmanis ar skolēniem devās ceļa posmā no Staburaga līdz Secei. Pa ceļam tika atrasti un uzmērīti trīs dižkoki, uz laukakmens krāvumiem ceļmalā lasīta dzeja, Seces baznīcā tika pieminēts Fridrihs Mālberģis, bet Seces kultūras namā mūsdienu Krišjānis Barons nolasīja lekciju par Zemgales kultūrainavām un kultūrģeogrāfiju, kā arī iesaistījās diskusijā par vietējiem vietvārdiem.

Pēc savulaik Krišjāņa Barona noietā ceļa atkārtošanas tapa filma „Ceļā ar Baronu", tika atkārtoti izdota pirmā skolu ģeogrāfijas mācību grāmata (ar vērtīgiem papildinājumiem), tika atklāta izstāde „Tuvie" un izdota elektroniska grāmata „Tuvie. Mūsu tēvzeme šodienas latviešu skatījumā jeb 2020. gada Latvija mūsdienu Baronu ceļa piezīmēs, atkārtojot vēsturisko Krišjāņa Barona gājienu no Tartu līdz Dundagai", ko uzrakstīja visi 65 mūsdienu Krišjāņi Baroni.

Tikšanās ar mūsdienu Krišjāni Baronu ļāva skolēniem paskatīties uz it kā zināmajām lietām citādi. Kaut daudzi cilvēki viņu iedomājas kā sirmu vecīti, kurš staigājis no lauku mājas uz māju un vācis tautas dainas (Krišjānis Barons to nekad nav darījis), šajā reizē skolēniem bija iespēja redzēt Dainu tēvu kā 24 gadus jaunu vīrieti, kura 19. gadsimtā paveiktais joprojām ir interesants, vajadzīgs, aktuāls, mūsdienīgs un pat moderns. Lai visiem izdodas iecerētie nozīmīgie darbi un lai tiem labs ceļavējš!

Vairāk publikācijās:

* Ģērmanis, A. Barona ceļš ievijas Zemgalē. Zemgale, 15.09.2020., 7.–8. lpp.

* Ģērmanis, A. Zemgale mūsdienās. Tuvie. Mūsu tēvzeme šodienas latviešu skatījumā jeb 2020. gada Latvija mūsdienu Baronu ceļa piezīmēs, atkārtojot vēsturisko Krišjāņa Barona gājienu no Tartu līdz Dundagai, Rīga: Ziedoņa muzejs, 191.–196. lpp. [elektronisks izdevums: https://www.ziedonamuzejs.lv/lv/muzejs/projekti/cela-ar-baronu/musdienu_baronu_cels_-_digitala_gramata:_tuvie]

* Ģērmanis, A. Piedzīvot Krišjāņa Barona kultūrģeogrāfisko ceļu. Ģimnāzijas Raksti, Nr. 8., Liepāja: Liepājas Valsts 1. ģimnāzija, 34.–37. lpp.

* Ģērmanis, A. Izstaigāt Barona ceļu. Latvijas Avīzes Gadagrāmata 2022., Rīga: Latvijas Mediji, 94.–99. lpp.

* Ģērmanis, A. Latvijas Universitātes 79. starptautiskā zinātniskā konference – referāts "Mūsdienu Krišjāņa Barona kultūrģeogrāfiskais ceļš – no pirmās skolu ģeogrāfijas mācību grāmatas līdz izstādei un grāmatai "Tuvie"


Valsts prezidents sveic starptautisko mācību priekšmetu olimpiāžu laureātus un Ata Kronvalda balvas saņēmējus


24. novembrī Rīgas pilī norisinājās īpašs notikums, kurā vienkopus tika godināti gan starptautisko mācību priekšmetu olimpiāžu laureāti, gan Latvijas skolu reitinga uzvarētāji - Ata Kronvalda balvas saņēmēji.

Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs svinīgajā uzrunā atzina, ka ir priecīgs redzēt – daudzi olimpiāžu laureāti nāk tieši no skolām, kuras izceļas arī Ata Kronvalda reitingā, apliecinot spēcīgas skolas, pedagogu un atbalsta komandas sinerģiju talantu attīstībā. Rīgas Valsts 2. ģimnāzija ir viena no šīm skolām, Latvijas skolu reitingā gūstot augsto 2. vietu un ceļojošo balvu "Mazā pūce", kā arī lepojoties ar diviem ģimnāzijas skolēniem, kuri iekļuvuši starptautisko olimpiāžu laureātu vidū.


Starptautisko olimpiāžu laureātu sasniegumi

24. novembra pasākumā tika sveikti skolēni, kuri 2024./2025. m.g. guvuši izcilus rezultātus starptautiskajās mācību priekšmetu olimpiādēs.

Valsts prezidenta apbalvojumu par izcilo darbu un Latvijas vārda nešanu pasaulē saņēma Sofija Jansone, Starptautiskās filozofijas olimpiādes laureāte, kura 2024. gada maijā ieguva atzinību par veiksmīgi aizstāvētu eseju un filozofisko domāšanu, kā arī Linards Lūsis, bronzas medaļas ieguvējs Starptautiskajā ķīmijas olimpiādē, apliecinot izcilas zināšanas un spēju pārliecinoši risināt augstas sarežģītības pakāpes ķīmijas uzdevumus.


Latvijas skolu reitings un Ata Kronvalda balva

Nodibinājuma Ata Kronvalda fonda publicētajā Latvijas skolu reitingā Rīgas Valsts 2. ģimnāzija 2024./2025. m.g. guvusi augsto 2. vietu un vērtējumu – 87,67 balles, atgūstot pagājušā gadā zaudēto pozīciju un šogad piekāpjoties vienīgi Rīgas Valsts 1. ģimnāzijai. Rīgas Valsts 2. ģimnāzija saņēmusi arī ceļojošo balvu "Mazā Pūce", kas tiek piešķirta par ilgstošu un sistemātisku veikumu darbā ar talantīgajiem skolēniem.

Šogad valsts ģimnāziju grupā iekļuvušas 32 skolas, no kurām reitinga TOP 5 veido: Rīgas Valsts 1. ģimnāzija, Rīgas Valsts 2. ģimnāzija, Rīgas Valsts vācu ģimnāzija, Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzija un Rīgas Āgenskalna Valsts ģimnāzija.

Latvijas skolu reitings jeb ceļojošo balvu - "Lielā Pūce" un "Mazā Pūce" - konkurss ir ikgadēja skolu tradīcija kopš 1988. gada. Latvijas skolas sacenšas savā starpā, lai gūtu šīs balvas, kuras tiek piešķirtas par sasniegumiem skolēnu zinātniski pētnieciskajā darbībā, mācību priekšmetu olimpiādēs un radošajās skatēs. Reitingu veido skolēnu sasniegumi valsts olimpiādēs, atklātajās olimpiādēs un skolēnu zinātniski pētniecisko darbu konkursā. Konkursa mērķis ir paaugstināt skolēnu mācību un zinātniski pētnieciskā darba prestižu, kā arī palielināt pedagogu ieinteresētību darbā ar talantīgiem skolēniem. Skolas tiek vērtētas trīs kategorijās: lielās skolas, mazās skolas, valsts ģimnāzijas. Katra kategorija veido savu reitingu, un labākās skolas saņem fonda ceļojošās balvas.

Ata Kronvalda fonds ir neatkarīga sabiedriska organizācija, kuras uzdevums ir Latvijas talantīgāko skolēnu apzināšana un viņu izglītības sekmēšana. Ar savu darbību fonds vēlas palīdzēt valstij un sabiedrībai izaudzināt talantīgos skolēnus, kas nākotnē būs valsts intelektuālais balsts.

Filozofijas skolotājs Alvils Zauers, Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs, Sofija Jansone


Foto: Ilmārs Znotiņš, Valsts prezidenta kanceleja


8 SKOLOTĀJI ERASMUS+ IETVAROS PILNVEIDO SAVAS ZINĀŠANAS UN PRASMES DAŽĀDOS KURSOS UN APMĀCĪBĀS

2025. gada laikā astoņi Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolotāji pilnveidoja savas zināšanas dažādos kursos un apmācībās, kas tika īstenotas projekta Nr. 2024-1-LV01-KA122-SCH-000220123 "Nākošais izaugsmes līmenis: digitālā klase, STEM jomas attīstība un aktīva pilsoniskā līdzdalība" (PROJEKTS APS 1808) ietvaros. Skolotājiem bija iespēja mācīties ārvalstīs pie IT ekspertiem, apgūstot jaunākos digitālos un mākslīgā intelekta rīkus, efektīvas metodes plaģiāta risināšanai, kā arī interaktīvas portatīvo ierīču un modernāko tehnoloģiju izmantošanas paņēmienus mācību procesā.

Matemātikas skolotāja Tatjana Strigoļova no 10.03.- 15.03.2025. EUROPASS Skolotāju akadēmijā Dublinā, Īrijā apguva kursu par mākslīgā intelekta izmantošanas iespējām izglītībā "Advanced AI for Education".

Skolotājas iespaidi:

​"Man bija fantastiska iespēja mobilitātes laikā piedalīties kursā par progresīvu mākslīgā intelekta integrēšanu izglītībā. Nedēļa sākās ar sirsnīgu sagaidīšanu un dažām jautrām ledlaužu aktivitātēm. Katrs iepazīstinājām savu skolu, kas jau no sākuma radīja draudzīgu un sadarbības pilnu atmosfēru. Mēs uzreiz ķērāmies pie progresīvu AI lietojumprogrammu izpētes, koncentrējoties ne tikai uz to iespējām, bet arī uz svarīgo jautājumu - kā tās izmantot, lai skolēni pārāk nepaļautos uz tām.

Mēs strādājām pie līdzsvara atrašanas starp jaunajiem AI rīkiem un tradicionālajām, pārbaudītajām mācību metodēm. Īpaši aizraujoša man bija praktiskā darbnīca par vibe programmēšanu, kurā dažu minūšu laikā varējām radīt savas tiešsaistes aktivitātes. Bija arī lieliskas nodarbības par AI izmantošanu skolēnu radošuma veicināšanā un gudrākās vērtēšanas izveidē, kas sniedz personīgāku atgriezenisko saiti.

Nedēļu noslēdzām, daloties pārdomās par kursu un apgūtajām zināšanām. Visa pieredze tika lieliski papildināta ar kultūras ekskursiju, kas bija brīnišķīgs veids, kā tuvāk iepazīties ar kolēģiem un vietējo kultūru."

Angļu valodas skolotāja Ieva Apīne EUROPASS apmācību centrā Romā, Itālijā no 10.03.-15.03.2025. apguva kursu"AI and the 6 Cs for Future-Ready Teaching". Kursa laikā pedagogi apguva, kā ir iespējams integrēt mākslīgo intelektu (AI) savā mācību darbā, vienlaikus veicinot sešas ļoti svarīgas 21. gadsimta mācību kompetences.

Matemātikas skolotāja Anna Dārija Roze no 10.03 - 15.03.2025.EUROPASS Skolotāju akadēmijā Atēnās Grieķijā apguva kursu "From STEM to STEAM Education: a New Learning Approach", kura ietvaros dalībnieki izzināja, kas ir STEAM izglītība, ar ko atšķiras STEM un STEAM. Dalībnieki arī apguva, kā STEM priekšmetusintegrēt ar mākslu un radošumu, veidojot mūsdienīgu, daudzpusīgu un skolēnus iesaistošu mācību procesu.

Skolotājas iespaidi:

​"Es iepazinos ar jauniem rīkiem, kurus līdz šim nezināju, un kurus varētu izmantot."

Matemātikas skolotāja Kaiva Desmitniece no 09.06.-14.06.2025. EUROPASS apmācību centrā Florencē, Itālijā apguva kursu "Chat GPT and Basic AI Tools", kura ietvaros bija iespēja iepazīties ar dažādiem mākslīgā intelekta rīkiem.

Skolotājas iespaidi:

​"Kursi notika Florences centrā, mazāk nekā 100 km no Piazza Signori, vienas no Teacher Academy bāzēm. Mana iepriekšējā pieredze ar AI rīkiem bija ierobežota, tāpēc vērtīgākais bija mācīties precīzi sastādīt promptus un izmantot darba vidi padlet.com. No apgūtajiem rīkiem nākotnē plānoju izmantot gemini.google.com, claude.ai, copilot.microsoft.com un gamma.app prezentācijām, kā arī quizizz.com. Citi rīki, piemēram, ideogram.ai, medium.com, artsandculture.google.com, goosechase.com un mizon.ai, paplašināja redzesloku par AI iespējām, bet būs maz pielietojami matemātikas stundās.

Īpaši vērtīga bija pasniedzēja profesionalitāte darbā ar skolotājiem, interaktīvo uzdevumu organizēšana un darbs Florences kultūrvēsturiskajā vidē. Papildus ieguvums bija Florences un Toskānas iepazīšana. Pārstāvot Latviju vienatnē starptautiskā grupā, attīstīju komunikācijas prasmes un pārliecinājos par savām angļu valodas spējām šāda līmeņa apmācībām."


Latviešu valodas un literatūras skolotāja Laura Meiere no 23.06.-28.06.2025. EUROPASS Skolotāju akadēmijā Evorā, Portugālē apguva kursu "ICT Tools for Creative and Collaborative Class". Kursa laikā pedagogi apguva inovatīvus digitālos rīkus, kas veicina radošu un sadarbības pilnu mācību vidi. Dalībnieki iepazinās ar tiešsaistes sadarbības platformām, interaktīviem prezentāciju rīkiem, vizuālā satura veidošanas iespējām un radošās stāstīšanas metodēm.

Skolotājas iespaidi:

"Pasniedzējs iepazīstināja mūs ar dažādām tiešsaistes prezentāciju un video veidošanas platformām, kā arī spēļu veidošanas platformu Goosechase, kur vispirms spēlējām spēli, bet pēc tam radījām savu. Strādājot grupās, mēs radījām videoklipus un apspriedām skolotāju pieredzi citās Eiropas valstīs. Kursa laikā es uzlaboju angļu valodas un prezentācijas prasmes, apguvu praktiskas iemaņas darbā ar Mentimeter, Padlet, Canva un Goosechase, kā arī nostiprināju savas plānošanas prasmes."


Angļu valodas skolotāja Maija Stūrmane no 28.04. - 03.05.2025. Eiropas radošuma akadēmija Barselonā, Spānijā apguva kursu "Artificial Intelligence Tools for Language Teachers". Kursa laikā valodas skolotāji no dažādām Eiropas valstīm ieguva praktiskas prasmes izmantot mākslīgā intelekta rīkus mācību materiālu sagatavošanai, individuālu mācību ceļu veidošanai un skolēnu novērtēšanai. Dalībnieki iepazinās ar AI iespējām stundās, radot radošus, interaktīvus un personalizētus uzdevumus, vienlaikus apgūstot atbildīgas un ētiskas AI izmantošanas principus valodu mācīšanā.

Skolotājas iespaidi:

​"Ļoti novērtēju iespējuuzzināt vairāk par izglītības atšķirībām un kopīgajām lietām starp mūsu valsti, Vāciju, Spāniju un Turciju, jo mēs skolotāji ļoti daudz savā starpā kursa ietvaros komunicējām.

Kursa laikā izdevās ļoti daudz uzzināt arī par Barselonu - vēsturi, klimatu, satiksmi, ēdieniem, izglītības jomu un daudziem citiem jautājumiem saistībā ar politiku, drošību, kultūru, valodas īpatnībām utt.

Kursa pieredze ne tikai paplašināja profesionālās prasmes, bet arī sniedza plašu skatījumu uz Eiropas izglītību un kultūru kopumā, veicinot starpkultūru sapratni un jaunu ideju iedvesmu mācību darbā."


Matemātikas skolotāja Diāna Ruļuka-Paša no 22.06-28.06.2025. Ustanova za obrazovanje odraslih Maksima skolotāju treniņa centrā Splitā, Horvātijā apguva studiju kursu "Explore the World of Artificial Intelligence & Chat GPT for Teachers". Pedagogi ieguva praktiskas prasmes izmantot mākslīgā intelekta rīkus valodu un citu mācību priekšmetu stundās. Dalībnieki apguva AI rīku izmantošanu mācību materiālu veidošanai, interaktīvu un personalizētu uzdevumu sagatavošanai, kā arī skolēnu novērtēšanai un atgriezeniskās saites nodrošināšanai. Īpaša uzmanība tika pievērsta ChatGPT izmantošanai pedagoģiskajā darbā

Skolotājas iespaidi:

"Kursos piedalījās dažādu mācību priekšmetu skolotāji no vairākām Eiropas valstīm. Mēs izmēģinājām dažādus mākslīgā intelekta rīkus, veidojot darba lapas ar uzdevumiem, kā arī spēlējām dažādas interaktīvas spēles, izmantojot dažādas aplikācijas mobilajā telefonā. Šīs aplikācijas noteikti izmantošu kādā stundā, lai skolēniem piedāvātu ko interesantu un saistošu, jo viņiem jau patīk izmantot savas viedierīces.

Mums bija arī kopīgas ekskursijas un neformālas sarunas ar citu valstu skolotājiem par izglītības sistēmu un kultūru. Guvu vērtīgu pieredzi, ar kuru noteikti dalīšos ar saviem kolēģiem."


Fizikas skolotājs Voldemārs Muižnieks no 03.06.-08.06.2025. EUROPASS apmācību centrā Florencē, Itālijā apguva kursu "Artificial Intelligence for Education: Exploring the Frontiers of ICT". Pedagogi kursā ieguva praktiskas prasmes izmantot mākslīgā intelekta rīkus izglītības procesā. Dalībnieki apguva AI integrāciju mācību materiālu veidošanā, uzdevumu sagatavošanā un skolēnu novērtēšanā, vienlaikus apzinoties ētiskos, drošības un kritiskās izvērtēšanas aspektus.

Skolotāja iespaidi:

"Es apguvu vairākus mākslīgā intelekta rīkus, kas var būt noderīgi mācību procesa organizēšanā un vadībā, piemēram, mācību plānu izveidē, atsauksmju ciklu plānošanā, testu sagatavošanā, prezentāciju un video radīšanā. Sadarbībā ar skolotājiem no citām valstīm mēs apmainījāmies idejām un pieredzi par to, kā mērķtiecīgāk izmantot mākslīgā intelekta rīkus mācību procesā."



Teksta autors: Kristīne Karašniece-Bullīte


Aktivitāte realizēta ERASMUS+ Projekta Nr. 2024-1-LV01-KA122-SCH-000220123 "Nākošais izaugsmes līmenis: digitālā klase, STEM jomas attīstība un aktīva pilsoniskā līdzdalībai" (PROJEKTS APS 1808) ietvaros.


Finansē Eiropas Savienība. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Valsts izglītības attīstības aģentūras uzskatus un viedokļus. Ne Eiropas Savienību, ne piešķīrēju iestādi nevar saukt pie atbildības par tiem.

O. Vācieša muzeja apmeklējums

20. novembrī Skolas somas piedāvājuma ietvaros 8. c klases jaunieši devās iepazīt O. Vācieša personību uz Pārdaugavu, kur līdzās Māras dīķim jeb, kā teicis pats dzejnieks, ezeram reiz dzīvojis literāts kopā ar savu ģimeni.

Gida stāstījums ļāva iejusties O. Vācieša laiktelpā, iepazīties ar dzejnieka interesēm, savdabīgajām kolekcijām un dzejas radīšanas procesu.

Skolēnu atsauksmes un pārdomas par redzēto:

H. G. Tomsons: "Man visspilgtāk palikusi atmiņā O. Vācieša lielā grāmatu kaudze. Tā bija ļoti augsta, plata, varētu būt ļoti smaga."

G. Šmita: "Man muzejs ļoti patika, varēju daudz ko uzzināt par O. Vācieša dzīvi. Visspilgtāk atmiņā paliks dzejnieka burtnīcas, viņa nesaprotamais rokraksts."

E. Lapsa: "Man patika tas, kā bija izplānota ekskursijas gaita, ļaujot, apskatot eksponātus, justies tā, it kā iepazītu pašu dzejnieku."

E. Mauriņš: "Man ļoti patika apskatīt O. Vācieša dzīvesvietu un izprast, kā veidojušies viņa dzejoļi."



Teksts: Lazdāne Ilva


“Jaunietis – nākotnes līderis”


8. novembrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā norisinājās projekta "Jaunietis - nākotnes līderis" pasākums.

Visas dienas garumā skolā norisinājās dažādas aktivitātes, kuru mērķis bija sniegt skolēniem jaunas zināšanas un prasmes, lai tie varētu tapt par veiksmīgiem nākotnes līderiem.

Diena sākās ar aizraujošu un saturīgu Bruno Binovska vadītu lekciju "Veiksmīga publiskā uzstāšanās, runas strukturēšana un viedokļa formulēšana". Pēc lekcijas jauniešiem tika sniegta iespēja darboties praktiski, veidojot pamācošus video par dažādām tēmām, piedaloties grupu diskusijās un pārbaudot savas spējas viktorīnā. Dienas noslēgumā jaunieši apmeklēja paneļdiskusiju, kuru vadīja pasākuma moderators Ričards Vimba (12.a) kopā ar viesiem: Daniēlu Zeltiņu, Inesi Šubēvicu un Anniju Krūmiņu. Paneļdiskusijā tika apspriesta jauniešu loma sabiedrībā un kā tiem iesaistīties dažādos procesos, atrast domubiedrus un veidot pārmaiņas gan skolā, gan ārpus tās.

Paldies ikvienam Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēnam, kurš izrādīja interesi un piedalījās!


Teksts: Patriks H. Bukolovskis

Projekta autori: Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēni. Projekta koordinators: 12.a klases skolēns Daniels Mednis.

Pasākums norisinājās projekta "Jaunietis - nākotnes līderis" ietvaros, ko finansiāli atbalsta Rīgas valstspilsētas pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departaments.


Piedalies šaha turnīrā jau 1. decembrī!

Izaicinājums skolēniem un skolotājiem!

Ja zini, kā pārvietojas šaha kauliņi, nāc un pārbaudi savas prasmes, piedaloties šaha turnīrā!

Turnīrs notiks 1.decembrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā plkst. 16:00-20:00.

Šoreiz dalībai aicināti gan skolēni, gan skolotāji! Mīļi gaidīti būs arī dalībnieki no citām skolām: Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas, Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas, Āgenskalna Valsts ģimnāzijas un Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas.
Aicināti gan pieredzējuši spēlētāji, gan jaunie šaha entuziasti. Galvenais – vēlme spēlēt un baudīt procesu!

  • Sacensības notiek pēc Šveices sistēmas 7 spēļu kārtās.
  • Sacensības notiek pēc FIDE ātrā šaha noteikumiem.
  • Sacensības notiek bez FIDE ātrā šaha reitinga apskaites.
  • Laika kontrole: 8 minūtes partijai katram dalībniekam + 5 sekundes par katru izdarīto gājienu, sākot no pirmā.

Reģistrējies: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdTuj6FeUAWM8cynzABbbzvbnOPghaeTNA11ZxQ8Ypumf8ulg/viewform?usp=publish-editor

Vietu skaits ir ierobežots! Uz tikšanos!

Saules mūžu Latvijai!

Lec, saulīte, spīdi spoži,

Rotā puisi, rotā meitu,
Lec, saulīte, tumsu šķel,
Vieno visu latvju tautu!

/R. Bugavičute-Pēce/

Valsts svētku koncerts skolā mums atgādināja - brīvība nav dāvana, bet gan mantojums, kas jāsargā katru dienu.
Šodien pateicībā un lepnumā svinam Latvijas dzimšanas dienu.

Saules mūžu mūsu Latvijai!


Foto: Reinis Pauls Balandiņš


“Plakāts valsts svētkos 2025. Latvijas pamatvērtība – brīvība, neatkarība”


No 27. oktobra līdz 13. novembrim norisinājās Rīgas izglītības iestāžu vizuālās mākslas konkurss "Plakāts valsts svētkos. Latvijas pamatvērtība - brīvība, neatkarība."

Konkursam tika iesniegti 119 darbi. Mūsu skolnieces - Lauma Cirša ( 9.a), Jūlija Broka ( 11.e), Ance Emīlija Gauja (9.a) - zīmēja radošās kompozīcijas, kurās attēloja nacionālās, ētiskās un estētiskās vērtības.

Sveicam Laumu Ciršu ar gūto 1. vietu un Jūliju Broku ar atzinību konkursā!

Sirsnīga pateicība skolotājai Lindai Pilānei par ieguldīto darbu, pacietību un radošo atbalstu skolniecēm ceļā uz šiem panākumiem!


Lauma Cirša "Dievs, svētī Brīvību!"


Jūlija Broka "Brīvības zeme"


Elīna Batare "Brīvība-mūsu laime"

Ance Emīlija Gauja "Brīvības jūra"

Teksts un foto: Linda Pilāne


Radošā darbnīca "Mans gotiskais iniciālis"

10. novembrī 11.a klase kultūras pamatu stundā apmeklēja radošo darbnīcu "Mans gotiskais iniciālis" Latvijas Nacionālajā bibliotēkā.

Šajā "Latvijas skolas soma" programmas nodarbībā skolēni iepazinās ar kaligrāfijas un gotiskā raksta vēsturi, kā arī izzināja, kādi instrumenti un materiāli izmantoti šajā mākslā dažādos vēstures posmos. Skolēni apguva monogrammas dizaina pamatprincipus, praktiski darbojās ar tinti un spalvaskātu, izmēģināja gotiskās kaligrāfijas burtveidošanas tehniku.

Katrs dalībnieks izstrādāja savu iniciāļu monogrammu, ko papildināja ar individuāli veidotiem ornamentiem. Šie darbi tika pārnesti uz papīra, izmantojot autentisku iespiedpresi un augstspieduma klišeju.

Nodarbība attīstīja skolēnu vēsturisko izpratni un spēju sasaistīt kultūras mantojumu ar mūsdienu radošajiem procesiem.

Teksts un foto: Linda Pilāne


Raimonds Graube viesojas Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā


2025. gada 12. novembrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas telpās atgriezās absolvents, Latvijas Nacionālo bruņoto spēku bijušais komandieris, ģenerālis Raimods Graube. Aktu zālē sniegtās 40 minūšu lekcijas mērķis bija vairot skolēnu zināšanas par NBS veiktajām operācijām ārvalstīs. Varoņu nedēļa daudzos bija izraisījusi pastiprinātu apceri par Latviju, patriotismu, un tiem, kas mūsu valsti aizsargā - ne vien senatnē, bet arī mūsdienās, un interesentu patiešām netrūka.

Ģenerālis Graube skaidroja ne tikai abstraktus mērķus un uzdevumus, bet arī konkrētas operācijas (piemēram, KFOR Kosovā), lai veiksmīgāk ilustrētu pēdējo 30 gadu praktiskos veikumus un nozīmi, kas piemīt latviešu karavīru darbībai. Tika sniegts arī neliels ieskats NBS administratīvajā darbībā, operāciju izvēles principos un par to atbildīgajās institūcijās. Tika aktualizētas pašreizējās NATO operācijas Latvijas teritorijā (gaisa telpas apsardze un karavīru klātesamība). Vizuālais materiāls sniedza ieintriģējošu iespaidu NBS karavīru ikdienas dzīvē, netika aizmirsta arī salīdzinoši reti pieminētā kultūru sadursmes problēma (izrādās - pirms došanās uz sevišķi tradīciju bagātām valstīm, piemēram, Afganistānu, braucēji tiek apmācīti to manierēs un saziņas normās).

Raimonds Graube uzsvēra, ka Latvijas brīvība nav dabas dota - tā ir izcīnīta, tā vēl joprojām ir pietiekami aizsargāta tikai tamdēļ, ka notiek aktīva līdzdalība dažādu starptautisko organizāciju (NATO, ANO, ES) kopīgajās operācijās. Tas kalpoja par lielisku atgādinājumu nekad neaizmirst būt pateicīgiem tiem, kuri katru dienu ir gatavi ziedot sevi nācijas labā. Paldies!

Teksts: 10.a klases skolniece


Lāčplēša diena Rīgas Brāļu kapos

11. novembris jeb Lāčplēša diena ir laiks, kad Latvijā piemin brīvības cīņās kritušos kareivjus.

Šogad 10.a klasei kopā ar skolotāju Jāni Arāju un viņa mazmeitiņu šo dienu bija iespēja pavadīt īpaši patriotiskās noskaņās. Dienas sākumā skolēni apmeklēja Rīgas Brāļu kapus, lai plkst. 11.00 aizvadītu vainagu nolikšanas ceremoniju un klusuma brīdi par godu Latvijas karavīriem, kuri atdevuši savas dzīvības Latvijas valsts brīvībai.

Pēc ceremonijas skolēni apskatīja Brāļu kapu teritoriju, noliekot svecītes uz Latvijas armijas pirmā virspavēlnieka ģenerāļa Dāvida Sīmansona kapa. Tika apskatīta arī Latvijas pirmā prezidenta Jāņa Čakstes kapavieta un Latvijas landesvēra kritušo piemiņas vieta.
"Skolotājs J. Arājs ik pa brīdim mums vēstīja kādu interesantu faktu vai notikumu par brīvības cīņu vēsturi. Spilgti atmiņā palicis landesvērs un tā nozīmība Latvijas brīvības cīņās, kuru, nākamreiz apciemojot Brāļu kapus, nevarēsim aizmirst," atzīst 10.a klases skolēni.

Noslēgumā tika apmeklēts Latvijas Nacionālais vēstures muzejs. Šajā muzejā novembrī apskatāma ekspozīcija ar oriģinālo Lāčplēša kara ordeni, kura visas trīs šķiras piederējušas Latvijas armijas ģenerālim Jānim Balodim. Apbrīnu izpelnījās arī jaunās muzeja atrašanās vietas arhitektūra - tās griestus iezīmēja gotiskās velves.

Klase bija sajūsmā par pavadīto dienu gan interesantā repertuāra, gan jauki kopā pavadītā laika dēļ. Skolēni sajūsmināti norāda: "Mēs ieguvām iespaidu par to, kā jāpavada Latvijas svētki un kā tie ir jāgodina. Ar smaidiem uz sejām un karodziņiem uz jakām ieguvām jaunas zināšanas un sirsnīgas, patriotiskas atmiņas!"

Teksts: Jānis Arājs


Sveicam Annu Dāriju Rozi ar gūto balvu “Zelta pildspalva”

10. novembrī Kultūras pilī "Ziemeļblāzma" notika Rīgas pašvaldības balvas "Zelta pildspalva" pasniegšanas ceremonija, kurā Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas matemātikas skolotāja Anna Dārija Roze saņēma apbalvojumu nominācijā "Par veiksmīgāko pedagoga debiju".

Lai gan Annas pedagoga darba stāžs ir vien 3 gadi, Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas saimē aizvadot divus no tiem, šī balva ir apliecinājums jaunās skolotājas profesionālajam sniegumam, radošumam un aizrautībai darbā ar jauniešiem.

Pirms kļūšanas par skolotāju Anna Dārija Roze strādāja arhitektūras nozarē, un tieši šī pieredze palīdzējusi viņai veidot radošu un praktisku pieeju matemātikas mācīšanā. Viņas stundās skolēni ne tikai risina uzdevumus, bet arī veido projektus, pēta un analizē dažādus reālus piemērus, mācoties par matemātiku domāt plašāk.

Anna atzīst, ka darbā iedvesmojas no pasaulē atzītām metodikām - Montessori un Singapūras pieejas -, kā arī labprāt dalās ar savām zināšanām ar kolēģiem visā Latvijā. Viņas izstrādātā profesionālās pilnveides programma "Teksta uzdevumu shematiska risināšana" guvusi augstu novērtējumu skolotāju vidū Rīgā, Liepājā un Valmierā.

Annas skolēni regulāri gūst izcilus panākumus matemātikas olimpiādēs un valsts pārbaudes darbos. 9. klases skolēnu centralizētā eksāmena vidējais rezultāts pērn sasniedzis 94%, būtiski pārsniedzot valsts vidējo līmeni (valstī provizoriski vidēji 54%). Arvien vairāk viņas audzēkņu iegūst godalgotas vietas Rīgas un valsts olimpiādēs, tostarp 1. un 2. vietas Rīgas pilsētas un Latvijas atklātajā matemātikas olimpiādē.

Kā klases audzinātāja Anna Dārija Roze veicina arī skolēnu personības un kultūras izaugsmi, organizējot apmeklējumus uz teātra izrādēm, izstādēm un Latvijas Nacionālo bibliotēku. Skolotāja aktīvi aicina savus skolēnus iesaistīties arī labdarības iniciatīvās.

Kolēģi Annu raksturo kā atsaucīgu, iedvesmojošu un radošu skolotāju, kurai veiksmīgi palīdz arī citiem jaunajiem skolotājiem iejusties ģimnāzijas vidē, darba ikdienā. Arī vecāki atzīst, ka Annas organizētība, empātija un pacietība ir īpašības, kas iedrošina skolēnus un veido uzticības pilnas attiecības klasē.

Kā raksta viens no vecākiem vēl pirms laureātu izziņošanas: "Mūsu ģimenes "Zelta pildspalvu" skolotāja jau ir saņēmusi. Paldies par darbu!"

Sirsnīgi sveicam Annu Dāriju Rozi ar gūtajiem sasniegumiem un novēlam turpmākus panākumus, iedvesmu un prieku darbā!

Erasmus+ darba ēnošanas programma Itālijā


Erasmus+ projekta "Nākošais izaugsmes līmenis: digitālā klase, STEM jomas attīstība un aktīva pilsoniskā līdzdalība" ietvaros pieci Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas pedagogi – angļu valodas skolotāja Ieva Apīne, ģeogrāfijas skolotājs Andris Ģērmanis, dabaszinību skolotāja Dzintra Porozova, fizikas skolotāja Kristiāna Rancāne un ķīmijas skolotāja Indra Vasiļiva – rudens brīvlaikā piedalījās darba ēnošanā Tedones dabaszinātņu un lingvistikas licejā, kas atrodas Itālijā, Ruvo pilsētā.

Projekta ietvaros tika vērotas dažādu mācību priekšmetu stundas (visvairāk – STEM jomas), iepazītas skolā esošās laboratorijas, diskutēts par mākslīgā intelekta izmantošanas iespējām, vērtētas praktisko darbu izmantošanas iespējas un to norise digitālā vidē, kā arī izveidoti kontakti turpmākai sadarbībai. Vērojot kolēģu stundas un iesaistoties profesionālās sarunās ar Itālijas skolotājiem, gūts liels daudzums atziņu, ar kurām tagad varam dalīties ar saviem kolēģiem savās mācību jomu metodiskajās komisijās.

Projekta dalībnieki secina, ka mācību stundu vērošana deva ieskatu Itālijas kolēģu ikdienas darbā un paplašināja redzesloku pedagoģiskajā un didaktiskajā daudzveidībā. Vērojot STEM jomas mācību priekšmetu stundas, secināts, ka tajās ir daudz līdzīga ar to, kā strādā skolotāji Latvijā. Kādu no stundām vadīja skolēni paši, citā stundā jaunieši rūpīgi klausījās skolotāja stāstījumā, vēl kādā veica praktiskos darbus ar datoriem. Galvenā atšķirība ir tā, ka mācību viela Itālijas skolās tiek izklāstīta un apgūta daudz lēnākā tempā, kā arī fakts, ka mācības tur notiek arī sestdienās. Joma, kur Itālijas kolēģus varam apskaust, ir mācību grāmatu izcilā kvalitāte.
Tika novērots, ka katrā mācību kabinetā vienlaicīgi ir gan tradicionālā tāfele, uz kuras raksta ar krītu, gan vismodernākā interaktīvā tāfele, ka skolai ir ļoti labs tehniskais nodrošinājums modernās ķīmijas un bioloģijas laboratorijās, jēgpilni tiek izmantotas jaunākās paaudzes mākslīgā intelekta rīku iespējas.

Tajā pašā laikā šādi braucieni un iespējas vērot ārzemju kolēģus darbībā ļauj secināt, ka arī mūsu valsts skolotāji veiksmīgi iekļaujas pasaules izglītības aktuālajās tendencēs un spēj strādāt ļoti labi.

Daudz vērtīga savu mācību stundu turpmākai bagātināšanai projekta dalībnieki atveda arī no ārpusstundu aktivitātēm, ekskursijām un muzeju apmeklējumiem. Bari universitātes Ģeoloģijas muzeja plašā minerālu un iežu ekspozīcija, Botāniskā dārza augu sugu daudzveidība, vairāku arheoloģijas un vēstures muzeju apmeklējums deva idejas un ierosmes turpmākam darbam, diskusijām par vēsturi, ģeogrāfiju, ilgtspējību un starpdisciplinaritāti. Vairākas apmeklētās vietas ir UNESCO mantojuma sarakstā, kas mūsu skolai kā UNESCO asociētajai skolai ir īpaši nozīmīgi. Iegūtā pieredze ļaus stundās izmantot aktuālus piemērus par pilsētplānošanu, kultūras ilgtspējību, dizainu un sabiedrības evolūciju.


​Fizikas skolotāja Kristiāna Rancāne stāsta:

- Komandējuma laikā Itālijā bija iespēja gūt jaunu pieredzi, vērojot vietējās skolas skolotājus darbībā un iepazīstot, kā viņi izmanto tehnoloģijas mācību procesā, lai iesaistītu skolēnus un padarītu stundas dinamiskākas. Aprunājoties ar skolotājiem un uzzinot skolēnu viedokli un pieredzi mācoties šajā skolā, tika iegūts plašāks priekšstats par Itālijas izglītības sistēmu un skolotāju darba stilu. Interesanti, ka skolēni sadalīti novirzienos - humanitārie un eksaktie. Visinteresantākā bija robotikas stunda, kurā skolēni mācās programmēt robotu. Skola ir iegādājusies industriālo robotu, uz kura skolēni var izmēģināt savus kodus. Arī mums, vērotajiem, bija iespēja padarboties ar robota roku. Skola šķita arī moderna, jo katrā kabinetā bija interaktīvā tāfele un tika izmantoti interneta resursi, lai pildītu uzdevumus un gatavotos pārbaudes darbam. Skolā ir arī stingra telefonu politika. Skolēni nedrīkst tos izmantot, citādi tiek sūtīta zīme vecākiem un skolēns tiek izslēgts no skolas uz pāris dienām, kuru laikā patstāvīgi jāiemācās tēmas. Brīvajā laikā - pēc skolas dienas beigām - bija iespēja iepazīt vietējo kultūru, apmeklējot vēstures un dabas muzejus un izstaigājot vecpilsētas skaistās ieliņas.

​Sirsnīgs paldies Itālijas kolēģiem par laipno uzņemšanu, skolas izrādīšanu, sarunām un atvērtajām durvīm uz mācību stundām. Un īpašs paldies Itālijas skolēniem, kuri ar lielu prieku bija gatavi gan mums izrādīt apgūto robotikas stundās, gan izlīdzēt ar tulkošanu no itāļu valodas.


Teksts: Andris Ģērmanis

​Aktivitāte realizēta ERASMUS+ Projekta Nr. 2024-1-LV01-KA122-SCH-000220123 "Nākošais izaugsmes līmenis: digitālā klase, STEM jomas attīstība un aktīva pilsoniskā līdzdalībai" (PROJEKTS APS 1808) ietvaros.

Finansē Eiropas Savienība. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Valsts izglītības attīstības aģentūras uzskatus un viedokļus. Ne Eiropas Savienību, ne piešķīrēju iestādi nevar saukt pie atbildības par tiem.

“Halovīns starp kadriem”


Oktobra beigās 10. kl. skolnieces sadarbībā ar skolēnu pašpārvaldi īstenoja jauniešu iniciatīvas projektu "Halovīns starp kadriem", pulcējot skolēnus uz kopīgu un aizraujošu kino vakaru Halovīna tematikā.

Vakars sākās ar "Kahoot" viktorīnu, kurā dalībnieki pārbaudīja savas zināšanas par Halovīna vēsturi un populārākajām tradīcijām. Lai tiktu uzturēts azarts un sacensību gars, uzvarētājiem bija sagatavotas arī tematiskas balvas.

Pēc viktorīnas skolēni kopā skatījās animācijas filmu "The Nightmare Before Christmas", izbaudot mājīgo gaisotni, bezmaksas uzkodas un dzērienus, kā arī sarunas ar draugiem.

Pasākumu finansiāli atbalstīja Rīgas valstspilsētas pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departaments. Liels paldies visiem, kuri piedalījās, palīdzēja un atbalstīja šo pasākumu!

Teksts un foto: 10. klašu skolnieces