Konkurss "Deutsch und andere Schulfächer"

Latvijas vācu valodas skolotāju asociācija februārī izsludināja konkursu "Deutsch und andere Schulfächer".

Konkursā varēja piedalīties individuāli vai grupās līdz 4 personām. Skolēniem bija jāuztaisa īss video par tēmām 7.-9.kl. grupā "Mathe in unserer Schule", kurā jāprezentē skola caur skaitļiem, ģeometriskām figūrām, funkcijām, sistēmām u.c., bet 10.-12.klašu grupā - "Mein/ unser Pysikexperiment in der Natur".

Šajā konkursā mūsu skolu pārstāvēja 8.b klases skolēni Aļona Prokofjeva un Mikus Vītols. Apsveicam abus skolēnus ar gūto atzinību!

Skolēnu video apskatāms asociācijas mājas lapā: http://www.dlvl.lv/cms2/?p=2715

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija un Latvijas vācu valodas skolotāju asociācija izsaka pateicību vācu valodas skolotājai Dacei Skutelei par skolēnu motivēšanu dalībai konkursā "Deutsch und andere Schulfächer."

Rīgas Ziemeļu rajona finālsacensības florbolā meitenēm


Skola lepojas! Sveicam 10.-12. kl. meitenes ar iegūto 1. vietu Rīgas Ziemeļu rajona finālsacensībās florbolā! 


Skolas komandu pārstāvēja: A. Lukaševica, E. Tūce, L. Kalpiša, L. Ozola, T. Rudbārža, M. Reke, L. Rundāne, M. Šepte un A. Kļaviņa.

NordPlus projekta "Designing services for a greener future" Tartu posms

No šī gada 14. līdz 17. aprīlim norisinājās NordPlus projekta "Designing services for a greener future" Tartu posms, uz kuru devās mūsu skolas septiņi skolēni: Amanda Graudiņa (11.b), Valentins Galaiskis (11.sb), Emīls Gundars Mežinskis (11.sb), Amanda Pēce (11.sb), Žans Barinovs (11.c), Patrīcija Jarmole (11.sb), Kristiāna Šaško (11.sb). Ar skolēniem kopā devās skolotājas - Ieva Apīne un Maija Stūrmane. Projekts apvienoja skolas no četrām valstīm - Latvijas, Igaunijas, Islandes un Zviedrijas -, un tā mērķis bija veicināt izpratni par ilgtspējīgu attīstību, veicinot starptautiskas attiecības starp skolēniem un skolām.

Projekta galvenā tēma bija saistīta ar zaļo (organisko) lauksaimniecību. Projekta ietvaros skolēniem starptautiskās komandās bija jāiepazīst, kas ir zaļā lauksaimniecība un kā tā tiek īstenota. Mobilitātes ietvaros skolēni varēja iepazīties ar inovatīviem ilgtspējīgiem pakalpojumiem un risinājumiem. Galvenais uzdevums katrai grupai bija izveidot trīs video, iepazīstinot sociālo mediju lietotājus ar bioloģisko lauksaimniecību. Video bija jāatklāj priekšrocības un trūkumi zaļajai lauksaimniecībai, kā arī tās ietekme uz lauksaimniekiem un patērētājiem. Papildus tam skolēniem bija jāanalizē pašreizējā situācija visās iesaistītajās valstīs attiecībā uz bioloģiskās lauksaimniecības izplatību un centieniem to palielināt. Noslēgumā komandām bija jāveicina patērētāju izpratne par bioloģiskās lauksaimniecības nozīmīgumu, izveidojot reklāmas video. Ar skolēnu izveidotajiem video var iepazīties projekta sociālajos medijos - @GreenerFuture.eu.

Lai paplašinātu savas zināšanas organiskās lauksaimniecības jomā, jauniešiem bija iespēja apmeklēt divas lekcijas: Märt Summatavet lekciju par uzņēmējdarbību Tartu Universitātē un Elen Peetsmann lekciju par zaļo lauksaimniecību Igaunijā. Teorētiski iegūtās zināšanas varēja praktiski arī apskatīt darbībā Olemari fermā. Fermā Ole Hütt jauniešus izglītoja par to, kā praktiski izmanto dabiskus līdzekļus kazu, dažādu garšaugu un ārstniecības augu audzēšanā.

Projekta laikā skolēni varēja arī plašāk iepazīties ar Igaunijas kultūru un sabiedrisko dzīvi. Igaunijas dabu varēja izzināt Elistvere dzīvnieku parka apmeklējumā. Par Igaunijas vēsturi jaunieši uzzināja Igauņu tautas muzejā, kur modernā veidā tika atspoguļota Igaunijas vēsture no pirmajiem iedzīvotājiem reģionā līdz pat mūsdienām. Skolēni apmeklēja arī Tartu Universitātes botānisko dārzu un Kassinurme apmetnes. Apmetnes ir viena no vecākajām svētvietām Igaunijā, kur šobrīd ir atjaunots senā forta fragments. Skolēni varēja arī apmeklēt zinātnes centru Ahhaa un Apgriezto māju.


SKOLĒNU KOMENTĀRI:

Kristiāna: "Projekts man bija izcila iespēja ne tikai satikt jaunus cilvēkus, bet arī uzzināt par šobrīd pasaulē aktuālām tēmām, kas saistītas ar ilgtspējīgu attīstību. Projekta laikā apmeklētās lekcijas un vietas bija ļoti zināšanas bagātinošas. Šķita interesanti, ka, strādājot komandās ar citu valstu pārstāvjiem, es varēju uz it kā vienkāršu tēmu par bioloģisko lauksaimniecību paskatīties no visdažādākajiem skatupunktiem. Dalība projektā man palīdzēja uzzināt daudz ko jaunu ne tikai par pašu ilgtspējīgo lauksaimniecību, bet arī par projekta valstīm kā tādām. Apkārt esošie jaunieši bija draudzīgi un sociāli, tas man ļāva iepazīt visu dalībvalstu kultūras kā arī dalīties ar latvisko. Pat it kā tik daudzreiz apskatīto Tartu un Igauniju es iepazinu no jauna."

Patrīcija Jarmole: "Visi dalībnieki gan lekciju, gan arī brīvajā laikā bija ļoti atvērti un ar vēlmi sadarboties. Īpaši novērtējām igauņu viesmīlību, kuri visu trīs dienu garumā lika mums justies gaidītiem kā mājās. Projekta laikā izveidojām arī siltas draudzības, kuras noteikti tiks uzturētas arī nākotnē."

Amanda Pēce: "Šis projekts bija ne tikai ļoti informatīvs pasākums, bet arī unikāla iespēja iepazīt cilvēkus no pārējām projekta dalībvalstīm un izveidot vērtīgus kontaktus, kurus noteikti centīsimies uzturēt arī turpmāk. Darbs komandās, manuprāt, bija lielisks veids, kā uzzināt vairāk par bioloģisko lauksaimniecību un ilgtspēju, kā arī situāciju pārējās valstīs un, protams, arī par kultūru un aktualitātēm. Caur dažādajiem brauciena plānā iekļautajiem apskates objektiem un piedzīvojumiem redzēju Tartu un Igauniju citā gaismā, it kā studenta acīm. Ļoti novērtēju jauniešu sadarbību un iespēju dalīties ar dažādām perspektīvām un pieredzēm."

Amanda Graudiņa: "Dalība projektā deva iespēju uzlabot sadarbošanās un komunikācijas spējas, kā arī iegūt jaunus kontaktus. Veicot projekta uzdevumus, radās padziļināta izpratne par bioloģisko lauksaimniecību dažādās valstīs ne tikai teorētiski, bet ar praktiskiem, īstās dzīves piemēriem. Sadarbība komandās palīdzēja attīstīt radošumu, liekot domāt ārpus rāmjiem un uzklausot citu cilvēku skatupunktus. Šī bija lieliska pieredze, kas nenoliedzami veicināja manu pilnveidošanos."

Emīls Gundars Mežinskis: "Dalība Nordplus projektā ļāva paplašināt savas zināšanas par ilgtspējīgiem risinājumiem un to ieviešanu, projekts ļāva iepazīt citu valstu skolēnus un uzzināt par viņu valstu risinājumiem šajā nozarē."


Teksts: Kristiāna Šaško, 11.sb kl.

Ģeogrāfijas valsts 41. olimpiādes rezultāti


Sveicam ģeogrāfijas valsts 41. olimpiādes laureātus! ​

2024. gada 11. un 12. aprīlī Latvijas Universitātes Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātē norisinājās ģeogrāfijas valsts 41. olimpiādes pēdējais (3.) posms.

Olimpiādē skolēni sacentās kompleksu uzdevumu risināšanā par nodarbinātību, ilggadīgo sasalumu, ledus ķīļiem, procesiem pasaules politiskajā kartē, pilsētas siltumsalām un citām aktuālām tēmām, pildīja ļoti garu testu par visdažādākajiem ģeogrāfijas jautājumiem un lauka darba ietvaros veica kartogrāfisku darbu – kartēja Uzvaras parka teritoriju.

Lepojamies ar abiem laureātiem no mūsu skolas:
  • III pakāpe - Dāvids Ēberliņš (12.e)
  • atzinība - Kristaps Vilks (12.d)
Īpašs prieks un apsveikums 10.a klases skolniekam Ričardam Vimbam, kurš olimpiādē uzrādīja tik izcilu rezultātu, ka tika uzaicināts pārstāvēt Latviju Baltijas ģeogrāfijas olimpiādē, kas šogad laikā no 25. līdz 29. jūnijam notiks Polijā, Toruņā.

Pēc olimpiādes tās laureāts Kristaps Vilks stāstīja: «Pirmajā olimpiādes dienā bija jāskaidro, kāpēc pilsētās ir siltāk nekā laukos, kā ekonomika ietekmē demogrāfiju un demogrāfija ekonomiku, jārēķina uzdevumi par bezdarbu Latvijā un jāzīmē ledus ķīļu rašanās shēma tundrā un mūžīgajā sasalumā. Pēc tam sekoja arī saldais ēdiens - lauka darbs, kurā devāmies uz rekonstruēto Uzvaras parku, lai izveidotu parka karti ar objektiem, kas noderētu parka apmeklētājiem, un atbildētu uz dažādiem jautājumiem. Otrajā dienā bija jāatbild uz visdažādākajiem testa jautājumiem, kā arī bija klasika - uz pasaules kartes jāatliek aprakstītā vieta. Olimpiāde man ļoti patika, varēju daudz ko jaunu uzzināt un paveikt, kā arī sacensties ar zinošākajiem skolēniem no visas Latvijas un rezultātā izcīnīt atzinību.»

Savukārt otrs olimpiādes laureāts Dāvids Ēberliņš piebilda: «Olimpiādes teorētiskā daļa likās saistoša, jo tajā tika iekļauti aktuāli temati, nevis vispārīgs tēmu pārskats. Praktiskā daļa notika Uzvaras parkā, tajā svarīgs bija paša redzējums.»

Cildinām Dāvidu Ēberliņu, Kristapu Vilku un Ričardu Vimbu par augsto sasniegumu ģeogrāfijas valsts 41. olimpiādē! Turēsim īkšķus par Ričardu Vimbu, lai viņam šovasar veicas Baltijas ģeogrāfijas olimpiādē Polijā!

Paldies par dalību olimpiādē arī Līvai Ozoliņai (12.d), Lindai Reimanei (12.sb) un Kasparam Pekšam (12.sb)!

Izsakām pateicību skolotājam Andrim Ģērmanim par ieguldīto darbu talantīgo skolēnu sagatavošanā olimpiādei!

Foto: Betija Zemīte un Reinis Bērziņš, LU

Ķīmijas valsts 65. olimpiādes rezultāti

Sveicam ķīmijas valsts olimpiādes laureātus!

Marta sākumā tika aizvadīta ķīmijas valsts 65. olimpiāde, kas šogad risinājās vairākās kārtās. Olimpiāde sākās ar teorētisko kārtu, kurā tika pārbaudītas skolēnu spējas teorētisko uzdevumu risināšanā. Tai sekoja otrā jeb eksperimentālā kārta, kurā jauniešus jau sagaidīja praktiskais darbs. Olimpiādes noslēguma dienā jaunieši varēja doties ekskursijā un iepazīties ar tādām Latvijas zinātniskajām institūcijām un ķīmijas uzņēmumiem kā Latvijas Organiskās sintēzes institūts, AS "Olainfarm", "BIOR", SIA "Kinetics Nail Systems".

​Lepojamies ar 3 laureātiem:

  • I pakāpe - Linards Lūsis (12.d)
  • III pakāpe - Ernests Eņģelis (9.c)
  • Atzinība - Toms Pfeifers (12.d)

Sveicam puišus ar gūtajiem panākumiem! Īpašs prieks un lepnums par Linardu Lūsi, kas guvis ne tikai I pakāpi, bet arī 1. vietu olimpiādē pēc iegūtajiem punktiem!

Paldies skolotājiem Tomam Pullem un Dzintrai Porozovai par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!

Iepazīstot Ojāru Vācieti

10. aprīlī 12.b klase skolas somas ietvaros devās iepazīt dzejnieku un spilgtu personību O. Vācieti.

Par muzeja apmeklējumu domās dalās skolniece R. Bubiša: ,,O. Vācietim aizejot, ir palikusi mūžīga liesma: viņa atstātais kultūras mantojums, sakrātās mantas un gars. O. Vācietis uzskatīja, ka starp dzejoļiem ir izaugsme. Pasaulē viss ir ciklisks. Tā nu viņš pavadīja laiku, zīmējot mandalas. Tik rūpīgi un prātīgi tās izveidotas! Tomēr arī personības ar perfekcionisma iezīmēm raksturo negaidītais. Manuprāt, vispārsteidzošākā ir akmeņu un iežu apsēstība. Arī muzejā tie atrodas gan pie griestiem, gan uz zemes, gan atvilktnēs. Pārliecība, ka mīlestība ir viscilvēciskākais, galvenais stāvoklis, vērojama visos muzeja eksponātos. O. Vācietis nebaidījās mīlēt pārliecināti un saskatīt pasaulīgajās lietās ko vairāk."

Tikšanās ar Ivaru Ijabu


2. aprīlī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas Eiropas Parlamenta vēstnieku skolas pārstāvji – Uļjana Polovko, Patrīcija Zandere, Daniels Mednis un Ričards Vimba – attālināti tikās ar Eiropas Parlamenta deputātu Ivaru Ijabu ("Renew Europe").

Skolēnu tikšanās ar Ivaru Ijabu tika organizēta ar mērķi gūt informāciju atklātās stundas "Ceļš uz Eiropas Parlamenta deputāta mandātu: no kandidatūras līdz darbam EP" papildināšanai no deputāta personīgās pieredzes un darba pēdējo četru gadu laikā. Skolēni saņēma izvērstas un skaidras atbildes uz tādiem jautājumiem, kas skar tēmas par pievienošanos partijai, iegūstamās izglītības virziena izvēli un interesēm, kas nepieciešamas, lai startētu politikā, kā arī pašu ikdienu un darbu Parlamentā. Viens no jautājumiem, ko I. Ijabam skolēni uzdeva, akcentēja priekšvēlēšanu aģitāciju nozīmi, kā arī to pozitīvos un negatīvos aspektus. Kā EPVS komandas pārstāvji noskaidroja, katra kampaņa tiek stingri uzraudzīta un tās izvietošanai publiskā vidē ir vairāki ierobežojumi, kas liedz iespēju "pārpludināt" arī digitālo telpu. Tādejādi vēlētājiem tiek sniegta iespēja iepazīt daudzveidīgu partiju piedāvājumu un atrast tos kandidātus, kas pārstāv viņu intereses. Protams, partiju starpā pastāv arī konkurence, tamdēļ tām ir jāspēj sasniegt pēc iespējas lielāka vēlētāju atsaucība un ieinteresētība balsošanā, meklējot risinājumu dažādos veidos, piemēram, dodoties pie vēlētājiem klātienē, organizējot un atbalstot pasākumus, veicinot diskusijas sabiedrībā u.c.

Plašāk ar Ivara Ijaba aktivitātēm un darbību aicinām iepazīties sociālo tīklu profilos (TikTok, X, Instagram, Facebook) – @ivarsijabs un tīmekļvietnē ijabs.eu.

Teksts: Jānis Arājs

Gūta 1. vieta Latvijas Skolu telpu futbola kausā


Skola lepojas! Sveicam Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas futbola komandu ar iegūto 1. vietu Latvijas Skolu telpu futbola kausā!

Spraigā fināla cīņā tika atkārtoti pārspēta Rīgas 49.vidusskola ar rezultātu 3:2 pēc spēles sitienos. Par spēles MVP tik atzīts mūsu uzbrucējs Roberts Levins, kurš pēdējā spēles pamatlaika sekundē izlīdzināja rezultātu 2:2 un iesita arī izšķirošo soda sitienu. Liels paldies katram komandas spēlētājam!

Skolas komandu pārstāvēja: Kristaps Vilks, Roberts Levins, Mārtiņš Bērziņš, Henrijs Gulbis, Gustavs Viziņš, Pauls Atars, Eduards Līpenīts, Jēkabs Tirāns un Gustavs Zvaigznīte.

Liels paldies komandas sporta skolotājam un komandas motivācijas gara uzturētājam Mārim Liepiņam!

Vairāk informācijas:
- https://www.ghetto.lv/lv/turniri/skolu-futbols/jaunumi/rigas-finala-atkartojuma-2.gimnazija-atkal-parspej-49.v-1025/

Foto: Alex Puskins

Pēc H. Gulbja motīviem atrādīti ''Cīrulīši''


Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas teātra kolektīvs ''In statu nascendi'' pieredzējis atkal pirmizrādes vakaru! 2024. gada 11. aprīlī pēc H. Gulbja motīviem tika atrādīti ''Cīrulīši''. Lomās: Madara Kalniņa, Lauma Cirša, Elīze Lore, Marta Kurmiņa, Alma Apkalna, Ieva Valeine, kā arī Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolēns Sebastians Kučeruks un Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas skolēns Edgars Mētra.

Viss tik mīļi un ierasti, proti - režisore uzrunā skatītājus, kuri lielā skaitā pulcējas zālē, ieradušies arī absolventi un vecāki, draugi velta labus vārdus, ziedi smaržo un vīst aktieru rokās.

Paldies skolotājai Ivetai Skrastiņai par kārtējo sagādāto kultūrmirkli!

Izrādes laikā skaņu ierakstos čivina putni, tie čivina arī aiz loga. Esam godam sagaidījuši mūsu teātra pavasari!


Adelīna Alise Bergmane gūst I pakāpi Skolēnu skatuves runas konkursa fināla


''Ierakt zemē veco vīnogulāju, lai no tā rastos jauni dzinumi, tā ir kā metafora, kas norāda uz izmaiņām mūsu dzīvē, kura paver jaunus apvāršņus,'' šis ir neliels citāts no Fransisas Mejas fragmenta ''Zem Toskānas saules'', kuru Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 11.e klases skolniece Adelīna Alise Bergmane deklamēja Skolēnu skatuves runas konkursa fināla kārtā.

Lepojamies, jo arī noslēdzošajā konkursa kārtā mūsu ģimnāziste ieguvusi I pakāpi! Sveicam Adelīnu ar gūtajiem panākumiem!

Paldies teātra kolektīva skolotājai Ivetai Skrastiņai par ieguldīto darbu un sniegtajām konsultācijām, sagatavojot skolēnus!

Atsaucoties uz citātu, var teikt, ka, cītīgi strādājot, mēs vienmēr sasniedzam jaunus apvāršņus! Lai arī Jums tas izdodas!

Teksts: Iveta Skrastiņa

Sveicam Latvijas un novadu mācības atklātās olimpiādes laureāti!


28. martā noslēdzās trešā Latvijas un novadu mācības atklātā olimpiāde, kas šogad pulcēja vairāk kā 1500 skolēnu no starptautiskajām un vispārējās izglītības iestādēm Latvijā.

Šī gada olimpiādes temats bija "Latvija Eiropā un Eiropas idejas Latvijā", tādējādi izceļot Latvijas dalības Eiropas Savienībā divdesmitgadi. Latvijas un novadu mācības olimpiādes dalībnieki savas zināšanas par un ap Latvijas vēsturi, kultūru, dabu un ģeogrāfiju pārbaudīja divās kārtās – 17. novembrī attālināti norisinājās pirmā kārta, kurā tika atlasīti 136 labākie skolēni, kas jau 1. februārī pulcējās Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes telpās, lai sacenstos ar labākajiem no labākajiem.

Lepojamies ar mūsu skolas 10.d klases skolnieci Evu Šalajevu ar šajā olimpiādē iegūto atzinību!

Paldies skolotājam Andrim Ģērmanim par atbalstu un ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā olimpiādei.


Foto: Sergejs Skopintsevs, EIS

Seniespieddarbu un rokrakstu izstāde “Bibliotheca Rigensis 500”

10. aprīlī 11.a klase apmeklēja izstādi, kas izveidota Latvijas Universitātes Akadēmiskajā bibliotēkā par godu vēsturiskās "Bibliotheca Rigensis" dibināšanas 500. gadadienai.

Izstādē atlasīti 70 darbi – ilustrēti manuskripti, grāmatas, rokraksti u.c. -, kuru datējums iekļaujas diapazonā no 9. līdz 20. gadsimtam. Starp tiem ir tādi darbi kā Šekspīra kopoto rakstu 2. izdevums, I. Kanta "Tīrās prāta kritikas" 1. izdevums un citi. Izstādē aplūkojamo darbu vērtība mērāma miljonos, un citās situācijās tie nebūtu pieejami apskatei. 11.a klases skolēnus ar bibliotēkas vēsturi un izstādes saturu iepazīstināja Rokrakstu un reto grāmatu nodaļas vadītāja Aija Taimiņa.

Izstāde sniedz vērtīgu informāciju par grāmatniecības vēsturi Latvijas teritorijā un par šīs nozares svarīgo lomu kultūras, politikas un citos procesos, un tā ir brīvi pieejama apskatei.

Teksts: Jānis Arājs

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 9.c kl. atsauksme par I. Ziedoņa klases - ,,Izlaušanās spēles” – apmeklējumu 2024. gada 3. aprīlī.


Man patika istabu pārdomātais dizains un elementi. Iepazīšanās ar Imantu Ziedoni pirms izlaušanās spēles sākuma arī bija interesanta.
- Emīlija Skujiņa

Manuprāt, I. Ziedoņa klase ir labs veids, kā dažāda vecuma skolēniem labāk saprast I. Ziedoņa darbus. Man patika tas, cik ļoti bija piedomāts pie dažādo istabu noformējuma, kā arī pašiem uzdevumiem. Ieejot iekšā, uzreiz sajutos tā, it kā pati izdzīvotu pasaku. Istabas ir labi pielāgotas, lai gan sākumskolas, gan pamatskolas, gan vidusskolas skolēniem būtu interesanti.
- Ar cieņu Marta Sniega

Man ļoti patika šis apmeklējums. Aktivitātes bija ļoti interesantas un aizraujošas, un varēja arī daudz ko iemācīties pirmajā nodarbības daļā. Es noteikti ieteiktu šo Ziedoņa klasi apmeklēt arī citiem.
- Marks Žižins

Izlaušanās spēle Imanta Ziedoņa klasē bija gan interesanta, gan pietiekami grūta, lai netiktu ārā par ātru. No testa pirms izlaušanās spēles es uzzināju vairākas jaunas lietas par Imantu Ziedoni un citiem latviešu rakstniekiem, piemēram, Imants Ziedonis ir uzrakstījis "Kas tas ir - kolhozs".
- Rūdolfs Alainis

Man kopumā patika I. Ziedoņa klase, jo istabas, kurās mēs atradāmies, bija ļoti skaistas un vecmodīgas, uzdevumi arī bija ļoti interesanti. Vēl viena lieta, kas man patika, bija tas, ka ne visi uzdevumi ļoti cieši saistījās ar I. Ziedoni, tā kā, ja kaut ko nezināja, to varēja loģiski izspriest.
- Raivo Rainsons

Uz izlaušanās istabām esmu biju vairākas reizes, tāpēc manas cerības bija diezgan augstas. Sākumā spēle nelikās īsti interesanta un vajadzīga, taču, kad beidzot tikām istabās, likās dīvaini, ka visus pārējos var dzirdēt, tomēr kopumā pieredze un spēle bija ļoti radoši izstrādāta un patiešām interesanta.
- Ar cieņu Zane Krieva

Man ļoti patika Imanta Ziedoņa klase. Visvairāk man patika izlaušanās istaba, jo tā bija pietiekami grūta un labi noformēta. Man arī patika, kā gide izstāstīja par Imantu Ziedoni, izmantojot jautājumus par viņu. Tāpat patika, ka gide ne tikai stāstīja par Imantu Ziedoni, bet arī izstāstīja mazliet par citiem rakstniekiem.
- Māris Mārtiņš Plaučs

Man patika dažāds istabu noformējums un uzdevumu atšķirība, bet telpas bija ļoti mazas uz 8 cilvēkiem, tāpēc visi nespēja piedalīties uzdevuma atrisināšanā. Tas mācīja sadarboties, tāpēc bija iespēja katram parādīt savas stiprās puses. Sākuma prezentācija bija laba ideja, kā pārbaudīt zināšanas un uzzināt kaut ko jaunu, kā arī atsvaidzināja zināšanas par stundā dzirdēto. Paldies!
- Eduards Vugulis

Man šī nodarbība patika. Manuprāt, tā bija interesanta pieeja klases saliedēšanai un I. Ziedoņa darbu izzināšanai.
- E. Lamstere

Man Imanta Ziedoņa klase likās ieinteresējoša, kā arī ļoti kvalitatīvi izveidota. Labprāt ieteiktu to apmeklēt arī citiem.
- Gabriels Žilins

Pati pieredze bija ļoti interesanta, un, manuprāt, labākā ekskursija, kurā esmu bijis. Pati viktorīnas daļa bija ļoti interesanta un kreatīva, bet labākā daļa bija escape room (izlaušanās istaba). Tā bija ļoti interesanta, izaicinoša un saprotama (pat ar komandu, kur citiem ir perfekta redze).
- Gustavs Ronis

Manuprāt, Ziedoņa klase bija izglītojoša un jautra. Puzles bija unikālas un āķīgas.
- Kristaps Vempers

Man ļoti patika izlaužamās telpas ar I. Ziedoņa pasakām. Man patika vadītājas stāstījums, kā viņa visu organizēja. Vienā brīdī man telpā nedaudz aptrūkās gaisa, ko elpot, bet tas netraucēja visu procesu izbaudīt.
- Ar cieņu Alisone Mae Brīniņa, 9.c

Man patika, ka pasākums bija gan informatīvs, gan arī interesants, bet, manuprāt, tas bija izstiepts un varēja būt kādu 1 stundu garš.
- Jānis Ozols

Vispārīgi man šī mazā ekskursija patika. Visvairāk man patika pati izlaušanās istaba un priekšvārds pirms tās. Vienīgā lieta, kas man nepatika, ka mēs vienā mazā istabā bijā par daudz cilvēku un bija tāda sajūta, ka ir baigais haoss (vismaz no sākuma).
- Cieņā Kaspars Sikora

Man vispārīgi patika piedalīties izlaušanās spēlē, jo bija interesanti uzdevumi. Bet man nepatika, ka nebija dota ziņa, cikos varētu vispārīgi beigties šī nodarbība, jo man sanāca kavēt savas ārpusskolas aktivitātes šī iemesla dēļ.
- Ar cieņu Zīle Sarja

Bija ļoti interesanti un tiešām guvu motivāciju uzzināt vairāk par I. Ziedoni.
- Ar cieņu Ieva Valeine, 9.c

Kopumā man patika apmeklējums. Patika, ka bija iespēja pavadīt laiku ar klasesbiedriem, saliedēties un viss bija ļoti pārdomāti, sadalot pa grupām, lai var pa mazām grupām, bet kopīgi tikt ārā no telpas. Interesanta pieeja muzejam par Imantu Ziedoni.
- Ar cieņu Māra Janova

Man kopumā patika I. Ziedoņa klase. It īpaši mani piesaistīja tas, ka vispirms bija jautājumi un interesanti fakti par I. Ziedoni. Es diemžēl neizjutu lielu azartu, risinot izlaušanās istabas uzdevumus. Tajos man nepatika, ka es daudz laika pavadīju domājot un risinot mīklas, nekā praktiski kaut ko darot. Es tomēr ikvienam rekomendētu šo atrakciju.
- Andris Seļāvo

Man ļoti patika izlaušanās spēle. Patika, kā istaba bija izkārtota un cik atjautīgi bija izveidotas spēles. Arī pasākuma vadītāja bija ļoti interesanta un forša.
- Ar cieņu 9.c klases skolniece Dārta Zvejniece

Godināja Latvijas labākos ģeogrāfijas skolotājus


23. martā mūsu skolas ģeogrāfijas skolotājs Andris Ģērmanis no LU Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātes dekānes saņēma Pateicības rakstu par ražīgu ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā studijām fakultātē.

Reizi piecos gados LU Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte organizē absolventu salidojumu un saskaita, cik studentus katra skola sagatavojusi studijām fakultātē.

Izrādās, Rīgas Valsts 2. ģimnāzija pēdējā piecgadē bijusi visražīgākā topošo ģeogrāfu kalve starp visām Latvijas skolām!

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija piedāvā iespēju vidusskolā apgūt padziļināto ģeogrāfijas kursu, mūsu skolas skolēni ar lieliskiem rezultātiem startē valsts, Baltijas, Eiropas un starptautiskajās ģeogrāfijas olimpiādēs, ļoti daudzu gadu garumā sezonas kopvērtējumā visu skolu konkurencē LU Jauno ģeogrāfu skolā mūsu skolai izcīna 1. vietu un ceļojošo kausu.

Paldies ģeogrāfijas skolotājam Andrim Ģērmanim par doto iespēju skolēniem iemīlēt ģeogrāfiju un papildināt ģeogrāfu saimi ar jaunajiem speciālistiem visdažādākajās šīs zinātnes jomās!

Foto: Vilnis Pļaviņš, LU

Mākslīgā intelekta olimpiāde


Sveicam 12. b klases skolēnu Teodoru Marčenko ar gūto 3. vietu mākslīgā intelekta (MI) olimpiādē!

16.–18. februārī tika aizvadīta mākslīgā intelekta olimpiāde, kurā piedalīties tika aicināts ikviens 12. klašu un profesionālās vidējās izglītības pēdējā kursa skolēns. Olimpiāde sastāvēja no vairākām disciplīnām: matemātikas, informātikas un dziļās mašīnmācīšanās (deep learning). Skolēniem tika sniegta iespēja pirms olimpiādes apmeklēt arī MI olimpiādes konsultāciju, lai veiksmīgāk sagatavotos un iepazītos ar dažādajiem uzdevumu realizēšanas paņēmieniem.

Esam lepni, jo Rīgas Valsts 2. ģimnāzija jau trešo gadu pēc kārtas guvusi godalgotu vietu mākslīgā intelekta olimpiādē.

Izsakām pateicību skolotājiem Aldim Bomim un Tatjanai Strigaļovai par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!

Rīgas pilsētas finālsacensības florbolā 8.- 9.kl.

Rīgas pilsētas finālsacensībās florbolā 8.- 9.klašu puiši (28.03.) un meitenes (05.04.), ieguva 5. - 6.vietu!

Paldies par dalību, cīņassparu, emocijām!

Foto: Ervīns Lūsis

Atklātā stunda “Ceļš uz Eiropas Parlamenta deputāta mandātu”


Trešdien, 3. martā, Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas Eiropas Parlamenta vēstnieku komandas pārstāvji – Uļjana Polovko, Patrīcija Zandere, Daniels Mednis un Ričards Vimba – klases stundas ietvaros 10.sb klasei sniedza informatīvu atklāto stundu "Ceļš uz Eiropas Parlamenta deputāta mandātu: no kandidatūras līdz darbam EP". Jaunieši tika iepazīstināti ar pašreizējo deputātu pieredzi, kā arī paveikto un sasniegto, kas tiem ir palīdzējis no Latvijas nokļūt Eiropas Parlamentā. Īpaši tika uzsvērts priekšvēlēšanu un vēlēšanu norises laika periods, kurā vēlētājiem Latvijā ir jāveic izšķirošs solis, izvēloties partijas sarakstu un deputātus, kuriem ir līdzvērtīgas intereses un vērtību sistēma, kas, deputātiem iegūstot mandātu, tiks pārstāvētas arī Eiropas Parlamentā.

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā Eiropas Parlamenta vēstnieku komanda darbojas jau otro gadu, skolas mācību un ārpusskolas vidē aktualizējot dažādas ar Eiropas Parlamentu saistītas tēmas. Atklātās stundas šajā mācību gadā vidusskolas klasēm tiek rīkotas par trim tēmām – "Ceļš uz Eiropas Parlamenta deputāta mandātu: no kandidatūras līdz darbam EP", "Pēdējā piecgade EP darbībās" un "EP institūcijas. Lēmumu pieņemšana".

Teksts: Daniels Mednis

Uzvedums “Dāmu drēbnieks”


​Jau otro gadu desmitu Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas teātra kolektīvu "In statu nascendi" vada skolotāja Iveta Skrastiņa. Katru gadu aktieru trupa iestudē vienu vai divas jaunas lugas.

2024.gada 4.aprīlī atkal pirmizrādes svētki! Šoreiz repertuārā atkārtoti iestudēts pirms astoņiem gadiem jau uzvestais farss pēc Ž. Feido motīviem "Dāmu drēbnieks". Galvenajā lomā 11.sb klases izglītojamais Emīls Rodrigo Stupāns, kas savu lomu, frakā tērpies, nospēlēja izcili visos trīs cēlienos! Spīdoši savus varoņus atspoguļoja ģimnāzisti: Beatrise Irbe, Līva Kalpiša, Adelīna Alise Bergmane, Agate Paura, Andris Seļāvo, Estere Marta Balode, Kristaps Vempers, Rita Seļāvo, kā arī Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolēns Rihards Bulderis. 

Zāli bija piepildījuši gandrīz simts viesi. Tik patīkami bija vērot, ka skatītāju rindās pulcējas Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas absolventi un bijušie teātra kolektīva dalībnieki. Režisore allaž prot ap sevi pulcināt vairākas paaudzes!

Savā ievadrunā I. Skrastiņa pieminēja latviešu neizmērojamo mīlestību pret teātra mākslu, kā arī pateicās aktieru vecāku atbalstam un pašu jauniešu patiesajai ieinteresētībai aktiermākslā, ko nemazina pat vēlie vakara mēģinājumi. Pēc debijas teātra pamatsastāva kolektīvā ar skolotājas teātra "ģimenes" piederības zīmi – kaklarotu - šoreiz tika uzņemti divi šīs sezonas jaunpienācēji.

Jau nākošo ceturtdien, 11. aprīlī, atkal pirmizrāde otrai aktieru grupai, kas atveidos pēc H. Gulbja motīviem radīto lugu "Cīrulīši". Tiekamies kultūrmirkļos!

Paldies teātra skolotājai I. Skrastiņai par ieguldīto darbu un humora pilnajām izrādēm!

Rīgas izglītības iestāžu koru konkurss

Skola saņēmusi diplomus par sasniegumiem Rīgas izglītības iestāžu koru konkursā, gatavojoties XIII Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem.

Sveicam Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 7.-9. klašu kori ar gūto 1. pakāpi!

Sveicam Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas jaukto kori ar gūto Augstāko pakāpi!

Lepojamies ar gūtajiem panākumiem! Izsakām pateicību diriģentiem Edgaram Vītolam, Laumai Eglītei un koncertmeistarei Inesei Vaļiniecei par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!

Filozofijas valsts 10. olimpiādes 3. posma rezultāti

2024. gada 20. februārī Latvijas Universitātes (LU) Vēstures un filozofijas fakultātē tika aizvadīts Filozofijas valsts 10. olimpiādes 3. posms.

Par šī gada olimpiādes tēmu tika izvēlēta filozofiskā antropoloģija: cilvēks, vide, vērtības. Olimpiādes saturu veidoja testa uzdevumi, teksta analīze un eseja par vienu no piedāvātajiem tematiem.

Mūsu skola lepojas ar 3 filozofijas olimpiādes laureātēm:
  • ​II pakāpe - Jasmīna Pakalne (11.a)
  • II pakāpe - Emīlija Medziņa (11.a)
  • Atzinība - Amanda Kempele (12.a)
Sveicam meitenes ar gūtajiem panākumiem! Sveicam arī Aneti Pulksteni (11.a) ar dalību olimpiādes 3. posmā!

​Izsakām pateicību Alvilam Zaueram par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!