"Spīdīši" gūst simpātiju balvu mobilitātes izaicinājumu hakatonā "SmartMove"


8. un 9. maijā tika aizvadīts mobilitātes izaicinājumu hakatons "SmartMove", kuru organizēja JAL (Junior Acievement Latvia) un TSI (Transporta un satiksmes institūts).

Hakatonā kopā piedalījās 12 komandas, kuras 24 stundu laikā risināja mikromobilitātes problēmas, spēļošanas risinājumus, kas veicinātu kopbraukšanas pakalpojumu izmantošanu, alternatīvo degvielu izmantošanas perspektīvas tālsatiksmes pārvadājumos Eiropā un 'crowdsource' sabiedriskā transporta pieejamības datu izaicinājumus.

Konkursā piedalījās arī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas komanda "Spīdīši". Komandu pārstāvēja: Žans Barinovs (11.c), Regnārs Kārkliņš (11.c), Gavrils Kņiga (11.c) un skolniece Uļjana Polovko (10.e). Komanda risināja mikromobilitātes pētījuma izaicinājumu, piedāvājot mobilo lietotni kopā ar mobilā telefona turētāju, kas veicina drošus braukšanas paradumus. Jauniešu ideja guva atzinību, izcīnot TSI simpātiju balvu. Sveicam komandu ar gūtajiem sasniegumiem!

Par dalību konkursā stāsta viens no komandas dalībniekiem:

"Mūsu komanda izvēlējās risināt drošības jautājumus, kas saistīti ar sabiedrisko skūteru izmantošanu. Mūsu risinājums ietver mobilās lietotnes un īpašu telefona turētāju skūteriem, kas aprīkots ar NFC čipu. Lai piekļūtu mūsu lietotnei, lietotājiem jāreģistrējas vai nu ar SmartID, vai ar bankas kontu un jāveic sejas skenēšana. Skūteru izmantošana ir tikpat vienkārša kā Turned lietotnes atvēršana un telefona novietošana turētājā. Lietotne automātiski pārslēdzas uz braukšanas režīmu, iedarbina divas kameras ierakstīšanu, parāda ātrumu, skūtera baterijas stāvokli un karti ar tuvumā esošajiem skūteru braucējiem. Izmantojot mākslīgo intelektu un gudrās algoritmus, lietotne analizē lietotāja uzvedību, piemēram, citu apdzīšanu, ātrāko braukšanu vai atpūšanos, radot reitingu, kas ietekmē izmaksas par kilometru. Elektriskie skūteri piedāvā videi draudzīgu un ērtu ceļošanas veidu, taču gan valdībai, gan sabiedrībai pastāv bažas par drošību. Lai novērstu potenciālus aizliegumus, līdzīgi kā tie ir Parīzē, mēs aicinām obligāti uzstādīt mūsu lietotni. Turklāt tādu skūteru nomas uzņēmumi kā Bolt un Tuul var gūt finansiālu labumu, samazinot izdevumus, kas saistīti ar bojātu skūteru nomainīšanu. Lietotāji ir atbildīgi par savu rīcību un pastāvīgi tiek uzraudzīti, izmantojot lietotni.

Hakatonā mūsu veiktie uzdevumi ietvēra:
1. Mobilās lietotnes maketu izveidošanu.
2. Visu komponentu un daļu iegūšanu fiziskajam produktam.
3. Pirmo piecu gadu aptuvenā finanšu plāna izstrādi.
4. Logotipa dizainu un sloganu jeb saukļa izstrādi.
5. Elevatora uzrunas un prezentāciju izstrādi.

Šajā konkursā mūsu komanda ieguva 11 200 eiro atlaidi uz jebkuru trīs gadu bakalaura programmu TSI Universitātē."


Teksts: Ruta Pelce
Foto: Junior Achievement Latvia

Pēdējais zvans


17. maijā, svinīgā gaisotnē skolas aktu zālē tika aizvadīts 9. un 12. klašu pēdējais zvans.

Skolēnus priecēja koru muzikālie priekšnesumi, dejotāju jestrais "Govju kazaks" un vadības sagatavotie apsveikumi par godu izcilajiem sasniegumiem mācību olimpiādēs.

Vēlam 9. un 12. klašu skolēniem izturību, spēku un labus rezultātus eksāmenos!

Foto: Viktorija Treimane

Matemātikas valsts 74. olimpiādes 3. posma rezultāti

Sveicam matemātikas valsts olimpiādes laureātus!

2024. gada 27. martā tika aizvadīts matemātikas valsts 74. olimpiādes 3. jeb noslēguma posms.

Olimpiādi veidoja 5 uzdevumi, kuru izpildei bija atvēlētas 5 astronomiskās stundas. Katrs uzdevums tika vērtēts punktu skalā no 0 līdz 10.

Sveicam Andri Seļāvo (9.c) ar gūto III pakāpi un Marku Popkovu (12.b) ar gūto atzinību!

Izsakām pateicību skolotājai Kaivai Treijai un skolotājam Aldim Bomim par ieguldīto darbu audzēkņu sagatavošanā!

Latviešu valodas un literatūras valsts 50. olimpiādes rezultāti

Sveicam latviešu valodas un literatūras valsts olimpiādes laureātus!

Pagājušajā mēnesī tika aizvadīts latviešu valodas un literatūras valsts 50. olimpiādes 3. posms 8.-9. un 11.-12. klašu skolēniem.

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas šoreiz uzrādījusi īpaši labus rezultātus, jo varam lepoties ar veseliem 11 laureātiem! Sveicam skolēnus ar gūtajiem panākumiem!

Īpaši sveicam Evu Elizabeti Vīksnu (12.d), kura guvusi ne tikai I pakāpi, bet arī 1. vietu pēc olimpiādē iegūto punktu skaita!

Izsakām pateicību skolotājām Inesei Anstrangai, Dainai Štokmanei, Ilvai Lazdānei, Laurai Meijerei, Kristīnei Dziļumai par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!

Orientēšanās spēle "saSkati Eiropu"

9. maijā – Eiropas dienā – Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas Eiropas Parlamenta vēstnieku komandas pārstāvji sadarbībā ar Rīgas Valsts 1. un 3. ģimnāziju, kā arī Eiropas Savienības māju un Latvijas Republikas Saeimu organizēja orientēšanās spēli "saSkati Eiropu". Spēles ievaros rīdzinieki, īpaši – skolēni, tika aicināti pārbaudīt un aktualizēt savas zināšanas par dažādiem tematiem, kas saistīti ar Eiropas Parlamentu.

Spītējot laikapstākļiem, aktivitātē dalībnieku bija ļoti daudz, un, kā atzīst paši dalībnieki, uzdevumu izpilde nesagādāja grūtības – tā vairāk raisīja dalībniekos prieku un vēlmi apmeklēt arī citus kontrolpunktus.
Kontrolpunktā pie Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas dalībnieki tika aicināti domāt par Eiropas vērtībām. Dalībniekiem bija iespējams gan pārbaudīt zināšanas, atbildot uz vēstnieku uzdotajiem erudīcijas jautājumiem, gan izvēlēties savu vērtību, kura katram šķiet vissvarīgākā. Īpaši lielu atsaucību izpelnījās Latvijas un Eiropas dziesmu minēšanas uzdevums. Interesenti aktivitātē varēja ne vien atminēt dziesmu nosaukumu un izpildītāju, bet arī dziedāt un pat dejot līdzi!

Šādu pasākumu rīkošana ir lielisks veids un iespēja, kā gan jauniešus, gan pieaugušos aicināt uzzināt vairāk par Eiropas vērtībām un kultūru caur dažādām atraktīvām un izglītojošām aktivitātēm.

Paldies visiem orientēšanās spēles "saSkati Eiropu" dalībniekiem un ikvienam, kas izrādīja interesi, un piedalījās pasākumā, apmeklējot Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas telti!

Teksts: Jānis Arājs

"KSIM Cēsis 2024" fināls

11. maijā Cēsu Valsts ģimnāzijā tika aizvadīts fināls "Komandu sacensībām informātikā un matemātikā" (KSIM Cēsis 2024).

Sacensībās piedalījās 13 labākās komandas, tostarp arī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas komanda "Karstās līnijas hotties". 10.sb klases komandu pārstāvēja: Edgars Reinis Slavinskis, Andrei Valeev, Elīna Ozoliņa.

Piecu stundu laikā skolēnu komandām bija jāizpilda 10 uzdevumi, kurus veidoja vidusskolas pakāpes olimpiādes līmeņa uzdevumi matemātikā un programmēšanā, lielo datu apstrādes, kā arī informācijas meklēšanas uzdevumi. Katrai komandai bija ļauts izmantot 1 datoru.

Kamēr skolēni risināja sagatavotos uzdevumus, skolotājiem bija iespēja doties nesteidzīgā Kosmosa izziņas centra apmeklējumā.

Paldies skolotājai Tatjanai Strigaļovai par komandas sagatavošanu un atbalstīšanu! Liels paldies arī konkursa organizatoriem un Cēsu Valsts ģimnāzija par sniegto iespēju!

Vairāk informācijas:
https://ksim.cvg.edu.lv/Informacija/

Matemātikas 74. olimpiādes 2. posma rezultāti

2024. gada 8. martā tika aizvadīta matemātikas 74. olimpiāde 7.-8. klašu skolēniem, ko organizēja Latvijas Universitātes A. Liepas Neklātienes skola, Valsts izglītības un satura centrs un pilsētu pašvaldības.

Olimpiādi veidoja 5 uzdevumi, no kuriem viens uzdevums 7. klasei bija sagatavots par tēmu "Kāds ir lielākais (mazākais) …?", bet 8. klasei - "Sakarības trijstūros".

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija sveic visus 8 olimpiādes laureātus ar gūtajiem panākumiem!

Izsakām pateicību skolotājām Annai Dārijai Rozei, Kaivai Treijai un Diānai Ruļukai-Pašai par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!

Vācu valodas 53. olimpiādes 2. posma rezultāti


Sveicam Martu Patrīciju Rugāju (8.c) ar gūto atzinību vācu valodas olimpiādē!

2024. gada 8. aprīlī tika aizvadīts vācu valodas 53. olimpiādes 2. posms 8. klašu skolēniem. Atklāto olimpiādi organizēja Latvijas Vācu valodas skolotāju asociācija sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru un pašvaldībām.

Olimpiādes adresāti bija izglītojamie, kuri vācu valodu apgūst kā svešvalodu un
kuriem vācu valoda nav dzimtā valoda. Olimpiādes saturu veidoja valodas lietojuma uzdevumi un lasīšanas prasmes pārbaude.

Izsakām pateicību Žannai Knokai par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!

Atklātās ģeoloģijas olimpiādes rezultāti

Sveicam valsts atklātās ģeoloģijas olimpiādes laureātus!

20. aprīlī Latvijas Universitātē norisinājās valsts atklātā ģeoloģijas olimpiāde. Tā sākās ar doktorantes Leldes Švinkas lekciju «Ģeologi dodas uz polārajiem reģioniem».

Pēc lekcijas skolēniem bija jārisina dažādi uzdevumi par ģeoloģijas tēmām – jāanalizē tektoniskie procesi un jāskaidro litosfēras plātņu kustības izpausmes, jāzina alu ģeogrāfija, karsta un sufozijas procesu atšķirības, iežu klasifikācija, jāsaranžē ģeoloģiskās ēras un periodi un jāzina galvenie notikumi, kas tajos notikuši. Pēdējā uzdevumā tika pārbaudītas zināšanas par polārajiem ledājiem.

Mūsu skolu olimpiādē veiksmīgi pārstāvēja 28 skolēni.

Godalgotas vietas ieguva:
  • Kristaps Vilks (12.d klase) – 2. vieta
  • Renāte Šmite (10.b klase) – 3. vieta

Apsveicam Kristapu un Renāti ar uzvaru olimpiādē!

Paldies skolotājam Andrim Ģērmanim par skolēnu sagatavošanu valsts atklātajai ģeoloģijas olimpiādei!

Vairāk informācijas:
https://www.jgs.lv/2024/04/atklata-geologijas-olimpiade-20-aprili.html

Foto: Latvijas Universitāte

1. Atklātā ekonomikas olimpiāde


​2024. gada 8. martā tika aizvadīta 1. Atklātā ekonomikas olimpiāde. Olimpiādi organizēja RTU Inženierzinātņu vidusskola un VISC. Olimpiādi atbalstīja Latvijas Banka, SEB banka, AS "Latvenergo", Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskais centrs, RTU Inženierekonomikas un vadības fakultāte, RTU Inženierzinātņu vidusskola, Valsts izglītības satura centrs un Vides izglītības fonds.

No 12 olimpiādē apbalvotajiem dalībniekiem ceturtā daļa bija mūsu skolas skolēni:

  • 2. vieta - Dāvids Ēberliņš (12.e)
  • 3. vieta - Toms Henrijs Čabs (10.d)
  • 3. vieta - Rihards Česnauskas (12.c)

Sveicam puišus ar gūtajiem sasniegumiem!

Paldies skolotājām Rutai Pelcei un Inetai Vīksnai par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!

Vairāk informācijas:
https://izv.lv/2024/04/1-atklatas-ekonomikas-olimpiades-apbalvosana-rtu-izv/

Foto: Inženierzinātņu vidusskola

12.d klases atsauksmes par I. Ziedoņa klases apmeklējumu 2024. gada 22. aprīlī


Skolas somas ietvaros apmeklētā Imanta Ziedoņa klase bija jauks, interaktīvs un multimodāls mācību stundas piemērs, kas uzsvaru lika uz komunikāciju un komandas darbu.

- Valters

Pēc Ziedoņa klases apmeklēšanas varu secināt, ka tā bija laba atelpa no skolas ierastās rutīnas. Kaut arī "izlauzties" no istabas aizņēma nedaudz laika, tas tik un tā izdevās bez īpaši lielām problēmām. Uzskatu, ka arī 12. klases skolēni var paņemt "atpūtas" dienu un veikt šādus saliedēšanās pasākumus.
- Roberts L.

Mācību nodarbība I. Ziedoņa klasē ir lielisks interaktīvs un multimodāls veids, kā bērnus un jauniešus iepazīstināt ar Imanta Ziedoņa daiļradi un plašāku sabiedrisko darbību. Īpaši atmiņā palika interaktīvā viktorīna par Imanta Ziedoņa biogrāfiju. Tā bija iespēja uzzināt dažādus saistošus faktus.
- Cieņā Linards

Apmeklējot Ziedoņa klasi, es ļoti novērtēju pārdomāto scenāriju, ko sniedza nodarbības vadītāja. Līdztekus pašai izlaušanās spēlei, kas ir galvenā aktivitāte, tika sniegta arī iespēja dziļāk ielūkoties paša I. Ziedoņa daiļradē un biogrāfijā. Stāstījums bija interesants un ļoti papildināja pasākumu, paldies!
- Elza

Ziedoņa klasē viesojos pirmo reizi un droši varu apgalvot, ka labprāt tur atgrieztos. Gaišajās, mājīgajās muzeja telpās tikām sagaidīti un uzņemti ļoti silti un viesmīlīgi. Manuprāt, Ziedoņa klases programmas kuratoru lēmums veidot nodarbību divas daļās ir ļoti pārdomāts. Šīs ekskursijas laikā ne tikai atsvaidzināju un papildināju savas zināšanas par Imanta Ziedoņa biogrāfiju, bet arī, piedaloties izlaušanās spēlē, atsaucu atmiņā bērnībā lasīto pasaku "Kroko un Dils". Ziedoņa klasi noteikti ir vērts apmeklēt!
- Eva Elizabete

Nodarbība iesākās ar 10 testa jautājumiem par un ap Imantu Ziedoni. Atbildot uz jautājumiem, varēju pārbaudīt savas zināšanas ne tikai par I. Ziedoni, bet arī par dažiem citiem latviešu rakstniekiem. Šajā nodarbībā es uzzināju, ka I. Ziedonis ne tikai atbrīvoja dižkokus, bet arī mudināja izkopt senās keramikas tradīcijas, atverot skolu, organizēja folkloras pasākumus un pārgājienus apkārt Latvijai. Tas pierāda, cik sociāli aktīvs bijis Imants un cik ļoti viņam rūpēja latviskās tradīcijas un daba. Pārsteigumu sagādāja arī Imanta sarakstītās grāmatas. Izrādās, ka viņš ir autors bērnu grāmatai "Kas ir kolhozs?". Prieks bija arī uzzināt, ka Imants bija parasts cilvēks, kurš bijis atvērts, kurš labprāt piebiedrojās svešiniekiem svinībās un kurš vēlējās dzīvot tuvāk dabai, tuvāk mežam un nevēlējās, lai kāds vēlāk viņa mājā Murjāņos staigātu ar bahilām, bet gan varētu brīvi iet tajā un ņemt rokās to, ko grib.
Imanta Ziedoņa klase ir lielisks piemērs, kā mācīšanās procesu padarīt izklaidējošu. Šī bija ļoti laba pieredze uzzināt un nostiprināt zināšanas par Imantu Ziedoni. Izrādās, ka izlaušanās istabas var būt interesantas arī par pasakām, tāpēc es labprāt nākotnē apmeklētu pārējās divas istabas.
- Ar cieņu Kristaps

Ziedoņa izlaušanās spēles apmeklējums man atļāva iejusties vecvecāku stāstos. Istaba, no kuras varēja novērot ziemas ielaušanos pavasarī, lika man pārdomāt Latvijas senatnes cilvēku dzīves ikdienu. Kopumā pasākums bija pilns ar azartu un pārdomām.

- Renārs

Rīgas pilsētas finālsacensības florbolā


​Piektdien, 3. maijā, Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas meiteņu komanda uzvarēja Rīgas pilsētas finālsacensībās florbolā. Sveicam meitenes ar gūtajiem panākumiem!

"Top! kauss 2024" finālsacensības

21. aprīlī norisinājās 20. vispārizglītojošo skolu volejbola turnīra "Top! kauss 2024" finālsacensības. Šogad tas pirmo reizi notika Rimi olimpiskajā centrā.

Rīgas Valsts 2. ģimnāziju pārstāvēja 4 komandas: pamatskolas meiteņu un puišu komanda, kā arī vidusskolas meiteņu un puišu komanda.

Labākais sniegums un rezultāts no Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas šogad pamatskolas puišu komandai, kura ierindojās 7.vietā! Sveicam!

Liels paldies komandām par izturību!

Konkurss "Deutsch und andere Schulfächer"

Latvijas vācu valodas skolotāju asociācija februārī izsludināja konkursu "Deutsch und andere Schulfächer".

Konkursā varēja piedalīties individuāli vai grupās līdz 4 personām. Skolēniem bija jāuztaisa īss video par tēmām 7.-9.kl. grupā "Mathe in unserer Schule", kurā jāprezentē skola caur skaitļiem, ģeometriskām figūrām, funkcijām, sistēmām u.c., bet 10.-12.klašu grupā - "Mein/ unser Pysikexperiment in der Natur".

Šajā konkursā mūsu skolu pārstāvēja 8.b klases skolēni Aļona Prokofjeva un Mikus Vītols. Apsveicam abus skolēnus ar gūto atzinību!

Skolēnu video apskatāms asociācijas mājas lapā: http://www.dlvl.lv/cms2/?p=2715

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija un Latvijas vācu valodas skolotāju asociācija izsaka pateicību vācu valodas skolotājai Dacei Skutelei par skolēnu motivēšanu dalībai konkursā "Deutsch und andere Schulfächer."

Rīgas Ziemeļu rajona finālsacensības florbolā meitenēm


Skola lepojas! Sveicam 10.-12. kl. meitenes ar iegūto 1. vietu Rīgas Ziemeļu rajona finālsacensībās florbolā! 


Skolas komandu pārstāvēja: A. Lukaševica, E. Tūce, L. Kalpiša, L. Ozola, T. Rudbārža, M. Reke, L. Rundāne, M. Šepte un A. Kļaviņa.

NordPlus projekta "Designing services for a greener future" Tartu posms

No šī gada 14. līdz 17. aprīlim norisinājās NordPlus projekta "Designing services for a greener future" Tartu posms, uz kuru devās mūsu skolas septiņi skolēni: Amanda Graudiņa (11.b), Valentins Galaiskis (11.sb), Emīls Gundars Mežinskis (11.sb), Amanda Pēce (11.sb), Žans Barinovs (11.c), Patrīcija Jarmole (11.sb), Kristiāna Šaško (11.sb). Ar skolēniem kopā devās skolotājas - Ieva Apīne un Maija Stūrmane. Projekts apvienoja skolas no četrām valstīm - Latvijas, Igaunijas, Islandes un Zviedrijas -, un tā mērķis bija veicināt izpratni par ilgtspējīgu attīstību, veicinot starptautiskas attiecības starp skolēniem un skolām.

Projekta galvenā tēma bija saistīta ar zaļo (organisko) lauksaimniecību. Projekta ietvaros skolēniem starptautiskās komandās bija jāiepazīst, kas ir zaļā lauksaimniecība un kā tā tiek īstenota. Mobilitātes ietvaros skolēni varēja iepazīties ar inovatīviem ilgtspējīgiem pakalpojumiem un risinājumiem. Galvenais uzdevums katrai grupai bija izveidot trīs video, iepazīstinot sociālo mediju lietotājus ar bioloģisko lauksaimniecību. Video bija jāatklāj priekšrocības un trūkumi zaļajai lauksaimniecībai, kā arī tās ietekme uz lauksaimniekiem un patērētājiem. Papildus tam skolēniem bija jāanalizē pašreizējā situācija visās iesaistītajās valstīs attiecībā uz bioloģiskās lauksaimniecības izplatību un centieniem to palielināt. Noslēgumā komandām bija jāveicina patērētāju izpratne par bioloģiskās lauksaimniecības nozīmīgumu, izveidojot reklāmas video. Ar skolēnu izveidotajiem video var iepazīties projekta sociālajos medijos - @GreenerFuture.eu.

Lai paplašinātu savas zināšanas organiskās lauksaimniecības jomā, jauniešiem bija iespēja apmeklēt divas lekcijas: Märt Summatavet lekciju par uzņēmējdarbību Tartu Universitātē un Elen Peetsmann lekciju par zaļo lauksaimniecību Igaunijā. Teorētiski iegūtās zināšanas varēja praktiski arī apskatīt darbībā Olemari fermā. Fermā Ole Hütt jauniešus izglītoja par to, kā praktiski izmanto dabiskus līdzekļus kazu, dažādu garšaugu un ārstniecības augu audzēšanā.

Projekta laikā skolēni varēja arī plašāk iepazīties ar Igaunijas kultūru un sabiedrisko dzīvi. Igaunijas dabu varēja izzināt Elistvere dzīvnieku parka apmeklējumā. Par Igaunijas vēsturi jaunieši uzzināja Igauņu tautas muzejā, kur modernā veidā tika atspoguļota Igaunijas vēsture no pirmajiem iedzīvotājiem reģionā līdz pat mūsdienām. Skolēni apmeklēja arī Tartu Universitātes botānisko dārzu un Kassinurme apmetnes. Apmetnes ir viena no vecākajām svētvietām Igaunijā, kur šobrīd ir atjaunots senā forta fragments. Skolēni varēja arī apmeklēt zinātnes centru Ahhaa un Apgriezto māju.


SKOLĒNU KOMENTĀRI:

Kristiāna: "Projekts man bija izcila iespēja ne tikai satikt jaunus cilvēkus, bet arī uzzināt par šobrīd pasaulē aktuālām tēmām, kas saistītas ar ilgtspējīgu attīstību. Projekta laikā apmeklētās lekcijas un vietas bija ļoti zināšanas bagātinošas. Šķita interesanti, ka, strādājot komandās ar citu valstu pārstāvjiem, es varēju uz it kā vienkāršu tēmu par bioloģisko lauksaimniecību paskatīties no visdažādākajiem skatupunktiem. Dalība projektā man palīdzēja uzzināt daudz ko jaunu ne tikai par pašu ilgtspējīgo lauksaimniecību, bet arī par projekta valstīm kā tādām. Apkārt esošie jaunieši bija draudzīgi un sociāli, tas man ļāva iepazīt visu dalībvalstu kultūras kā arī dalīties ar latvisko. Pat it kā tik daudzreiz apskatīto Tartu un Igauniju es iepazinu no jauna."

Patrīcija Jarmole: "Visi dalībnieki gan lekciju, gan arī brīvajā laikā bija ļoti atvērti un ar vēlmi sadarboties. Īpaši novērtējām igauņu viesmīlību, kuri visu trīs dienu garumā lika mums justies gaidītiem kā mājās. Projekta laikā izveidojām arī siltas draudzības, kuras noteikti tiks uzturētas arī nākotnē."

Amanda Pēce: "Šis projekts bija ne tikai ļoti informatīvs pasākums, bet arī unikāla iespēja iepazīt cilvēkus no pārējām projekta dalībvalstīm un izveidot vērtīgus kontaktus, kurus noteikti centīsimies uzturēt arī turpmāk. Darbs komandās, manuprāt, bija lielisks veids, kā uzzināt vairāk par bioloģisko lauksaimniecību un ilgtspēju, kā arī situāciju pārējās valstīs un, protams, arī par kultūru un aktualitātēm. Caur dažādajiem brauciena plānā iekļautajiem apskates objektiem un piedzīvojumiem redzēju Tartu un Igauniju citā gaismā, it kā studenta acīm. Ļoti novērtēju jauniešu sadarbību un iespēju dalīties ar dažādām perspektīvām un pieredzēm."

Amanda Graudiņa: "Dalība projektā deva iespēju uzlabot sadarbošanās un komunikācijas spējas, kā arī iegūt jaunus kontaktus. Veicot projekta uzdevumus, radās padziļināta izpratne par bioloģisko lauksaimniecību dažādās valstīs ne tikai teorētiski, bet ar praktiskiem, īstās dzīves piemēriem. Sadarbība komandās palīdzēja attīstīt radošumu, liekot domāt ārpus rāmjiem un uzklausot citu cilvēku skatupunktus. Šī bija lieliska pieredze, kas nenoliedzami veicināja manu pilnveidošanos."

Emīls Gundars Mežinskis: "Dalība Nordplus projektā ļāva paplašināt savas zināšanas par ilgtspējīgiem risinājumiem un to ieviešanu, projekts ļāva iepazīt citu valstu skolēnus un uzzināt par viņu valstu risinājumiem šajā nozarē."


Teksts: Kristiāna Šaško, 11.sb kl.

Ģeogrāfijas valsts 41. olimpiādes rezultāti


Sveicam ģeogrāfijas valsts 41. olimpiādes laureātus! ​

2024. gada 11. un 12. aprīlī Latvijas Universitātes Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātē norisinājās ģeogrāfijas valsts 41. olimpiādes pēdējais (3.) posms.

Olimpiādē skolēni sacentās kompleksu uzdevumu risināšanā par nodarbinātību, ilggadīgo sasalumu, ledus ķīļiem, procesiem pasaules politiskajā kartē, pilsētas siltumsalām un citām aktuālām tēmām, pildīja ļoti garu testu par visdažādākajiem ģeogrāfijas jautājumiem un lauka darba ietvaros veica kartogrāfisku darbu – kartēja Uzvaras parka teritoriju.

Lepojamies ar abiem laureātiem no mūsu skolas:
  • III pakāpe - Dāvids Ēberliņš (12.e)
  • atzinība - Kristaps Vilks (12.d)
Īpašs prieks un apsveikums 10.a klases skolniekam Ričardam Vimbam, kurš olimpiādē uzrādīja tik izcilu rezultātu, ka tika uzaicināts pārstāvēt Latviju Baltijas ģeogrāfijas olimpiādē, kas šogad laikā no 25. līdz 29. jūnijam notiks Polijā, Toruņā.

Pēc olimpiādes tās laureāts Kristaps Vilks stāstīja: «Pirmajā olimpiādes dienā bija jāskaidro, kāpēc pilsētās ir siltāk nekā laukos, kā ekonomika ietekmē demogrāfiju un demogrāfija ekonomiku, jārēķina uzdevumi par bezdarbu Latvijā un jāzīmē ledus ķīļu rašanās shēma tundrā un mūžīgajā sasalumā. Pēc tam sekoja arī saldais ēdiens - lauka darbs, kurā devāmies uz rekonstruēto Uzvaras parku, lai izveidotu parka karti ar objektiem, kas noderētu parka apmeklētājiem, un atbildētu uz dažādiem jautājumiem. Otrajā dienā bija jāatbild uz visdažādākajiem testa jautājumiem, kā arī bija klasika - uz pasaules kartes jāatliek aprakstītā vieta. Olimpiāde man ļoti patika, varēju daudz ko jaunu uzzināt un paveikt, kā arī sacensties ar zinošākajiem skolēniem no visas Latvijas un rezultātā izcīnīt atzinību.»

Savukārt otrs olimpiādes laureāts Dāvids Ēberliņš piebilda: «Olimpiādes teorētiskā daļa likās saistoša, jo tajā tika iekļauti aktuāli temati, nevis vispārīgs tēmu pārskats. Praktiskā daļa notika Uzvaras parkā, tajā svarīgs bija paša redzējums.»

Cildinām Dāvidu Ēberliņu, Kristapu Vilku un Ričardu Vimbu par augsto sasniegumu ģeogrāfijas valsts 41. olimpiādē! Turēsim īkšķus par Ričardu Vimbu, lai viņam šovasar veicas Baltijas ģeogrāfijas olimpiādē Polijā!

Paldies par dalību olimpiādē arī Līvai Ozoliņai (12.d), Lindai Reimanei (12.sb) un Kasparam Pekšam (12.sb)!

Izsakām pateicību skolotājam Andrim Ģērmanim par ieguldīto darbu talantīgo skolēnu sagatavošanā olimpiādei!

Foto: Betija Zemīte un Reinis Bērziņš, LU

Ķīmijas valsts 65. olimpiādes rezultāti

Sveicam ķīmijas valsts olimpiādes laureātus!

Marta sākumā tika aizvadīta ķīmijas valsts 65. olimpiāde, kas šogad risinājās vairākās kārtās. Olimpiāde sākās ar teorētisko kārtu, kurā tika pārbaudītas skolēnu spējas teorētisko uzdevumu risināšanā. Tai sekoja otrā jeb eksperimentālā kārta, kurā jauniešus jau sagaidīja praktiskais darbs. Olimpiādes noslēguma dienā jaunieši varēja doties ekskursijā un iepazīties ar tādām Latvijas zinātniskajām institūcijām un ķīmijas uzņēmumiem kā Latvijas Organiskās sintēzes institūts, AS "Olainfarm", "BIOR", SIA "Kinetics Nail Systems".

​Lepojamies ar 3 laureātiem:

  • I pakāpe - Linards Lūsis (12.d)
  • III pakāpe - Ernests Eņģelis (9.c)
  • Atzinība - Toms Pfeifers (12.d)

Sveicam puišus ar gūtajiem panākumiem! Īpašs prieks un lepnums par Linardu Lūsi, kas guvis ne tikai I pakāpi, bet arī 1. vietu olimpiādē pēc iegūtajiem punktiem!

Paldies skolotājiem Tomam Pullem un Dzintrai Porozovai par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!

Iepazīstot Ojāru Vācieti

10. aprīlī 12.b klase skolas somas ietvaros devās iepazīt dzejnieku un spilgtu personību O. Vācieti.

Par muzeja apmeklējumu domās dalās skolniece R. Bubiša: ,,O. Vācietim aizejot, ir palikusi mūžīga liesma: viņa atstātais kultūras mantojums, sakrātās mantas un gars. O. Vācietis uzskatīja, ka starp dzejoļiem ir izaugsme. Pasaulē viss ir ciklisks. Tā nu viņš pavadīja laiku, zīmējot mandalas. Tik rūpīgi un prātīgi tās izveidotas! Tomēr arī personības ar perfekcionisma iezīmēm raksturo negaidītais. Manuprāt, vispārsteidzošākā ir akmeņu un iežu apsēstība. Arī muzejā tie atrodas gan pie griestiem, gan uz zemes, gan atvilktnēs. Pārliecība, ka mīlestība ir viscilvēciskākais, galvenais stāvoklis, vērojama visos muzeja eksponātos. O. Vācietis nebaidījās mīlēt pārliecināti un saskatīt pasaulīgajās lietās ko vairāk."

Tikšanās ar Ivaru Ijabu


2. aprīlī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas Eiropas Parlamenta vēstnieku skolas pārstāvji – Uļjana Polovko, Patrīcija Zandere, Daniels Mednis un Ričards Vimba – attālināti tikās ar Eiropas Parlamenta deputātu Ivaru Ijabu ("Renew Europe").

Skolēnu tikšanās ar Ivaru Ijabu tika organizēta ar mērķi gūt informāciju atklātās stundas "Ceļš uz Eiropas Parlamenta deputāta mandātu: no kandidatūras līdz darbam EP" papildināšanai no deputāta personīgās pieredzes un darba pēdējo četru gadu laikā. Skolēni saņēma izvērstas un skaidras atbildes uz tādiem jautājumiem, kas skar tēmas par pievienošanos partijai, iegūstamās izglītības virziena izvēli un interesēm, kas nepieciešamas, lai startētu politikā, kā arī pašu ikdienu un darbu Parlamentā. Viens no jautājumiem, ko I. Ijabam skolēni uzdeva, akcentēja priekšvēlēšanu aģitāciju nozīmi, kā arī to pozitīvos un negatīvos aspektus. Kā EPVS komandas pārstāvji noskaidroja, katra kampaņa tiek stingri uzraudzīta un tās izvietošanai publiskā vidē ir vairāki ierobežojumi, kas liedz iespēju "pārpludināt" arī digitālo telpu. Tādejādi vēlētājiem tiek sniegta iespēja iepazīt daudzveidīgu partiju piedāvājumu un atrast tos kandidātus, kas pārstāv viņu intereses. Protams, partiju starpā pastāv arī konkurence, tamdēļ tām ir jāspēj sasniegt pēc iespējas lielāka vēlētāju atsaucība un ieinteresētība balsošanā, meklējot risinājumu dažādos veidos, piemēram, dodoties pie vēlētājiem klātienē, organizējot un atbalstot pasākumus, veicinot diskusijas sabiedrībā u.c.

Plašāk ar Ivara Ijaba aktivitātēm un darbību aicinām iepazīties sociālo tīklu profilos (TikTok, X, Instagram, Facebook) – @ivarsijabs un tīmekļvietnē ijabs.eu.

Teksts: Jānis Arājs