Komandu Sacensības Informātikā un Matemātikā (KSIM)

Šodien, 14. decembrī, skolas aktu zālē risinājās Komandu Sacensības Informātikā un Matemātikā (KSIM) "Cēsis 2024". Pusfināla kārtā, ko katra skola rīko savās telpās, piedalījās arī astoņas Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 9.-11. klašu skolēnu komandas, katrā komandā 3 skolēni. Dalībniekiem 5 stundu laikā bija jāatrisina 10 uzdevumi, kas pielīdzināmi matemātikas olimpiādes līmeņa aprēķiniem un kas saistīti ar programmēšanu, datu apstrādi lielā apjomā.

KSIM sacensības notiek jau kopš 1996. gada, to mērķis ir padziļināt skolēnu interesi par matemātiku un informātiku, kā arī attīstīt jauniešu prasmi sadarboties komandā.

Fināls tiek plānots aprīļa beigās, tas tiks rīkots Cēsīs.

Paldies visiem matemātikas skolotājiem par skolēnu sagatavošanu!

Vairāk informācijas:
https://ksim.cvg.edu.lv/

SMU priecē apmeklētājus Ziemassvētku gadatirgū “Cits Bazārs”

Aizvadītajā sestdienā, 2. decembrī, tirdzniecības centrā "Domina Shopping" tika aizvadīts Vislatvijas Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) Ziemassvētku gadatirgus "Cits Bazārs", kuru organizēja Junior Achievement Latvia (JA Latvia) sadarbībā ar Latvijas Investīcijas un attīstības aģentūru (LIAA).

Šajā pasākumā piedalījās četri Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas SMU, piedāvājot galda lampas, musli batoniņus, puķu podu turētājus un sveču veidošanas komplektus mājas apstākļos. Nominācijā "Labākais SMU zīmols" tika nominēts mūsu SMU "LK Designs", kurš piedāvā puķu podu turētājus.

Skolas 13 SMU vairāk kā trīsdesmit dalībniekus gaida darbīgs laiks ar dalību skolas Ziemassvētku tirdziņā, Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas Ziemassvētku tirdziņos un dažādos reģionālajos SMU tirdziņos.

Lai veiksmīga tirgošanās!

Teksts: Ruta Pelce
Foto: LIAA

Amanda Kempele konkursā “Tukuma prozas fermentācija 2023” gūst 3. vietu

Šā gada rudenī Tukuma Literātu apvienība rīkoja ikgadējo prozas darbu konkursu "Tukuma prozas fermentācija 2023", aicinot dalībniekus uzrakstīt atšķirīgu nobeigumu kādam no latviešu literatūras klasikas darbiem.

26. novembrī Šlokenbekas muižā konkursa finālā pulcējās labākie prozaiķi, to vidū arī 12. a klases skolniece Amanda Kempele. Amanda konkursā bija izvēlējusies piedāvāt savu R. Blaumaņa noveles "Purva bridējs" noslēgumu, rezultātā gūstot 3. vietu.

Kā Amanda norāda: ,,Konkurss bija diezgan liels izaicinājums, tāpēc ir īpašs prieks, ka starp pieredzējušu autoru darbiem manējais tika atzīts par 3. vietas cienīgu. Piedalīšanās papildināja manu pieredzi, pavēra jaunas iespējas un sagādāja gandarījumu par paveikto. Paldies skolotājai I. Lazdānei par atbalstu un TLA par iespēju un novērtējumu!"


Teksts: Ilva Lazdāne

Foto: Līva Rācenāja

Aizvadīts R. Blaumaņa literārās prēmijas 19. konkurss


Šī gada 2. decembrī Ērgļos tika aizvadīts R. Blaumaņa literārās prēmijas noslēguma pasākums, kurā tika apbalvoti veiksmīgākie dalībnieki. Konkurss kļuvis nu jau par ikgadēju tradīciju, ko organizē R. Blaumaņa memoriālais muzejs „Braki". Tā galvenais mērķis ir veicināt skolēnu dziļāku interesi par literatūras klasiķi R. Blaumani, kā arī attīstīt skolēnu radošā un pētnieciskā darba iemaņas.

Šogad konkursā piedalījās 147 skolēni, no kuriem 32 pārstāvēja Rīgas Valsts 2. ģimnāziju. Uz laureātu apbalvošanas pasākumu Ērgļos tika uzaicināti 69 labākie autori no visas Latvijas, to skaitā bija arī 12 Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēni. Pasākumu vadīja Dailes teātra aktieris Gundars Silakaktiņš, laureātus apbalvojot pamatskolas un vidusskolas grupā.

Īpaši lepojamies ar Hugo Mežiņu, kurš pamatskolas grupā ieguva augsto 2. vietu, balvu un naudas prēmiju! Sveicam arī pārējos konkursa dalībniekus!

Liels paldies visiem latviešu valodas pedagogiem, īpaši Dainai Štokmanei, Inesei Anstrangai, Alisei Zitai Zeidakai, par skolēnu sagatavošanu!


Vairāk informācijas:
https://www.braki.lv/

EPVS absolventi apmeklē "Euroscola" pasākumu Strasbūrā


Šī gada 24. novembrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas EPVS programmas absolventi devās uz Strasbūru, lai piedalītos EP rīkotajā pasākumā "Euroscola". No visas Eiropas EPVS izvēlētajiem pārstāvjiem bija iespēja iejusties parlamenta deputātu lomās, piedaloties plenārsēdes simulācijā. Kā katru gadu, arī šajā tika izvēlēta galvenā tēma, kura tika veltīta pēdējā laikā aktuālam tematam - "Drošs internets stiprākai Eiropai: ES apņemšanās nodrošināt kiberdrošību". Skolēniem bija iespēja no Eiropas vadošajiem ekspertiem uzzināt kiberuzbrukumu radītos draudus kā indivīdiem, tā valstij kopumā, kā arī uzdod interesējošus jautājumus EP viceprezidentei Ditai Charanzovai.

Dienas otrajā pusē jaunieši pauda savas izvēlētās pozīcijas viedokli un nostāju par attiecīgo tematu, uzrunājot pārējos 580 skolēnus deputātus. Galu galā tika veikta balsošana par noteiktu likumu pieņemšanu, kurus vēlāk izklāstīs arī EP deputātiem un viceprezidentiem. Šis pasākums bija lieliska iespēja, kur skolēniem praktiski iejusties un labāk izprast EP deputātu darbu, kā arī viņu pieņemto likumu ietekmi uz katru no ES dalībvalstīm. Darba grupas savukārt attīstīja jauniešu oratora prasmes un spēju paust savu personīgo viedokli un uzskatus. Pasākums kopumā lika saprast, ka ar pietiekamu gribasspēku un iniciatīvas izrādīšanu arī jaunieši var ietekmēt notiekošos politiskos procesus, tāpēc ir svarīgi paust savu nostāju, tai skaitā balsojot nākamā gada EP vēlēšanās.

Tā kā EP ēka atrodas senatnīgajā un skaistajā Strasbūrā, nākamās brauciena dienas tika pavadītas, iepazīstot vietējo franču kultūru, kā arī pilsētas kultūrvēsturiskos pieminekļus. Viens no ievērojamākajiem un nozīmīgākajiem pieminekļiem bija Strasbūras Dievmātes katedrāle, kas pārsteidza ar grandiozajiem ēkas izmēriem un arhitektūrā apvienotajiem romānikas un gotikas stila elementiem. Skolēni izmantoja arī iespēju uzkāpt katedrāles tornī, no kura pavērās ainavisks skats uz vecpilsētu. Tika apskatītas arī citas nozīmīgas vecpilsētas celtnes, kā Strasbūras Nacionālā bibliotēka. Viscaur pilsētā varēja novērot franču un vācu kultūras sajaukumu kā ēku celtniecības stilā, tā arī ielu nosaukumos. Lai tuvāk iepazītu un izbaudītu franču mākslu, tās vēsturi, tika apmeklēts Strasbūras pilsētas mākslas muzejs Rohanas pilī, Strasbūras katedrāles vēstures muzejs, kā arī Modernās un laikmetīgās mākslas muzejs, kas piedāvāja tādu klasiķu kā Pikaso, Monē mākslas darbu orģinālus.

Pilsētai īpašu šarmu piešķīra Ziemassvētku noskaņās veidoti vietējie tirdziņi, piedāvājot franču tradicionālos labumus. Kā zināms, Strasbūra tiek uzskatīta par Eiropas Ziemassvētku galvaspilsētu, tāpēc izteiksmīgie ielu izgreznojumi ļāva pilsētu iepazīt svinīgā veidolā. Viens no brauciena spilgtākajiem mirkļiem bija Elzasas reģiona vietējo ēdienu baudīšana, iepazīstot arī Strasbūras unikālo gastronomiju. Brauciena laikā skolēniem bija iespēja iegūt daudzveidīgus iespaidus, kā arī noderīgu un praktisku pieredzi starptautiskā vidē. Kā "Euroscola" pasākums, tā pati Strasbūras pilsēta ļāva iepazīt daudznacionālu kultūru, tādējādi paplašinot jauniešu redzesloku un iepazīstot ārvalstu vienaudžu viedokli un skatījumu par sabiedrībai aktuālām tēmām.

Teksts: Jānis Arājs

Alekss Ankurs – ģeogrāfijas olimpiādes absolūtais uzvarētājs

25. novembrī norisinājās Rīgas valstspilsētas 7. atklātā ģeogrāfijas olimpiāde 8. un 9. klašu skolēniem. Olimpiādi organizēja Rīgas Valsts 2. ģimnāzija. Arī šogad olimpiādes dalībnieki uzdevumus pildīja tiešsaistē, atrodoties katrs savās mājās.

Interese par ģeogrāfijas olimpiādi bija nemainīgi liela. Ģeogrāfijas skolotāji no vairākiem desmitiem Rīgas skolu bija pieteikuši 160 dalībniekus, bet līdz darbu iesniegšanai tika 131 jaunais ģeogrāfs.

Šogad olimpiādes tēma bija dabas un cilvēka mijiedarbības ģeogrāfija, tādēļ skolēniem nācās risināt uzdevumus par karstu un sufoziju, kā arī par zemestrīcēm un vulkāniem, bija jāsaranžē aizsargājamās dabas teritorijas, kartēs un grafikos jāmeklē atbildes par laikapstākļiem un klimatu, kā arī jāveic vēl dažādi citi uzdevumi. Jaunums, kas sagādāja gan prieku, gan īpaši grūtus mirkļus, bija rēbusu uzdevumi un pat ar emocijzīmēm uzrakstīti atšifrējami ģeogrāfiski teikumi.

1. uzdevumā, izmantojot dotās kartes un attēlus, vajadzēja parādīt zināšanas par šī gada laikapstākļiem. Jautājumi ietvēra ziemas palus Jēkabpilī, salnas maijā, sausumu pavasarī, 7. augusta vētru ar lielgraudu krusu, fenoloģisko karšu lasīšanu un citas meteoroloģiskās prasmes. Daudz kuriozu atbilžu bija tesmeņveida mākoņu nosaukuma sakarā (cauruļveida, odžu, pat filmas „Vāģi" mākoņi), tāpat arī kartē, kurā attēlotas zibens izlādes, kādam bija šķitis, ka tur redzama pieneņu migrācija, savukārt tropiskās naktis kāds bija nosaucis par Jūlijas naktīm... Vislabāk ar uzdevumu tika galā Kate Terēze Saule (Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola), iegūstot 20 punktus (no 22).

2. uzdevums bija par dabas katastrofām pasaulē. Vajadzēja ne tikai atpazīt dabas katastrofu pēc dotā apraksta, bet arī atrast to pasaules kartē. Šajā uzdevumā nepārspēts palika Aleksandrs Veinbergs (Āgenskalna Valsts ģimnāzija), kurš ieguva 16 (no 18) punktiem.

3. uzdevums noteikti patika tiem, kuri apceļojuši dzimto zemi. Pēc dotām fotogrāfijām vajadzēja nosaukt apdzīvoto vietu Latvijā, kur bilde uzņemta. Priecē, ka visus 15 punktus spēja iegūt pat 27 olimpiādes dalībnieki!

4. uzdevumā ar interesantiem rēbusiem vajadzēja ne tikai atminēt valsts galvaspilsētas nosaukumu, bet vēl arī zināt, kurā valstī tā atrodas. Ota un vaniļa – tas ir Otava! Vafeles, dusmas un cauna – tur sanāk Vaduca! Rēbuss izrādījās pamatīgs kalambūrs, tomēr ne viens vien pārkoda visus 10 cietos riekstus. To spēja Mārtiņš Gulbis (Āgenskalna Valsts ģimnāzija), Marta Jēgere (Āgenskalna Valsts ģimnāzija), Kārlis Kibelko-Garbuzovs (Rīgas 69. pamatskola), Kristers Neikšāns (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Mārtiņš Mālakalns (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Marta Ruča (Rīgas 47. vidusskola), Kate Terēze Saule (Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola), Nora Droiska (Rīgas 49. vidusskola), Eduards Hermanis (Rīgas Centra daiļamatniecības pamatskola), Līva Lea Ostrovska (Rīgas Sarkandaugavas pamatskola), Kate Pandare (Āgenskalna Valsts ģimnāzija) un Juris Daumke (Rīgas 6. vidusskola).

5. uzdevumā bija jāatbild uz ģeoloģijas jautājumiem par paleozoja ēru. Kad tā bija, kādi bija tās periodi, kādas dzīvās radības dzīvoja un kādi derīgie izrakteņi tolaik veidojušies... Visus 10 punktus spēja iegūt tikai 4 jaunie ģeogrāfi: Elizabete Ose (Rīgas Kultūru vidusskola), Natans Šatcs (Rīgas Valsts 1. ģimnāzija), Gerda Griezne (Rīgas Centra humanitārā vidusskola) un Darja Šostaka (Rīgas Valsts klasiskā ģimnāzija).

6. uzdevums bija veltīts zemestrīcēm un cunami. Tests izrādījās tik āķīgs, ka visus 10 punktus neieguva neviens olimpiādes dalībnieks. Toties 9 punktus spēja iegūt daudzi.

7. uzdevumā bija doti 20 vulkāni un bija jāorientējas to ģeogrāfijā. 27 olimpiādes dalībnieki precīzi zināja atbildes uz visiem jautājumiem, tāpēc visus neuzskaitīsim.

8. uzdevumā noderēja ranžēšanas prasmes. Desmit aizsargājamās dabas teritorijas bija jāsaranžē pēc to dibināšanas gada. Uzdevums izrādījās visai grūts, jo absolūtais vairums olimpiešu nezināja ne vecāko dabas rezervātu Latvijā, ne jaunāko nacionālo parku. No 10 punktiem, ko varēja iegūt šajā uzdevumā, vienīgi Agatai Daģei (Rīgas 21. vidusskola) izdevās iegūt veselus 8 punktus.

9. uzdevums patika tiem, kuriem tuva matemātika, jo daudz bija jārēķina. Attālums dabā, upes kritums, mežainums... Skaitļos daudzi neapjuka, maksimālo punktu skaitu (15) ieguva Marta Jēgere (Āgenskalna Valsts ģimnāzija), un Kate Terēze Saule (Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola).

10. uzdevums prasīja padziļinātas zināšanas vēl vienā cilvēka un dabas mijiedarbības aspektā – karsta un sufozijas procesā. Karsta kritenes, kas izveidojas virs pazemē izšķīdinātā ģipšakmens, ūdensrijēji, kas iesūc ezera ūdeni, un zinātne, kas pēta alas (speleoloģija, nevis aluloģija, kā daži rakstīja) – tas viss bija ietverts šajā uzdevumā. Visvairāk (18 no 20) punktu spēja iegūt Tabita Rūsiņa (Rīgas 84. vidusskola) un Nora Droiska (Rīgas 49. vidusskola).

11. uzdevumā ar emocijzīmēm bija uzrakstīti 10 teikumi un skolēniem nācās tos atšifrēt ar vārdiem. Viegli šajā emodži ģeogrāfijas uzdevumā negāja, toties tas noteikti bija ļoti interesanti. Vislabāk šajā uzdevumā veicās Aleksam Ankuram (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija) un Pēterim Zvirgzdiņam (Āgenskalna Valsts ģimnāzija).

12. uzdevums bija par ūdens trūkumu Āfrikas valstīs. Lielai daļai olimpiādes dalībnieku tas problēmas nesagādāja.

Kad visos uzdevumos sniegtās atbildes bija novērtētas, atlika saskaitīt iegūtos punktus un saranžēt olimpiādes dalībniekus pēc viņu uzrādītā snieguma līmeņa. Rezultātā izkristalizējās olimpiādes laureāti. Un tā varam paziņot, ka šogad Rīgas valstspilsētas 7. atklātās ģeogrāfijas olimpiādes absolūtais laureāts ir ALEKSS ANKURS (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija). Priecājamies un lepojamies par Aleksa izcilo panākumu ģeogrāfijā!

​Apsveicam visus olimpiādes laureātus!


8. klašu grupā:

1. vietas diplomu saņem:

​Kate Terēze ​Saule ​Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola
​Nora ​Droiska ​Rīgas 49. vidusskola
​Hermanis​Dedumietis​Rīgas Valsts 2. ģimnāzija
​Arnolds​Beļavskis​Rīgas Valsts 3. ģimnāzija

2. vietas diplomu saņem:

​Ričards ​Jeremičevs ​Āgenskalna Valsts ģimnāzija
​Eduards ​Hermanis ​Rīgas Centra daiļamatniecības pamatskola
​Līva Lea​Ostrovska​Rīgas Sarkandaugavas pamatskola

3. vietas diplomu saņem:

​Kate ​Pandare ​Āgenskalna Valsts ģimnāzija
​Natans ​Šatcs
​Rīgas Valsts 1. ģimnāzija
​Gerda​Griezne​Rīgas Centra humanitārā vidusskola
​Matīss​Šterns​Rīgas Igauņu pamatskola
​Klimentijs​Maikovs​Rīgas Anniņmuižas vidusskola
​Amanda​Kastanovska​Rīgas 85. pamatskola
​Reinis​Rozenbergs​Āgenskalna Valsts ģimnāzija

​Atzinības rakstu saņem:

​Francis Frederiks
​Rasmanis
​Rīgas Centra humanitārā vidusskola
​Oskars ​Gills ​Rīgas Igauņu pamatskola
​Artis​Ūzulnieks​Rīgas Imantas vidusskola
​Ksenija​Ivanova​Rīgas Valsts 3. ģimnāzija
​Eduards​Dričs​Rīgas Valsts 3. ģimnāzija
​Ojārs​Ruseckis​Rīgas 84. vidusskola


9. klašu grupā:

1. vietas diplomu saņem:

​Alekss
​Ankurs
​Rīgas Valsts 2. ģimnāzija
​Adrians ​Selezņevs ​Rīgas Valsts 2. ģimnāzija
​Pēteris​Zvirgzdiņš​Āgenskalna Valsts ģimnāzija
​Sandis​Vīburs​Rīgas Valsts 2. ģimnāzija


2. vietas diplomu saņem:

​Mārtiņš
​Gulbis
​Āgenskalna Valsts ģimnāzija
​Estere Stefānija ​Sīle ​Āgenskalna Valsts ģimnāzija
​Jānis​Grabis​Āgenskalna Valsts ģimnāzija
​Marija​Medne​Rīgas Imantas vidusskola


3. vietas diplomu saņem:

​Marta
​Jēgere
​Āgenskalna Valsts ģimnāzija
​Alekss ​Freijs ​Rīgas Pļavnieku pamatskola
​Kārlis​Kibelko-Garbuzovs​Rīgas 69. pamatskola
​Silva​Stūrmane​Rīgas 85. pamatskola
​Eduards​Kalniņš​Rīgas Valsts 3. ģimnāzija
​Anastasija​Naidenko​Rīgas Zolitūdes ģimnāzija
​Olivers​Zirnis​Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola
​Linards Rūdolfs​Līcītis​Rīgas 66. vidusskola
​Estere​Eglīte​Rīgas Valsts 2. ģimnāzija
​Madara​Kauliņa​Rīgas Valsts 2. ģimnāzija
​Tabita​Rūsiņa​Rīgas 84. vidusskola
​Adelina​Zabecka​Rīgas 40. vidusskola
​Katrīne​Pļaviņa​Rīgas Valsts 2. ģimnāzija
​Kristers​Neikšāns​Rīgas Centra humanitārā vidusskola
​Marta​Zvirbule​Rīgas Valsts 2. ģimnāzija
​Kārlis​Kopštāls​Rīgas Igauņu pamatskola
​Martiņš​Mālakalns​Rīgas Centra humanitārā vidusskola


Atzinības rakstu saņem:

​Aleksandrs
​Veinbergs
​Āgenskalna Valsts ģimnāzija
​Henrijs ​Skirmants ​Rīgas Centra daiļamatniecības pamatskola
​Keita Kitija​Jakuškina​Rīgas 47. vidusskola
​Ralfs​Petrovs​Rīgas 6. vidusskola
​Marta​Ruča​Rīgas 47. vidusskola
​Elizabete​Ose​Rīgas Kultūru vidusskola

​Atzinības rakstu par veiksmīgu skolēnu sagatavošanu ģeogrāfijas olimpiādei saņem šādi ģeogrāfijas skolotāji – Alla Tumiņa (Rīgas 40. vidusskola), Anastasija Podlužnaja (Rīgas Centra daiļamatniecības pamatskola), Andris Ģērmanis (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Elita Segliņa (Rīgas 66. vidusskola), Ilze Grīnhofa (Rīgas 84. vidusskola), Ina Jukēvica (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Ināra Lāce (Rīgas Sarkandaugavas pamatskola), Ineta Krastiņa (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Inga Laidiņa (Rīgas Imantas vidusskola), Inita Grabe (Rīgas Valsts 3. ģimnāzija), Jeļena Ribačenko (Rīgas Anniņmuižas vidusskola), Jevgeņija Mironova (Rīgas Zolitūdes ģimnāzija), Ligita Zelča (Rīgas Igauņu pamatskola), Santa Miksone-Tukiša (Āgenskalna Valsts ģimnāzija), Tīna Sarkane (Rīgas 85. pamatskola), Toms Krūmiņš (Rīgas 69. pamatskola), Vija Melne (Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola un Rīgas Pļavnieku pamatskola), Vivita Šenne (Rīgas 49. vidusskola) un Zaiga Tenisone (Rīgas Valsts 1. ģimnāzija). Paldies arī pārējiem skolotājiem!

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija pateicas visiem olimpiādes dalībniekiem par dalību šajā ikgadējā pasākumā. Rīgas valstspilsētas atklātās ģeogrāfijas olimpiādes 8. un 9. klašu skolēniem organizēšana kļuvusi par Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas neatņemamu tradīciju, kas nu jau turpinās septiņu gadu garumā. Uz tikšanos 8. olimpiādē nākamgad!


Teksts: Andris Ģērmanis

IBDP in RV2G

  • The IB DP (Diploma Programme) is a distinguished 2-year international diploma programme encompassing 11th and 12th grades.
  • Students at R2VG participate in a dual diploma programme, pursuing both the IB and national diplomas. They must take examinations for both at the end of 12th grade.
  • Being an IBDP student in R2VG requires advanced proficiency in Latvian and English languages.
  • Admission to the pre-IB class (10th grade) is granted after completing 9th grade.
  • The maximum number of students admitted to the pre-IB class in R2VG each year is 30.
  • Admission to R2VG involves an admission exam, and IB students are selected from those admitted to the school.
  • Please note that admission to the pre-IB class does not guarantee continuation into the IBDP programme. Progression to the IBDP depends on the student's academic performance.
  • The list of subject choices in the IBDP at R2VG is predetermined by the school administration. No additional subjects will be added based on demand. (See subject choices table)
  • IBDP parents are required to sign an additional agreement, supplementing the regular school agreement.
  • Parents are responsible for covering the costs associated with the IBDP. For more information, please contact the IB Coordinator.

We hope this concise and clear guideline helps parents understand the essential information about the IB DP at our school. If you have any further questions, don't hesitate to contact us.

Teleklātbūtnes robots - jaunais palīgs mācību procesā

Gadsimtā, kad ikdienas dzīve nav iedomājama bez jaunāko tehnoloģiju atbalsta, arī izglītības joma neatpaliek un joprojām spēj pārsteigt. Šogad pirmo reizi Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas pastāvēšanas vēsturē skolas gaiteņos un klasēs bija iespējams sastapties ne tikai ar čalojošiem skolēniem, bet arī teleklātbūtnes robotu.

Teleklātbūtnes robots ir daļa no "Erasmus+" starptautiskā projekta "InClass - Using Telepresence Robots in the Classroom". Šī projekta galvenais mērķis ir uzlabot to skolēnu iesaisti mācību procesā, kuri dažādu iemeslu dēļ spiesti mācīties attālināti (sporta nometnes, veselības problēmas, rehabilitācija u.c.). Lai noskaidrotu, cik vērtīgi mācību procesā ir šāda veida teleklātbūtnes roboti, Valsts izglītības satura centrs (VISC), kā projekta dalībnieks Latvijā, sniedz iespēju dažādām skolām praktiski tos izmēģināt un sniegt atgriezenisko saiti. Šobrīd Rīgas Valsts 2. ģimnāzija kļuvusi par otro skolu Latvijā, kurai sniegta šāda iespēja.

Kā norāda VISC starptautisko projektu vadītāja Marita Kroiča, šī robota lielākā priekšrocība ir tāda, ka to attālināti ar datora palīdzību vada pats skolēns, tāpēc skolotājiem un citiem mācību procesa vadītājiem par to nav jāuzņemas pārāk lielas rūpes. Protams, ka robotam var rasties nepieciešamība pēc neliela tehniskā atbalsta gadījumā, ja skolā jāpārvietojas pa kāpnēm vai jāatver durvis. Līdzšinējā pieredze gan rāda, ka ar to labprātīgi izpalīdz paši klases biedri jeb tā saucamie 'robot buddies'.

Teleklātbūtnes robots sniedz vienreizīgu iespēju skolēnam neatpalikt no mācību ritma un būt mācību stundā. Pateicoties tajā iebūvētajām funkcijām, skolēns ar šī robota starpniecību spēj ne tikai pārvietoties, lasīt, dzirdēt un grozīt galvu jeb ekrānu, bet arī pilnvērtīgi socializēties gan ar pasniedzējiem mācību stundā, gan ar saviem skolas biedriem gaitenī. Šobrīd šāda iespēja tikusi dota skolēnam no 10. c klases.

Savu pieredzi puisis raksturo šādi: "Kopumā man patika, ka bija iespēja apmeklēt stundas, izmantojot robotu, kuru gan dažkārt bija problemātiski vadīt. Uzskatu, ka vienīgais, ko varētu uzlabot, ir robota kameras kvalitāte. Es noteikti ieteiktu arī citiem izmantot šo iespēju. Domāju, ka nākotnē šādus robotus varētu izmantot vairāk."

Savu komentāru un atgriezenisko saiti sniedz arī skolotāji, kuru stundās izmantots teleklātbūtnes robots:

"Pašam robotam nav ne vainas, bet interneta pieslēgumam gan ir. Nav tā, ka man tas traucēja vadīt stundu, bet skolēniem, protams, tas robots bija uzmanības centrā, dažbrīd varēja just, ka tas viņiem nedaudz traucē koncentrēties."

"Katrā ziņā skolēnam bija iespēja redzēt un dzirdēt klasē notiekošo, kā arī uzdot jautājumus. Manu darbu robots neietekmēja. Skolēniem nedaudz traucēja saskatīt uz tāfeles rakstīto."

"Robots ir noderīgs, lai skolēns neatpaliek no mācību vielas, proti, ir informēts par apgūstamo tēmu. Vienīgais, man nesanāca ar tā palīdzību iesaistīt arī skolēnu līdzdarboties un atbildēt. Mani nekādi neietekmēja robota klātesamība stundā, vārdu sakot, neizjutu diskomfortu vai apgrūtinājumu."

Teleklātbūtnes robots mācību stundā

Iepazīšanās ar robotu skolas gaiteņos

Marita Kroiča ar teleklātbūtnes robotu

Starptautiskais projekts tika uzsākts 2022. gadā sadarbībā ar Dānijas universitāti, kas ir projekta vadošais partneris. Pārējie iesaistītie sadarbības partneri ir no Vācijas, Kipras, Rumānijas un Itālijas. Marita Kroiča norāda, ka visām iesaistītajām pusēm galvenais uzdevums esot viens - izprast robota lietojamību, noderīgumu un vispārējo darbību skolas vidē. Tas, kas atšķiras iesaistīto pušu darbībā, ir dažādie robotu modeļi, kas tiek izmēģināti skolās. Piemēram, robots, kas tiek izmēģināts Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā, ir diezgan statisks un izturīgs, tam ir salīdzinoši liels ekrāns un 3 riteņi stabilitātei. Citās valstīs tiek izmēģināti arī mazāki roboti, kurus iespējams ne tikai novietot uz galda klasē, bet arī darbināt attālināti ar telefonu. Marita Kroiča arī uzsver, ka pētījumā ļoti svarīgs noteikums bija izmantot tādus robotus, lai tiktu ievērota personas datu aizsardzība. Šī iemesla dēļ visi teleklātbūtnes roboti strādā kā datu pārraide, paši neko neierakstot un datus nesaglabājot.


Lai gan Rīgas Valsts 2. ģimnāzija ir tikai maza daļiņa no visa šī lielā pilotprojekta pētījuma, esam priecīgi un pateicīgi par sniegto iespēju.

1.septembra svinīgais pasākums

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas jauktais koris XXVII Vispārējo latviešu Dziesmu svētkos

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas jauktais koris XXVII Vispārējo latviešu Dziesmu svētkos 

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas koris Dziesmu svētku karoga godināšanā

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas koris Dziesmu svētku karoga godināšanā 

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija aicina piedalīties iestājpārbaudījumos uz brīvajām vietām 11. klasēs 2023./2024. mācību gadā

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija aicina piedalīties iestājpārbaudījumos uz brīvajām vietām 11. klasēs 2023./2024. mācību gadā:

1. programmā ar humanitāro ievirzi
2. programmā ar matemātikas ievirzi

Iestājpārbaudījumi notiks 2023. gada 8. jūnijā plkst. 10.00 Krišjāņa Valdemāra ielā 1 :

- Iestājpārbaudījums Matemātika (programmā ar matemātikas ievirzi)

- Iestājpārbaudījums Latviešu valoda un vēsture (programmā ar humanitāro kursu ievirzi)

Pieteikšanās: elektroniski līdz 7. jūnijam šeit

Konkursa uz RV2.Ģ 10. klasi rezultāti


Konkursa uz RV2.Ģ 10. klasi ar padziļinātu matemātikas apguvi rezultāti (24.05.2023. plkst. 9:00) šeit

Konkursa uz RV2.Ģ 10. klasi ar padziļinātu humanitāro mācību priekšmetu apguvi rezultāti (24.05.2023. plkst. 9:00) šeit 

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija izsludina konkursu uz vienu brīvo vietu 9. klasē, kur otrā svešvaloda ir krievu valoda, 2023./2024. mācību gadā.

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija izsludina konkursu uz VIENU brīvo vietu 9. klasē, kur otrā svešvaloda ir krievu valoda, 2023./2024. mācību gadā. Konkursa kritēriji - iestājpārbaudījuma MATEMĀTIKA rezultāts.

Pieteikšanās iestājpārbaudījumam notiek vecākiem vai citiem bērna likumiskajiem pārstāvjiem elektroniski nosūtot pieteikumu uz Ģimnāzijas e – pastu: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.. Pieteikumā norāda iesniedzēja vārdu uzvārdu, saziņas informāciju (telefona Nr. un e – pasts), pretendenta vārdu, uzvārdu. Pieteicējs atbild par informācijas pareizību.

Pieteikums jāiesūta līdz 2023. gada 29. maijam. Iestājpārbaudījums MATEMĀTIKA 2023. gada 5. jūnijā plkst. 11:00 Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas telpās. 

Konkursa uz RV2.Ģ 7.klasi rezultāti

Konkursa uz RV2.Ģ 7.klasi rezultāti (02.05.2023. plkst. 9:00) šeit 

INFORMĀCIJAS DIENA par vidējas izglītības programmu virzieniem un uzņemšanu 10. klasēs

INFORMĀCIJAS DIENA

par vidējas izglītības programmu virzieniem un uzņemšanu 10. klasēs

2023. gada 12. aprīlī plkst. 18.00

Ģimnāzijas aktu zālē

Informatīva sanāksme par uzņemšanu 7.klasēs 2023./2024. māc. g.

Š. g. 29. martā plkst. 18:00 Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas aktu zālē notiks informatīva sanāksme par uzņemšanu 7.klasēs 2023./2024. māc. g.

Aicināti interesenti! 

Sirsnīgi sveicam skolotāju, skolēnus un absolventus svētkos!

Šī gada 12. februāri atzīmējam skolas 107. jubileju. Rīgas Valsts 2. ģimnāzija dibināta 1916. gada 12. februārī, kad "Latviešu izglītības biedrība" atvēra Meiteņu ģimnāziju un Zēnu reālskolu, kas bija pirmā Rīgas vidējās izglītības iestāde, kurā pilna izglītība bija apgūstama latviešu valodā.

Svētku ietvaros norisinājās skolēnu padomes rīkotā modes nedēļa, kurā skolēni aktīvi piedalījās.

Par godu svētkiem 10. februārī norisinājās svētku koncerts, kurā uzstājās pamatskolas meiteņu koris, vidusskolas jauktais koris un skolas tautas deju kolektīvs. Paldies dziedātājiem un dejotājiem, kā arī diriģentiem - Edgaram Vītolam un Laumai Eglītei.

Sirsnīgi sveicam skolotāju, skolēnus un absolventus svētkos!


Vidusskolas skolēni tiek aicināti tikties ar Gabiju Žukauskaiti

Vidusskolas skolēni tiek aicināti tikties ar Gabiju Žukauskaiti, kura konsultē skolēnus par iespējām iestāties labākajās ārvalstu univresitātēs. Tie, kuri vēl nav reģistrējušies, lūdzu piereģistrēties dotajā saitē.

Dear students,

You're invited to a presentation on admissions to the top universities in the world, which will be led by Gabija Žukauskaitė, an alumna of King's College London representing Atlas Academy. In the five years, Atlas Academy has helped dozens of students to get into the top universities such as Yale, Harvard, Princeton, Cambridge, LSE, Sciences Po and many others, often with full scholarships. If you'd like to hear about admissions within the best institutions of higher education in the United States and Western Europe, get some useful tips on how they could improve your applications as well as know more about study experience at each of these destinations, please fill out this registration form: https://docs.google.com/forms/d/1XDMXWvRrASXEp0j5CZlbgIfcjbujmvtGJf6HZK23mms/edit.

Date: 8th of February (Wednesday)

Time: 15:00Location: Room 121,

Riga State Gymnasium No. 2 

Diskusija: jaunietis – vēlētājs. Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā. 8. februārī, 15.00.