Erasmus+ projekts Itālijā

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija 2024. gadā uzsāka sadarbību ar skolu Itālijā "Liceo Scientifico e Linguistico Orazio Tedone". Erasmus+ projekta ietvaros 2024. gada pavasarī 10 itāļu skolēni tika uzņemti Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas telpās un mācību stundās. Savukārt no 23. līdz 30. septembrim norisinājās projekta 2. posms, kurā 10 mūsu skolas skolēniem un 2 pedagogiem bija iespēja doties pieredzes apmaiņā uz Itāliju. Erasmus+ mobilitātes projekta otrajā daļā piedalījās 3 Skolēnu padomes pārstāves - Anastasija Kurahtanova, Elza Rone, Maija Cīrule-, vairāki 11.sb klases skolēni - Marta Dauškāne, Elīna Ozoliņa, Maija Indriksone, Roberts Zonenbergs, Kārlis Lapsa, Daniels Krastiņš, Elizabete Šakale-, kā arī skolotājas – Inga Treimane un Sabīne Apine.

Pavasarī (15. aprīlis-19.aprīlis) Latvijā notika sadarbība par tēmu "Aktīva pilsoniskā līdzdalība"', kur skolēni mācījās aktīvi iesaistīties skolas un vietējās sabiedrības dzīvē. Septembrī Itālijā projekta tēma tika ietverta saīsinājumā SAIL3+, kā rezultātā fokuss tika vērsts uz:
  • Ilgtspējību (Sustainability)
  • STEM priekšmetiem;
  • Aktīvu līdzdalību un atbildību (Advocacy; Active citizenship; Accountability)
  • Kultūras mantojumu (Intercultural heritage; Integration).

Šos mērķus bija iespējams sasniegt, piedaloties kopīgās aktivitātēs un iepazīstoties ar "Liceo Scientifico e Linguistico Orazio Tedone" piedāvātajām izglītības metodēm. Apgūtās metodes tiks integrētas tālāk mācību procesā, izstrādājot Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas divu gadu aktivitāšu plānu, kura galvenais mērķis būs ilgtspējīgi attīstīt skolas vidi un aktīvi iesaistīt skolēnus.

Septembra mobilitātes laikā skolēni apmeklēja: ostasas pilsētu Taranto, arheoloģijas muzeju MArTA, Grottaglie, kas izceļas ar izciliem keramikas darinājumiem, Alberobelo, kur sastopamas UNESCO sarakstā iekļautās "Trulli" mājas, Matera, kurā sastopama ārkārtīgi unikāla arhitektūra, jo ēkas vēsturiski kaltas klintī. Tika iepazīta arī Trani, ostas pilsēta ar fantastisko katedrāli tieši pie krasta, un Bari, kas ir Apūlijas reģiona galvaspilsēta un atrodas Adrijas jūras krastā. Skolēni apskatīja arī slaveno Castel del Monte, kas būtiski atšķiras no citām 13.gs. pilīm, jo ir simetriska, sastāvot no 8 torņiem un harmoniski savienojot dažādu etnosu kultūras.

Šī projekta grupu mobilitāte bija iespēja tuvāk iepazīt ne tikai vietējo kultūru, bet arī citus starptautisko projektu dalībniekus no tādām valstīm kā Austrija, Lietuva, Polija, Bulgārija un Slovākija.

Teksts: Šakale Elizabete, 11.sb

NordPlus projekta "Designing services for a greener future" Tartu posms

No šī gada 14. līdz 17. aprīlim norisinājās NordPlus projekta "Designing services for a greener future" Tartu posms, uz kuru devās mūsu skolas septiņi skolēni: Amanda Graudiņa (11.b), Valentins Galaiskis (11.sb), Emīls Gundars Mežinskis (11.sb), Amanda Pēce (11.sb), Žans Barinovs (11.c), Patrīcija Jarmole (11.sb), Kristiāna Šaško (11.sb). Ar skolēniem kopā devās skolotājas - Ieva Apīne un Maija Stūrmane. Projekts apvienoja skolas no četrām valstīm - Latvijas, Igaunijas, Islandes un Zviedrijas -, un tā mērķis bija veicināt izpratni par ilgtspējīgu attīstību, veicinot starptautiskas attiecības starp skolēniem un skolām.

Projekta galvenā tēma bija saistīta ar zaļo (organisko) lauksaimniecību. Projekta ietvaros skolēniem starptautiskās komandās bija jāiepazīst, kas ir zaļā lauksaimniecība un kā tā tiek īstenota. Mobilitātes ietvaros skolēni varēja iepazīties ar inovatīviem ilgtspējīgiem pakalpojumiem un risinājumiem. Galvenais uzdevums katrai grupai bija izveidot trīs video, iepazīstinot sociālo mediju lietotājus ar bioloģisko lauksaimniecību. Video bija jāatklāj priekšrocības un trūkumi zaļajai lauksaimniecībai, kā arī tās ietekme uz lauksaimniekiem un patērētājiem. Papildus tam skolēniem bija jāanalizē pašreizējā situācija visās iesaistītajās valstīs attiecībā uz bioloģiskās lauksaimniecības izplatību un centieniem to palielināt. Noslēgumā komandām bija jāveicina patērētāju izpratne par bioloģiskās lauksaimniecības nozīmīgumu, izveidojot reklāmas video. Ar skolēnu izveidotajiem video var iepazīties projekta sociālajos medijos - @GreenerFuture.eu.

Lai paplašinātu savas zināšanas organiskās lauksaimniecības jomā, jauniešiem bija iespēja apmeklēt divas lekcijas: Märt Summatavet lekciju par uzņēmējdarbību Tartu Universitātē un Elen Peetsmann lekciju par zaļo lauksaimniecību Igaunijā. Teorētiski iegūtās zināšanas varēja praktiski arī apskatīt darbībā Olemari fermā. Fermā Ole Hütt jauniešus izglītoja par to, kā praktiski izmanto dabiskus līdzekļus kazu, dažādu garšaugu un ārstniecības augu audzēšanā.

Projekta laikā skolēni varēja arī plašāk iepazīties ar Igaunijas kultūru un sabiedrisko dzīvi. Igaunijas dabu varēja izzināt Elistvere dzīvnieku parka apmeklējumā. Par Igaunijas vēsturi jaunieši uzzināja Igauņu tautas muzejā, kur modernā veidā tika atspoguļota Igaunijas vēsture no pirmajiem iedzīvotājiem reģionā līdz pat mūsdienām. Skolēni apmeklēja arī Tartu Universitātes botānisko dārzu un Kassinurme apmetnes. Apmetnes ir viena no vecākajām svētvietām Igaunijā, kur šobrīd ir atjaunots senā forta fragments. Skolēni varēja arī apmeklēt zinātnes centru Ahhaa un Apgriezto māju.


SKOLĒNU KOMENTĀRI:

Kristiāna: "Projekts man bija izcila iespēja ne tikai satikt jaunus cilvēkus, bet arī uzzināt par šobrīd pasaulē aktuālām tēmām, kas saistītas ar ilgtspējīgu attīstību. Projekta laikā apmeklētās lekcijas un vietas bija ļoti zināšanas bagātinošas. Šķita interesanti, ka, strādājot komandās ar citu valstu pārstāvjiem, es varēju uz it kā vienkāršu tēmu par bioloģisko lauksaimniecību paskatīties no visdažādākajiem skatupunktiem. Dalība projektā man palīdzēja uzzināt daudz ko jaunu ne tikai par pašu ilgtspējīgo lauksaimniecību, bet arī par projekta valstīm kā tādām. Apkārt esošie jaunieši bija draudzīgi un sociāli, tas man ļāva iepazīt visu dalībvalstu kultūras kā arī dalīties ar latvisko. Pat it kā tik daudzreiz apskatīto Tartu un Igauniju es iepazinu no jauna."

Patrīcija Jarmole: "Visi dalībnieki gan lekciju, gan arī brīvajā laikā bija ļoti atvērti un ar vēlmi sadarboties. Īpaši novērtējām igauņu viesmīlību, kuri visu trīs dienu garumā lika mums justies gaidītiem kā mājās. Projekta laikā izveidojām arī siltas draudzības, kuras noteikti tiks uzturētas arī nākotnē."

Amanda Pēce: "Šis projekts bija ne tikai ļoti informatīvs pasākums, bet arī unikāla iespēja iepazīt cilvēkus no pārējām projekta dalībvalstīm un izveidot vērtīgus kontaktus, kurus noteikti centīsimies uzturēt arī turpmāk. Darbs komandās, manuprāt, bija lielisks veids, kā uzzināt vairāk par bioloģisko lauksaimniecību un ilgtspēju, kā arī situāciju pārējās valstīs un, protams, arī par kultūru un aktualitātēm. Caur dažādajiem brauciena plānā iekļautajiem apskates objektiem un piedzīvojumiem redzēju Tartu un Igauniju citā gaismā, it kā studenta acīm. Ļoti novērtēju jauniešu sadarbību un iespēju dalīties ar dažādām perspektīvām un pieredzēm."

Amanda Graudiņa: "Dalība projektā deva iespēju uzlabot sadarbošanās un komunikācijas spējas, kā arī iegūt jaunus kontaktus. Veicot projekta uzdevumus, radās padziļināta izpratne par bioloģisko lauksaimniecību dažādās valstīs ne tikai teorētiski, bet ar praktiskiem, īstās dzīves piemēriem. Sadarbība komandās palīdzēja attīstīt radošumu, liekot domāt ārpus rāmjiem un uzklausot citu cilvēku skatupunktus. Šī bija lieliska pieredze, kas nenoliedzami veicināja manu pilnveidošanos."

Emīls Gundars Mežinskis: "Dalība Nordplus projektā ļāva paplašināt savas zināšanas par ilgtspējīgiem risinājumiem un to ieviešanu, projekts ļāva iepazīt citu valstu skolēnus un uzzināt par viņu valstu risinājumiem šajā nozarē."


Teksts: Kristiāna Šaško, 11.sb kl.

EPVS absolventi apmeklē "Euroscola" pasākumu Strasbūrā


Šī gada 24. novembrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas EPVS programmas absolventi devās uz Strasbūru, lai piedalītos EP rīkotajā pasākumā "Euroscola". No visas Eiropas EPVS izvēlētajiem pārstāvjiem bija iespēja iejusties parlamenta deputātu lomās, piedaloties plenārsēdes simulācijā. Kā katru gadu, arī šajā tika izvēlēta galvenā tēma, kura tika veltīta pēdējā laikā aktuālam tematam - "Drošs internets stiprākai Eiropai: ES apņemšanās nodrošināt kiberdrošību". Skolēniem bija iespēja no Eiropas vadošajiem ekspertiem uzzināt kiberuzbrukumu radītos draudus kā indivīdiem, tā valstij kopumā, kā arī uzdod interesējošus jautājumus EP viceprezidentei Ditai Charanzovai.

Dienas otrajā pusē jaunieši pauda savas izvēlētās pozīcijas viedokli un nostāju par attiecīgo tematu, uzrunājot pārējos 580 skolēnus deputātus. Galu galā tika veikta balsošana par noteiktu likumu pieņemšanu, kurus vēlāk izklāstīs arī EP deputātiem un viceprezidentiem. Šis pasākums bija lieliska iespēja, kur skolēniem praktiski iejusties un labāk izprast EP deputātu darbu, kā arī viņu pieņemto likumu ietekmi uz katru no ES dalībvalstīm. Darba grupas savukārt attīstīja jauniešu oratora prasmes un spēju paust savu personīgo viedokli un uzskatus. Pasākums kopumā lika saprast, ka ar pietiekamu gribasspēku un iniciatīvas izrādīšanu arī jaunieši var ietekmēt notiekošos politiskos procesus, tāpēc ir svarīgi paust savu nostāju, tai skaitā balsojot nākamā gada EP vēlēšanās.

Tā kā EP ēka atrodas senatnīgajā un skaistajā Strasbūrā, nākamās brauciena dienas tika pavadītas, iepazīstot vietējo franču kultūru, kā arī pilsētas kultūrvēsturiskos pieminekļus. Viens no ievērojamākajiem un nozīmīgākajiem pieminekļiem bija Strasbūras Dievmātes katedrāle, kas pārsteidza ar grandiozajiem ēkas izmēriem un arhitektūrā apvienotajiem romānikas un gotikas stila elementiem. Skolēni izmantoja arī iespēju uzkāpt katedrāles tornī, no kura pavērās ainavisks skats uz vecpilsētu. Tika apskatītas arī citas nozīmīgas vecpilsētas celtnes, kā Strasbūras Nacionālā bibliotēka. Viscaur pilsētā varēja novērot franču un vācu kultūras sajaukumu kā ēku celtniecības stilā, tā arī ielu nosaukumos. Lai tuvāk iepazītu un izbaudītu franču mākslu, tās vēsturi, tika apmeklēts Strasbūras pilsētas mākslas muzejs Rohanas pilī, Strasbūras katedrāles vēstures muzejs, kā arī Modernās un laikmetīgās mākslas muzejs, kas piedāvāja tādu klasiķu kā Pikaso, Monē mākslas darbu orģinālus.

Pilsētai īpašu šarmu piešķīra Ziemassvētku noskaņās veidoti vietējie tirdziņi, piedāvājot franču tradicionālos labumus. Kā zināms, Strasbūra tiek uzskatīta par Eiropas Ziemassvētku galvaspilsētu, tāpēc izteiksmīgie ielu izgreznojumi ļāva pilsētu iepazīt svinīgā veidolā. Viens no brauciena spilgtākajiem mirkļiem bija Elzasas reģiona vietējo ēdienu baudīšana, iepazīstot arī Strasbūras unikālo gastronomiju. Brauciena laikā skolēniem bija iespēja iegūt daudzveidīgus iespaidus, kā arī noderīgu un praktisku pieredzi starptautiskā vidē. Kā "Euroscola" pasākums, tā pati Strasbūras pilsēta ļāva iepazīt daudznacionālu kultūru, tādējādi paplašinot jauniešu redzesloku un iepazīstot ārvalstu vienaudžu viedokli un skatījumu par sabiedrībai aktuālām tēmām.

Teksts: Jānis Arājs

IBDP in RV2G

  • The IB DP (Diploma Programme) is a distinguished 2-year international diploma programme encompassing 11th and 12th grades.
  • Students at R2VG participate in a dual diploma programme, pursuing both the IB and national diplomas. They must take examinations for both at the end of 12th grade.
  • Being an IBDP student in R2VG requires advanced proficiency in Latvian and English languages.
  • Admission to the pre-IB class (10th grade) is granted after completing 9th grade.
  • The maximum number of students admitted to the pre-IB class in R2VG each year is 30.
  • Admission to R2VG involves an admission exam, and IB students are selected from those admitted to the school.
  • Please note that admission to the pre-IB class does not guarantee continuation into the IBDP programme. Progression to the IBDP depends on the student's academic performance.
  • The list of subject choices in the IBDP at R2VG is predetermined by the school administration. No additional subjects will be added based on demand. (See subject choices table)
  • IBDP parents are required to sign an additional agreement, supplementing the regular school agreement.
  • Parents are responsible for covering the costs associated with the IBDP. For more information, please contact the IB Coordinator.

We hope this concise and clear guideline helps parents understand the essential information about the IB DP at our school. If you have any further questions, don't hesitate to contact us.

NordPlus Junior projekts Islandē

No šī gada 3. līdz 8. septembrim sešiem Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēniem bija iespēja piedalīties NordPlus Juniour projektā "Pakalpojumi zaļākai nākotnei", kas šogad norisinājās Islandē. Projekta galvenais mērķis ir izglītot jauniešus biznesa jautājumu risināšanā, izmantojot ilgtspējīgo un zaļo domāšanu.

Šogad, tāpat kā citus gadus, projekts pulcēja skolēnus un skolotājus no četrām iesaistītajām valstīm: Latvijas, Igaunijas, Islandes un Zviedrijas. Latvijas komandā startēja Roberts Raitums (12.d), Amanda Henka (12.sb), Dāvids Ēberliņš (12.e), Hilda Mikšus, Jēkabs Tirāns un Jēkabs Vilsons (12.c). Kā projekta koordinatores un atbalstītājas piedalījās arī skolotājas Ieva Apīne un Inga Treimane.

Starptautiskā projekta pamatā ir "hackaton" stila uzdevums, kura ietvaros skolēni jauktās, starptautiskās komandās sacenšas savā starpā, veidojot inovatīvas un ekoloģiski orientētas biznesa idejas. Islandes ģeogrāfiskā novietojuma dēļ šajā projektā tika īpaši aktualizēti jautājumi saistībā ar okeāna vides un resursu saglabāšanu. Lai rastu iedvesmu, skolēni projekta laikā apmeklēja trīs vietējos Islandes uzņēmumus: pārtikas un biotehnoloģiju pētniecības un attīstības uzņēmumu "Matis", moderno zivju fermu "Stolt sea farm", kā arī "Ocean Cluster". Īpašu uzmanību dalībnieku vidū izpelnījās tieši pēdējais uzņēmums "Ocean Cluster" ar savu radīto misiju "The 100% fish project". Šīs iniciatīvas galvenais mērķis ir izstrādāt jaunas preces no zivju daļām, kas parasti tiktu izmestas. Kā spilgtākais piemērs minams kompānijas "Kerecis" produkts "Kerecis Omega3 Wound". Šis izgudrojums izmanto mencu ādas, lai radītu ādas transplanta aizstājējus, kas dziedē cilvēku brūces un apdegumus.

Protams, skolēniem tika sniegta arī unikāla iespēja izbaudīt vietējo Islandes dabu un kultūru. Pateicoties Islandē dzīvojošajai latvietei Ilvai, skolēniem bija iespēja doties ekskursijā pa galvaspilsētas Reikjavikas centru un iepazīt tās piezemēto, minimālistisko arhitektūru. Kopā ar citiem projekta dalībniekiem skolēniem bija iespēja arī apmeklēt Islandes nozīmīgākos dabas apskates objektus. Ekskursiju laikā skolēni iepazina vienus no iespaidīgākajiem ūdenskritumiem Eiropā un vēroja neaizmirstamos skatus Islandes melnajā pludmalē, kura klāta tumšās no vulkāniskajiem iežiem veidotās smiltīs. Tika apmeklēti arī Islandē populārie ģeotermālie peldbaseini, kas, izmantojot uz salas plaši pieejamo ģeotermālo enerģiju, piedāvā atpūtu un īslaicīgu patvērumu no skarbajiem laikapstākļiem kā vietējajiem, tā tūristiem.

NordPlus Junior projekts sniedza skolēniem vienreizīgu iespēju iepazīt jaunākos inovatīvos risinājumus, ekoloģiski draudzīgos uzņēmumus, kā arī iespēju pašiem iejusties uzņēmēju lomā un pielietot savas zināšanas praktiski. Kā atzīst paši skolēni, tik pat svarīga bija arī iespēja iepazīties un sadarboties ar citu valstu skolēniem, gūstot praktisku pieredzi angļu valodas pielietojumā. No projekta brauciena iegūtas neaizmirstamas atmiņas, tāpēc izsakām lielu pateicību skolotājai Ingai Treimanei un Ievai Apīnei, kā arī visiem pārējiem NordPlus" Junior organizatoriem, kas īstenoja šo pasākumu.

SKOLĒNU ATZIŅAS

"Mani ļoti piesaistīja tas, kā uzņēmēji Islandē ir spējuši domāt "ārpus rāmjiem". To izcili pierāda inovatīvais resursu izmantojums, proti, kā pārvērst kaut ko ikdienā šķietami bezvērtīgu par ienesīgu biznesa ideju. Aizrāva arī Islandes mežonīgā un krāšņā daba. Priecājos, ka bija iespēja apskatīt valsts dienvidu reģionu un no sirds izmantot laiku, atklājot veselu lērumu sev jaunu gan kulturālu, gan arī ģeogrāfisku iezīmju."

"Projekta ietvaros iepazinu ne tikai Islandi, tās kultūru un unikālo dabu, bet arī ziemeļu tautas un pašus islandiešus. Tas bagātina manu pasaules izpratni, dzīves pieredzi, kā arī dod ieskatu citu valstu ikdienā un principos dažādās vidēs. Tas, ko latvieši uzskata par vētru, islandiešiem ir ikdienas parādība, un, manuprāt, tā viņus norūda. Ekskursijas un sadarbība ar igauņiem, zviedriem un islandiešiem produkta izstrādē papildināja manas prasmes un zināšanas par ražošanas veidiem, ģeogrāfiju, globālo ekonomiku un uzņēmējdarbību"

"Islande ir brīnišķīga valsts. Tā izceļas ne tikai ar apburošajiem dabas skatiem, bet arī ar gudriem biznesa cilvēkiem, kuri spēj pielāgoties klimatam un atrast risinājumus svarīgākajām problēmām."

"Visnoderīgāk likās attīstīt biznesa ideju jauktajās starptautiskajās komandās. Attīstījām komunikācijas spējas, sarunājoties ar citu valstu dalībniekiem."

"Projekta brauciens ļāva pieredzēt neikdienišķo, gan citu kultūru un vidi, gan gūt vērtīgu ieskatu iekšpus reāliem uzņēmumiem un to darbībai. Tā bija bagātinoša pieredze, kas mani veicinājusi aizdomāties par procesu, kas norit aiz preču un pakalpojumu izveides. "

Uzzini vairāk NordPlus Junior

Projekta mājaslapā: https://ntee.eu/the-project/

Instagram: https://www.instagram.com/greenerfuture.eu/

Facebook: https://www.facebook.com/greenerfuture.eu


Projekts "Jaunās tendences ekonomikā un uzņēmējdarbībā" saņēmis Nordplus Junior Aurora 2023.gada balvu

2023. gada Aurora balvu ieguvis projekts, kurā no 2019.- 2022. gadam piedalījās Rīgas Valsts 2. ģimnāzija.

Rakstu veidojusi Zviedrijas augstākās izglītības padome

Sadarbība starp Zviedriju, Islandi, Latviju un Igauniju, ko koordinē Kalmāres Starptautiskā skola Zviedrijā, vainagojusies ar Nordplus Junior Aurora Award 2023 balvu. Projekts uzvarēja atklātajā fināla balsojumā, sacenšoties ar citiem projektiem, saņemot nedaudz vairāk kā 60 procentus balsu. Projekta koordinators Patrik Gahm ir ļoti priecīgs: "Uzvarēt ir fantastiski! Pierādījums, ka izdarījām kaut ko patiešām labu un vienlaikus arī jautru!"

Neticami lepns

Projekta koordinators Patrik Gahm, Kalmāres pilsētā: "Aurora balva nozīmē, ka visa projekta komanda ir motivēta darboties vēl labāk un turpināt ieguldīt skolēnos un skolotājos iesaistītajās projekta skolās. Esmu neticami lepns par sadarbību ar saviem Ziemeļvalstu un Baltijas valstu kolēģiem un to, ka man ir iespēja būt projekta koordinatoram."

Kādi ir jūsu projekta veiksmes faktori?
 Mēs esam brīnišķīga komanda, kas kopā gan ļoti labi sadarbojas, gan labi pavada laiku. Strādājam arī ar interesantām un aktuālām tēmām ekonomikā un biznesā, kas uzrunā gan skolotājus, gan skolēnus un rada vēlmi uzzināt vairāk.
Kādus rezultātus redzat?
 Pirmkārt, daudzi no aptuveni 100 skolēniem, kas piedalījās apmaiņā, joprojām uztur kontaktus savā starpā. Skolas, kuras piedalījās, ir saņēmušas jaunākās zināšanas Sociālajā uzņēmējdarbībā, Aprites ekonomikā un Koplietošanas ekonomikā. Tekstuālie materiāli un semināri, ko izstrādājām projekta laikā, tiek izmantoti mācību stundās četrās valstīs.
 Kas ir labākais, piedaloties Nordplus jauniešu projektā?
 Tā ir lieliska iespēja attīstīties daudzos līmeņos. Izveidots kontakts starp 4 skolām Zviedrijā, Islandē, Igaunijā un Latvijā, katra var attīstīt savu pieeju darbam projektos. Personāls iegūst iespēju iegūt jaunas zināšanas, jaunas idejas, iedvesmu darbam, kā arī skolēni iegūst iespēju strādāt starptautiski. Ikviens no dalībniekiem var iegūt draugus uz mūžu no visām Ziemeļvalstīm un Baltijas valstīm.
Nordplus Junior Aurora balva
Nordplus Junior Aurora balva tika dibināta 2022. gadā ar mērķi atrast un popularizēt veiksmīgus Nordplus Junior projektus un cildināt skolēnu, skolotāju, pirmsskolas iestāžu, skolu un citu organizāciju panākumus. Balvu katru gadu piešķir kādam projektam, kas gada laikā uzspīdējis īpaši spilgti.
2023. gadā katra Ziemeļvalsts izvirzīja vienu labāko projektu, kopā deviņus nesen pabeigtus projektus, kas ir labi integrēti organizācijā, attiecīgās valsts mācību programmās, atbilst attīstības vajadzībām. Šie ir ļoti labi projektu piemēri. Nordplus galvenais koordinators ar žūrijas pārstāvjiem no Ziemeļu Ministru padomes, Zviedrijas Augstākās izglītības padomes, Izglītības apmaiņas atbalsta fonda un Lietuvas pēc tam izvēlējās trīs finālistus atklātam tiešsaistes balsojumam. Mūsu projekts tika izvēlēts un uzvarēja.


Uzvarētāju projekta komandas sastāvs:

Kalmāres Starptautiskā skola, Kalmāre, Zviedrija Koordinators Patrik Gahm.

Hugo Treffnera ģimnāzija, Tartu, Igaunija. Koordinators Aare Ristikavi.

Rīgas Valsts 2.ģimnāzija, Rīga, Latvija Koordinatore Inga Treimane.

Menntaskólinn við Hamrahlíð, Reikjavīka, Islande. Koordinatore Petra Bragodottir.



Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas Nordplus Junior projekts "New Tendencies in Economics and Entrepreneurship"/ "Jaunas tendences ekonomikā un uzņēmējdarbībā" ir atzīts par labāko 2018-2021.g. projektu Zviedrijā un izvirzīts starp 3 labākiem projektiem Ziemeļvalstu grupā.

Pirmo vietu iegūs tas projekts, kurš saņems visvairāk balsu, tapēc lūdzu nobalsojiet par projektu Nr 2. "New Tendencies in Economics and Entrepreneurship" Balsojums tiek pieņemts no 15.-31.05.2023. Te saite uz balsojuma anketu.

https://link.webropolsurveys.com/Participation/Public/efad0aa2-5ba8-4d01-a16d-a51c86ee5b65?displayId=Swe2822427

Šis bija ļoti kvalitatīvs un vērtīgs projekts, kurā mūsu skolas un citu Latvijas ģimnāziju, Igaunijas, Islandes un Zviedrijas skolēni veidoja komandas un izstrādāja biznesa idejas par tādām inovatīvām tēmām kā sociālā uzņēmējdarbība, aprites ekonomika un koplietošanas ekonomika. Par šīm tēmām skolēnus izglītoja Rīgas Ekonomikas augstskolas lektori.

Sīkāka informācija par visiem 3 fināla projektiem ir šajā saitē. Sākumā info ir zviedru valodā, bet zemāk visi 3 projekti aprakstīti angliski. https://www.utbyten.se/program/nordplus-junior/nordplus-junior-aurora-award/

Atbalstiet ar balsojumu un pārsūtiet saiti saviem paziņām, draugiem. Salasīsim lielāko balsu skaitu! Šis ir unikāls notikums.

Ja vēlaties papildus informāciju par mūsu Nordplus projektu, te ir saite uz projekta mājas lapu.

https://www.ntee.eu/


APMĀCĪBAS – RETRĪTS. EMOCIONĀLĀ INTELIĢENCE UN NEIROGRAFIKA. SOFIJA, BULGĀRIJA 13.-17. MARTĀ, 2023

EmoTrain (EMOTRAIN PROJECT NO. 2022-1-LV02-KA210-YOU-000084555) projekta mērķis ir paaugstināt skolotāju un jaunatnes darbinieku psiholoģisko līdzsvaru viņu motivācijai strādāt jaunatnes sektorā. Rezultātā paredzēts, ka mērķa grupa būs mierīgāka, stabilāka, laimīgāka un kļūs par iedvesmojošu, radošu paraugu jauniešiem, ar kuriem viņi strādā.

No 13.-17. martam Sofijā, Bulgārijā notika starptautiskas mācības „EmoTrain" skolotājiem un jaunatnes darbiniekiem, kuras organizēja „Miromida" (Latvija) un „E-Academy" (Bulgārija).

Galvenās tēmas bija:

  • Izpratne par emocionālo inteliģenci un kāpēc tā ir svarīga.
  • 5 universālas emocijas (neirografikas zīmējums).
  • Pamatvērtību noteikšana (neirografikas zīmējums).
  • Emocionālā epizode – teorija, praktiskie vingrinājumi, darbs mazās grupās.
  • Pārliecība - 10 galvenie noteikumi (neirografikas zīmējums).
  • Starptautiskā viedokļu un pieredzes apmaiņa.
  • Kultūras programma un Sofijas pilsētas apskate.

Pateicoties mācību vadītājām Gerganai Deničinai, Kristīnai Kastronovo, Ralitsai Popovai, Ludmilai Sokolovai ir iegūtas pozitīvas emocijas, lieliskas neformālās izglītības un nevardarbīgas komunikācijas darba metodes, kuras varēs izmantot sevis pilnveidošanai un darbā ar jauniešiem.


Patiess paldies visām kolēģēm par draudzīgu un emocionālu atmosfēru!

#EmoTrain
Tatjana Strigaļova,
Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas matemātikas skolotāja un šo kursu dalībniece.
Foto: Tatjana Strigaļova.

Nordplus Junior projekts “Designing Services for a Greener Future” / “Veidot pakalpojumus zaļākai nākotnei”

Projekta nr. NPJR-2022/10115

Projekta īstenošanas laiks: 01.09.2022. – 31.08.2025 (3 gadi)

Dalībvalstis:

Kalmāres starptautiskā skola Zviedrijā.

Tartu Hugo Trefnera ģimnāzija Igaunijā.

Hamrahlid ģimnāzija Reikjavikā, Islandē.

Galvenā problēma, kuru risina šis projekts ir moderna, videi draudzīga, praktiska, ilgstspējīga biznesa izglītība, kuru nenodrošina standarta vidusskolas programmas.
Otra galvenā problēma, kuru risina projekts, ir Skola 2030 definēto caurviju iemaņu attīstība. Konkrēti runa ir par sekojošām caurviju iemaņām vidusskolas grupā:

- Kritiskā domāšana un problēmu risināšana;

- Jaunrade un uzņēmējspēja;

- Sadarbība;

- Digitālās prasmes.
No 2022. g. 3.-7. oktobrim notika projekta pirmā mobilitāte Latvijā. Tās tēma bija "Zaļā izglītība". Sadarbībā ar Rīgas ekonomikas augstskolas ekspertiem tika izstrādātas ilgtspējības biznesa idejas izglītības jomā. Šajā projektā piedalījās 8 11. sb klases skolēni. 


Projekta laikā skolēni tika sadalīti 6 komandās, katrā pa vienam skolēnam no katras valsts. Katrai komandai 3 dienu laikā bija jāizveido biznesa ideja saistībā ar tēmu "Zaļā izglītība" . Projekta ietvaros norisinājās semināri ar Rīgas Ekonomikas augstskolas profesoriem, kā arī ekskursija pa SIA "Rīgas Meži". Pēdējā dienā visām grupām bija jāprezentē savas idejas žūrijai un katra grupa guva atgriezenisko saiti, ka arī tika apbalvota.
Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēniem šīs projekts bija vērtīgs, jo visi iemācījās strādāt starptautiskajās komandās, ieguva iespēju apmeklēt kvalitatīvas biznesa ekspertu un profesoru lekcijas, uzzināja daudz jauna par citu valstu dalībniekiem un dalījās ar pieredzi. Strādājot grupās, tika attīstītas gan caurviju sadarbības iemaņas, gan radošums un uzņēmējspēja, gan digitālās iemaņas.

Sīkāka informācija par projektu pieejama Facebook, Instagram un projekta mājas lapā.

www.greenerfuture.eu

www.facebook.com/greenerfuture.eu

www.instagram.com/greenerfuture.eu


2021. g. oktobrī noslēdzies Nordplus Junior 3 gadu projekts “Jaunas tendences ekonomikā un uzņēmējdarbībā”

Nosaukums angļu valodā:New Tendencies in Economics and Entrepreneurship

Projekta numurs NPJP-2018/10154

Projekta norises periods 08/2018 - 10/2021

Projekta partneri:

Koordinators: Calmare International School (Zviedrija)

Dalībnieki: Hugo Treffner Gymnasium (Igaunija)

Fjolabrautaskolinn vid Armula (Islande)

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija

Projekta mērķis un uzdevumi:

Izglītot vidusskolas skolēnus un pedagogus par modernām tendencēm biznesā un uzņēmējdarbībā par tēmām, ko nemāca skolas ekonomikas mācību programmā:

- Sociālā uzņēmējdarbība

- Aprites ekonomika

- Koplietošanas ekonomika.

Veicināt praktisku iemaņu apgūšanu jaunu, inovatīvu biznesa ideju radīšanā.

Iepazīstināt skolēnus un pedagogus ar reāliem piemēriem praksē, kā inovatīvas biznesa idejas par katru no tēmām ir tikušas realizētas reālajā dzīvē starptautiskajā tirgū.

Projekta rezultāti:

  • Skolēni ir guvuši praktisku pieredzi jaunu biznesa ideju radīšanā un prezentēšanā Rīgas Ekonomikas augstskolas ekspertiem.
  • Skolēniem ir radusies izpratne par to, kā modernām tendencēm atbilstoši biznesa uzņēmumi darbojas Islandē, Zviedrijā, Igaunijā, Latvijā.
  • Sagatavoti mācību materiāli par minētajām tēmām.
  • Izveidots ilgtermiņa sadarbības tīkls starp minētajām skolām un Rīgas Ekonomikas augstskolu.

Izveidota projekta mājas lapa un Facebook lapa, kur pieejama papildus informācija par projektu un visi projekta rezultāti:

- https://www.ntee.eu/

- https://www.facebook.com/ModernEntrepreneurship


Robotikas artefaktu veidošana vidusskolēnu motivēšanai STEM karjeru izvēlei

Skola ir iesaistījusies Eiropas Komisijas Izglītības, mācību, jaunatnes un sporta
programmas „ERASMUS+" ietvaros atbalstītā projektā "Robotikas artefaktu
veidošana vidusskolēnu motivēšanai STEM karjeru izvēlei
", Projekta līgums
Nr. 2018-1-PL01-KA201-051129., atbildīgais īstenotājs Rīgas domes Izglītības,
kultūras un sporta departaments. https://iksd.riga.lv/lv/rd-
iksd/projekti?target=16


Projekta īstenošanas laiks: 01.11.2018.-30.04.2021.


Projekta mērķis:

1. Motivēt skolēnus apgūt fiziku, matemātiku, tehnoloģijas un praktiski
pielietot zināšanas;
2. Veicināt vienādas iespējas STEM izglītībā zēniem un meitenēm;
3. Veicināt skolēnu nākotnes profesijas izvēli STEM jomās;
4. Uzlabot skolotāju pedagoģisko pieredzi un tehniskās prasmes robotikā.


Projekta partneri: Varšavas Tehnoloģiju Universitāte, XXXI Zamenhofas
vidusskola un E.Kviatkovska v.nos. Zespoles skola Nr.2, Polija; Eiropas
laboratorija izglītības tehnoloģijām un 1. Epalas Koridalloas profesionālā
vidusskola, Grieķija; Frederika Universitāte un ENGINO.NET LTD, Kipra; Latvijas
Universitāte, Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments, Latvija.
Savukārt, Departaments dalībai projektā ir izvirzījis – Rīgas 95. vidusskolu,
Rīgas Valsts 2. ģimnāziju.


Projektā plānotās aktivitātes:
1. Skolotāju apmācība robotikā;
2. Robotikas artefaktu veidošana;
3. STEM klubu veidošana;
4. Dalība projekta konferencē Polijā un multiplikatoru pasākumos Latvijā,
Grieķijā, Kiprā.

Sasniedzamie rezultāti:
1. Izveidota projekta mājas lapa, robotikas artefaktu mācību programma un
metodiskie materiāli.
2. Apmācīti 40 skolēni un 15 skolotāji.
3. Izveidoti robotikas artefakti.
4. Izveidoti STEM klubi izglītības iestādēs.
5. Projekta rezultātu uzturēšana nākotnē izmantojot STEM klubus.


Projekta gaitai var sekot līdzi projekta mājas lapā:
http://www.roboscientists.eu/
Reģistrējoties tiešsaistē http://www.roboscientists.eu/online-class/ un
izveidojot lietotāja kontu, jebkuram interesentam nodrošināta piekļuve
četriem dažādiem robotikas uzdevumiem "Theremin", "Smart Light",
"Lighthouse", "Sunflower". 

Nordplus Junior projekta mobilitāte Islandē


Projekts "Jaunas tendences biznesā un uzņēmējdarbībā"

Ar vienu kāju uz Amerikas plātnes, ar otru - uz Eiropas, ar vienu roku aizsniedzot Islandes vulkānus, ar otru - mērcoties svilinošajos avotu ūdeņos, ar pusi prāta dabas baudīšanā, bet ar otru - mācībās par cirkulāro ekonomiku. 2019. gada 3.-10. novembrī desmit Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 11. un 12. klašu skolēni un skolotāja Inga Treimane devās uz Islandi, lai iegūtu jaunas zināšanas par cirkulāro ekonomiku, iepazītos ar skolēniem no citām Ziemeļeiropas valstīm un atklātu Islandes dabas noslēpumus.

Nevienam nav noslēpums, ka vārdi "ilgtspējība" un "videi draudzīgs" ir pēdējos gados bieži dzirdēti, bet tam visam ir pamatots iemesls - rūpes par pasauli mums apkārt. Jauniešu apgūtais temats "cirkulārā ekonomika" ir lielisks papildinājums, cenšoties radīt ilgtspējīgus uzņēmumus, kas gan apmierinātu sabiedrības vēlmes, gan nekaitētu dabai. Cirkulārās ekonomikas pamatus varētu apkopot dažos vārdos - remake, recycle, reuse - jeb atkārtoti izmanto, pārstrādā un pārveido. Cirkulārās ekonomikas pamatus mūsu skolas jaunieši apguva vairākās lekcijās gan Islandes skolā, gan apmeklējot dažādus uzņēmumus, kas piekopj šāda veida uzņēmējdarbību.

Viens no uzņēmuma piemēriem ir Friðheimar, tomātu siltumnīca Islandes vidienē, kura izmanto ģeotermālo enerģiju, lai audzētu tomātus mājsaimniecībām visā valstī. Arī skolēniem bija jānāk klajā ar orģinālām biznesa idejām, kas balstītos uz cirkulārās ekonomikas pamatprincipiem. Idejas sniedzās no bērnu rotaļlietām līdz pat ilgtspējīgiem būvmateriāliem un citiem izgudrojumiem, kurus iespējams nākotnē redzēsim mūsu ikdienās.

Arī kultūras iepazīšana bija svarīga projekta daļa, jo mācīties sausu teoriju nekad nav tik noderīgi. Nedēļas ietvaros latviešu jaunieši sadraudzējās ar igauņiem, zviedriem un islandiešiem, kas, ilgtermiņā raugoties, ir ļoti svarīgi, jo nekad nevar zināt, kurā brīdī varētu būt nepieciešams sadarboties ar ziemeļu kaimiņiem biznesa jomā. Dažas no kopīgajām aktivitātēm ārpus lekciju laika bija orientēšanās Reikjavīkā, termālo baseinu apmeklēšana, ekskursija pa Islandes vidieni un vairākas kopīgas vakariņas. Šo pasākumu laikā bija ļoti interesanti uzzināt par citu valstu kultūru, paražām, iemācīties kādu jaunu vārdu svešā mēlē un, jautros brīžos, uzklausīt arī viņu stereotipus par latviešiem.

Islandē pavadītā nedēļa bija neaizmirstama. Atgriežoties ierastajā mācību ritmā skolēni nevis sūdzējās par iekavētajām mācību stundām, bet gan sapņoja par atgriešanos jaunatklātajā valstī. Ar savām jaunajām zināšanām viņi ir spējīgi jaunie censoņi cirkulārās ekonomikas vidē, cenšoties sevi pierādīt un jau meklējot jaunus projektus, kuros sevi izaicināt.

Laura Vanaga 12.sb kl.

Noslēdzies projekts "Kā izaudzināt izgudrotāju?"

Noslēdzies projekts

"Kā izaudzināt izgudrotāju?"

Veiksmīgi noslēdzies 3 gadu Erasmus+ projekts How to raise an inventor", kura ietvaros "tika izveidoti 4 jauni robotikas mācību materiālu moduļi. Materiālus var izmantot visu skolu skolēni 9-18 gadiem. Materiāli sagatavoti latviešu, poļu, angļu, lietuviešu un nīderlandiešu valodās. Visi materiāli ir pieejami bez maksas gan skolotājiem, gan skolēniem šajās mājas lapās:

Projekta partneru skolotāju apmācība Kauņā, Lietuvā 2019.g. jūnijā

2019.g. jūnijā Kauņas tehniskajā licejā notika projekta "How to Raise an Inventor?" skolotāju apmācība par 4 jaunajiem izstrādātajiem robotikas moduļiem. Tajā piedalījās arī Rīgas Valsts 2.ģimnāzijas skolotājas Inga Treimane un Elza Liniņa, lai iepazītos, apspriestu turpmāko sadarbības plānu, sadalītu pienākumus un rezultātu izpildi.

Projekta partneru tikšanās Polijā, Gdaņskā

Kopš 2017.gada novembra Rīgas Valsts 2.gimnāzija ir daļa no Erasmus+ projekta " ("How to raise and inventor"), kura ietvaros līdzdarbosies jaunu mācību materiālu sagatavošanā un izmēģināšanā.

Projekta mērķis ir sagatavot stundu plānus un mācību materiālus, lai stundu vai ārpusstundu laikā veicinātu interesi jaunāko klašu skolēniem par inženierzinātni, robotiku un jaunākajām tehnoloģijām, attīstītu analītisko un tehnisko domāšanu.

Projektā iesaistīti 4 valstu dalībnieki:

no Latvijas, Lietuvas, Polijas un Nīderlandes,

Projekta ilgums ir 2 gadi tas ilgs līdz 2019.gada novembrim.

Projekta laikā paredzēts sagatavot mācību materiālus un, sākot ar 2018.gada septembri, tos izmēģināt, piedāvājot arī Rīgas Valsts 2.ģimnāzijas 7.-8.klašu skolēniem līdzdarboties jaunu tehnisku iemaņu apgūšanā.


Projekta partneru tikšanās Polijā, Gdaņskā

2018.gada janvārī

2018.janvārī notika pirmā projekta partneru tikšanās Gdaņskā, Polijā, kurā piedalījās arī Rīgas Valsts 2.ģimnāzijas skolotājas Inga Treimane un Elza Liniņa, lai iepazītos, apspriestu turpmāko sadarbības plānu, sadalītu pienākumus un rezultātu izpildi.

Attēlā projekta partneri no Lietuvas "Robotikas skolas" (projekta koordinatori), Polijas, Nīderlandes un Latvijas skolām un tehnoloģiju izstrādes institūcijām.



Ievads modernajās tehnoloģijās: Microbit

2019.g. 10. septembrī mūs skolā notika robotikas nodarbība "Ievads modernajās tehnoloģijās: Microbit". Skolēniem no Polijas, Krosno pilsētas bija iespēja gūt ieskatu Microbit kontrolieru programmēšanā. Nodarbību vadīja mūsu skolas matemātikas, informātikas un programmēšanas pamatu skolotāja Tatjana Strigaļova. Izmantojot Erasmus+ projekta "Kā izaudzināt izgudrotāju?" materiālus, skolēni izveidoja soļu skaitītāju un izgatavoja "Akmens, šķēres, papīrīts" spēli. Bez priekšzināšanām programmēšanā viņi ieguva savu pirmo pieredzi moderno tehnoloģiju pārvaldībā.

Paldies,

Kā izaudzināt izgudrotāju?

Divus gadus ilgušais Erasmus+ projekts "Kā izaudzināt izgudrotāju?" noslēdzās ar 2019.g. 19. oktobrī ar projekta rezultātu izplatīšanas pasākumu un profesionālās pilnveides kursiem Rīgas pilsētas un citu Latvijas pilsētu skolotājiem.

Projekta ietvaros tika izveidoti 4 tehnoloģiju un robotikas apmācību moduļu materiāli skolotājiem un skolēniem: 3D modelēšana un drukāšana, LEGO tehnoloģijas, Micro:bit tehnoloģijas un integrētais modulis. Šie materiāli izmantojami skolās, interešu grupās, bērnu un jaunatnes centros skolēniem vecumā no 7-19 gadiem. Projekta materiālu testēšanā iesaistītie 4 valstu skolotāji un 19. oktobra apmācību kursu dalībnieki no Latvijas atzina, ka profesionālo tehnoloģiju ekspertu no Lietuvas, Nīderlandes un Polijas sagatavotais materiāls ir ļoti kvalitatīvs, interesants, vispusīgs. Tas rosinās skolēnu interesi par tehnoloģijām, STEAM priekšmetiem un ir viegli apgūstams.

Projekta ietvaros tehnoloģiju un robotikas profesionālās pilnveides kursus Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā ir izgājuši pedagogi no 22 Rīgas skolām, no 8 skolām ārpus Rīgas un 5 dažādiem jaunrades namiem un bērnu jaunatnes centriem. Paldies kursu vadītājām - Tatjanai Strigaļovai un Elzai Līnai Liniņai. Saite uz 3 min. video par projektu https://www.youtube.com/watch?v=3QhEQ_VmKOc

Potenciālie talanti dabaszinātnēs

2019.g. 5. jūnijā skolā notika pedagogu profesionālās pilnveides kursi "Ievads modernajās tehnoloģijās: Lego un Microbit"

25 skolotāji no Rīgas skolām un bērnu un jauniešu centriem iepazinās ar Microbit kontrolieru programmēšanas pamatiem un Lego Mindstorms Education EV3 komplektu un programmatūras izmantošanu. Nodarbības vadīja mūsu skolas matemātikas, informātikas un programmēšanas pamatu skolotāja Tatjana Strigaļova un fizikas skolotāja Elza Līna Liniņa. Apmācība notika Erasmus+ projekta "Kā izaudzināt izgudrotāju?" ietvaros. 

“Euroscola”

2018.gada 29.novembrī, projekta "Euroscola" ietvaros, komanda no Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas devās uz Eiropas Parlamenta ēku Strasbūrā, Francijā. 24 cilvēkiem bija uzdevums pārstāvēt savu skolu un vēl svarīgāk – valsti, paust viedokli par Eiropas Savienībā aktuāliem procesiem, izteikt savas idejas un risinājumus jautājumos par Eiropas nākotni.
Kopā ar vēl aptuveni 600 cilvēkiem no 22 dažādām valstīm varējām iejusties Eiropas Parlamenta deputātu vietās, balsojot par svarīgiem problēmjautājumiem un piedalīties lielajā plenārsēdē, kur prezidijā bija arī četri skolēni no 2. ģimnāzijas. Pirmajā plenārsēdē iepazīstinājām sevi un savu valsti, uzzinājām vairāk par Parlamenta darbību, kā arī izmantojām iespēju jautāt sev aktuālos jautājumus Parlamenta pārstāvim no Grieķijas. Pēc tam darba grupās kopā ar citu valstu skolēniem, debatējām par sešām tēmām – vidi, bezdarbu, kultūru, migrāciju, drošību un Eiropas nākotni. Grupās pārrunāto vēlāk prezentējām otrajā plenārsēdē, kur visi zālē esošie varēja balsot par mūsu rastajām idejām un uzdot savus jautājumus. Jautājumu uzdošanā mūsu skolas skolēni bija visaktīvākie, kā arī lika Latvijas vārdam izskanēt tik daudz, lai citu valstu skolēni par to atcerētos.
Iejušanās Parlamenta vidē lika saprast vairāk par to, kā šī institūcija darbojas un kāpēc tā ir tik svarīga, turklāt projekta un brauciena pieredze ļāva katram komandas dalībniekam veidot starpkultūru dialogu ar skolēniem no citām valstīm. Pēc dienas Parlamentā izmantojām iespēju kopā izstaigāt Strasbūras muzejus, katedrāles un citas vēsturiskas vietas, galu galā iepazīstot šo pilsētu no kultūrvēsturiskās puses. Esam ļoti priecīgi par ieguldīto darbu "Euroscolas" projektā un pateicīgi par iespēju pavadīt laiku Strasbūrā.