Rīgas Valsts 2. ģimnāzija 2024. gadā uzsāka sadarbību ar skolu Itālijā "Liceo Scientifico e Linguistico Orazio Tedone". Erasmus+ projekta ietvaros 2024. gada pavasarī 10 itāļu skolēni tika uzņemti Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas telpās un mācību stundās. Savukārt no 23. līdz 30. septembrim norisinājās projekta 2. posms, kurā 10 mūsu skolas skolēniem un 2 pedagogiem bija iespēja doties pieredzes apmaiņā uz Itāliju. Erasmus+ mobilitātes projekta otrajā daļā piedalījās 3 Skolēnu padomes pārstāves - Anastasija Kurahtanova, Elza Rone, Maija Cīrule-, vairāki 11.sb klases skolēni - Marta Dauškāne, Elīna Ozoliņa, Maija Indriksone, Roberts Zonenbergs, Kārlis Lapsa, Daniels Krastiņš, Elizabete Šakale-, kā arī skolotājas – Inga Treimane un Sabīne Apine.
Pavasarī (15. aprīlis-19.aprīlis) Latvijā notika sadarbība par tēmu "Aktīva pilsoniskā līdzdalība"', kur skolēni mācījās aktīvi iesaistīties skolas un vietējās sabiedrības dzīvē. Septembrī Itālijā projekta tēma tika ietverta saīsinājumā SAIL3+, kā rezultātā fokuss tika vērsts uz:- Ilgtspējību (Sustainability)
- STEM priekšmetiem;
- Aktīvu līdzdalību un atbildību (Advocacy; Active citizenship; Accountability)
- Kultūras mantojumu (Intercultural heritage; Integration).
Šos mērķus bija iespējams sasniegt, piedaloties kopīgās aktivitātēs un iepazīstoties ar "Liceo Scientifico e Linguistico Orazio Tedone" piedāvātajām izglītības metodēm. Apgūtās metodes tiks integrētas tālāk mācību procesā, izstrādājot Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas divu gadu aktivitāšu plānu, kura galvenais mērķis būs ilgtspējīgi attīstīt skolas vidi un aktīvi iesaistīt skolēnus.
Septembra mobilitātes laikā skolēni apmeklēja: ostasas pilsētu Taranto, arheoloģijas muzeju MArTA, Grottaglie, kas izceļas ar izciliem keramikas darinājumiem, Alberobelo, kur sastopamas UNESCO sarakstā iekļautās "Trulli" mājas, Matera, kurā sastopama ārkārtīgi unikāla arhitektūra, jo ēkas vēsturiski kaltas klintī. Tika iepazīta arī Trani, ostas pilsēta ar fantastisko katedrāli tieši pie krasta, un Bari, kas ir Apūlijas reģiona galvaspilsēta un atrodas Adrijas jūras krastā. Skolēni apskatīja arī slaveno Castel del Monte, kas būtiski atšķiras no citām 13.gs. pilīm, jo ir simetriska, sastāvot no 8 torņiem un harmoniski savienojot dažādu etnosu kultūras.
Šī projekta grupu mobilitāte bija iespēja tuvāk iepazīt ne tikai vietējo kultūru, bet arī citus starptautisko projektu dalībniekus no tādām valstīm kā Austrija, Lietuva, Polija, Bulgārija un Slovākija.
Teksts: Šakale Elizabete, 11.sb