NordPlus projekta "Designing services for a greener future" Tartu posms

No šī gada 14. līdz 17. aprīlim norisinājās NordPlus projekta "Designing services for a greener future" Tartu posms, uz kuru devās mūsu skolas septiņi skolēni: Amanda Graudiņa (11.b), Valentins Galaiskis (11.sb), Emīls Gundars Mežinskis (11.sb), Amanda Pēce (11.sb), Žans Barinovs (11.c), Patrīcija Jarmole (11.sb), Kristiāna Šaško (11.sb). Ar skolēniem kopā devās skolotājas - Ieva Apīne un Maija Stūrmane. Projekts apvienoja skolas no četrām valstīm - Latvijas, Igaunijas, Islandes un Zviedrijas -, un tā mērķis bija veicināt izpratni par ilgtspējīgu attīstību, veicinot starptautiskas attiecības starp skolēniem un skolām.

Projekta galvenā tēma bija saistīta ar zaļo (organisko) lauksaimniecību. Projekta ietvaros skolēniem starptautiskās komandās bija jāiepazīst, kas ir zaļā lauksaimniecība un kā tā tiek īstenota. Mobilitātes ietvaros skolēni varēja iepazīties ar inovatīviem ilgtspējīgiem pakalpojumiem un risinājumiem. Galvenais uzdevums katrai grupai bija izveidot trīs video, iepazīstinot sociālo mediju lietotājus ar bioloģisko lauksaimniecību. Video bija jāatklāj priekšrocības un trūkumi zaļajai lauksaimniecībai, kā arī tās ietekme uz lauksaimniekiem un patērētājiem. Papildus tam skolēniem bija jāanalizē pašreizējā situācija visās iesaistītajās valstīs attiecībā uz bioloģiskās lauksaimniecības izplatību un centieniem to palielināt. Noslēgumā komandām bija jāveicina patērētāju izpratne par bioloģiskās lauksaimniecības nozīmīgumu, izveidojot reklāmas video. Ar skolēnu izveidotajiem video var iepazīties projekta sociālajos medijos - @GreenerFuture.eu.

Lai paplašinātu savas zināšanas organiskās lauksaimniecības jomā, jauniešiem bija iespēja apmeklēt divas lekcijas: Märt Summatavet lekciju par uzņēmējdarbību Tartu Universitātē un Elen Peetsmann lekciju par zaļo lauksaimniecību Igaunijā. Teorētiski iegūtās zināšanas varēja praktiski arī apskatīt darbībā Olemari fermā. Fermā Ole Hütt jauniešus izglītoja par to, kā praktiski izmanto dabiskus līdzekļus kazu, dažādu garšaugu un ārstniecības augu audzēšanā.

Projekta laikā skolēni varēja arī plašāk iepazīties ar Igaunijas kultūru un sabiedrisko dzīvi. Igaunijas dabu varēja izzināt Elistvere dzīvnieku parka apmeklējumā. Par Igaunijas vēsturi jaunieši uzzināja Igauņu tautas muzejā, kur modernā veidā tika atspoguļota Igaunijas vēsture no pirmajiem iedzīvotājiem reģionā līdz pat mūsdienām. Skolēni apmeklēja arī Tartu Universitātes botānisko dārzu un Kassinurme apmetnes. Apmetnes ir viena no vecākajām svētvietām Igaunijā, kur šobrīd ir atjaunots senā forta fragments. Skolēni varēja arī apmeklēt zinātnes centru Ahhaa un Apgriezto māju.


SKOLĒNU KOMENTĀRI:

Kristiāna: "Projekts man bija izcila iespēja ne tikai satikt jaunus cilvēkus, bet arī uzzināt par šobrīd pasaulē aktuālām tēmām, kas saistītas ar ilgtspējīgu attīstību. Projekta laikā apmeklētās lekcijas un vietas bija ļoti zināšanas bagātinošas. Šķita interesanti, ka, strādājot komandās ar citu valstu pārstāvjiem, es varēju uz it kā vienkāršu tēmu par bioloģisko lauksaimniecību paskatīties no visdažādākajiem skatupunktiem. Dalība projektā man palīdzēja uzzināt daudz ko jaunu ne tikai par pašu ilgtspējīgo lauksaimniecību, bet arī par projekta valstīm kā tādām. Apkārt esošie jaunieši bija draudzīgi un sociāli, tas man ļāva iepazīt visu dalībvalstu kultūras kā arī dalīties ar latvisko. Pat it kā tik daudzreiz apskatīto Tartu un Igauniju es iepazinu no jauna."

Patrīcija Jarmole: "Visi dalībnieki gan lekciju, gan arī brīvajā laikā bija ļoti atvērti un ar vēlmi sadarboties. Īpaši novērtējām igauņu viesmīlību, kuri visu trīs dienu garumā lika mums justies gaidītiem kā mājās. Projekta laikā izveidojām arī siltas draudzības, kuras noteikti tiks uzturētas arī nākotnē."

Amanda Pēce: "Šis projekts bija ne tikai ļoti informatīvs pasākums, bet arī unikāla iespēja iepazīt cilvēkus no pārējām projekta dalībvalstīm un izveidot vērtīgus kontaktus, kurus noteikti centīsimies uzturēt arī turpmāk. Darbs komandās, manuprāt, bija lielisks veids, kā uzzināt vairāk par bioloģisko lauksaimniecību un ilgtspēju, kā arī situāciju pārējās valstīs un, protams, arī par kultūru un aktualitātēm. Caur dažādajiem brauciena plānā iekļautajiem apskates objektiem un piedzīvojumiem redzēju Tartu un Igauniju citā gaismā, it kā studenta acīm. Ļoti novērtēju jauniešu sadarbību un iespēju dalīties ar dažādām perspektīvām un pieredzēm."

Amanda Graudiņa: "Dalība projektā deva iespēju uzlabot sadarbošanās un komunikācijas spējas, kā arī iegūt jaunus kontaktus. Veicot projekta uzdevumus, radās padziļināta izpratne par bioloģisko lauksaimniecību dažādās valstīs ne tikai teorētiski, bet ar praktiskiem, īstās dzīves piemēriem. Sadarbība komandās palīdzēja attīstīt radošumu, liekot domāt ārpus rāmjiem un uzklausot citu cilvēku skatupunktus. Šī bija lieliska pieredze, kas nenoliedzami veicināja manu pilnveidošanos."

Emīls Gundars Mežinskis: "Dalība Nordplus projektā ļāva paplašināt savas zināšanas par ilgtspējīgiem risinājumiem un to ieviešanu, projekts ļāva iepazīt citu valstu skolēnus un uzzināt par viņu valstu risinājumiem šajā nozarē."


Teksts: Kristiāna Šaško, 11.sb kl.

Rīgas Ziemeļu rajona finālsacensības florbolā meit...
Ģeogrāfijas valsts 41. olimpiādes rezultāti