Rīgas Valsts 2. ģimnāzija aicina piedalīties iestājpārbaudījumos uz brīvajām vietām 11. klasēs 2024./2025. mācību gadā

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija aicina piedalīties iestājpārbaudījumos uz brīvajām vietām 11. klasēs 2024./2025. mācību gadā:
1. 11. klasē programmā ar humanitāro ievirzi
2. 11. klasē programmā ar matemātikas ievirzi
3. 11. klasē programmā ar integrētu Starptautiskā bakalaurāta programmu

Iestājpārbaudījumi notiks 2024. gada 12. jūnijā plkst. 10.00 Krišjāņa Valdemāra ielā 1:
- kombinēts iestājpārbaudījums Latviešu valoda un vēsture, Matemātka (programmā ar humanitāro ievirzi)
- iestājpārbaudījums Matemātika (programmā ar matemātikas ievirzi)
- kombinēts iestājpārbaudījums Matemātika un Angļu valoda (programmā ar integrētu SB programmu)
- iestājpārbaudījuma ilgums - 2 astronomiskās stundas

Pieteikšanās: elektroniski līdz 2024. gada 10. jūnijam      Šeit

Vita Krieviņa
direktora vietniece izglītības jomā
67181232

Lepojamies ar izcīnīto Latvijas Universitātes Jauno ģeogrāfu skolas Skolu kausu


Arī šis mācību gads ļāvis Rīgas Valsts 2. ģimnāzijai izcīnīt Latvijas Universitātes Jauno ģeogrāfu skolas (LU JĢS) Skolu kausu. Visa mācību gada garumā katru mēnesi vienā no sestdienām mūsu skolas skolēni piedalījās LU JĢS organizētajās olimpiādēs par dažādām ģeogrāfijas tēmām. Kaut vienu reizi šajā mācību gadā LU JĢS pasākumos piedalījās 103 mūsu skolas skolēni!

Visčaklāk (7 reizes sezonā) LU JĢS olimpiādēs piedalījās kaislīgākie ģeogrāfijas fani - Kristaps Vilks (12.d), Emīls Tarasovs (10.sb), Artūrs Vaivads (10.sb) un Patriks Eduards Elksnis (10.a).

Savukārt visvairāk (150 un vairāk) punktu sezonas garumā izcīnīja:
  • Kristaps Vilks (12.d) – 625 p.
  • Emīls Tarasovs (10.sb) – 527 p.
  • Artūrs Vaivads (10.sb) – 505 p.
  • Patriks Eduards Elksnis (10.a) – 502 p.
  • Georgijs Gruševskis (10.a) – 449 p.
  • Edgars Reinis Slavinskis (10.sb) – 402 p.
  • Beāte Sama (10.sb) – 368 p.
  • Ričards Vimba (10.a) – 363 p.
  • Daniels Mednis (10.a) – 349 p.
  • Jasmīna Pakalne (11.a) – 255 p.
  • Linda Reimane (12.sb) - 238 p.
  • Laura Ozola (10.d) – 228 p.
  • Haralds Kostjukovs (10.sb) – 224 p.
  • Maija Indriksone (10.sb) – 215 p.
  • Līva Kalpiša (11.b) – 204 p.
  • Kaspars Pekšs (12.sb) – 200 p.
  • Anna Veisa (10.sb) – 197 p.
  • Linards Buivids (10.c) – 195 p.
  • Roberts Umbraško (11.e) – 191 p.
  • Grieta Preciniece (10.a) – 190 p.
  • Elza Marija Ciema (10.e) – 184 p.
  • Elīza Kreigere (10.c) – 175 p.
  • Marta Dauškāne (10.sb) – 172 p.
  • Maļena Hmeļņicka )10.sb) – 164 p.
  • Jēkabs Dāvis Pārups (11.c) – 164 p.
  • Tīna Gabriela Valge (10.sb) – 160 p.
  • Emīlija Kaupe (10.a) – 156 p.
  • Elizabete Šakele (10.sb) – 154 p.
  • Annija Amanda Cimermane (12.sb) – 154 p.

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija LU JĢS Skolu kausu pirmo reizi izcīnīja 2011./2012. mācību gadā. Kopš tā laika ceļojošais kauss savu īpašnieku nav mainījis. Paldies visiem 103 mūsu skolas skolēniem, kuri šajā mācību gadā ar izciliem panākumiem startēja LU JĢS olimpiādēs!


Teksts: Andris Ģērmanis​

Šaha turnīrs

16. maijā Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā norisinājās skolēnu veidots šaha turnīrs, kuru rīkoja 11. sb klases skolēni Valentīns Galaiskis, Artjoms Cašečņikovs un Krišjānis Ikstens sadarbībā ar Exupery International school skolēniem Aleksandru Tihenko un Vladu Elīzu Ševšeļovu.

Turnīra 7 kārtās 1. vietu ieguva Artūrs Krastiņš, 2. vietu ieguva Melānija Jansone un 3. vietu ieguva Rafaels Spiridovskis. Sveicam skolēnus!

Apbalvojumus par garāko spēli saņēma Valentīns Galaiskis un Rūdolfs Donskis, kuru partija ilga 23 minūtes un 34 sekundes.

Skolas šaha turnīrs ir lielisks veids un iespēja, kā caur intelektuālu spēli aicināt gan jauniešus, gan pieaugušos attīstīt stratēģiskās prasmes un izbaudīt šaha pasaules burvību.

Īpašs paldies visiem atbalstītājiem un vadītājiem: Rīgas Šaha skolai, Visvaldim Gercānam un Matīsam Miteniekam, kā arī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas IB koordinatorei Ingai Treimanei.

Teksts: Ikstens Krišjānis

Skolotāju profesionālās pilnveides kursi Eiropas Kosmosa aģentūrā

No 15. līdz 17. maijam Eiropas Kosmosa aģentūra (EKA) rīkoja skolotāju tehnoloģiju un robotikas darbnīcas Beļģijā, Transinne e-tehnoloģiju laboratorijā. Mācību semināri un darbnīcas pulcēja 29 skolotājus no Spānijas, Grieķijas, Itālijas, Čehijas, Rumānijas, Kanādas, Polijas, Beļģijas un Latvijas. Latviju kursos pārstāvēja skolotāji no Valmieras tehnikuma, Kuldīgas Centra vidusskolas un arī mūsu pašu skolotāja Tatjana Strigaļova no Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas.

Skolotāju profesionālās pilnveides semināri tika izstrādāti, balstoties uz pašreizējām EKA misijām un pētniecības aktivitātēm, aptverot tehnoloģijas, robotiku, Zemes novērošanu un kosmosa izpēti. Nodarbībās dalībniekiem tika sniegta iespēja gūt ieskatu EKA aktualitātēs, apgūt dažādu mācību rīku un platformu izmantošanu, kā arī pēc mācībām ar Kosmosa izziņas centra palīdzību sagatavosies jauniegūtās pieredzes pārnešanai izglītības standartā noteikto sasniedzamo rezultātu realizācijai mācību stundu ietvaros. Kosmosa tematika, sevī ietverot visaptverošu prasmju un kompetenču klāstu (kritisko domāšanu, problēmu risināšanu, digitālo pratību, jaunradi, uzņēmējspēju u.c.), protams, saistīta arī ar strauji augošo kosmosa industriju, kas jauniešiem nākotnē nodrošinās plašas darba iespējas.

Tatjana Strigaļova, kas piedalījās tieši vidusskolas skolotāju tehnoloģijas un robotikas darbnīcas semināros, pilnveides kursos dalījās arī ar savu pieredzi, uzstājoties ar prezentāciju "Unlocking the Power of InknoeClasspoint for Teachers".

Tatjana atzīst: "Tā bija lieliska iespēja gan uzzināt kaut ko jaunu, gan praktiski darboties, gan iegūt noderīgus mācību materiālus par Lego robotiem, par Arduiono un Raspberry Pi izmantošanu STEM priekšmetos. Apmācību laikā izveidojās arī plašs kolēģu kontaktu loks turpmākajiem projektiem. Noteikti sekošu līdzi EKA jaunumiem un piedalīšos arī tuvākajā tiešsaistes konferencē!"


Plašāks video materiāls pieejams šeit: https://www.facebook.com/reel/422681137209103



Padziļinātās ģeogrāfijas brīvdabas mācību nodarbības Zemgales līdzenumā


8. maijā 12. klašu skolēni, kuri apgūst padziļinātās ģeogrāfijas (Ģeogrāfija II) kursu, devās mācību ekskursijā uz Zemgali. Brīvdabas mācību nodarbībās tika apgūtas daudzas praktiskas lietas, dabā ieraudzīts mācību stundās mācītais un veidota dziļāka izpratne par dažādiem ģeogrāfijas jautājumiem un likumsakarībām.

Ceļā iepazinām Latvijas ainavu dārgumu krātuvi, pārrunājām Zemgales līdzenuma kultūrainavas pazīmes un vērtības. Praktiskās nodarbības sākām ar uzkāpšanu Tērvetes Cukurkalnā, tad devāmies uz Bukaišu Melnā stārķa parku un iepazinām Bukaišu aleju – aizsargājamu dabas pieminekli.

Dabas liegumā «Ukru gārša» dabā apskatījām vairākus stundās bieži mācītos meža augšanas apstākļu tipus – vēri un gāršu. Iepazinām reto un aizsargājamo augu – villaino gundegu. Praktiski apguvām dižkoku uzmērīšanu un koku augstuma noteikšanas tehnikas. Daudz noderīgas informācijas ieguvām ne tikai par dabas lieguma vērtībām, bet arī par Latvijas savvaļas dzīvniekiem, to pēdām, trofejām, paradumiem, kā arī medībām.
Apmeklējām Latvijas Finiera stādītās bērzu audzes, kur mācījāmies par dabisku un mākslīgu meža atjaunošanu un to atšķirībām, kā arī apskatījām sukcesijas gaitu Zemgales mežu ekosistēmās.

Dodoties izglītojošā pastaigā pa Ukru ciemu, atkārtojām stundās mācīto par Latvijas apdzīvoto vietu tipiem, praktiski iepazinām lauku ciema struktūru un plānojumu, depopulācijas ietekmi uz pierobežas apdzīvotību un tā saucamo «tukšās telpas problēmu», savukārt Bēnes ciemā diskutējām par ciema un pilsētas atšķirībām un pazīmēm, pārrunājot, kāpēc bijušais pilsētciemats savulaik nolēma kļūt par ciemu, nevis – pilsētu.
Bēnes Garākalna smilšu krupja atradnes dabas liegumā dabā iepazinām osu kā ļoti savdabīgu reljefa formu. Dabas liegumā apskatījām arī teritorijas rekultivācijas izpausmes pēc derīgo izrakteņu ieguves un mēģinājām saklausīt smilšu krupja sisināšanu.

Šāda izbraukuma mācību nodarbība ir ļoti nepieciešama skolēniem, lai dabā ieraudzītu dažādās reljefa formas, mežu tipus, aizsargājamās dabas teritorijas, apdzīvotās vietas un to tipus, praktiski apgūtu koku uzmērīšanu, uzzinātu daudz jauna par augiem un dzīvniekiem.


​Skolēnu viedokļi:

Lauris (12.d klase):
Man ekskursija patika, uzskatu, ka caur šādu neformālu mācīšanās procesu jaunieši var vieglāk apgūt mācību vielu.

Marta (12.d klase):
Ekskursija bija ļoti labi saplānota. Es ļoti izbaudīju visas aktivitātes, it īpaši dzīvnieku kažokādu un kaulu apskati. Ļoti patika gida, Agra, stāstījums, kas bija ļoti izglītojošs un patīkams, nebija steigas.

Sāra Elizabete (12.e klase):
Man šī ekskursija ļoti patika un likās aizraujoša. Visvairāk man patika pastaiga pa Ukru gāršu, jo nekad iepriekš tur nebiju bijusi, kā arī tajā redzēju un uzzināju daudz ko jaunu. Man šī diena likās produktīvi pavadīta, jo vienā dienā paspējām apskatīt vairākas vietas. Ļoti noderīgi likās uzzināt par Latvijas meža dzīvniekiem un to pēdu nospiedumiem, kas palīdz arī mācību procesā. Nevar nepieminēt arī jauko kompāniju, kas padarīja ekskursiju jautrāku.

Deina (12.d klase):
Bija liels prieks pirmo reizi doties šādā ekskursijā, pamainīt vidi, kārtīgi izstaigāties. Manuprāt, tas bija ideāls noslēgums mācību gadam, jo aplūkojām vairākas lietas, par ko tika runāts skolā, analizējām dzīvē redzēto ar jau iepriekš gūtajām zināšanām, kā arī uzzinājām jaunu, unikālu informāciju par, piemēram, medniecību. Kopumā jauka, noderīga, pārdomāta ekskursijas pieredze. Paldies!

Kristaps (12.d klase):
Ekskursija bija ļoti patīkama. Varēja iepazīt Latvijas pierobežas ciemus, uzkāpt interesantajā Tērvetes pilskalnā un Rīgas saspringto dzīvi nomainīt pret izzinošu un veselīgu pastaigu Ukru gāršā. Prieks, ka mācību procesu var papildināt arī ar kopīgām ekskursijām, lai iepazītu Latvijas ģeogrāfiju.

Betija (12.d klase):
Ekskursija izdevās ļoti jauka. Patika, ka ar mums bija gids, kurš varēja izcelt Ukru gāršai raksturīgākos dabas «eksponātus» un padalīties ar detaļām no ikdienas, strādājot šajā dabas liegumā. Vēl man palika atmiņā dižkoku apskatīšana un salīdzināšana un nodarbība par dzīvniekiem. Bija interesanti salīdzināt, kā ir saglabājušies dažādi dižkoki un kā tie atšķiras, augot blakus. Runājot par dzīvnieku nodarbību, iepriekš ar medībām vairāk saskāros izklaides kontekstā, tāpēc bija vērtīgi dzirdēt gida atsaukšanos uz to, kāda nozīme medībām ir dzīvnieku kontroles kontekstā (piem., ierobežojot invazīvo sugu izplatīšanos, kurām nav dabisko ienaidnieku konkrētajā teritorijā). Domāju, ka ekskursija ir labs papildinājums apgūtajam stundās. Man ļoti patika ekskursija un svaigais gaiss.

Evelīna (12.e klase):
Ekskursija pa Zemgali bija interesanta, jo ierasto muzeju vietā izzinājām un baudījām dabu. Protams, nevar aizmirst par gida stāstījumu, nodarbību par medībām, kas dienu padarīja vēl daudzpusīgāku. Šī bija laba iespēja gan parunāt ar skolasbiedriem, ko sanāk satikt tikai ģeogrāfijas stundās, gan dzīvē apskatīt, par ko tad mācību gada laikā esam mācījušies. Domāju, ka šādas ekskursijas ir vērtīgs mācību līdzeklis jebkurā priekšmetā.

Artūrs (12.d klase):
Izbrauciens man ļoti patika. Īpaši noderīgi bija informācija par plantācijas mežu izveidi un meža dzīvniekiem, saistībā ar medībām. Patika apskatīt reģionu, kur nebiju bijis.

Līva (12.d klase):
Ekskursija likās jauka, informatīva. Visinteresantākā bija prezentācija par dzīvniekiem un pastaiga pa gāršu. Skolotāja stāstījums pa ceļam labi papildināja redzēto ar kontekstu.


Teksts un foto: Andris Ģērmanis

Sveicam Sāru Natāliju Čakārni ar gūtajiem sasniegumiem franču valodas olimpiādēs!


Sveicam Sāru Natāliju Čakārni (12.b) ar iegūto I pakāpi franču valodas valsts 54. olimpiādē, kā arī gūto 3.vietu Baltijas valstu franču valodas olimpiādē!

6. aprīlī 12.b klases skolniece Sāra Natālija Čakārne piedalījās Baltijas Franču valodas grupu olimpiādē, kurā piedalās pieci franču valodas skolēni no katras Baltijas valsts (Latvijas, Igaunijas, Lietuvas), kas uzrādījuši augstākos rezultātus valsts olimpiādes posmā.

Olimpiādē pēc nejaušības principa tika sadalītas piecas grupas, kurās katru valsti pārstāv viens tās cilvēks. Trijotnei savā starpā bija jāveido diskusija debašu formātā par konkrētu izlozētu tēmu, piemēram, stresa nozīmi cilvēku dzīvēs, pārtraukuma gadu starp vidusskolas absolvēšanu un mācībām universitātē, ilgtspējīgu produktu lietošanu, anglicismu izplatību Eiropā utt. Viens skolēns darbojas kā pesimists, otrs kā optimists, bet trešais kā sarunas "vadītājs" un intervētājs. Sāra bija komandas pesimiste un kopā ar igauņu puisi Andre un lietuvieti Ugnius izcīnīja 3. vietu.

Par saviem iespaidiem un gūto pieredzi Sāra norāda sekojošo: "Aizgāju uz olimpiādi, lai pārbaudītu savas franču valodas zināšanas. Tēma bija plaša – par stresu un tā novēršanu. Bija interesanti darboties pesimista lomā, proti, argumentējot to, ka stresu nevar novērst, tomēr vērtētājiem patika mans viedoklis un tā pamatojums. Domāju, ja ir kāda lieta vai mācību priekšmets, kas pašam patīk, tad ir svarīgi to turpināt apgūt un praktizēt arī tālāk nākotnē. Man tā ir ar franču valodu. Piedalījos olimpiādē savam priekam, jo šī valoda ir mans hobijs!"

Lepojamies ar Sāru! Sveicam skolnieci ar gūtajiem panākumiem!

Foto: Paula Ulmane

Sveicam Linardu Lūsi ar gūtajiem sasniegumiem fizikas olimpiādēs!


Sveicam laureātu Linardu Lūsi (12.d) ar gūto II pakāpi fizikas valsts 74. olimpiādē un atzinību XXII Ziemeļvalstu-Baltijas fizikas (NBPhO) olimpiādē!

2024. gada 21. un 22. martā LU Dabaszinātņu akadēmiskajā centrā tika aizvadīts fizikas valsts 74. olimpiādes 3. posms.

Olimpiādes eksperimentālajā kārtā katrā klašu grupā bija sagatavoti divi uzdevumi (eksperiments un demonstrējuma skaidrojums), bet teorētiskajā kārtā – trīs uzdevumi ar kvantitatīviem un kvalitatīviem apakšjautājumiem. Olimpiādes uzdevumu bāzi veidoja fizikas pedagogu un augstskolu mācībspēku piedāvātie uzdevumi.

26.-28. aprīlī Linardam Lūsim bija tas gods pārstāvēt Rīgas Valsts 2. ģimnāziju Ziemeļvalstu-Baltijas fizikas olimpiādē (NBPhO:Nordic-Baltic Physics Olympiad).

Kā norāda pats Linards: "Olimpiādi sastādīja desmit uzdevumi no dažādām fizikas tēmām, to skaitā bija arī divi eksperimenti. Šogad uzdevumos tika aplūkotas kinemātikas, optikas un elektronikas tēmas, kā arī tādi interesanti procesi kā pilnais Saules aptumsums un dabā atrodamie kodolreaktori.
Sagatavoties šādas olimpiādes uzdevumiem nav viegli, jo nepietiek tikai ar fizikas formulu lapām vai datu tabulām. Daudz noderīgāka ir prasme ieraudzīt atjautīgas idejas risinājumam, kas ne vienmēr nākas viegli. Šī bija lieliska iespēja pārbaudīt un papildināt savas fizikas zināšanas, kā arī iepazīt jauniešus no citām valstīm ar līdzīgām interesēm."

Paldies skolotājai Elzai Līnai Liniņai par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!

Vairāk informācijas:
https://nbpho.ee/nbpho-2024/

Aizvadītas 26. Rīgas skolēnu spēles


No 14. līdz 16. maijam Rīgā, Grīziņkalnā norisinājās 26. Rīgas skolēnu spēles, kur 167 skolēnu komandas sacentās savā starpā trīs sporta veidos 3 pret 3 formātā – ielu florbolā, futbolā un basketbolā.

Kā veicās mūsu skolēniem?
  • Otrdien 3x3 basketbolā vidusskolas un pamatskolas puiši sīvās cīņās izcīnīja 2.vietas.
  • Trešdien futbolā 7.kl. puiši pārliecinoši triumfēja savā grupā, bet diemžēl nākamajā kārtā piekāpās pretiniekiem.
  • Ceturtdien florbolā skolu pārstāvēja divas pamatskolas komandas, no kurām vislabāk veicās 7.kl. meiteņu komandai, kas izcīnīja 3. vietu Rīgā.

Skolēni, kas pārstāvēja skolu:
  • Basketbols vidusskolas sastāvs: U. Vorons, V. Vorons, G. Godiņš, R. Fortiņš.
  • Basketbols pamatskolas sastāvs: R. Deičs, R. Savickis, K. Briedis, M. Pastars.
  • Futbols 7. klases sastāvs: K. Čeppe, Emīls Krols, A. T .Ozols, H. Liepiņš.
  • Florbols 7.kl. meiteņu sastāvs: L. Kazakeviča, R. K. Laizāne, R. Seļāvo, J. Balanda.
  • Florbols 8-9.kl puišu sastāvs: E. Bleive, M. Stafeckis, R.E. Straume, J.H. Kārnups.

Liels paldies jauniešiem par piedalīšanos un skolas pārstāvēšanu sporta spēlēs šajā saspringtajā semestra noslēguma laikā!

Foto: Alex Puskins

Teksts: Ervīns Lūsis

"Spīdīši" gūst simpātiju balvu mobilitātes izaicinājumu hakatonā "SmartMove"


8. un 9. maijā tika aizvadīts mobilitātes izaicinājumu hakatons "SmartMove", kuru organizēja JAL (Junior Acievement Latvia) un TSI (Transporta un satiksmes institūts).

Hakatonā kopā piedalījās 12 komandas, kuras 24 stundu laikā risināja mikromobilitātes problēmas, spēļošanas risinājumus, kas veicinātu kopbraukšanas pakalpojumu izmantošanu, alternatīvo degvielu izmantošanas perspektīvas tālsatiksmes pārvadājumos Eiropā un 'crowdsource' sabiedriskā transporta pieejamības datu izaicinājumus.

Konkursā piedalījās arī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas komanda "Spīdīši". Komandu pārstāvēja: Žans Barinovs (11.c), Regnārs Kārkliņš (11.c), Gavrils Kņiga (11.c) un skolniece Uļjana Polovko (10.e). Komanda risināja mikromobilitātes pētījuma izaicinājumu, piedāvājot mobilo lietotni kopā ar mobilā telefona turētāju, kas veicina drošus braukšanas paradumus. Jauniešu ideja guva atzinību, izcīnot TSI simpātiju balvu. Sveicam komandu ar gūtajiem sasniegumiem!

Par dalību konkursā stāsta viens no komandas dalībniekiem:

"Mūsu komanda izvēlējās risināt drošības jautājumus, kas saistīti ar sabiedrisko skūteru izmantošanu. Mūsu risinājums ietver mobilās lietotnes un īpašu telefona turētāju skūteriem, kas aprīkots ar NFC čipu. Lai piekļūtu mūsu lietotnei, lietotājiem jāreģistrējas vai nu ar SmartID, vai ar bankas kontu un jāveic sejas skenēšana. Skūteru izmantošana ir tikpat vienkārša kā Turned lietotnes atvēršana un telefona novietošana turētājā. Lietotne automātiski pārslēdzas uz braukšanas režīmu, iedarbina divas kameras ierakstīšanu, parāda ātrumu, skūtera baterijas stāvokli un karti ar tuvumā esošajiem skūteru braucējiem. Izmantojot mākslīgo intelektu un gudrās algoritmus, lietotne analizē lietotāja uzvedību, piemēram, citu apdzīšanu, ātrāko braukšanu vai atpūšanos, radot reitingu, kas ietekmē izmaksas par kilometru. Elektriskie skūteri piedāvā videi draudzīgu un ērtu ceļošanas veidu, taču gan valdībai, gan sabiedrībai pastāv bažas par drošību. Lai novērstu potenciālus aizliegumus, līdzīgi kā tie ir Parīzē, mēs aicinām obligāti uzstādīt mūsu lietotni. Turklāt tādu skūteru nomas uzņēmumi kā Bolt un Tuul var gūt finansiālu labumu, samazinot izdevumus, kas saistīti ar bojātu skūteru nomainīšanu. Lietotāji ir atbildīgi par savu rīcību un pastāvīgi tiek uzraudzīti, izmantojot lietotni.

Hakatonā mūsu veiktie uzdevumi ietvēra:
1. Mobilās lietotnes maketu izveidošanu.
2. Visu komponentu un daļu iegūšanu fiziskajam produktam.
3. Pirmo piecu gadu aptuvenā finanšu plāna izstrādi.
4. Logotipa dizainu un sloganu jeb saukļa izstrādi.
5. Elevatora uzrunas un prezentāciju izstrādi.

Šajā konkursā mūsu komanda ieguva 11 200 eiro atlaidi uz jebkuru trīs gadu bakalaura programmu TSI Universitātē."


Teksts: Ruta Pelce
Foto: Junior Achievement Latvia

Pēdējais zvans


17. maijā, svinīgā gaisotnē skolas aktu zālē tika aizvadīts 9. un 12. klašu pēdējais zvans.

Skolēnus priecēja koru muzikālie priekšnesumi, dejotāju jestrais "Govju kazaks" un vadības sagatavotie apsveikumi par godu izcilajiem sasniegumiem mācību olimpiādēs.

Vēlam 9. un 12. klašu skolēniem izturību, spēku un labus rezultātus eksāmenos!

Foto: Viktorija Treimane

Matemātikas valsts 74. olimpiādes 3. posma rezultāti

Sveicam matemātikas valsts olimpiādes laureātus!

2024. gada 27. martā tika aizvadīts matemātikas valsts 74. olimpiādes 3. jeb noslēguma posms.

Olimpiādi veidoja 5 uzdevumi, kuru izpildei bija atvēlētas 5 astronomiskās stundas. Katrs uzdevums tika vērtēts punktu skalā no 0 līdz 10.

Sveicam Andri Seļāvo (9.c) ar gūto III pakāpi un Marku Popkovu (12.b) ar gūto atzinību!

Izsakām pateicību skolotājai Kaivai Treijai un skolotājam Aldim Bomim par ieguldīto darbu audzēkņu sagatavošanā!

Latviešu valodas un literatūras valsts 50. olimpiādes rezultāti

Sveicam latviešu valodas un literatūras valsts olimpiādes laureātus!

Pagājušajā mēnesī tika aizvadīts latviešu valodas un literatūras valsts 50. olimpiādes 3. posms 8.-9. un 11.-12. klašu skolēniem.

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas šoreiz uzrādījusi īpaši labus rezultātus, jo varam lepoties ar veseliem 11 laureātiem! Sveicam skolēnus ar gūtajiem panākumiem!

Īpaši sveicam Evu Elizabeti Vīksnu (12.d), kura guvusi ne tikai I pakāpi, bet arī 1. vietu pēc olimpiādē iegūto punktu skaita!

Izsakām pateicību skolotājām Inesei Anstrangai, Dainai Štokmanei, Ilvai Lazdānei, Laurai Meijerei, Kristīnei Dziļumai par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!

Orientēšanās spēle "saSkati Eiropu"

9. maijā – Eiropas dienā – Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas Eiropas Parlamenta vēstnieku komandas pārstāvji sadarbībā ar Rīgas Valsts 1. un 3. ģimnāziju, kā arī Eiropas Savienības māju un Latvijas Republikas Saeimu organizēja orientēšanās spēli "saSkati Eiropu". Spēles ievaros rīdzinieki, īpaši – skolēni, tika aicināti pārbaudīt un aktualizēt savas zināšanas par dažādiem tematiem, kas saistīti ar Eiropas Parlamentu.

Spītējot laikapstākļiem, aktivitātē dalībnieku bija ļoti daudz, un, kā atzīst paši dalībnieki, uzdevumu izpilde nesagādāja grūtības – tā vairāk raisīja dalībniekos prieku un vēlmi apmeklēt arī citus kontrolpunktus.
Kontrolpunktā pie Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas dalībnieki tika aicināti domāt par Eiropas vērtībām. Dalībniekiem bija iespējams gan pārbaudīt zināšanas, atbildot uz vēstnieku uzdotajiem erudīcijas jautājumiem, gan izvēlēties savu vērtību, kura katram šķiet vissvarīgākā. Īpaši lielu atsaucību izpelnījās Latvijas un Eiropas dziesmu minēšanas uzdevums. Interesenti aktivitātē varēja ne vien atminēt dziesmu nosaukumu un izpildītāju, bet arī dziedāt un pat dejot līdzi!

Šādu pasākumu rīkošana ir lielisks veids un iespēja, kā gan jauniešus, gan pieaugušos aicināt uzzināt vairāk par Eiropas vērtībām un kultūru caur dažādām atraktīvām un izglītojošām aktivitātēm.

Paldies visiem orientēšanās spēles "saSkati Eiropu" dalībniekiem un ikvienam, kas izrādīja interesi, un piedalījās pasākumā, apmeklējot Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas telti!

Teksts: Jānis Arājs

"KSIM Cēsis 2024" fināls

11. maijā Cēsu Valsts ģimnāzijā tika aizvadīts fināls "Komandu sacensībām informātikā un matemātikā" (KSIM Cēsis 2024).

Sacensībās piedalījās 13 labākās komandas, tostarp arī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas komanda "Karstās līnijas hotties". 10.sb klases komandu pārstāvēja: Edgars Reinis Slavinskis, Andrei Valeev, Elīna Ozoliņa.

Piecu stundu laikā skolēnu komandām bija jāizpilda 10 uzdevumi, kurus veidoja vidusskolas pakāpes olimpiādes līmeņa uzdevumi matemātikā un programmēšanā, lielo datu apstrādes, kā arī informācijas meklēšanas uzdevumi. Katrai komandai bija ļauts izmantot 1 datoru.

Kamēr skolēni risināja sagatavotos uzdevumus, skolotājiem bija iespēja doties nesteidzīgā Kosmosa izziņas centra apmeklējumā.

Paldies skolotājai Tatjanai Strigaļovai par komandas sagatavošanu un atbalstīšanu! Liels paldies arī konkursa organizatoriem un Cēsu Valsts ģimnāzija par sniegto iespēju!

Vairāk informācijas:
https://ksim.cvg.edu.lv/Informacija/

Matemātikas 74. olimpiādes 2. posma rezultāti

2024. gada 8. martā tika aizvadīta matemātikas 74. olimpiāde 7.-8. klašu skolēniem, ko organizēja Latvijas Universitātes A. Liepas Neklātienes skola, Valsts izglītības un satura centrs un pilsētu pašvaldības.

Olimpiādi veidoja 5 uzdevumi, no kuriem viens uzdevums 7. klasei bija sagatavots par tēmu "Kāds ir lielākais (mazākais) …?", bet 8. klasei - "Sakarības trijstūros".

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija sveic visus 8 olimpiādes laureātus ar gūtajiem panākumiem!

Izsakām pateicību skolotājām Annai Dārijai Rozei, Kaivai Treijai un Diānai Ruļukai-Pašai par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!

Vācu valodas 53. olimpiādes 2. posma rezultāti


Sveicam Martu Patrīciju Rugāju (8.c) ar gūto atzinību vācu valodas olimpiādē!

2024. gada 8. aprīlī tika aizvadīts vācu valodas 53. olimpiādes 2. posms 8. klašu skolēniem. Atklāto olimpiādi organizēja Latvijas Vācu valodas skolotāju asociācija sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru un pašvaldībām.

Olimpiādes adresāti bija izglītojamie, kuri vācu valodu apgūst kā svešvalodu un
kuriem vācu valoda nav dzimtā valoda. Olimpiādes saturu veidoja valodas lietojuma uzdevumi un lasīšanas prasmes pārbaude.

Izsakām pateicību Žannai Knokai par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!

Atklātās ģeoloģijas olimpiādes rezultāti

Sveicam valsts atklātās ģeoloģijas olimpiādes laureātus!

20. aprīlī Latvijas Universitātē norisinājās valsts atklātā ģeoloģijas olimpiāde. Tā sākās ar doktorantes Leldes Švinkas lekciju «Ģeologi dodas uz polārajiem reģioniem».

Pēc lekcijas skolēniem bija jārisina dažādi uzdevumi par ģeoloģijas tēmām – jāanalizē tektoniskie procesi un jāskaidro litosfēras plātņu kustības izpausmes, jāzina alu ģeogrāfija, karsta un sufozijas procesu atšķirības, iežu klasifikācija, jāsaranžē ģeoloģiskās ēras un periodi un jāzina galvenie notikumi, kas tajos notikuši. Pēdējā uzdevumā tika pārbaudītas zināšanas par polārajiem ledājiem.

Mūsu skolu olimpiādē veiksmīgi pārstāvēja 28 skolēni.

Godalgotas vietas ieguva:
  • Kristaps Vilks (12.d klase) – 2. vieta
  • Renāte Šmite (10.b klase) – 3. vieta

Apsveicam Kristapu un Renāti ar uzvaru olimpiādē!

Paldies skolotājam Andrim Ģērmanim par skolēnu sagatavošanu valsts atklātajai ģeoloģijas olimpiādei!

Vairāk informācijas:
https://www.jgs.lv/2024/04/atklata-geologijas-olimpiade-20-aprili.html

Foto: Latvijas Universitāte

1. Atklātā ekonomikas olimpiāde


​2024. gada 8. martā tika aizvadīta 1. Atklātā ekonomikas olimpiāde. Olimpiādi organizēja RTU Inženierzinātņu vidusskola un VISC. Olimpiādi atbalstīja Latvijas Banka, SEB banka, AS "Latvenergo", Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskais centrs, RTU Inženierekonomikas un vadības fakultāte, RTU Inženierzinātņu vidusskola, Valsts izglītības satura centrs un Vides izglītības fonds.

No 12 olimpiādē apbalvotajiem dalībniekiem ceturtā daļa bija mūsu skolas skolēni:

  • 2. vieta - Dāvids Ēberliņš (12.e)
  • 3. vieta - Toms Henrijs Čabs (10.d)
  • 3. vieta - Rihards Česnauskas (12.c)

Sveicam puišus ar gūtajiem sasniegumiem!

Paldies skolotājām Rutai Pelcei un Inetai Vīksnai par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!

Vairāk informācijas:
https://izv.lv/2024/04/1-atklatas-ekonomikas-olimpiades-apbalvosana-rtu-izv/

Foto: Inženierzinātņu vidusskola

12.d klases atsauksmes par I. Ziedoņa klases apmeklējumu 2024. gada 22. aprīlī


Skolas somas ietvaros apmeklētā Imanta Ziedoņa klase bija jauks, interaktīvs un multimodāls mācību stundas piemērs, kas uzsvaru lika uz komunikāciju un komandas darbu.

- Valters

Pēc Ziedoņa klases apmeklēšanas varu secināt, ka tā bija laba atelpa no skolas ierastās rutīnas. Kaut arī "izlauzties" no istabas aizņēma nedaudz laika, tas tik un tā izdevās bez īpaši lielām problēmām. Uzskatu, ka arī 12. klases skolēni var paņemt "atpūtas" dienu un veikt šādus saliedēšanās pasākumus.
- Roberts L.

Mācību nodarbība I. Ziedoņa klasē ir lielisks interaktīvs un multimodāls veids, kā bērnus un jauniešus iepazīstināt ar Imanta Ziedoņa daiļradi un plašāku sabiedrisko darbību. Īpaši atmiņā palika interaktīvā viktorīna par Imanta Ziedoņa biogrāfiju. Tā bija iespēja uzzināt dažādus saistošus faktus.
- Cieņā Linards

Apmeklējot Ziedoņa klasi, es ļoti novērtēju pārdomāto scenāriju, ko sniedza nodarbības vadītāja. Līdztekus pašai izlaušanās spēlei, kas ir galvenā aktivitāte, tika sniegta arī iespēja dziļāk ielūkoties paša I. Ziedoņa daiļradē un biogrāfijā. Stāstījums bija interesants un ļoti papildināja pasākumu, paldies!
- Elza

Ziedoņa klasē viesojos pirmo reizi un droši varu apgalvot, ka labprāt tur atgrieztos. Gaišajās, mājīgajās muzeja telpās tikām sagaidīti un uzņemti ļoti silti un viesmīlīgi. Manuprāt, Ziedoņa klases programmas kuratoru lēmums veidot nodarbību divas daļās ir ļoti pārdomāts. Šīs ekskursijas laikā ne tikai atsvaidzināju un papildināju savas zināšanas par Imanta Ziedoņa biogrāfiju, bet arī, piedaloties izlaušanās spēlē, atsaucu atmiņā bērnībā lasīto pasaku "Kroko un Dils". Ziedoņa klasi noteikti ir vērts apmeklēt!
- Eva Elizabete

Nodarbība iesākās ar 10 testa jautājumiem par un ap Imantu Ziedoni. Atbildot uz jautājumiem, varēju pārbaudīt savas zināšanas ne tikai par I. Ziedoni, bet arī par dažiem citiem latviešu rakstniekiem. Šajā nodarbībā es uzzināju, ka I. Ziedonis ne tikai atbrīvoja dižkokus, bet arī mudināja izkopt senās keramikas tradīcijas, atverot skolu, organizēja folkloras pasākumus un pārgājienus apkārt Latvijai. Tas pierāda, cik sociāli aktīvs bijis Imants un cik ļoti viņam rūpēja latviskās tradīcijas un daba. Pārsteigumu sagādāja arī Imanta sarakstītās grāmatas. Izrādās, ka viņš ir autors bērnu grāmatai "Kas ir kolhozs?". Prieks bija arī uzzināt, ka Imants bija parasts cilvēks, kurš bijis atvērts, kurš labprāt piebiedrojās svešiniekiem svinībās un kurš vēlējās dzīvot tuvāk dabai, tuvāk mežam un nevēlējās, lai kāds vēlāk viņa mājā Murjāņos staigātu ar bahilām, bet gan varētu brīvi iet tajā un ņemt rokās to, ko grib.
Imanta Ziedoņa klase ir lielisks piemērs, kā mācīšanās procesu padarīt izklaidējošu. Šī bija ļoti laba pieredze uzzināt un nostiprināt zināšanas par Imantu Ziedoni. Izrādās, ka izlaušanās istabas var būt interesantas arī par pasakām, tāpēc es labprāt nākotnē apmeklētu pārējās divas istabas.
- Ar cieņu Kristaps

Ziedoņa izlaušanās spēles apmeklējums man atļāva iejusties vecvecāku stāstos. Istaba, no kuras varēja novērot ziemas ielaušanos pavasarī, lika man pārdomāt Latvijas senatnes cilvēku dzīves ikdienu. Kopumā pasākums bija pilns ar azartu un pārdomām.

- Renārs

Rīgas pilsētas finālsacensības florbolā


​Piektdien, 3. maijā, Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas meiteņu komanda uzvarēja Rīgas pilsētas finālsacensībās florbolā. Sveicam meitenes ar gūtajiem panākumiem!