Riga Puzzle Day


Šodien, 7. novembrī, vairāki mūsu skolas skolēni piedalījās loģikas spēlē "Riga Puzzle Day", kurā tiem bija jārisina 10 no Hārvarda Universitātes aizgūtos loģistikas uzdevumus.

Rīgā šis pasākums norisinās jau otro reizi pēc kārtas, pulcējot 282 skolēnus jeb 94 komandas, tostarp arī 9 komandas no Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 11.-12. klasēm. Šoreiz rezultātu top 10 ierindojušās arī 2 komandas no mūsu skolas, 9. vietu izcīnot 11. d klases puišu komandai, bet 4. vietu – 12.a klases meitenēm.

Sveicam un priecājamies ar mūsu skolēnu panākumiem!

EPVS atklāšanas pasākums


Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas vēstniekiem bija iespēja piedalīties Eiropas Parlamenta Vēstnieku skolas (EPVS) mācību gada atklāšanas pasākumā, kur tika runāts par Latvijai un Eiropai svarīgām tēmām latviešiem vēsturiski nozīmīgā namā, Rīgas Latviešu biedrības namā. Lai gan šis ir tikai devītais gads, kad Latvijā tiek organizēta Eiropas parlamenta vēstnieku skola, nu jau 95 skolas Latvijā iesaista vairāk nekā 35 tūkstošus skolēnu visā valstī.

Īpaši jāatzīmē organizatoru veiksmīgā pasākuma moderatora izvēle. Inese Braža prasmīgi spēja piesaistīt jauniešu un skolotāju uzmanību ar interaktīviem stāstiem. Pat tiem apmeklētājiem, kas nav īpaši pacietīgi un nevar ilgi nosēdēt uz vietas, bija ko darīt: griezt laimes ratu un atbildēt uz jautājumiem, par ko varēja saņemt balvas, uzņemt bildes foto stūrītī, vai vienkārši apskatīt krāšņās Rīgas Latviešu biedrības nama telpas.

Diskusijās tika iezīmēti vairāki šobrīd Latvijai un Eiropai nozīmīgi temati, tai skaitā zaļais kurss un potenciālā zaļās enerģijas attīstība Latvijā, kas, pēc Mārtiņa Staķa vārdiem, ir vēja enerģija un iespēja to attīstīt jūrā, kā arī kodolenerģija. Nopietna tēma, kas tika pieminēta, ir politiskā situācija Tuvajos Austrumos un diskusija par to, kā uz to reaģēt Eiropai, saglabājot savu tiesiskumu un demokrātiju, par ko plašāk stāstīja Rihards Kols. Svarīgi izcelt arī Roberta Zīles atziņu, ka Latvijas pārstāvjiem Eiropā ir daudz grūtāk kļūt pamanāmiem nekā lielvalstu politiķiem, tomēr ar pareizo motivāciju un prioritātēm viss ir iespējams. Tā ir svarīga atziņa ne tikai politiķiem, bet arī kopumā cilvēkiem jebkurā dzīves jomā.

Šis pasākums bija lieliska iespēja iesaistīties, piedalīties un uzzināt vairāk par sev aktuālām un arī mazāk zināmām norisēm Eiropā. Politiķu tikšanās ar jaunatni ir nozīmīga tā iemesla dēļ, ka tas tuvina valsts pārvaldi ar sabiedrību, kliedējot ilūziju par to, ka politiķi ir nesasniedzami cilvēki, kas nevēlas ieklausīties savā tautā. Cerams, ka šī pieredze būs noderīga ne tikai jaunajiem vēstniekiem, bet arī pašiem deputātiem.

Dodoties prom no pasākuma, vēstnieku prāti bija pilni ar jaunu informāciju un pārdomām par dzirdēto.
Pasākuma laikā tika gūtas jaunas zināšanas par Eiropas parlamentu. Atrašanās starp ieinteresētiem un zinošiem jauniešiem ir iedvesmojoša!

Darīsim Eiropu kopā!


Jauniešu atsauksmes par pasākumu:

"Pasākuma laikā es guvu daudz jaunu zināšanu par Eiropas Savienību un tās aktuālajām norisēm, kā arī sapratu, cik svarīgi ir piedalīties EPVS." - Joanna 10.sb

"Godīgi sakot, būt par vēstnieku nav vienkārši, un šis pasākums deva iespēju man uzzināt atbildes uz seniem jautājumiem. Šādas iespējas dod skolēniem ieskatu sabiedrībā un tajā, kā to var padarīt labāku." - Anna 11.e

"Visvairāk man atmiņā iespiedies Roberta Zīles akcentētais Dekarta teiciens: "Es nešaubos vienīgi par to, ka es šaubos." Jūtos motivēta informēt arī citus jauniešus par Eiropas Parlamentu!" - Evija 10.sb

"Šis pasākums bija lieliska iespēja iepazīstināt sevi ar nozīmīgiem tematiem, vairāk uzzināt par Latvijas nākotni caur politiķu acīm, atrast atbildes uz jau sen interesētiem jautājumiem un neaizmirstami pavadīt EP vēstnieku skolas šī gada atklāšanu." - Uļjana 11.e 

"Bija patiess prieks redzēt tik kuplu skaitu jauniešu vienā vietā, ar vienotu mērķi un interesēm. Ir radusies pārliecība, ka šis gads Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas EP Vēstnieku skolas audzēkņiem paies tikpat veiksmīgi un ražīgi, cik atklāšana!" - Monta 11.a

"Šī bija lieliska iespēja jauniešiem iesaistīties sarunās ar politiķiem un uzdot aktuālus jautājumus, iepazīties ar darbu dažādās komisijās un veidot vērtīgus kopīgus kontaktus ar vēstniekiem no citām skolām." - Laura 11.a 


Teksts: Jānis Arājs
Foto: EPVS publicitātes materiāli


IB programmas diplomu izsniegšana


Katru gadu oktobrī Starptautiskā bakalaurāta Diploma programmas 12. sb klases absolventi tiekas skolā un saņem savus starptautiskos diplomus. Šogad šāda tikšanās tika aizvadīta 3. oktobra pēcpusdienā. Brīvā atmosfērā skolēniem bija iespējams satikt gan savus klasesbiedrus, gan pedagogus. Tika pārrunāti arī Diploma programmas eksāmena rezultāti, kas šogad kopvērtējumā ir virs pasaules vidējā līmeņa, un absolventu jaunās mācību gaitas gan Latvijas, gan ārzemju augstskolās.

Astoņi Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas IB programmas absolventi šobrīd studē Nīderlandē, citi izvēlējušies mācības turpināt Īrijā, Vācijā, Itālijā, Igaunijā, Zviedrijā. Daļa studē tepat Latvijā: Latvijas Universitātē (LU), Rīgas Stradiņa universitātē (RSU), Latvijas Kultūras akadēmijā (LKA), Stockholm School of Economics (SSE).

Gaidīsim absolventus atkal skolā, lai viņi dalītos savā pieredzē ar esošajiem Diploma programmas skolēniem!

Toms Pulle saņem 3000 eiro stipendiju


24. oktobrī Latvijas zāļu ražošanas uzņēmums «Olpha» organizēja Dabaszinību skolotāju dienu, kurā tika pasniegtas četras stipendijas jaunajiem ķīmijas un bioloģijas skolotājiem. Viens no 3000 eiro stipendijas saņēmējiem ir arī mūsu skolas ķīmijas skolotājs un Latvijas Universitātes students Toms Pulle.

«Bez izciliem skolotājiem nav ne inovāciju un attīstības, ne demokrātiskas un patriotiskas sabiedrības. Mēs nevaram gaidīt, ka nākotnes līderi un zinātnieki radīsies paši no sevis. Tāpēc mēs, «Olpha», ieguldām skolotājos, lai viņi, savukārt, ar prieku un gandarījumu turpinātu likt spēcīgus pamatus Latvijas nākotnes izaugsmei. Šie jaunie speciālisti ir mūsu sabiedrības mugurkauls un arī cerība. Tāpēc mūsu visu pienākums ir viņus šajā ceļā atbalstīt.» - «Olpha» valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis.

Šajā rudenī stipendijai «Starp mums ir ķīmija!» pieteicās 30 topošie un esošie ķīmijas un bioloģijas skolotāji no dažādām Latvijas skolām. Izvērtējot pretendentu motivācijas vēstules un arī sekmes, tika izvēlēti četri nākamie stipendijas saņēmēji. Priecājamies, ka viens no viņiem ir Toms Pulle, un lepojamies ar skolotāja augsto novērtējumu!

Toms Pulle Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā māca padziļināto ķīmijas kursu un vada ķīmijas pulciņu 11.-12. klasēm. Vairākiem skolēniem Toms Pulle ir raisījis interesi par ķīmiju un palīdzējis veiksmīgi sagatavoties dažāda līmeņa olimpiādēm.

Par stipendiju:

Stipendiju programma jaunajiem skolotājiem izveidota 2023. gada pavasarī pēc AS «Olpha» un SIA «Centrālā laboratorija» īpašnieku un zvērināta advokāta Artūra Spīguļa iniciatīvas, lai sniegtu ieguldījumu jauno skolotāju ataudzes veidošanā un jau skolas līmenī sekmētu jauniešu interesi par dabaszinātņu mācību priekšmetu apguvi. Topošo ķīmijas pedagogu atbalstam «Olpha» piecu gadu laikā investēs 75 000 eiro, atbalstot 25 izcilākos jaunos ķīmijas skolotājus. Savukārt «Centrālā laboratorija» 20 talantīgāko bioloģijas skolotāju atbalstam ir iecerējusi novirzīt 60 000 eiro.


Teksts: Andris Ģērmanis
Foto: Olpha Latvia publicitātes materiāli

10. klašu iepazīšanās pasākums


16. oktobrī visām sešām jaunajām Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas desmitajām klasēm notika iepazīšanās pasākums. Tajā katra klase sniedza savu priekšnesumu, iepazīstinot ar kādu mūsu skolas vērtību, ko tā šajos nepilnajos divos mēnešos jau paguvusi ievērot. Pēc priekšnesumiem norisinājās viktorīna par mūsu skolu, tās vēsturi, tradīcijām un skolotājiem. Tad klases devās uz 11. klašu saorganizētajām stacijām, kur pildīja dažādus izglītojošus saliedēšanās uzdevumus – nodeva cits citam špikerus, atminēja dziesmas un fotografējās savas klases burta veidā. Notika arī klašu savstarpējā apdāvināšanās un zvēresta nodošana. Pasākuma otrajā daļā dīdžeja vadībā no sirds varēja izdejoties.

Uz jautājumu «Kas visvairāk patika pasākumā?» skolēni atbildēja:

«Klases saliedēšanās gan veidojot priekšnesumu, gan piedaloties aktivitātēs. Vislabāk man patika aktivitāte, kur bija pa visu klasi jānodod špikeri. Citu klašu priekšnesumi un visu klašu kopīga saliedēšanās, arī ballīte.» (Alise Ance, 10.e)

«Man ļoti patika tas, ka bija kopīguma sajūta ar citām desmitajām klasēm, nedaudz varējām jau sākt iepazīt paralēlklasesbiedrus. Manuprāt, vislabāk varējām sākt iepazīties tieši dīdžeja mūzikas laikā, jo varējām kopā sadejoties.» (Annija, 10.c)

«11. klašu sagatavotās stacijas, it īpaši muzikālie krēsli, jo uzvarēju. Bija interesanti arī veidot priekšnesumus, kā arī skatīties, ko citas klases sagatavoja.» (Patriks Holgers, 10.a)

«Man patika gatavošanās process - varēja uzzināt katra klasesbiedra stipro pusi un attieksmi situācijās, kad kaut kas jāorganizē, patika kopējās klases aktivitātes.» (Patrīcija, 10.c)

Apsveicam desmitās klases ar veiksmīgu iekļaušanos Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas saimē!


Teksts: Andris Ģērmanis
Foto: Marija Zaļuma

7. klašu iepazīšanās pasākums


9. oktobrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā 8. klašu skolēni ​rīkoja iepazīšanās pasākumu jaunajiem 7. klašu skolēniem, lai tos "oficiāli uzņemtu" skolas kolektīvā. Katrai klasei bija jāģērbjas savā krāsā un jāveido priekšnesums, iesaistot kādu iepriekš izlozētu vārdu. Pēc gaumīgiem priekšnesumiem un viktorīnas par skolu, jaunie septīto klašu skolēni pa grupām devās uz dažādām uzdevumu stacijām. Tā kā 8. klašu skolēni bija miermīlīgi nolaupījuši 7. klašu audzinātājas, jauniņajiem vajadzēja izpildīt dažādus uzdevumus, lai pierādītu sevi kā komandu un iegūtu atslēgu, kas palīdzētu izglābt savu klasē ieslodzīto audzinātāju. Visas skolotājas tikai atrastas un atsvabinātas, 7.klašu zvērests tika nodots un nu septītie ir pavisam pilnvērtīgi ģimnāzisti!


Teksts un foto: Ilze Bondare

Erasmus+ projekts Itālijā

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija 2024. gadā uzsāka sadarbību ar skolu Itālijā "Liceo Scientifico e Linguistico Orazio Tedone". Erasmus+ projekta ietvaros 2024. gada pavasarī 10 itāļu skolēni tika uzņemti Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas telpās un mācību stundās. Savukārt no 23. līdz 30. septembrim norisinājās projekta 2. posms, kurā 10 mūsu skolas skolēniem un 2 pedagogiem bija iespēja doties pieredzes apmaiņā uz Itāliju. Erasmus+ mobilitātes projekta otrajā daļā piedalījās 3 Skolēnu padomes pārstāves - Anastasija Kurahtanova, Elza Rone, Maija Cīrule-, vairāki 11.sb klases skolēni - Marta Dauškāne, Elīna Ozoliņa, Maija Indriksone, Roberts Zonenbergs, Kārlis Lapsa, Daniels Krastiņš, Elizabete Šakale-, kā arī skolotājas – Inga Treimane un Sabīne Apine.

Pavasarī (15. aprīlis-19.aprīlis) Latvijā notika sadarbība par tēmu "Aktīva pilsoniskā līdzdalība"', kur skolēni mācījās aktīvi iesaistīties skolas un vietējās sabiedrības dzīvē. Septembrī Itālijā projekta tēma tika ietverta saīsinājumā SAIL3+, kā rezultātā fokuss tika vērsts uz:
  • Ilgtspējību (Sustainability)
  • STEM priekšmetiem;
  • Aktīvu līdzdalību un atbildību (Advocacy; Active citizenship; Accountability)
  • Kultūras mantojumu (Intercultural heritage; Integration).

Šos mērķus bija iespējams sasniegt, piedaloties kopīgās aktivitātēs un iepazīstoties ar "Liceo Scientifico e Linguistico Orazio Tedone" piedāvātajām izglītības metodēm. Apgūtās metodes tiks integrētas tālāk mācību procesā, izstrādājot Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas divu gadu aktivitāšu plānu, kura galvenais mērķis būs ilgtspējīgi attīstīt skolas vidi un aktīvi iesaistīt skolēnus.

Septembra mobilitātes laikā skolēni apmeklēja: ostasas pilsētu Taranto, arheoloģijas muzeju MArTA, Grottaglie, kas izceļas ar izciliem keramikas darinājumiem, Alberobelo, kur sastopamas UNESCO sarakstā iekļautās "Trulli" mājas, Matera, kurā sastopama ārkārtīgi unikāla arhitektūra, jo ēkas vēsturiski kaltas klintī. Tika iepazīta arī Trani, ostas pilsēta ar fantastisko katedrāli tieši pie krasta, un Bari, kas ir Apūlijas reģiona galvaspilsēta un atrodas Adrijas jūras krastā. Skolēni apskatīja arī slaveno Castel del Monte, kas būtiski atšķiras no citām 13.gs. pilīm, jo ir simetriska, sastāvot no 8 torņiem un harmoniski savienojot dažādu etnosu kultūras.

Šī projekta grupu mobilitāte bija iespēja tuvāk iepazīt ne tikai vietējo kultūru, bet arī citus starptautisko projektu dalībniekus no tādām valstīm kā Austrija, Lietuva, Polija, Bulgārija un Slovākija.

Teksts: Šakale Elizabete, 11.sb

6.-7. klašu skolēni gūst 3. vietu Rīgas pilsētas finālsacensības futbolā

9. oktobrī notika Rīgas pilsētas finālsacensības futbolā 6.-7.klasēm, kurās piedalījās labākās 6 Rīgas skolu komandas.

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas komanda sacensībās izcīnīja 3. vietu. Sveicam visus komandas pārstāvjus un sporta skolotājus ar panākumiem! Liels paldies spēlētājiem par izturību, kas nemainīgi saglabājās vēsajā laikā, lietū un pat vēja brāzmās!

Komandas sastāvā spēlēja: Gabriela Štrause, Gvido Alens Zīriņš, Kristaps Kalvišķis, Miks Adriāns Tutāns, Dāvis Buņķis, Patrīcija Laursone, Klāvs Bižāns, Olivers Ģigulis.

Teksts un foto: Ervīns Lūsis


Aizvadīta lasītāju pulciņa tikšanās


2024./2025. akadēmiskā gada 18. septembrī norisinājās pirmā lasītāju pulciņa tikšanās, kur interesentiem bija iespēja savstarpēji iepazīties.

Ne tikai vienam ar otru, bet arī ar mūsu skolas brīnišķīgajām bibliotekārītēm, latviešu valodas un literatūras skolotāju Inesi Anstrangu, pulciņa vadītāju, bet vissvarīgāk - ar šī gada bērnu, jauniešu un vecāku žūriju (BJVŽ). Tika aizvadītas sarunas par pirmajām, īpašajām, smagākajām un mīļākajām grāmatām un dzīves atmiņām.

Oktobra nodarbībā sagaidāmas sarunas par grāmatu pielāgošanu filmām un citiem medijiem, kā arī vienošanās par kopīgi lasāmo grāmatu. Ja tā nepatiks, tik un tā droši var nākt bez satraukumiem. Puse no pulciņam atvēlētā laika tiks pavadīta runājot par izvēlēto grāmatu un otra pusstunda par kultūru un literatūru.

Lasītāji, rakstītāji, dzejotāji, humanitārie un eksaktie, ikviens interesants ir mīļi aicināts pievienoties lasītāju pulciņam reizi mēnesī, kādā ceturtdienā, no plkst. 16:15 - 17:15 209. kabinetā.

Teksts un foto: Santa Kokina

Uz izrādi "Cilvēki laivās"


13. septembrī 9.c klase Latvijas skolas soma ietvaros devās uz Latvijas Nacionālā teātra izrādi "Cilvēki laivās". Tā kā dienu iepriekš bija notikusi pirmizrāde, klase varēja sekot līdzi kultūras notikumiem ap šo izrādi – recenzijām, TV un radio raidījumiem. I. Mičules režisētās izrādes pamatā ir A. Bela romāns ar tādu pašu nosaukumu, un to 9.c klase septembra mēnesī analizēja literatūras stundās.

Romāns un izrāde ir par seno kuršu tautu, kas dzīvoja Kuršu kāpās, Melnkrantes ciematā, kuram kā nepielūdzams spēks tuvojās Sventes kalns un arī jaunā vara, kas mazo tautiņu vēlējās apklusināt un iznīcināt uz visiem laikiem. Dārta Repša uzsver: "Izrādē bija atlasīti tikai nozīmīgākie notikumi, kas līdz galam neļāva iedziļināties tēlu pagātnē un uzskatos, kas tik labi bija aprakstīti grāmatā. Grāmatas tekstā autors ik pa laikam atgādināja par Sventes kalna kustību, bet izrādē skatuve centimetru pa centimetram palika stāvāka līdz brīdim, kad tā bija gandrīz vertikāla. Ja kāds šaubās, vai apmeklēt izrādi, es uzreiz varu pateikt, ka tas ir tā vērts, bet vispirms ir jāizlasa grāmata."

Ralfs Urbāns: "Izrādē vārnu kodējas bija sievietes, nevis vīrieši kā romānā, un viņas bija trīs. Žēl, ka romāna piekto daļu gandrīz neparādīja uz skatuves, izņemot Jonatana satikšanos ar Helēnas paziņu, jo tajā bija svarīgas ziņas par kuršu vēsturi un romāna tēlu likteņiem. Esmu pateicīgs, ka varēju šo izrādi noskatīties. Manuprāt, ja A. Bels būtu piedzīvojis šīs izrādes pirmizrādi, viņam tā būtu patikusi tāpat kā man."

Teksts: Barbāne Gunta
Foto: Latvijas Nacionālā teātra vizuālais materiāls

Dimantus un dinozauru pēdas meklējot


17. un 24. septembrī 12. klašu skolēni, kuri mācās padziļināto ģeogrāfijas kursu (Ģeogrāfija II), apmeklēja Latvijas Universitātes Muzeja Ģeoloģijas kolekciju, lai piedalītos tā piedāvātajās aktīvajās nodarbībās.

Pirmajā viesošanās reizē muzejā skolēni iepazinās ar ģeohronoloģiskajām ērām, šķetināja kristāliskā pamatklintāja noslēpumus, apskatīja Latvijā iegūto naftu, pārrunāja aktuālos jautājumus par to, vai mūsu valsts teritorijā agrāk dzīvojuši dinozauri, vai Latvijā iespējams atrast dimantus, uzzināja daudz informācijas par derīgajiem izrakteņiem un saldūdens kaļķiezi – vienu no jaunākajiem iežiem.

Savukārt otrajā nodarbībā darbojāmies praktiski, noteicām iežus, šķirojām tos pa iežu grupām (magmatiskie ieži, metamorfie ieži, nogulumieži), pielietojām Mosa skalu minerālu cietības noteikšanai, iepazinām minerālu pazīmes (krāsa, cietība, tekstūra, struktūra), aplūkojām minerālu kristālus iežos un uzzinājām daudz noderīgas informācijas, nostiprinot un padziļinot stundās apgūto.

Pateicamies Dr. geol. Vijai Hodirevai par ilggadējo sadarbību mūsu skolas skolēnu izglītošanā ģeoloģijas jautājumos!

Skolēnu atsauksmes:

Marta:
"Man ļoti patika muzeja apmeklējums, turklāt nebija nekur tālu jāiet vai jābrauc, jo muzejs atrodas netālu no skolas. Manuprāt, bija ļoti vērtīgi iegūt plašāku informāciju par jau stundā apgūto vielu un aplūkot arī vizuāli, kā katrs iezis izskatās."

Sintija:
"Ļoti patika šīs divas nodarbības muzejā, varēju izprast visu stundās mācīto labāk, jo visi ieži bija fiziski saskatāmi un pat sataustāmi, tādēļ tagad noteikti arī spēju tos vienu no otra atšķirt."

Marta Lola:
"Nodarbības bija saistošas, lielisks veids kā nostiprināt jau klasē iegūtās zināšanas, pašam pārbaudīt sevi, kā arī iemācīties ko jaunu. Otrā nodarbība šķita vēl interesantāka, jo bija iespēja praktiski izmēģināt klasē runāto (pārbaudīt iežu cietību, ķīmisko sastāvu, redzēt rūdas)."

Šārona Alīda:
"Man patiešām patika abas nodarbības muzejā, jo profesorei izdevās veidot aizraujošu stāstījumu, no kura svarīgākais paliks atmiņā. Bija interesanti redzēt tik lielu iežu daudzveidību vienuviet, kā arī iežus aptaustīt un izpētīt tuvāk."

Teksts un foto: Andris Ģērmanis

Pasaules lielākajā mācību stundā izskan ilgtspējības stāsti

Bērnībā uzdāvināta mīkstā rotaļlieta aitiņa, ko mamma nav izmetusi un kas iepriecina joprojām; vecvectēva, kāda žurnāla galvenā redaktora, atstātais mantojums – žurnāla «Atpūta» numuru krājums; burciņa, no kuras var radīt jaunu burciņu; mīļš krekls no vecvecmāmiņas, kura nomira no krūts vēža; tukša olu paka, kuru var radoši izmantot – pārstrādāt, iestādīt puķes; zivju zvīņas, kas, glabātas makā, sola daudz naudas; ilgtspējīga, veselīga un videi draudzīga kafijas krūzīte no degvielas uzpildes stacijas, kuru pēc kafijas izdzeršanas var apēst; atkritumus neradoša burka, ar kuru doties uz veikalu pēc izlejamā piena, kas gardāks par to, kurš pakās; piecu latu sudraba monēta no vecvecākiem; ilgi rakstošs zīmulis, kas iegūts balvā, uzvarot Latvijas un novadu mācības olimpiādē...

Tās ir dažas no lietām, ko Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10.d klases skolēni 25. septembrī atnesa uz šī gada pasaules lielāko mācību stundu, lai katrs izstāstītu savu stāstu par ilgtspējību.

Pēc stāstu izstāstīšanas piedalījāmies pašu veidotā diskusijā. Kas ir ilgtspējība un ilgtspējīga attīstība; kāpēc pasaulei kopumā un katram no mums individuāli tā ir nepieciešama; kā mērīt to, cik ilgtspējīga ir lieta; kāpēc izvēlēties ilgtspējīgu lietu; kas ir tā pievienotā vērtība ilgtspējīgai lietai; kā es savā ikdienas rīcībā varu ienest ilgtspējību? Tie bija daži no jautājumiem, ko apspriedām pasaules lielākajā mācību stundā.

Tēzaurs vēsta, ka «ilgtspējīgs» ir tāds, kas spēj pastāvēt, attīstīties, norisināties samērā ilgu laiku, ilgstoši. Līdzīgu definīciju radīt izdevās arī mums.

Pasaules lielāko mācību stundu iniciē UNESCO, tajā ik gadu rudenī piedalās vairāk nekā simts pasaules valstu. Rīgas Valsts 2. ģimnāzija šajā akcijā piedalās jau daudzus gadus. Šogad pedagogi tika aicināti pievērsties Globālo mērķu nedēļai, kas norisinās no 20. līdz 29. septembrim. Tās laikā ik gadu pasaules līderi pulcējas Ņujorkā, lai pārrunātu, kā mums izdodas pietuvoties globālajiem mērķiem un kā turpmāk veicināt globālo mērķu sasniegšanu.

Teksts un foto: Andris Ģērmanis

Aizvadīta kārtējā Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas sporta diena

19. septembrī Rīgas Imantas vidusskolas (RIV) sporta laukumā, brīnišķīgos laika apstākļos tika aizvadīta kārtējā Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas sporta diena!

Mūsu skolēni piedalījās četrās sporta spēļu disciplīnās (basketbols 3x3; volejbols; futbols un frisbijs) un aizraujošajā komandu stafetē. Paralēli klašu audzinātājiem, skolas vadībai un visiem interesentiem bija iespēja piedalīties individuālajās aktivitātēs. Kā jau ierasts, vislielākais līdzjutēju atbalsts bija komandu stafetē. Sporta diena tika aizvadīta patīkamā atmosfērā, kurā jaunieši vairāk varēja sadraudzēties un iepazīt viens otru.

Paldies klašu audzinātājiem, skolēniem, skolas vadībai, skolēnu padomei, visiem tiesnešiem par jauki pavadīto dienu!

Teksts: sporta met. padomes vadītājs K. Grauds

Par trešdienas (25.09.) tikšanās norisēm

 Sanija Karlīna Blīgzna,12.a

Tikšanās ar Gustu Ābeli, salīdzinot ar pagājušā gada tikšanos, bija patiešām vērtīga un patīkama. Varēja just, ka Gusts ir vairāk iejuties gan Latvijas Kultūras akadēmijas, gan pieaugušo dzīves ritmā un spēj ar jau daudz nosvērtāku attieksmi izklāstīt savu grāmatas rakstīšanas un izdošanas pieredzi, kā arī izvērstāk un pilnīgāk atbildēt uz uzdotajiem jautājumiem. Es ļoti novērtēju, ka tikšanās laikā bija iespējams uzzināt Gusta personīgo viedokli gan par rakstīšanas procesu, gan studijām, kā arī dzirdēt fragmentu no viņa jaunās grāmatas, kas mani ieinteresēja izlasīt arī pirmo grāmatu. Arī viktorīna man šķita ļoti veiksmīgs veids, kā iesaistīt klausītājus šajā tikšanās reizē un dot iespēju vismaz vienam no tiem saņemt arī kaut ko atpakaļ. Tomēr jāatzīst, ka vairāk vēlējos dzirdēt par to, kā tika izlemts, ka viņa grāmata varētu pārtapt par teātra izrādi, jo, manuprāt, tas ir patiešām liels un pārsteidzošs sasniegums, it īpaši jaunietim un viņa debijas grāmatai.

Kā pilnīgs pretstats man šķita tikšanās ar Andri Akmentiņu, jo domāju, ka tā būs vēl nopietnāka un pat nedaudz nogurdinoša pēc garās skolas dienas. Tomēr tieši tāpēc man Andra Akmentiņa stāstījums ļoti patika, jo es negaidīju, ka dzejnieks būs tik enerģijas pilns un spēs aizraut ar savu neparasto dzeju. Visvērtīgāk man šķita tas, ka bija iespējams dzejnieka dzeju dzirdēt viņa paša izpildījumā, jo, ja lasītu to grāmatā, es noteikti nespētu līdz galam izprast tās nozīmi un sadzirdēt interesanto ritmu un plūdumu. Ļoti patīkami bija dzirdēt dzejnieka personīgos dzīves stāstus, kas arī ir iedvesmojuši viņa dzeju, jo tas tikšanos padarīja daudz personīgāku un ļāva pilnīgāk izprast gan dzejnieka personību, gan daiļradi.

Kopumā es patiešām izbaudīju šīs tikšanās un priecājos, ka mums tika dota iespēja paklausīties, ko par radošo procesu domā mērķtiecīgs jaunietis un jau pieredzējis, tomēr spara pilns dzejnieks, jo tas deva iespēju salīdzināt abu literātu atziņas un saprast, ka radīt spēj ikviens, ja patiešām to vēlas.

Madara Kukule,12.a

Tā kā jau pagājušajā gadā bija iespēja satikt Gustu Ābeli, tad šoreiz viņš likās jau zināmāks un bija priekšstats par to, kas sagaida. Šķiet, ka Gusts ir diezgan patīkams cilvēks un abas tikšanās reizes likās ļoti patīkamas un interesantas, protams, ka piesaista arī tas, ka viņš ir mūsu skolas absolvents un gadu starpība mums ir pavisam neliela.

Grāmatu ''Pasaulē mīļākais klusums'' izlasīju uzreiz pēc pirmās tikšanās ar Gustu Ābeli, tā kā tas bija jau pirms laba laika, es nespēju pamatot savu patiku vai nepatiku par izlasīto, taču atceros sajūtu, ko tā sniedza. Man ļoti patīk, ka šī grāmata vēstī par jaunieša dzīvi, ko rakstījis arī kāds jaunietis, manuprāt, tas ir saglabājis šo sajūtu autentiskumu, tomēr mani ne līdz galam saistīja grāmatā atklātie stāsti, kaut kas mani tajā atgrūda, un arī valoda man patīk literārāka, bet par grāmatu tas jau ir cits stāsts... Esmu diezgan pārliecināta, ka izlasīšu arī viņa otro grāmatu, taču jau izlasītajā fragmentā jutu Gustam raksturīgo stilu, kas tomēr mani tā līdz galam un pilnībā nepārliecina, bet tas nemaina to, ka man ir interese par viņu un viņa darbiem. Es teiktu, ka visvairāk tieši gaidu izrādi, uz izrādi gan es ļoti, ļoti gribētu tikt. Tā būs laba jauneklības dvesma Nacionālajam teātrim (cerams!).

Jāsaka gan - cerēju, ka Gusts vairāk dalīsies tieši ar savu augstskolas pieredzi, bet paldies viņam par sniegto laiku, neviena saruna, neviena tikšanās nav tāda pati, un bija iespēja uzzināt kaut ko jaunu arī šoreiz, paldies arī Robertai (Gusta klasesbiedrenei, kura studē mākslas vēsturi), kas atgādināja ļoti svarīgu domu par to, ka ir jādara tas, kas tev patīk, šajā gadījumā jāmācās tas, kas tevi interesē, un es ļoti ceru, ka tās iespējas tiešām nāks un ka kontakti arī būs, jo tā gan ir lieta, ko esmu apzinājusies, būdama vēl diezgan maza, ka svarīgi ir kontakti, kontakti un kontakti!

23.septembrī 7.c. 11.b, 11.d un 12.d klases programmas ietvaros apmeklēja mūziklu “Klase”

Mūzikls bija ļoti aizraujošs un interesants. Man ļoti patika dziesmas un tas, kā aktieri parādija, kā lielākā daļa klašu izskatās. Mūzikls man lika padomāt kādu vietu es esmu ieņēmis auksmes par mūziklu Klaseklasē un kā es izturos pret citiem. -- Olivers Ģigulis, 7.c klase

Manuprāt, tas mūzikls bija interesants un nebija tā ka paliek garlaicīgi. Man vislabāk patika daļa ar policistiem. jo tie staigāja ārpus skatuves un ar lampiņu pārbaudīja. - Edmunds Mauriņš, 7.c klase

Man ļoti patika tas, ka bija spilgti attēloti tēli, emocijas un varēja novērot to kā varoņu raksturi mainās un es pamanīju līdzības starp saviem tagadējiem un bijušajiem klasesbiedriem. Balsis dziedātājiem bija skaistas un melodiskas, man patika tas cik spēcīgi bija gaismu efekti un vizuālais noformējums kopumā. Varbūt beigas manai gaumei bija nedaudz pārāk sasteigtas bet visu tik un tā varēja saprast, tērpi bija forši. -Emīlija Lapsa, 7.c klase

Mūzikls bija ļoti enerģisks, un tas savā ziņā attēloja normālu klasi. Mūziklā bija fonā skaisti attēli, kas, es tā saprotu, bija zīmēti kladē. Aktieri ļoti skaisti dziedāja, un bija prieks tur būt. - Elizabete Šmite, 7.c klase

Mans pirmais iespaids par mūziklu bija neskaidrība par tā mērķauditoriju. Mēs - vidusskolēni, attapāmies starp ļoti daudz pamatskolēniem. Pēc mūzikla noskatīšanās sapratu, ka lielākajai daļai vidusskolēnu šis mūzikls nešķita saistošs. Lai gan aktieri izcili attēloja klases vidi un mūzika ar apgaismojumu piešķīra tam visam eklektisku un netipisku atmosfēru, man šķita, ka scenārijs ir pavirši veidots. Konkrēti - mūzikla laikā netiek atklāta galvenā doma, neviena būtiska atziņa, jo neviena varoņa rīcībai nav paliekošu seku, no kurām mācīties. Tāpēc, neskatoties uz ideālo vizuālo noformējumu, joprojām rodas iespaids, ka mūziklam nav nekāda svara. Tieši tur arī atkal rodas jautājums par to, vai šāds iestudējums ir piemērots pat pamatskolēniem, kuri ir tik trauslā personības un vērtību nostiprināšanās posmā savā dzīvē. – Renāte Šmite 11.b

Šonedēļ apmeklējām mūziklu "Klase". Aktieri bija izcili un viņu balsis patiešām patīkamas. Vizuālais noformējums ir moderns un pievērsa skatītāju uzmanību. Pats scenārijs ir ļoti raustīts, nebija skaidrs, ko tieši autors vēlējās ar to pateikt. Šī pasākuma viens raksturojošais vārds būtu - haoss. Haotisks scenārijs un auditoriju piepilda daudz mazi bērni, kuriem patiesi interesēja izrāde, taču tā noteikti nebija domāta vidusskolēniem – Kristiāna 11.b 

Andris Akmentiņš iepazīstina ar savu jauno lugu

25. septembrī divas stundas skolā viesojās rakstnieks, dzejnieks Andris Akmentiņš. Viņš lasīja fragmentus no savas jaunās lugas, kuras šī brīža nosaukums ir Princese un Rakstvedis jeb ko iesākt ar mīlestību. Vai vēl vienkāršāk ‑ Dzejas luga.

Pēc tam Akmentiņš pievērsās bērnu dzejai. 9.c klases meitenes viņa uzstāšanos vērtē atzinīgi:

Loreta Mētra: - Lielu uzmanību vēlos vērst tieši uz to, ka viņš bija ļoti aktīvs un ieinteresējoši runāja. Bija interesanti klausīties viņa stāstos un atmiņās. Varu tiešām teikt, ka apbrīnoju A. Akmentiņa enerģiju tikšanās laikā, kā arī daudzo tekstu lasīšanu un stāstīšanu.

Amanda Kluce: -Es biju pārsteigta, cik enerģētisks un dzīvespriecīgs cilvēks ir Akmentiņš! Man patika viņa runas stils, kā Akmentiņš lika uzsvaru uz vārdiem un lasot lietoja gan izsaucienus, gan ķermeņa valodu. Arī luga, ko viņš lasīja, bija interesanta. Visvairāk atmiņā palika, kā viņš dziedāja, viņam bija pārsteidzoši laba un izteiksmīga balss!

Liene Zvane: - Tikšanās ar A. Akmentiņu bija noderīga pieredze. Klausoties rakstnieka rakstu darbu lasījumus, iepazinu viņa rakstīšanas stilu, kas šķita aizraujošs. Mani sevišķi piesaistīja tas, ka viņš savus daiļdarbus ne tikai lasīja, bet arī nodziedāja. Bija interesanti dzirdēt arī par paša rakstnieka dzīvi un nodarbēm. A. Akmentiņa lekcija bija jautra, izglītojoša un reizēm humoristiska. 

7. klases futbolisti uzvar Ziemeļu rajona finālspēlēs

Sveicam Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 7. klases futbolistus ar uzvaru Ziemeļu rajona finālspēlēs!

Jau 9. oktobrī futbolisti pārstāvēs skolu Rīgas pilsētas fināla sacensībās, kur tiksies sešas labākās Rīgas skolu 6.-7. klašu komandas.

Komandas sastāvs: Dāvis Bunķis, Roberts Zariņš, Miks Adrians Tutāns, Henrijs Avotiņš, Gabriela Strause, Patrīcija Laursone, Denis Ignatenko, Klāvs Bižāns, Gvido Alens Zīriņš, Kristaps Kalvišķis.

Teksts un foto: Ervīns Lūsis

Teātra pulciņš ar dzejas lasījumiem atzīmē Dzejas dienas

Viss notiek pauzēs
Kad iepauzējam
Tad atliek laika
Sev un vējam.

Atzīmējot Dzejas dienas, Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas Teātra kolektīva dalībnieki pagājušajā nedēļā atrada laiku sev un dzejas lasījumiem, ko veltīja viens otram.

Jaunā sezona jau sen kā sākusies, darba plāni topošajām izrādēm apstiprināti, jaunpienācēji trupā pieņemti, iepriekšējie kolektīva dalībnieki ar lielu atkalredzēšanās prieku sagaidīti, tagad arī atrasts mirklis, kad kopā ar kolektīva vadītāju Ivetu Skrastiņu aizmirsties dzejas lasījumos. Tas izdodas tik aizkustinoši, ka nobirst pa asarai un tiek vienlaicīgi uzkrāts spēks jaunām lomām.

Sirdi sasilda pulciņa aktieru smiekli un atzinumi: ''Paldies, ka atkal ļāvāt būt patiesiem un mazliet dīvainiem...kā jau aktieru ansamblī tas iederas!''

Bildēs redzams neliels ieskats aizvadītajos lasījumos. Ar nepacietību gaidām šīs sezonas jaunās un spožās pulciņa izrādes!


Teksts un bildes: Iveta Skrastiņa

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija aicina piedalīties iestājpārbaudījumā uz brīvo vietu 8. klasē.

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija aicina piedalīties iestājpārbaudījumā uz brīvo vietu 8. klasē.


Iestājpārbaudījums matemātikā notiks 2024. gada 24. oktobrī plkst. 10.00 Krišjāņa Valdemāra ielā 1.

Pieteikšanās: elektroniski līdz 2024. gada 17. oktobrim. Šeit.

Rīgas Valsts 2.ģimnāzija apstrādās šādus personas datus: vecāka vārds, vecāka uzvārds, vecāka tālrunis, vecāka e-pasts, pretendenta vārds, pretendenta uzvārds, pretendenta dzimšanas datums, pretendenta tālrunis. Personas datu saņēmēji ir Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas administrācija.

Jūsu personas dati elektroniski tiks glabāti līdz 2024. gada 31. decembrim.

Ruta Pelce
direktora vietniece izglītības jomā

67181230 

Ātrākais veids, kā iemācīties valodu, ir tajā runāt!

Šovasar, no 12. līdz 18. augustam, 29 Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēniem tika sniegta iespēja doties mācību braucienā uz Angliju, pilsētu Brodstērsu.

Šajā skaistajā piejūras pilsētā skolēni pavadīja veselu nedēļu vietējā skolā "Kent School of English", kas jau vairāk nekā 30 gadus specializējas angļu valodas īso kursu pasniegšanā dažādu tautību skolēniem. Šo īso kursu mērķis ir uzlabot dalībnieku angļu valodas zināšanas, tāpēc Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēniem bija iespēja ne tikai apmeklēt mācību stundas, kuras vadīja vietējie pasniedzēji, bet arī dzīvot viesģimenēs un piedalīties dažādās aktivitātes kopā ar skolēniem no Horvātijas, Ukrainas un Austrijas.

Kursu organizatori bija parūpējušies gan par to, lai skolēni regulāri apmeklētu mācību stundas, veiktu zināšanu pārbaudes testus un aktīvi piedalītos diskusijās, gan arī par to, lai jaunieši mācību procesā iepazītu Anglijas vēsturiskās vietas un vietējo iedzīvotāju kultūru. Tā skolēni iepazina pasaules slaveno Kenterberijas katedrāli, vēsturisko mītu par Tomasa Beketa nāvi, izmēģināja roku vietējās 'barn games' aktivitātēs, kā arī apmeklēja kino un muzikālo karaoke vakaru.

Kamēr skolēni uzlaboja savas angļu valodas prasmes stundās un dažādās komandu aktivitātēs, arī skolotājām bija iespēja apmeklēt mācību nodarbības, kurās tika atsvaidzinātas gan valodas prasmes, gan papildināts frazeoloģismu krājums, gan apgūtas jaunas metodoloģijas tehnikas.

Skolēnu atsauksmes par mācību braucienu:

Margrieta: "Brauciens uz Anglijas "Kent School of English" bija iespēju un pieredžu bagāts. Sākot ar rīta angļu valodas stundām un turpinot ar dažādām dienas aktivitātēm, tā bija lieliska iespēja iepazīt ne tikai vietējo kultūru, bet arī citas. Pasākums bija labi organizēts, atrodot līdzsvaru starp izglītību un izklaidi."

Zane: "Brauciens uz Angliju apvienoja atpūtu un izglītošanos, nedēļa bija jaunu pieredžu un jaunu zināšanu pilna. Lai gan saspringtais režīms bija nedaudz nogurdinošs, katrā aktivitātē varēja kārtīgi izpriecāties un lieliski pavadīt laiku draugu lokā, tajā pašā laikā izbaudot Anglijas tradīcijas un ikdienu!"

Edgars: "Šī bija lieliska pieredze iepazīties un izveidot kontaktus ar skolēniem no citām valstīm. Mācoties, komunicējot, strādājot grupās, mēs ne tikai attīstījām savas angļu valodas zināšanas, bet arī iepazinām citu kultūru! Viesģimenes un KSE skolotāji un brīvprātīgie bija ļoti draudzīgi, enerģiski, toleranti un punktuāli! Bija tiešām patīkami vienoties dažādās aktivitātes un priekos kopā gan ar klases biedriem, gan jauniem draugiem!"

Paldies skolotājai Ievai Apīnei un Ingai Treimanei par pasākuma organizēšanu un vadīšanu!