Vērtēšanas pieredzes popularizēšana forumā

17. martā Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā norisinājās pedagogu profesionālās pieredzes forums «Vērtēšana skolēna sniegumam». Forumu organizēja Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskais centrs sadarbībā ar Skola2030. Tajā ar saviem labās prakses piemēriem dalījās vairāki desmiti skolotāji no Rīgas un Pierīgas skolām. Forumā kā klausītāji piedalījās vairāki simti skolotāju.

Forumā uzstājās un ar veiksmīgiem vērtēšanas pieredzes piemēriem dalījās arī mūsu skolas skolotāji Andris Ģērmanis un Inga Treimane. Viņi iepazīstināja citu skolu pedagogus ar labās prakses piemēriem sadarbības grupu darbā izvērtēšanā pamatskolas skolēnu projektu darbu piemērā.

Šajā mācību gadā mūsu skola 7. klašu skolēniem sniedza inovatīvu atbalstu, pirms projektu darba uzsākšanas mācot grupu darba atšķirības no individuālā darba, grupas veidošanas priekšnosacījumus, izprast līdera lomu grupā, grupu darba attīstības fāzes, lomu sadalījumu grupā, vērtības, pienākumus un atbildību. Savukārt pēc projekta darbu aizstāvēšanas izvērtējām, kas projekta darbu veidošanas sakarā veicies, kas neveicies.

Foruma dalībnieki atgriezeniskajā saitē mums rakstīja:

«Popularizēšu pedagogu auditorijā, jo ir jābūt projektu darbu ekspertiem, kuri sagatavo augsni darbam skolas kolektīvā.»

«Paldies, ļoti labi redzamas pamatīgas izstrādnes un milzīgs darbs. Ieguvēji ir skolēni.»

«Sniedz ieskatu skolēniem, kā mācīties strukturēt informāciju. Projektam ir praktisks pielietojums! Lieliski! Aktualizēšu kolēģiem idejas, kā jau 7. klasēs skolēnus var rosināt domāt plašāk.»

«Ieguvu apstiprinājumu, ka visiem skolas pedagogiem ir jāsadarbojas.»

Teksts: Andris Ģērmanis
Foto: Inga Treimane

Informatīva sanāksme par uzņemšanu 7.klasēs 2023./2024. māc. g.

Š. g. 29. martā plkst. 18:00 Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas aktu zālē notiks informatīva sanāksme par uzņemšanu 7.klasēs 2023./2024. māc. g.

Aicināti interesenti! 

Izrādes “Dzejnieks ar jautājuma zīmi” un ”Tāda ir mīlestība”

Apgūstot tematu par Aspazijas dzeju un dramaturģiju, 11. a klases skolēni mēneša laikā sagatavoja divas izrādes "Dzejnieks ar jautājuma zīmi" un "Tāda ir mīlestība". Katra skolēnu grupa veidoja izrādes scenāriju, gatavoja nepieciešamos rekvizītus un rezultātā iepriecināja ar interesantām izrādēm, paverot skatu uz radoša cilvēka meklējumu pasauli, Aspazijai sastopoties ar saviem laikabiedriem, kā arī saskatot daudzveidīgās mīlestības izpausmes no mūsdienu sabiedrības skatu punkta. Skolēni sevī atklāja spēlēt prieku, mācījās atbalstīt grupu, izprast vārda un mūzikas mijiedarbību, spēja risināt problēmas, lai gala rezultāts iepriecinātu jo īpaši pašus. Aicinām arī visus pārējos noskatīties izrāžu ierakstus!  

Dzejnieks ar jautājuma zīmi - https://youtu.be/bxgB2NlKRxU

Tāda ir mīlestība - https://youtu.be/dUqAsw9P-hM

Iliāda: ja nu...

Iliāda: ja nu...- izrāde, kas no idejas līdz gala produktam tapusi vien trīs nedēļās, bija liels izaicinājums 10.a - humanitārās klases skolēniem. Kā jau visos darbos, ir ļoti svarīgs darba mērķis, kas šoreiz bija jāsasaista ar Seno Grieķiju. Mēs izlēmām apspēlēt cilvēku izvēles, kas ir aktuālas ne tikai šodien ,bet bija arī pirms diviem tūkstošiem gadu. Šo domu centāmies attēlot ar humora devu, izsmejot nejēdzīgās rīcības un lēmumus, pārspīlējot dievu īpatnības Izvēloties komēdiju kā izrādes žanru, jāapzinās, ka tas ir viens no sarežģītākajiem izpausmes veidiem, jo dialogos ir jāprot iesaistīt frāzes, kas uzjautrinātu skatītājus, bet neskanētu pārlieku banāli vai nebūtu aizvainojoši. Izrādes tapšanas process bija lieliska iespēja katram iepazīt teātri tuvāk un no cita skatpunkta, un katram bija iespēja izpausties aktiermākslā. Aktierspēli papildināja scenogrāfija, kas bija ļoti ierobežota, taču, liekot lietā radošumu, spējām iziet no situācijas. Lielisks papildinājums izrādei bija mūzikas pavadījums, kas deva pabeigtības sajūtu. Visi saskārāmies ar dažādiem izaicinājumiem, taču neilgā laika sprīdī spējām iestudēt ap 40 minūšu ilgu teātra uzvedumu, kas lielu daļu skatītāju piecēla no krēsliem. Šī bija nenovērtējama pieredze, kas pārbaudīja katra izturību un lika apzināties gan individuālo, gan kopīgo spēku.

11. a klases skolēnu viedoklis par filmu “Mātes piens”

Režisores Ināras Kolmanes nesen izveidotā filma ''Mātes piens'', kurai par pamatu ņemti Noras Ikstenas romāna ''Mātes piens'' motīvi, ir līdz sirds dziļumiem aizkustinošs stāsts par attiecībām, jūtām un dzīves 'kāpnēm.''

Manuprāt, filma izcili atspoguļoja ģimenes dzīves nevēlamās un nesimpatizējošākās problēmas. Pamatā romāns, tagad arī filma, attēlo mātes un meitas attiecības, nepamatoto naidu un beznosacījuma mīlestību. Stāsts ir par māti, kurai dzīve daudz nozīmē karjera, taču dzīvei patīk ieviest korekcijas, un Astra kļūst par mammu. Plašāk tieši N. Ikstenas romāns atklāj abu sieviešu iekšējās sajūtas. Mazajai Norai tās bija ilgas pēc mammas mīlestības, taču Astrai vēlme pazust no pasaules, kurā viņai nebija jādzīvo. Filmā caurvijās daudz grāmatas teksta, taču nedaudz pietrūka varoņu pārdomu un to attēlojuma.

''Mātes piens'' atklāj plašu jūtu un emociju diapazonu, māca mīlēt un piedot. Pēc filmas domāju tikai par vienu jautājumu, vai tiešām mātes piena nedošana pasargāja mazo Noru no tālākām dzīves ciešanām?

Samanta Štrausa

Uz Noras Ikstenas romāna balstītā filma spilgti attēlo mātes-meitas mīlestību, precīzāk, problēmas un grūtības, ar ko abas puses saskaras šajās attiecībās. Ināra Kolmane kā filmas režisore to ļoti spilgti un vizuāli baudāmi atspoguļoja uz ekrāna.

Daudz kas filmā nebija pateikts dialogā, bet gan zemtekstā. Klasē bažbrīd radās problēma, jo daļa no zemtekstā paslēptajām domām atsaucās uz padomju laikiem, tādējādi radot neskaidrības jaunākajām paaudzēm, kas šīs lietas varētu nepamanīt vai nesaprast.

Manuprāt, šī ir viena no nozīmīgākajām latviešu filmām pēdējā laikā. Ir tapušas daudzas vizuāli aizraujošas filmās, kā "Māsas" vai "Neona pavasaris", taču tās nebija atspoguļojušas tik reālu un latvisku problēmu, kā to izdarīja "Mātes piens".

Matīss Pumpurs

Kopā ar klasi apmeklējām Ināra Kolmanes filmu "Mātes piens", kas lika sasaistīt savu dzīvi ar ekrānā redzamo.

Filma attēloja mātes un bērnu paaudžu skaudrās attiecības, un, lai gan filma ir veidota pēc Noras Ikstenas "Mātes piens" romāna motīviem, tomēr attiecības filmā tika attēlotas precīzāk, īpaši izceļot Marijas Doveikas aktierspēli. Uzskatu, ka filma iegūs panākumus, jo saturs un sižets ir sasaistāms ar mūsdienām. Arī Raimonda Tiguļa mūzikas pavadījums "Simfonietta Rīga" izpildījumā ir augsti novērtējams.

Filmas potenciāls ir liels, un, redzot attēloto sievietes lomu sabiedrībā un tās pienākumu, tā runā ar mums par svarīgām, ikdienā mazāk runātām tēmām.

Marta Veismane 

Lepojamies ar Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēnu panākumiem VĒSTURES OLIMPIĀDĒ

Lepojamies ar Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēnu panākumiem VĒSTURES OLIMPIĀDĒ 


Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas Žetonu vakars

Šī gada 2. un 3. martā norisinājās Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 12. klašu Žetonu vakars. Svinīgā ceremonijā audzēkņiem tika dāvināti skolas gredzeni, izteikti pateicības vārdi skolotājiem un vadībai.

Katra klase bija sagatavojusi priekšnesumu, lai viesiem dotu iespēju izjust klases gaisotni; neizpalika arī skolotāju un direktora vēlējumi. Skolas 2. stāva gaiteņos iespējams apskatīt plakātus, kurus izveidojuši 12. klašu skolēni un klases audzinātāji.

Sveicam 12. klašu skolēnus un novēlām izturību eksāmenu laikā!


Ministru kabineta Diplomi par starptautiskajiem sasniegumiem ģeogrāfijā

Piektdien, 3. martā, Ministru prezidents Krišjānis Kariņš pasniedza Ministru kabineta Diplomus Latvijas izcilākajiem skolēniem un viņu pedagogiem par sasniegumiem starptautiskajās mācību priekšmetu olimpiādēs.

https://www.visc.gov.lv/lv/jaunums/godina-skolenus-un-pedagogus-par-izciliem-sasniegumiem-starptautiskajas-macibu-prieksmetu-olimpiades-un-konkursa-worldskills-2022-special-edition

Šo apbalvojumu saņēma ar Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 11.d klases skolnieks Linards Lūsis un viņa ģeogrāfijas skolotājs Andris Ģērmanis. Linards 2022. gadā ieguva 3. vietu Starptautiskajā ģeogrāfijas olimpiādē (IGEO2022), kurā piedalījās dalībnieki no 56 valstīm.

Pirms pasaules ģeogrāfijas olimpiādes Linards Lūsis piedalījās arī Baltijas ģeogrāfijas olimpiādē (Baltic iGeo2022), kur ieguva 2. vietu. Viņš ir laureāts arī Rīgas valstpilsētas olimpiādēs ģeogrāfijā, fizikā, ķīmijā un angļu valodā, valsts olimpiādēs ģeogrāfijā un ķīmijā, kā arī Latvijas atklātajās olimpiādēs ģeogrāfijā, ģeoloģijā un matemātikā.

Savukārt ģeogrāfijas skolotājs Andris Ģērmanis vienmēr pratis atklāt talantīgos skolēnus, raisīt viņos interesi, attīstīt prasmes izaugsmei un vest ceļā uz jauniem un jauniem sasniegumiem.

Apsveicam, priecājamies un lepojamies!


Rīgas Valsts 2.ģimnāzijas skolēniem godalgotas vietas 45.Valsts bioloģijas olimpiādē!

Rīgas Valsts 2.ģimnāzijas vidusskolēniem godalgotas vietas 52.Valsts angļu valodas olimpiādē!

10.02.2023. seši 11.-12.klašu skolēni piedalījās 52.Valsts angļu valodas olimpiādes 3., noslēdzošajā posmā. Viņi 21 skolēnu konkurencē tika pie piecām godalgotām vietām. Lielisks sasniegums!

Pirms tam šie skolēni guva augstus panākumus Rīgas pilsētas angļu valodas 2. posmā, kas norisinājās 03.11.2022. Visi godalgoto vietu skolēni ar augstāko punktu skaitu guva iespēju piedalīties 52.Valsts angļu valodas olimpiādes 2.posmā, uz kuru tika uzaicināti labākie 50 skolēni no visas Latvijas. Šajā posmā seši Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēni ieguva labus rezultātus un iekļuva to 21 skolēnu skaitā, kas tika uzaicināti uz 3.,noslēdzošo valsts olimpiādes posmu, kurā mūsu skolēniem ir godalgotas vietas:

Rinai Balčūtei (12.sb klase) – II pakāpe

Lienei Fridrihsonei (11.sb klase)- III pakāpe

Lindai Reimanei (11.sb klase)- III pakāpe

Renāram Klāvam Apīnim (11.c klase) -Atzinība

Tomasam Prikulim (12.a klase)- Atzinība

Lepojamies un sveicam skolēnus un pedagogus E.Līdumnieci, I.Apīni, S.A.Ciftler un M.Žutautu!  


Sirsnīgi sveicam skolotāju, skolēnus un absolventus svētkos!

Šī gada 12. februāri atzīmējam skolas 107. jubileju. Rīgas Valsts 2. ģimnāzija dibināta 1916. gada 12. februārī, kad "Latviešu izglītības biedrība" atvēra Meiteņu ģimnāziju un Zēnu reālskolu, kas bija pirmā Rīgas vidējās izglītības iestāde, kurā pilna izglītība bija apgūstama latviešu valodā.

Svētku ietvaros norisinājās skolēnu padomes rīkotā modes nedēļa, kurā skolēni aktīvi piedalījās.

Par godu svētkiem 10. februārī norisinājās svētku koncerts, kurā uzstājās pamatskolas meiteņu koris, vidusskolas jauktais koris un skolas tautas deju kolektīvs. Paldies dziedātājiem un dejotājiem, kā arī diriģentiem - Edgaram Vītolam un Laumai Eglītei.

Sirsnīgi sveicam skolotāju, skolēnus un absolventus svētkos!


Apsveicam!

Atklātās svešvalodu olimpiādes 2023 logo. Avots: https://www.rvvg.lv/lv/jaunumi

Mūsu 7. klašu skolēni veiksmīgi startējuši Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas atklātajā angļu valodas olimpiādē un ieguvuši godalgotas vietas!

2. vieta Miks Strazdiņš
3. vieta Aleksa Grēta Konošonoka
Atzinība Stella Viļuma


Vairāk informācijas par olimpiādi var izlasīt šeit https://www.rvvg.lv/lv/jaunumi.


2023.gada 8.februārī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā notika diskusija "Jaunietis-vēlētājs"

2023.gada 8.februārī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā notika diskusija "Jaunietis-vēlētājs", ko organizēja Eiropas Parlamenta Vēstnieku skolas komanda. Pasākumā piedalījās: 14.Saeimas priekšsēdētājs Edvards Smiltēns, 14.Saeimas deputāte Jana Simanovska, politologs prof. Jānis Ikstens un vēsturnieks Gatis Krūmiņš.

Pasākumu atklāja ar jautājumu par vēlēšanu aktivitātes pasivitāti. Eksperti norādīja, ka, lai uzlabotu vēlētāju iesaisti, cilvēkiem ir jāizprot, jārunā par politiku jau ģimenē un jānovērtē demokrātiskas valsts iespēja piedalīties godīgās vēlēšanās. Krievija ir spilgts piemērs tam, ka tās iedzīvotāji nevar brīvi izpaust savu viedokli un ietekmēt valsts procesus. E.Smiltēns akcentēja, ka dalība vēlēšanās ir īpaši svarīga, lai saglabātu valsts demokrātisko režīmu, jo katrai balsij ir iespēja mainīt vēlēšanu rezultātus.

Par vēlētāju spēju ietekmēt rezulātus izteicās J.Simanovska, minot, ka par ''Brexit'' vairākumā nobalsoja vecāka gājuma cilvēki, nevis jaunieši, kuru nākotne tiks ietekmēta visvairāk. Jaunieši, būdami pasīvi, atļāva citai sabiedrības grupai izlemt viņu vietā. Lai nepieļautu savu interešu ierobežošanu, aktīvi jāpiedalās vēlēšanās.Diskusija turpinājās ar jautājumu, vai jauniešiem būtu jānodrošina iespēja piedalīties reģionālās vēlēšanās no 16, nevis 18 gadiem. Politiķi atzina, ka jauniešu iesaiste vēlēšanās būtu lieliska iespēja, kā palielināt sabiedrības līdzdalību, un ka šis jautājums ir diskusiju vērts.

Pēc diskusijas jauniešiem pilnveidojās sapratne, ka pirms nozīmīgu lēmumu pieņemšanas ir jāveic plašas diskusijas un jāaplūko iespējamās problēmas no dažādiem aspektiem. Skolēni atzina, ka uzlabojās sapratne par nepieciešamību piedalīties vēlēšanās, to ietekmi uz demokrātiju un valsts pārvaldi.

Diskusijas moderatore Flēra par pasākumam piesaistītajiem ekspertiem izsakās šādi:''Bija ļoti patīkami atrasties vienā istabā un "sarunu burbulī" ar cilvēkiem, kas ir ieinteresēti valsts pārvaldē un problēmu risināšanā. Dzirdēt viņu domas par mūsdienās aktuālām situācijām bija patīkami, jo tas radīja emocionālu saikni ar runātājiem - viņi vairs nebija cilvēki TV ekrānos, bet īstas personības ar saviem uzskatiem.''


Vidusskolas skolēni tiek aicināti tikties ar Gabiju Žukauskaiti

Vidusskolas skolēni tiek aicināti tikties ar Gabiju Žukauskaiti, kura konsultē skolēnus par iespējām iestāties labākajās ārvalstu univresitātēs. Tie, kuri vēl nav reģistrējušies, lūdzu piereģistrēties dotajā saitē.

Dear students,

You're invited to a presentation on admissions to the top universities in the world, which will be led by Gabija Žukauskaitė, an alumna of King's College London representing Atlas Academy. In the five years, Atlas Academy has helped dozens of students to get into the top universities such as Yale, Harvard, Princeton, Cambridge, LSE, Sciences Po and many others, often with full scholarships. If you'd like to hear about admissions within the best institutions of higher education in the United States and Western Europe, get some useful tips on how they could improve your applications as well as know more about study experience at each of these destinations, please fill out this registration form: https://docs.google.com/forms/d/1XDMXWvRrASXEp0j5CZlbgIfcjbujmvtGJf6HZK23mms/edit.

Date: 8th of February (Wednesday)

Time: 15:00Location: Room 121,

Riga State Gymnasium No. 2 

Diskusija: jaunietis – vēlētājs. Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā. 8. februārī, 15.00.

Draudzīgā aicinājuma fonda balva “Par mūža ieguldījumu izglītībā”

Draudzīgā aicinājuma fonda balvu "Par mūža ieguldījumu izglītībā" piešķir pedagogiem par ilglaicīgu un nozīmīgu profesionālo ieguldījumu izglītībā. 2023.gada 27.janvārī šo apbalvojumu saņēma arī Rīgas Valsts 2.ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotāja Daina Štokmane.

/ https://www.konkurss.lv/da_gs/index.php /

Skolotājas Daina Štokmanes darbu skolā varētu raksturot kā izcilu, jo viņai izdodas ne tikai palīdzēt skolēniem gūt teicamus rezultātus mācību darbā, bet arī iedvesmot. Viņa māca domāt, analizēt, secināt, veidot izpratni par sabiedrības un kultūras norisēm, radīt vēlmi tajās piedalīties un dot savu ieguldījumu.

Skolotāja Štokmane ar saviem skolēniem regulāri apmeklē muzejus un teātra izrādes, viņas skolēni aktīvi un ar izciliem panākumiem piedalās Rīgas pilsētas un Valsts latviešu valodas olimpiādēs, skolēnu zinātniskajā konferencēs, Rūdolfa Blaumaņa literārās prēmijas konkursos, kā arī citās aktivitātēs. Skolotāja Daina ir ne tikai pedagogs, kurš priekšzīmīgi veic savus darba pienākumus, bet arī īsts skolotājs ar lielo burtu. Viņa ikkatrā stundā spēj ne tikai pasniegt paredzēto mācību vielu, bet vienlaikus arī savu personīgo pieredzi, viedokli, emocijas, kripatiņu savas dvēseles. Daina ir skolotāja, kas tic un uzticas saviem skolēniem, spēj saskatīt to visīpašāko ikkatrā un nekad neatteiks palīdzību un būs gatava panākt solīti pretim ikvienam. Viņā – kā jau īstenā latvju dainā – ir liels spēks, latviskums, čaklums un patiesums, kas iedvesmo daudzus.

Skolotāja Daina Štokmane aktīvi darbojas latviešu valodas un literatūras metodiskajā darbā, ar savu pieredzi iepazīstina kolēģus gan skolā, gan Rīgas pilsētas un valsts mērogā, vadot nodarbības pedagogu tālākizglītības programmās. Viņa ir arī daudzu mācību līdzekļu autore.

Skolotāja Štokmane divas reizes saņēmusi Rīgas domes balvu „Zelta pildspalva". Viņa ir arī LVLSA konkursa „Mans latviešu valodas skolotājs" laureāts, saņēmusi fonda „Laiks Ziedonim" cildināšanas rakstu nominācijā „Bize" un AtaKronvalda fonda Goda rakstu.

Sveicam skolotāju, Draudzīgā aicinājuma fonda balvu "Par mūža ieguldījumu izglītībā" saņemot! Priecājamies un lepojamies, ka Daina Štokmane strādā Rīgas Valsts 2.ģimnāzijā!


Otrdien, 17. janvārī, RV2Ģ 10.a klases skolēni devās uz izglītojošu lekciju ES Mājā

Otrdien, 17. janvārī, RV2Ģ 10.a klases skolēni devās uz izglītojošu lekciju ES Mājā. Lienes Valdmanes vadībā viņiem bija iespēja uzzināt ko jaunu par ES izveidi, attīstību, kā arī institūciju darbību un Latvijas dalību tajās. Interaktīvie uzdevumi un testi ļāva tuvāk iepazīt atsevišķas ES dalībvalstis, kā arī uzzināt interesantus faktus par tām. Tika pārrunātas arī ES vērtības un aktuālās problēmas, un kā jaunieši var iesaistīties to risināšanā.

Barikāžu muzeja apmeklējums

Es pirmo reizi apmeklēju barikāžu muzeju. Patika, ka gide vairākas reizes izskaidroja un lika pareizi saprast, kas ir barikādes, to īsto definīciju un būtību, mērķi. Likās interesanta, tā teikt, ievaddaļa, kurā pastāstīja vispārīgi par padomju laikiem, komunālā dzīvokļa sadzīvi, cenzūru. Ļoti iesaistoši šķita uzdevumi, ko lika veikt pa pāriem. Varbūt prasījās nedaudz vairāk tieši pastāstīt par pašiem eksponātiem, piemēram, par kamerām, ar ko tās atšķīrās, kam piederējušas utt. Visvairāk man patika grozāmais MK barikāžu plānojums, jo, tādu eksponātu apskatot, var gūt pareizu priekšstatu par "aizsargežu", atrašanās vietu būtību. Mana lielākā atziņa - informācija ir visa "atslēga", tā ir svarīga un nepieciešama, barikādes tika pamanītas arī starptautiskā līmeni, tajās iesaistījās ļoti daudz cilvēku no visas Latvijas.

Sāra Natālija Čakārne, 11. b klase 

Tikšanās ar rakstnieci Luīzi Pastori

14. decembrī skolas lasītavā viesojās rakstniece Luīze Pastore. Audzēkņiem bija iespēja dalīties savās pārdomās par grāmatu "Laimes bērni". Rakstniece skolēnus iepazīstināja ar latviešu ceļotāja un pētnieka Aleksandra Laimes biogrāfiju, kā arī ar dažādiem džungļu izdzīvošanas paņēmieniem.

Luīze Pastore iesaistīja audzēkņus radošās aktivitātēs, piemēram, grāmatas sižeta veidošanā, testa veikšanā par izdzīvošanu un notikumu līknes plānošanā. Skolēniem bija jāizdomā savas grāmatas nosaukums, pirmais teikums, pēdējais teikums un arī anotācija. Šī bija lieliska iespēja jauniešiem apspriesties gan savā starpā, gan ar rakstnieci par grāmatu un uzdot radušos jautājumus. Protams, prieks ir arī par iegūtajiem autogrāfiem.

(Laura Darkevica, 9.c klase)

Tā bija vienkārša trešdienas diena (18. janvāris), kad man radās iespēja iegrimt Venecuēlas džungļu dēkās kopā ar rakstnieci Luīzi Pastori. Es uzzināju daudz par kāda aizraujoša stāsta tapšanas procesu – lai izveidotu stāstu, ir patiešām jāiegulda sevi visu - resursus, laiku, uzmanību u.tml., lai iedziļinātos stāsta varoņu iekšienē un ārienē. Protams, ir jābūt skaidram redzējumam par varoņu rakstura iezīmēm, rīcību dažādos stāsta punktos, taču vēl nozīmīgāk ir rūpīgi izprast tēlus, situāciju, dzīves apstākļus.

Bet vai tiešām, lai to visu izprastu, tas ir jāpiedzīvo pašam? Šajā jautājumā mani īpaši uzrunāja rakstnieces Luīzes Pastores teiktais, ka „nav jau interesanti aprakstīt tikai sev zināmo". No viņas teiktā izriet, ka rakstnieka maģija ir ne tikai saskatīt stāstus dažādās dzīves ainās, bet arī iejusties dažādos ķermeņos, un nokļūt dažādās vietās vienlaicīgi – neatkarīgi no laika, atrašanās vietas un iespējām, kā arī citiem apstākļiem. Rakstniece apgalvoja, ka iemesls, kāpēc viņa vispār kļuva par rakstnieci, ir tāds: „Lai gan dzīvē ir daudz iespēju, es daudz ko nevaru piedzīvot, jo es vienkārši esmu ieslodzīta cilvēka ķermenī."

Izveidot savu stāstu atbilstoši visiem nosacījumiem arī man bija īsta piedzīvojums. Es tobrīd jutos kā pārdabiska būtne, kas, izvietojot bildītes dažādās secībās, lēma par dažādu būtņu likteņiem.

Liels paldies Jums, skolotāj, ka devāt mums iespēju iepazīt Luīzi Pastori un izbaudīt īstas mūsdienu rakstnieces klātbūtni. Iepriekš grāmatu „Laimes bērni" es biju apskatījis tikai internetā. Biju izlasījis anotāciju, bet nebiju izvēlējies to nopirkt. Tagad man šī grāmata ir mājās ar visu Luīzes Pastores autogrāfu un novēlējumu man, ka „laime ir izvēle". Un man liels prieks par to!


(Hugo Mežiņš, 7.b klase)

Man liekas, ka tie stāsti, ko Luīze Pastore stāstīja par Aleksandru Laimi, bija tik iedvesmojoši, ka man pašam tur gribētos tagad aizlidot un uzzināt visus tos noslēpumus. Protams, es nevaru tagad aizlidot tur, bet ar prātu varu, tāpēc sāku lasīt viņas grāmatu, varbüt vienu dienu aizlidošu tur un uzzināšu pasaules noslēpumus un pats uzrakstīšu grāmatu, bet, runājot par satikšanos un rakstnieces stāstījumu par Aleksandru Laimi, jāsaka, ka bija ļoti interesanti un aizraujoši. Man visvairāk patika radošie uzdevumi, proti, ka bija pašam jāizdomā savs stāsts. Es, veidojot stāstu, jau aizdomājos un sāku veidot pat filmas scenāriju, lai gan uzdevums bija izdmāt nelielu stāstu. Rakstnieces uzstāšanās bija veidota kā tāda ķēde, tas nozīmē, ka tas, ko viņa pastāsta iepriekš, saistīts ar to uzdevumu vai stāstu, ko viņa stāstīja vēlāk. Un man tas ļoti patika! Rakstnieces teiktais lika aizdomāties par dzīvi, vērtībām… Kad es gāju ārā no lasītavas uz nākamo stundu, tajā brīdī es pārdomāju arī savu dzīvi: ko es varu izdarīt, ko vajadzētu izdarīt u.tml. Tāpēc man liekas, ka satikšanās ar Luīzi Pastori ( un pastarpināti arī ar Aleksandru Laimi) bija kaut kas īpašs!

(Kristaps Briedis, 7.b klase)

Man ļoti patika tikšanās ar rakstnieci, tā bija ilgi gaidīta un attaisnoja manas cerības. Kā cilvēkam, kuram pašam ļoti patīk lasīt, bija patīkami paklausīties tā cilvēka viedokli un pieredzi, kurš pats raksta grāmatas. Es uzzināju daudzas interesantas lietas, piemēram, es pat nevarēju iedomāties, ka grāmatas tiek rakstītas tik ilgi, bet savu grāmatu Luīze Pastore rakstījusi 10 gadus. Pēc tikšanās arī pati vēlos izlasīt viņas grāmatu "Laimes bērni".

Man bija īpaši interesanti, kad mēs varējām ne tikai klausīties, kaut ko arī paši darīt. Piemēram, kad vajadzēja sastādīt grāmatas sižetu no esošajām bildēm vai izdomāt nosaukumu, grāmatas pirmo un pēdējo teikumu un rakstīt anotāciju, man pašai radās neliela vēlme uzrakstīt savu grāmatu. Tobrīd sapratu, ka grāmatas nosaukums un "izskats" ir ļoti svarīgi, jo tieši šiem faktoriem lasītājs pievērš pirmo uzmanību.

Ceru arī nākotnē gūt līdzīgu pieredzi.

(Prokofjeva Aļona, 7.b klase)


Skolas Ziemassvētku balle 2022

22. decembrī pēc divu gadu pārtraukuma norisinājās Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas Ziemassvētku balle, kas pulcināja gan pamatskolas, gan vidusskolas skolēnus. Par pasākuma atmosfēru parūpējās grupas "Ģenerāts" un "Pēdējais brīdis", kuru muzikālais sniegums tika atzīts uz deju grīdas. Skolas sporta zālē jeb "Rave cave" bija iespēja baudīt DJ Trupa un DJ 10toesdown priekšnesumus. Visa vakara garumā skolēniem tika dota iespēja piedalīties "speed-dating", tādejādi tuvāk iepazīstot savus vienaudžus.

Par pasākumā pieejamajiem našķiem jāpateicas uzņēmumam "Selga", savukārt "Liepājas teātrim" par balvu sagādāšanu "speed-dating" aktivitātes uzvarētājiem.

Liels paldies skolēnu padomei par Ziemassvētku balles organizēšanu!