Čehu skolotāji ciemojas Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā

Šī gada 4. un 10. oktobrī "Erasmus+" projekta ietvaros četri skolotāji no Čehijas, Čoteboras tehniskās skolas, viesojās Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā. Apciemojuma galvenais mērķis bija vērot mūsu skolotāju vadītās angļu valodas un matemātikas stundas Starptautiskā bakalaurāta Diploma programmas 10. klasē.

Šī pieredzes apmaiņa vērtējama kā ļoti veiksmīga. Čehu skolotāji ne tikai slavēja mūsu skolotāju profesionalitāti, dažādās mācību metodes un prasmi ieinteresēt skolēnus, bet arī atzinīgi novērtēja mūsu skolēnu augsto sniegumu un zināšanu līmeni mācību stundās.

Paldies par atvērtajām stundām skolotājai Ievai Apīnei, Tatjanai Strigaļovai un Sinanam Ciftleram!


Angļu valodas skolotāji


Angļu valodas stundas vērošana


Matemātikas skolotāji


10. sb klase


Angļu valodas skolotāji


Matemātikas stundas vērošana

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija saglabā 2. vietu Latvijas skolu reitingā

Esam lepni paziņot, ka Latvijas skolu reitingā Rīgas Valsts 2. ģimnāzija arī šogad saglabā augsto 2. vietu, iegūstot "Mazās Pūces" un "Pūces Pēdas" apbalvojumu.

Ata Kronvalda fonda apkopotā informācija norāda, ka 2023. gadā ģimnāziju grupā kopā kvalificējušās 20 skolas. Šogad līdera pozīciju joprojām saglabā Rīgas Valsts 1. ģimnāzija ar 174,45 ballēm, Rīgas Valsts 2. ģimnāzija guvusi 137,94 balles un 2. vietu, bet 3. vietā ierindojas Āgenskalna Valsts ģimnāzija ar 47,95 ballēm.

Ceļojošo balvu konkurss "Lielā Pūce" un "Mazā Pūce" Latvijas skolās kļuvis jau par ikgadēju tradīciju, kas risinās kopš 1988. gada. Katru gadu Latvijas labākās skolas sacenšas savā starpā, lai gūtu atzinību par izcilajiem sasniegumiem skolēnu zinātniski pētnieciskajā darbībā, mācību priekšmetu olimpiādēs un radošajās skatēs. Konkursa mērķis ir vienlaicīgi paaugstināt gan skolēnu mācību un zinātniski pētnieciskā darba prestižu, gan veicināt pedagogu un izglītības pārstāvju ieinteresētību darbā ar skolēniem.

Ata Kronvalda balvas pasniegšanas ceremonija risinājās 29. septembrī. Svinīgo pasākumu ar savu klātbūtni un uzrunu pagodināja arī pats Latvijas Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs.

Esam priecīgi un lepni par sasniegto!


Ceļojošās balvas "Lielā Pūce" un "Mazā Pūce"

​Foto autors: Ilmārs Znotiņš

Ata Kronvalda balvas pasniegšanas ceremonija

Foto autors: Gatis Bergmanis

​Rīgas Valsts 2. ģimnāzijai piešķirtais apbalvojums "Mazā Pūce"

Foto autors: Gatis Bergmanis

NordPlus Junior projekts Islandē

No šī gada 3. līdz 8. septembrim sešiem Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēniem bija iespēja piedalīties NordPlus Juniour projektā "Pakalpojumi zaļākai nākotnei", kas šogad norisinājās Islandē. Projekta galvenais mērķis ir izglītot jauniešus biznesa jautājumu risināšanā, izmantojot ilgtspējīgo un zaļo domāšanu.

Šogad, tāpat kā citus gadus, projekts pulcēja skolēnus un skolotājus no četrām iesaistītajām valstīm: Latvijas, Igaunijas, Islandes un Zviedrijas. Latvijas komandā startēja Roberts Raitums (12.d), Amanda Henka (12.sb), Dāvids Ēberliņš (12.e), Hilda Mikšus, Jēkabs Tirāns un Jēkabs Vilsons (12.c). Kā projekta koordinatores un atbalstītājas piedalījās arī skolotājas Ieva Apīne un Inga Treimane.

Starptautiskā projekta pamatā ir "hackaton" stila uzdevums, kura ietvaros skolēni jauktās, starptautiskās komandās sacenšas savā starpā, veidojot inovatīvas un ekoloģiski orientētas biznesa idejas. Islandes ģeogrāfiskā novietojuma dēļ šajā projektā tika īpaši aktualizēti jautājumi saistībā ar okeāna vides un resursu saglabāšanu. Lai rastu iedvesmu, skolēni projekta laikā apmeklēja trīs vietējos Islandes uzņēmumus: pārtikas un biotehnoloģiju pētniecības un attīstības uzņēmumu "Matis", moderno zivju fermu "Stolt sea farm", kā arī "Ocean Cluster". Īpašu uzmanību dalībnieku vidū izpelnījās tieši pēdējais uzņēmums "Ocean Cluster" ar savu radīto misiju "The 100% fish project". Šīs iniciatīvas galvenais mērķis ir izstrādāt jaunas preces no zivju daļām, kas parasti tiktu izmestas. Kā spilgtākais piemērs minams kompānijas "Kerecis" produkts "Kerecis Omega3 Wound". Šis izgudrojums izmanto mencu ādas, lai radītu ādas transplanta aizstājējus, kas dziedē cilvēku brūces un apdegumus.

Protams, skolēniem tika sniegta arī unikāla iespēja izbaudīt vietējo Islandes dabu un kultūru. Pateicoties Islandē dzīvojošajai latvietei Ilvai, skolēniem bija iespēja doties ekskursijā pa galvaspilsētas Reikjavikas centru un iepazīt tās piezemēto, minimālistisko arhitektūru. Kopā ar citiem projekta dalībniekiem skolēniem bija iespēja arī apmeklēt Islandes nozīmīgākos dabas apskates objektus. Ekskursiju laikā skolēni iepazina vienus no iespaidīgākajiem ūdenskritumiem Eiropā un vēroja neaizmirstamos skatus Islandes melnajā pludmalē, kura klāta tumšās no vulkāniskajiem iežiem veidotās smiltīs. Tika apmeklēti arī Islandē populārie ģeotermālie peldbaseini, kas, izmantojot uz salas plaši pieejamo ģeotermālo enerģiju, piedāvā atpūtu un īslaicīgu patvērumu no skarbajiem laikapstākļiem kā vietējajiem, tā tūristiem.

NordPlus Junior projekts sniedza skolēniem vienreizīgu iespēju iepazīt jaunākos inovatīvos risinājumus, ekoloģiski draudzīgos uzņēmumus, kā arī iespēju pašiem iejusties uzņēmēju lomā un pielietot savas zināšanas praktiski. Kā atzīst paši skolēni, tik pat svarīga bija arī iespēja iepazīties un sadarboties ar citu valstu skolēniem, gūstot praktisku pieredzi angļu valodas pielietojumā. No projekta brauciena iegūtas neaizmirstamas atmiņas, tāpēc izsakām lielu pateicību skolotājai Ingai Treimanei un Ievai Apīnei, kā arī visiem pārējiem NordPlus" Junior organizatoriem, kas īstenoja šo pasākumu.

SKOLĒNU ATZIŅAS

"Mani ļoti piesaistīja tas, kā uzņēmēji Islandē ir spējuši domāt "ārpus rāmjiem". To izcili pierāda inovatīvais resursu izmantojums, proti, kā pārvērst kaut ko ikdienā šķietami bezvērtīgu par ienesīgu biznesa ideju. Aizrāva arī Islandes mežonīgā un krāšņā daba. Priecājos, ka bija iespēja apskatīt valsts dienvidu reģionu un no sirds izmantot laiku, atklājot veselu lērumu sev jaunu gan kulturālu, gan arī ģeogrāfisku iezīmju."

"Projekta ietvaros iepazinu ne tikai Islandi, tās kultūru un unikālo dabu, bet arī ziemeļu tautas un pašus islandiešus. Tas bagātina manu pasaules izpratni, dzīves pieredzi, kā arī dod ieskatu citu valstu ikdienā un principos dažādās vidēs. Tas, ko latvieši uzskata par vētru, islandiešiem ir ikdienas parādība, un, manuprāt, tā viņus norūda. Ekskursijas un sadarbība ar igauņiem, zviedriem un islandiešiem produkta izstrādē papildināja manas prasmes un zināšanas par ražošanas veidiem, ģeogrāfiju, globālo ekonomiku un uzņēmējdarbību"

"Islande ir brīnišķīga valsts. Tā izceļas ne tikai ar apburošajiem dabas skatiem, bet arī ar gudriem biznesa cilvēkiem, kuri spēj pielāgoties klimatam un atrast risinājumus svarīgākajām problēmām."

"Visnoderīgāk likās attīstīt biznesa ideju jauktajās starptautiskajās komandās. Attīstījām komunikācijas spējas, sarunājoties ar citu valstu dalībniekiem."

"Projekta brauciens ļāva pieredzēt neikdienišķo, gan citu kultūru un vidi, gan gūt vērtīgu ieskatu iekšpus reāliem uzņēmumiem un to darbībai. Tā bija bagātinoša pieredze, kas mani veicinājusi aizdomāties par procesu, kas norit aiz preču un pakalpojumu izveides. "

Uzzini vairāk NordPlus Junior

Projekta mājaslapā: https://ntee.eu/the-project/

Instagram: https://www.instagram.com/greenerfuture.eu/

Facebook: https://www.facebook.com/greenerfuture.eu


1.septembra svinīgais pasākums

No Indonēzijas atved sudraba medaļu ģeogrāfijā

Mūsu skolas skolnieks Linards Lūsis pirms dažām dienām atgriezās no Indonēzijas, līdzi atvedot tur starptautiskajā ģeogrāfijas olimpiādē nopelnīto sudraba medaļu! Viņa ģeogrāfijas skolotājs – Andris Ģērmanis.

Starptautiskā ģeogrāfijas olimpiāde šogad no 6. līdz 18. augustam norisinājās Bandungā, Indonēzijā, tā pulcēja labākos jaunos ģeogrāfus no 54 valstīm.

Latviju olimpiādē pārstāvēja četri skolēni, katrs no viņiem izcīnīja kādu no medaļām, arī kopvērtējumā Latvijai rezultāts ir ļoti augsts – izcīnīta 6. vieta visu dalībvalstu kopvērtējumā.

Valsts izglītības satura centra mājas lapā teikts: «Kopējais izlases dalībnieku sniegums liecina par augsto lokāla un nacionāla līmeņa ģeogrāfijas olimpiāžu kvalitāti, atlases procesa nopietnību, sagatavošanās gaitas pozitīvo devumu līdz olimpiādei, ka arī augstvērtīgas ģeogrāfijas iestrādnes gan standarta, gan interešu izglītības mācību procesā.»

Starptautiskajā ģeogrāfijas olimpiādē skolēniem jāveic trīs veidu uzdevumi. Rakstiskajā daļā dalībnieki pierādīja savas spējas teorētiskajās zināšanās cēloņsakarību skaidrošanā un informācijas analīzē. Praktiskajā daļā, lauka un kamerālo darbu ietvaros, vajadzēja novērot un analizēt dažādas struktūras un fenomenus brīvā dabā, nacionālā parka teritorijā. Dalībniekiem bija jāpilda arī nu jau tradicionālais multimediju tests, kur bija nepieciešams atbildēt uz 40 āķīgiem jautājumiem, pielietojot ne tikai dalībnieku faktoloģisko zināšanu bāzi, bet arī dažādas ģeogrāfijas prasmes miniatūrā mērogā.

Linards Lūsis pēc olimpiādes stāsta: «Nacionāla un Baltijas mēroga olimpiādes retrospektīvi šķiet pat nedaudz grūtākas par starptautisko olimpiādi, kurai bijām īpaši labi sagatavojušies un erudīti. Sagatavošanās nodarbības un materiāli no komandas vadītājiem noteikti bija ļoti noderīgi. Šogad esam līderi no visām Baltijas valstīm, domāju, ka tas bija gan mūsu sagatavošanās, gan vadītāju, gan visas komandas atmosfēra un kopīgs darbs. Mēs bijām ļoti laba komanda!»

Skolēnu dalību olimpiādē īsteno Valsts izglītības satura centrs, ESF projekta "Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai" ietvaros, projekta numurs 8.3.2.1/16/I/002.

Priecājamies un lepojamies ar Linarda Lūša kārtējo izcilo sasniegumu ģeogrāfijā starptautiskajā arēnā! 

Projekts "Jaunās tendences ekonomikā un uzņēmējdarbībā" saņēmis Nordplus Junior Aurora 2023.gada balvu

2023. gada Aurora balvu ieguvis projekts, kurā no 2019.- 2022. gadam piedalījās Rīgas Valsts 2. ģimnāzija.

Rakstu veidojusi Zviedrijas augstākās izglītības padome

Sadarbība starp Zviedriju, Islandi, Latviju un Igauniju, ko koordinē Kalmāres Starptautiskā skola Zviedrijā, vainagojusies ar Nordplus Junior Aurora Award 2023 balvu. Projekts uzvarēja atklātajā fināla balsojumā, sacenšoties ar citiem projektiem, saņemot nedaudz vairāk kā 60 procentus balsu. Projekta koordinators Patrik Gahm ir ļoti priecīgs: "Uzvarēt ir fantastiski! Pierādījums, ka izdarījām kaut ko patiešām labu un vienlaikus arī jautru!"

Neticami lepns

Projekta koordinators Patrik Gahm, Kalmāres pilsētā: "Aurora balva nozīmē, ka visa projekta komanda ir motivēta darboties vēl labāk un turpināt ieguldīt skolēnos un skolotājos iesaistītajās projekta skolās. Esmu neticami lepns par sadarbību ar saviem Ziemeļvalstu un Baltijas valstu kolēģiem un to, ka man ir iespēja būt projekta koordinatoram."

Kādi ir jūsu projekta veiksmes faktori?
 Mēs esam brīnišķīga komanda, kas kopā gan ļoti labi sadarbojas, gan labi pavada laiku. Strādājam arī ar interesantām un aktuālām tēmām ekonomikā un biznesā, kas uzrunā gan skolotājus, gan skolēnus un rada vēlmi uzzināt vairāk.
Kādus rezultātus redzat?
 Pirmkārt, daudzi no aptuveni 100 skolēniem, kas piedalījās apmaiņā, joprojām uztur kontaktus savā starpā. Skolas, kuras piedalījās, ir saņēmušas jaunākās zināšanas Sociālajā uzņēmējdarbībā, Aprites ekonomikā un Koplietošanas ekonomikā. Tekstuālie materiāli un semināri, ko izstrādājām projekta laikā, tiek izmantoti mācību stundās četrās valstīs.
 Kas ir labākais, piedaloties Nordplus jauniešu projektā?
 Tā ir lieliska iespēja attīstīties daudzos līmeņos. Izveidots kontakts starp 4 skolām Zviedrijā, Islandē, Igaunijā un Latvijā, katra var attīstīt savu pieeju darbam projektos. Personāls iegūst iespēju iegūt jaunas zināšanas, jaunas idejas, iedvesmu darbam, kā arī skolēni iegūst iespēju strādāt starptautiski. Ikviens no dalībniekiem var iegūt draugus uz mūžu no visām Ziemeļvalstīm un Baltijas valstīm.
Nordplus Junior Aurora balva
Nordplus Junior Aurora balva tika dibināta 2022. gadā ar mērķi atrast un popularizēt veiksmīgus Nordplus Junior projektus un cildināt skolēnu, skolotāju, pirmsskolas iestāžu, skolu un citu organizāciju panākumus. Balvu katru gadu piešķir kādam projektam, kas gada laikā uzspīdējis īpaši spilgti.
2023. gadā katra Ziemeļvalsts izvirzīja vienu labāko projektu, kopā deviņus nesen pabeigtus projektus, kas ir labi integrēti organizācijā, attiecīgās valsts mācību programmās, atbilst attīstības vajadzībām. Šie ir ļoti labi projektu piemēri. Nordplus galvenais koordinators ar žūrijas pārstāvjiem no Ziemeļu Ministru padomes, Zviedrijas Augstākās izglītības padomes, Izglītības apmaiņas atbalsta fonda un Lietuvas pēc tam izvēlējās trīs finālistus atklātam tiešsaistes balsojumam. Mūsu projekts tika izvēlēts un uzvarēja.


Uzvarētāju projekta komandas sastāvs:

Kalmāres Starptautiskā skola, Kalmāre, Zviedrija Koordinators Patrik Gahm.

Hugo Treffnera ģimnāzija, Tartu, Igaunija. Koordinators Aare Ristikavi.

Rīgas Valsts 2.ģimnāzija, Rīga, Latvija Koordinatore Inga Treimane.

Menntaskólinn við Hamrahlíð, Reikjavīka, Islande. Koordinatore Petra Bragodottir.



Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas jauktais koris XXVII Vispārējo latviešu Dziesmu svētkos

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas jauktais koris XXVII Vispārējo latviešu Dziesmu svētkos 

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas koris Dziesmu svētku karoga godināšanā

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas koris Dziesmu svētku karoga godināšanā 

Apsveicam Linardu Lūsi ar iegūto sudraba medaļu Baltijas ģeogrāfijas olimpiādē!

No 26. līdz 30. jūnijam 34 skolēni no Latvijas, Igaunijas, Lietuvas un Polijas sacentās vairāk nekā 200 jautājumu maratonā - ikgadējā Baltijas ģeogrāfijas olimpiādē, kuru šogad pirmo reizi uzņēma divas pilsētas, turklāt divās valstīs – olimpiāde sākās Valkā, Latvijā, bet medaļu pasniegšana norisinājās Tartu, Igaunijā.

Mūsu skolas skolēns Linards Lūsis Baltijas ģeogrāfijas olimpiādē izcīnīja sudraba medaļu, pirms tam Latvijas ģeogrāfijas olimpiādē izcīnot zelta medaļu. Linardam tas ir atkārtots sasniegums, jo tāds pats medaļu birums bija arī pagājušajā gadā. Nākamais notikums - starptautiskā ģeogrāfijas olimpiāde, kas augusta mēnesī norisināsies Indonēzijā, Bandunā.

Baltijas ģeogrāfijas olimpiāde ir konkurss vidusskolēniem, kas ik gadu ietver teorētisko zināšanu pārbaudi testa un uzdevumu veidā, kā arī praktisko darbu veikšanu, kas šogad norisinājās Sedas pilsētā un Valkas novadā - Zīles dabas taku parkveida pļavās, «LVM Zemes Dzīles» apsaimniekotajās smilts-grants atradnēs un citur.

Praktiskajā olimpiādes daļā tika kartēta Valkas-Valgas robeža, pētītas smiltis un grants, kartēta pilsētvide Sedā, mērīts, cik stāvas vai lēzenas ir kāpas. Olimpiādes starplaikos tika izspēlētas karšu cīņas. Papildus oficiālajai programmai dalībniekiem tika piedāvātas arī dažāda veida atpūtas iespējas, ekskursijas un citas aktivitātes.

Apsveicam Linardu Lūsi ar augsto panākumu ģeogrāfijā un pateicamies par skolas slavas kaldināšanu ārpus valsts robežām!

Plašāk šeit: https://www.visc.gov.lv/lv/jaunums/latvijas-izlase-gust-pilnu-medalu-komplektu-baltijas-geografijas-9-olimpiade


02.06.2023. Ministru prezidents Krišjānis Kariņš apbalvoja Zelta Zivtiņas Čempionāta uzvarētājus

​02.06.2023. Ministru prezidents Krišjānis Kariņš apbalvoja Zelta Zivtiņas Čempionāta uzvarētājus, Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10.e klases skolēnus.

Apsveicam skolēnus un klases audzinātāju Mariju Gavrasi!


Foto: Valsts kanceleja


Foto: Valsts kanceleja

Foto: Valsts kanceleja

Foto: 10.e klases skolēni

Fizikas skolotāja vizīte CERN

Lai gūtu jaunu pieredzi, zināšanas un iedvesmu skolotāja darbam 23. - 28. aprīlī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas fizikas skolotājs Voldemārs Muižnieks kopā ar 12 Latvijas fizikas skolotājiem un kolēģiem no Lietuvas un Igaunijas piedalījās fizikas skolotāju mācību programmā «Baltic Teacher Programme 2023» Eiropas Kodolpētniecības centrā (CERN) Šveicē.

Braucienam uz CERN skolotāji tika izvēlēti, vērtējot viņu iesniegtās motivācijas vēstules atbilstoši iepriekš izstrādātajiem kritērijiem.

Skolotāju mācību programmā tika sniegta iespēja tikties ar CERN darbiniekiem, kā arī piedalīties nodarbībās, ko vada CERN strādājošajie Latvijas zinātnieki, piemēram, T. Torims, K. Palskis, N. R. Strautnieks u.c. CERN organizētajās nodarbībās un ekskursijās bija unikāla iespēja redzēt paātrinātāju iekārtas, dibināšanas vēsturi, uzzināt galvenos pētījumu virzienus ne tikai daļiņu fizikā, bet arī tās praktisko pielietojumu cilvēcei, piemēram, kā daļiņas varētu mērķtiecīgi izmantot daļiņu terapijā.

CERN ir viena no mūsdienu zinātnes un tehnoloģiju augstākajām virsotnēm, kas piedāvā unikālas izglītības programmas pedagogiem – īpaši fizikas skolotājiem sagatavotas lekcijas un prezentācijas, piemēram, par elektromagnētismu, daļiņu fiziku, kosmoloģijas elementiem, kā arī nodrošinot iespēju strādāt laboratorijās, iepazīties ar CERN eksperimentiem.

Esot CERNā skolotājiem pašiem ir unikāla iespēja gūt jaunas zināšanas un iespaidus, izpratni par modernās zinātnes darbību un tehnoloģiju iespējām, lai varētu strādāt ar skolēniem.


11. a klases skolēni siltā maija pēcpusdienā devās ciemos pie A. Čaka

Atskaite: 11. a klases skolēni siltā maija pēcpusdienā devās ciemos pie A. Čaka, kur laipni sagaidīja muzeja vadītāja A. Medne. Skolniece M. Liepiņa:,, A. Čaka muzejs palīdzēja redzēt Čaku no īstās puses, ka kādreiz zināju dzejnieku kā ,,Mūžības skartie" autoru, tad tagad zinu arī autora biogrāfiju un citus darbus." K. Slavinska:,, Ļoti patika muzeja apmeklējums, bija interesanti un autentiski. Ļoti patīkama atmosfēra."M. Ķempe: ,,Man šķiet, ka divas autentiski saglabājušās istabas dod tikai mazumpiegaršu. Es gribētu, lai viss dzīvoklis būtu saglabāts tā, kā tas izskatījās, kad Čaks tur dzīvoja, un lai ieejot varētu justies kā pirms 100 gadiem."  

"Okazionālismi" ir 10.a klases skolnieču Emīlijas Medziņas un Madaras Kukules izveidots dzejas klubs

"Okazionālismi" ir 10.a klases skolnieču Emīlijas Medziņas un Madaras Kukules izveidots dzejas klubs. Ideja radusies tādēļ, ka bija vēlme pēc vietas un vides, kur izpausties un dalīties labsajūtā, ko meitenēm sniedz dzeja, kā arī vēlme aizraušanos attīstīt lielākās lietās. Klubs izveidots, lai apvienotu tos, kurus aizrauj dzeja un tās rakstīšana. Tas ir izveidots, pateicoties jauniešu vēlmei dalīties savā dzejā, to iepazīt tuvāk un atrast sev līdzīgos. Tā ir vieta, kur nav viena skolotāja, šeit visi mācās un iegūst viens no otra, meklējot iedvesmu. Tikšanās notiek reizi divās nedēļās, tajās tiek apspriesti zināmi un mazāk zināmi rakstnieki, iepazīstot viņu dzīvesgājumu, bet galvenokārt dzeju. Pārsvarā notiek spēle ar dzeju un tiek izmēģināti dažādi paņēmieni, kā to radīt. Dzejas klubiņā tiek ļauta vaļa katra viedoklim. Mērķis ir radīt patīkamu atmosfēru, kurā dzejas cienītājs sastop domubiedrus un ir gatavs reizēm pārkāpt savas robežas un dalīties savos darbos un kur cilvēki, kas neraksta dzeju, tiek iedrošināti to pamēģināt. Bieži vien tiek piedāvāti arī dažādi ar dzeju saistīti pasākumi, un iespējas, kur dalīties ar saviem darbiem jau plašākā mērogā. Pagaidām viss ir sākuma stadijā, bet ceram uz vēl ražīgākām tikšanās reizēm vasarā un nākamajā mācību gadā. Dzejas klubiņš ir labs veids, kā uz brīdi aizmirsties un atkāpties no ikdienas steigas un noguruma. Tā ir vieta, kur dalīties mīlestībā pret dzeju, rast iedvesmu un apzināties, cik mūsu paaudze ir spējīga.


Rīgas Valsts 2. ģimnāzija aicina piedalīties iestājpārbaudījumos uz brīvajām vietām 11. klasēs 2023./2024. mācību gadā

Rīgas Valsts 2. ģimnāzija aicina piedalīties iestājpārbaudījumos uz brīvajām vietām 11. klasēs 2023./2024. mācību gadā:

1. programmā ar humanitāro ievirzi
2. programmā ar matemātikas ievirzi

Iestājpārbaudījumi notiks 2023. gada 8. jūnijā plkst. 10.00 Krišjāņa Valdemāra ielā 1 :

- Iestājpārbaudījums Matemātika (programmā ar matemātikas ievirzi)

- Iestājpārbaudījums Latviešu valoda un vēsture (programmā ar humanitāro kursu ievirzi)

Pieteikšanās: elektroniski līdz 7. jūnijam šeit

11. a klases skolēni siltā maija pēcpusdienā devās ciemos pie A. Čaka

​11. a klases skolēni siltā maija pēcpusdienā devās ciemos pie A. Čaka, kur laipni sagaidīja muzeja vadītāja A. Medne. Skolniece M. Liepiņa:,, A. Čaka muzejs palīdzēja redzēt Čaku no īstās puses, ka kādreiz zināju dzejnieku kā ,,Mūžības skartie" autoru, tad tagad zinu arī autora biogrāfiju un citus darbus." K. Slavinska:,, Ļoti patika muzeja apmeklējums, bija interesanti un autentiski. Ļoti patīkama atmosfēra."M. Ķempe: ,,Man šķiet, ka divas autentiski saglabājušās istabas dod tikai mazumpiegaršu. Es gribētu, lai viss dzīvoklis būtu saglabāts tā, kā tas izskatījās, kad Čaks tur dzīvoja, un lai ieejot varētu justies kā pirms 100 gadiem."

Lepojamies ar mūsu skolēnu panākumiem latviešu valodas olimpiādē!

Lepojamies ar mūsu skolēnu panākumiem latviešu valodas olimpiādē!


Konkursa uz RV2.Ģ 10. klasi rezultāti


Konkursa uz RV2.Ģ 10. klasi ar padziļinātu matemātikas apguvi rezultāti (24.05.2023. plkst. 9:00) šeit

Konkursa uz RV2.Ģ 10. klasi ar padziļinātu humanitāro mācību priekšmetu apguvi rezultāti (24.05.2023. plkst. 9:00) šeit 

Diploms par izciliem panākumiem ģeogrāfijā

Mūsu skolai piešķirts diploms par izciliem panākumiem ģeogrāfijā - iegūts (jau daudzus gadus noturēts) JĢS Ceļojošais kauss! 

11. E klases Farmācijas muzeja apmeklējums

2023. gada 25. aprīlī mēs devāmies uz Farmācijas muzeju Rīgā, Vāgnera ielā 13.

Interesants likās fakts, ka agrāk dziednieki šifrēja ārstniecisko augu nosaukumus, lai saglabātu savas profesijas slepenību un pieprasījumu.. Tad mūs iepazīstināja ar veclatviešu pēršanās paražām, ticējumiem, un ekskursiju noslēdza mūks, kurš demonstrēja ķīmiskas reakcijas, tās saucot par maģiju, un pasniedza mums ļoti garšīgu tēju.

Kopumā muzeja apmeklējums bija ļoti izglītojošs un interesants. Lai gan ekskursija ilga tikai stundu, pavadītais laiks tur bija noderīgs un informatīvs.

Klasesbiedru iespaidi par muzeju:

Elīna - Farmācijas muzejā bija prieks, ka varēja uzzināt vairāk par medicīnas vēsturi no ķīmijas puses (zāļu attīstība), ņemot vērā, ka pirms tam medicīnas attīstību biju apskatījusi tikai no medicīnā vēsturiski izmantoto tehniku (piem., operāciju) puses.

Paula - Man no farmācijas muzeja apmeklējuma visvairāk palika atmiņā gides stāsts, kā cilvēki senatnē ārstēja nelielas brūcēs (asiņojošās ķermeņa daļas celšana virs sirds līmeņa un zirnekļu tīkla izmantošana marles vietā). Un vēl man palika atmiņā Latvijas Balzāma pudelīšu kolekcija un stāsts, ka tas agrāk esot bijis ārstniecisks līdzeklis.

Rēzija - Man farmācijas muzejā patika visas tās zālīšu tējas lietas un agrīnās medicīnas vēsture.

Sāra - Man ļoti patika un likās aizraujoša zāle, kurā bija aptieka, un telpa, kurā taisīja zāles.

Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas Nordplus Junior projekts "New Tendencies in Economics and Entrepreneurship"/ "Jaunas tendences ekonomikā un uzņēmējdarbībā" ir atzīts par labāko 2018-2021.g. projektu Zviedrijā un izvirzīts starp 3 labākiem projektiem Ziemeļvalstu grupā.

Pirmo vietu iegūs tas projekts, kurš saņems visvairāk balsu, tapēc lūdzu nobalsojiet par projektu Nr 2. "New Tendencies in Economics and Entrepreneurship" Balsojums tiek pieņemts no 15.-31.05.2023. Te saite uz balsojuma anketu.

https://link.webropolsurveys.com/Participation/Public/efad0aa2-5ba8-4d01-a16d-a51c86ee5b65?displayId=Swe2822427

Šis bija ļoti kvalitatīvs un vērtīgs projekts, kurā mūsu skolas un citu Latvijas ģimnāziju, Igaunijas, Islandes un Zviedrijas skolēni veidoja komandas un izstrādāja biznesa idejas par tādām inovatīvām tēmām kā sociālā uzņēmējdarbība, aprites ekonomika un koplietošanas ekonomika. Par šīm tēmām skolēnus izglītoja Rīgas Ekonomikas augstskolas lektori.

Sīkāka informācija par visiem 3 fināla projektiem ir šajā saitē. Sākumā info ir zviedru valodā, bet zemāk visi 3 projekti aprakstīti angliski. https://www.utbyten.se/program/nordplus-junior/nordplus-junior-aurora-award/

Atbalstiet ar balsojumu un pārsūtiet saiti saviem paziņām, draugiem. Salasīsim lielāko balsu skaitu! Šis ir unikāls notikums.

Ja vēlaties papildus informāciju par mūsu Nordplus projektu, te ir saite uz projekta mājas lapu.

https://www.ntee.eu/