Skolas somā – Baltijas ozoli!

21. novembrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10.d klases skolēni Skolas somas ietvaros Mākslas muzejā RĪGAS BIRŽA apskatīja Latvijas valsts simtgadei veltīto izstādi "Baltijas ozoli. 16. un 17. gadsimta holandiešu un flāmu glezniecība Latvijas Nacionālā mākslas muzeja kolekcijā".
Izstāde nav par gleznās attēlotiem, Baltijā augošiem, ozoliem, tā ir stāsts par 16. un 17. gadsimta kuģniecības sakariem ar Nīderlandi un no Rīgas, Ventspils un Liepājas ostām aizvestajiem ozoliem. No Baltijas tika eksportēts izcilas kvalitātes kokmateriāls, bet Nīderlandē no tā izgatavoja gleznu pamatnes, t.s. paneļus, ko senie meistari apgleznoja. Šobrīd, pēc daudziem gadsimtiem, tie ir miljonus vērti mākslas darbi. 21. gadsimta modernās tehnoloģijas un pētniecības metodes beidzot ļauj apstiprināt to, par ko mēs tikai nojautām: lielo Eiropas muzeju krātuves ir pilnas ar Baltijas ozolu!

Ekspozīcijā iepazināmies ar Mākslas muzeja RĪGAS BIRŽA 16. un 17. gadsimta holandiešu un flāmu glezniecības kolekciju un senā ozolkoka pētniecības rezultātiem. Ozolu izpētei ir divi veidi. Pirmais – gadskārtu skaitīšana ar dendrohronoloģijas metodi, izmantojot Eiropas un Latvijas datu bāzes, un otrais, kas ir vēl tikai iedīglī, – Baltijas ozola DNS noteikšana. Pirmo veiksmīgi izmēģinājām arī paši.
10.d klases skolēni ar interesi iepazinās gan ar nīderlandiešu mākslas darbiem, dendrohronoloģijas metodi, laikmeta notikumu un auras atspoguļojumu gleznās, gan gleznu rāmjiem un paneļiem. Jauniegūtās zināšanas palīdzēs bagātināt ģeogrāfijā, bioloģijā un vizuālajā mākslā mācīto. Ar nepacietību gaidām nākamo piedzīvojumu!

Pārdomājot Dāvja Sīmaņa kinofilmā „Tēvs Nakts” redzēto

Filma man lika izvērtēt to, kādas ir cilvēku vērtības, cik noturīgas vai gluži otrādi – trauslas un nenoturīgas. Mēs visi esam cilvēki, tomēr atsevišķos laikos kāda cilvēku grupa uzskata sevi par pārāku... Noteicējs ir tas, kuram rokās ir ierocis. Cilvēka trīcošā dzīvība ir tikai viena šāviena attālumā no izdzišanas. Filma atgādināja par to, ka arī kritiskās situācijās atrodas tādi cilvēki kā Žanis Lipke, tēvs, likteņa gūstā kritušo aizbildnis. Viņa pašaizliedzīgā, cildenā rīcība man lika uzdot jautājumus arī sev. Cik ļoti es būtu gatava riskēt ar savu drošību citu vārdā? Vai es būtu uzņēmusies tādu pārdrošu un cēlu mērķu labā pakļaut briesmām savus tuvākos? Filmas vēstījumu, manuprāt, vistiešāk raksturo vārds „cilvēcība". Vai mēs pazīstam cilvēcību?
(Ance Zirnīte, 10.a)

Žaņa Lipkes gaitas un emocijas liek aizdomāties nedaudz dziļāk par ikdienišķām domām. Vai man pietiktu drosmes? Vai es nerīkotos gļēvi? Vai es saglabātu cilvēcību un spētu par to atdot dzīvību? Atbildes uz šiem jautājumiem liek justies nelāgi un lielākā vai mazākā mērā rada vēlmi laboties. Novērtēt.
(Daniela Rihtere, 10.a)

Manuprāt, izcili ir tas, ka filmas veidotāji Ž.Lipki neatspoguļo tikai kā augstsirdīgu varoni, bet parāda to, ka arī viņš ir tikai cilvēks, kuru māc šaubas un izmisums.
Es uzskatu, ka svarīgākais ir tas, ka tikai dažus gadus pirms filmā attēlotajiem notikumiem sabiedrībā valdīja augsta kultūras un sociālā attīstība. Tikai dažus gadus vēlāk šie paši cilvēki piedzīvoja neiedomājamas šausmas.
(Kristaps Kalējs, 11.a)

Filma mudina skatītājam domāt par to, cik varaskārs var būt cilvēks, jo spēj nogalināt tūkstošiem „nepareizo", lai sasniegtu kāroto. Tomēr pretstatam ir arī citi, kas riskē ar visu, kas tam dots, lai izglābtu pēc iespējas vairāk dzīvību. Ir arī vidus, kas pakļaujas galvenajai varai, lai neapdraudētu sevi un tuviniekus, izrādot gļēvulību. Pēc šī var spriest, ka katrs pats izvēlas to pusi, kurā vēlas atrasties. Tātad būt drošsirdīgam un cīnīties vai būt vienaldzīgam un slēpties no atbildības. Filma arī mudina aizdomāties par to, cik daudz cilvēkam ir dots mūsdienās, taču to ir jāmāk apzināties un pareizi izmantot.
(Elīna Poļanska, 11.a)

Es pēc šīs filmas atkal un atkal domāju par cilvēka nozīmi milzīgu un nežēlīgu karu priekšā. Ir smagi apzināties, ka aiz tūkstošiem nogalināto ir cilvēki, kuru dzīves tiek iznīcinātas, atstājot neizdzēšamas pēdas pasaules vēsturē. Tie ir tūkstošiem neizdzīvoto dzīvju un nepiepildīto sapņu.
(Eduards Jakovičs, 12.sb)

Grūti ir saprast, ka tādi paši cilvēki kā mēs var būt tik zvērīgs, tik varmācīgs un galu galā necilvēcisks. Ja ārējie apstākļi mūs spēj tik drausmīgi izmainīt, kas tad diktē mūsu dzīvi parastos apstākļos? Vai cilvēks pats veic savas izvēles vai tikai akli seko kādam sev nezināmam plānam?
(Teodors Bankovskis, 12.sb)

Ciemos pie Ojāra Vācieša

5. oktobrī 8.sb klase iniciatīvas " Latvijas skolas soma" ietvaros apmeklēja O. Vācieša muzeju.
Saulainā oktobra piektdienā, kad devāmies uz Ojāra Vācieša muzeju Pārdaugavā, bijām labā garastāvoklī, jo tikām uz īsu brīdi atbrīvoti no skolas pienākumiem. Vēl labāk jutāmies pēc muzeja apmeklējuma, jo bijām iedvesmas pilni.
Krāsainās rudens lapas un neliela vēsma padarīja visu iespaidu vēl spilgtāku, aplūkojot seno māju. Tā pati it kā čukstēdama vēstīja: „Manī dus mākslinieka dvēsele."
Skatoties Ojāra Vācieša jaunības fotogrāfijas, meitenes bija pārsteigtas, cik glīts puisis jaunībā bijis Ojārs Vācietis. Mani visvairāk pārsteidza tas, ka Ojārs Vācietis bija arī talantīgs mākslā un mūzikā. Es brīnījos par piezīmju lapiņām, kuras viņš bija zīmējis. Pārsteidzoši, ka viņš bija spēlējis klavieres tikai pēc dzirdes!
Viņa dzeja atsāja lielu iespaidu uz mani, un es sapratu, kāda personība ir bijis Ojārs Vācietis. Ja varētu, es viņu noteikti vēlētos satikt, bet tas vairs nav iespējams. Tagad es varu vienīgi iepazīt viņa domas un pārdzīvojumus, lasot viņa dzeju.
Rūta Saulespurēna, 8.sb klase

Recenzija par filmu “Homo novus”

2.oktobrī RV2ģ 10.-12. klašu skolēni iniciatīvas " Latvijas skolas soma" ietvaros apmeklēja Režisores Annas Vidulejas filmu "Homo novus", kas veidota pēc Anšlava Eglīša tāda paša nosaukuma romāna motīviem.
10.b klases skolniece A. Jupite dalās savās pārdomās par redzēto
Es skatījos filmu "Homo novus" kinoteātrī "Splendid palace", kur bija svinīga, grezna un skaista zāle, bet tas neietekmēja filmas uztveri. Tiešām varu pateikt, ka filma iedvesmo, rosina būt strādīgam, mērķtiecīgam, uzticīgam savam darbam, un pēc tās noskatīšanās man pat rādās vēlme kaut ko uzzīmēt pašai.
Filma "Homo novus" man ļoti patika, jo tā lika aizdomāties par cilvēku liekulību, pašpārliecinātību, ikdienišķām sacensībām, alkohola lietošanas kaitējumu. Radās pārdomas, vai tiešām daru to, ko gribu, varbūt es arī esmu mantkārīga, varbūt esmu slinka, ātri padodos un vajag censties vairāk, būt mērķtiecīgākai. Es ieteiktu iepazīties ar filmu visiem cilvēkiem, it īpaši tiem, kurus interesē māksla un latviešu mākslinieki.

Ekskursija uz Ziemassvētku kauju muzeju

Iniciatīva „Latvijas skolas soma" ir lielākā valsts simtgades dāvana vairāk nekā 200 000 Latvijas skolēnu. Projekta ideja ir ikvienam skolēnam dot iespēju personīgi piedzīvot kultūras un mākslas pasākumus. Aptveramās jomas – arhitektūra, dizains, teātris, mūzika, vizuālā māksla, deja, literatūra, kultūras mantojums un kino.
Šī projekta ietvaros 27. septembrī 9.klases devās tradicionālajā mācību ekskursijā uz Tīreļpurvu , lai izzinātu Ziemassvētku kaujas un latviešu strēlnieku cīņu gaitas I pasaules kara laikā. Vispirms skolēni apmeklēja "Mangaļu mājas" – Ziemassvētku kauju muzeju. Skolēniem bija iespēja iepazīties ar ieročiem un munīciju, kas tika izmantoti kaujas laukā, kā arī uzzināt par karavīru dzīves apstākļiem. Pēc dažādām aktivitātēm, skolēni devās pārgājienā pa strēlnieku kauju vietām.
Izdevumi tika segti no projekta "" Latvijas skolas soma"

2019.g. 5. jūnijā skolā notika pedagogu profesionālās pilnveides kursi "Ievads modernajās tehnoloģijās: Lego un Microbit"

25 skolotāji no Rīgas skolām un bērnu un jauniešu centriem iepazinās ar Microbit kontrolieru programmēšanas pamatiem un Lego Mindstorms Education EV3 komplektu un programmatūras izmantošanu. Nodarbības vadīja mūsu skolas matemātikas, informātikas un programmēšanas pamatu skolotāja Tatjana Strigaļova un fizikas skolotāja Elza Līna Liniņa. Apmācība notika Erasmus+ projekta "Kā izaudzināt izgudrotāju?" ietvaros. 

2019.g. 10. maijā mūsu skola organizēja profesionālās pilnveides kursus

Rīgas pilsētas angļu val. skolotājiem "Kā izmantot īsos stāstus angļu valodas stundās vidusskolā?". Pasniedzēja no Lielbritānijas Dženeta Stenburija (Janet Stanbury) iepazīstināja skolotājus ar dažādām radošām metodēm, kā netradicionālā veidā apgūt jaunu vārdu krājumu, mācīt skolēniem diskutēt par aktuāliem sociāliem un kultūras jautājumiem, kā stāstus izmantot dažādu radošu rakstisku un dramatisku darbu radīšanai.
Saņemtās atsauksmes pēc nodarbības liecināja, ko skolotāji bija ļoti gandarīti par apgūtajām jaunām iemaņām un iegūtajām idejām.

DABASZINĀTŅU METODISKĀS KOMISIJAS DIENAS

Zināt to, kas ikdienas dzīvē guļ mūsu priekša, ir augstākā gudrība /Dž. Miltons/
2019. gada 15. – 18. aprīlis skolā iezīmējās kā Dabaszinātņu dienas
Skolas absolvents – Reinis Jansons 10. – 12. klašu skolēniem dalījās savā pieredzē par dabaszinātņu mācību priekšmetu nozīmi profesijas izvēlē un biznesa uzņēmuma dibināšanā. Jaunietis studē RSU. Lai gan uzsākot studijas viņam nebija konkrētas specializācijas jeb novirziena, strādājot slimnīcā, sapratis, ka vēlas kļūt par mikroķirurgu. Mikroķirurģija savukārt devusi ideju biznesa uzņēmumam "Anatomy Labs", kas izstrādā virtuālo laboratoriju cilvēka orgānu modeļiem.
Vidusskolēni ar skaļiem, krāsainiem un ugunīgiem eksperimentiem 7. klašu skolēniem atklāja aizrautīgo, saistošo un mistisko dabaszinātņu pasauli.
Ķīmijas demonstrējumu eksperimentos skolēni varēja vērot kā bezkrāsains ūdens maina krāsu un atkal iegūst savu sākotnējo krāsu, ar kādu pastu zobus „mazgā" ziloņi, kas notiek, ja sērskābe satiekas ar sērskābi, kā arī, ar cik lielu blīkšķi gāze var atbrīvot savu enerģiju.
Fizikas eksperimentos vidusskolēni demonstrēja un skaidroja, kā elektriskais lauks spēj paveikt mehānisku darbu un arī radīt zibeni, ko dara balons, kad tam apkārt samazina spiedienu, kā tikko uzvārītā ūdenī ielikt pirkstu un to neapplaucēt.
11. aprīlī 11. klašu skolēniem notika konkurss dabaszinātnēs „Kas to zina un prot?". Lai arī piedalījās tikai trīs vienpadsmito klašu komandas – 11.c, 11.d un 11.sb. klase - cīņa bija sīva. Skolēniem bija jāparāda savas zināšanas, prasmes, atjautība un erudīcija visos dabaszinātņu mācību priekšmetos. Konkursanti pildīja ātro jautājumu testu, noteica ābola masu bez svariem, salika glikozes molekulas sturktūrformulu un savietoja dzīvu būtņu iekšējo orgānu sistēmu. Galveno balvu – kino biļetes – izcīnīja 11.c klases komanda.
Paldies visiem dabaszinātņu skolotājiem un viņu palīgiem par Dabaszinātņu dienu organizēšanu un novadīšanu.

Sveicam Rīgas Pilsētas skolu finālsacensībās meitenēm 10.-12. kl. grupā ar iegūto 2. vietu.

 Skolas komandu pārstāvēja: Melānija Dalbiņa, Solveiga Kārkliņa, Kaiva Solvita Ruņģe, Sigita Skrastiņa, Luīze Tone, Kristīne Briede, Jūlija Paula Lazdiņa, Signe Draule un Agate Akere.

Sveicam Rīgas Ziemeļu rajona florbola finālsacensībās zēniem 10.-12. kl. grupā ar iegūto 1. vietu.

Skolas komandu pārstāvēja: Gustavs Tolmanis, Matīss Priedols, Kārlis Grundmanis, Edvards Verners Jeliņevskis, Kārlis Nudiens, Guntis Kukulis, Raitis Mistris, Kārlis Ernests Kancāns, Niklāvs Mekšs un Aleksis Baumanis. 

Sveicam Rīgas Ziemeļu rajona florbola finālsacensībās meitenēm 10.-12. kl. grupā ar iegūto 1. vietu.

Skolas komandu pārstāvēja: Melānija Dalbiņa, Solveiga Kārkliņa, Kaiva Solvita Ruņģe, Elīna Kristiāna Selecka, Sigita Skrastiņa, Luīze Tone, Kristīne Briede, Jūlija Paula Lazdiņa un Agate Akere.

Sveicam pamatskolas meiteņu kori ar iegūto 2. vietu koru sacensībās Sanktpēterburgā

Kora diriģente Ilona Plūme, koncertmeistare Inese Vaļiniece. 

Viesskolotājs un absolvents un Ralfas Sataki

20. ferbruārī skolas absolvents un Rīgas Ekonomikas augstakolas (SSE Riga) absolvents Ralfs Sataki novadīja nodarbību 10.b klases skolēniem par biznesa kanvām (vizuālu rīku, kas palīdz sistemātiskā veidā apvienot visas uzņēmumam veicamās darbības, lai izveidotu veiksmīgu biznesa modeli). Nodarbībā iegūtais skolēniem palīdzēs veiksmīgāk izveidot sava SMU (Skolēnu mācību uzņēmuma) modeli.
Paldies skolas Atbalsta biedrības izveidotajai aktivitātei Viesskolotāji absolventi un Ralfam Sataki!

23. janvārī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā pulcējās Rīgas pilsētas labākie jaunie ģeogrāfi un viņu ģeogrāfijas skolotāji

 šeit norisinājās Rīgas pilsētas 2. atklātā ģeogrāfijas olimpiāde 8. un 9. klašu skolēniem. Tajā sešos uzdevumos spēkiem mērojās 163 skolēni no 45 Rīgas skolām. Jaunie ģeogrāfi risināja dažādas grūtības pakāpes uzdevumus un cīnījās par uzvaru šajā olimpiādē. Galvenos uzvaras laurus 9. klašu grupā plūca Mārtiņš Prokuratovs (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), bet 8. klašu grupā – Nauris Prikšāns (Rīgas Valsts 1. ģimnāzija). Apsveicam!

Neparastā, jauniešiem adresētā projektā iesaistījies kamerorķestris "Sinfonietta Rīga"

Sadarbībā ar zviedru komponistu Andersu Lindu un Umeo universitāti tapusi mobilā lietotne, ar kuras palīdzību ikviens, arī skolēns, var piedalīties skaņdarba radīšanā un muzicēt kopā ar orķestri. 11.01.2019. ģimnāzijas zālē orķestra mūziķi un komponists Anderss Linds kopā ar Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas audzēkņiem mobilajā lietotnē sniedza koncertu.

20. decembrī skolā notika SMU (Skolēnu mācību uzņēmumu) Ziemassvētku tirdziņš.

Tirdziņā varēja iegāties skolēnu ražotas preces: sveces, auduma maisiņus, kreklus ar izšūtu dizainu, sildošas šalles, slime, konditorejas preces - kūkas un cepumus, dekoratīvas galda lampas un saņemt foto pakalpojumus.
SMU programma skolā tiek īstenota sadarbībā ar JA Latvia. Skolēniem tā ir iespēja, praktiski darbojoties, apgūt sava uzņēmuma izveides un vadīšanas prasmes, radīt produktus un piedāvāt tos saviem potenciālajiem klientiem.

Komandu konkurss

2018.g. 22. novembrī Kraslavas Valsts ģimnāzijā jau 10. reizi notika komandu konkurss ar mērķi popularizēt matemātikas olimpiāžu uzdevumu risināšanu, pilnveidot prasmes strādāt komandā, risinot matemātikas olimpiāžu uzdevumus. Valsts ģimnāziju 10. – 12. klašu skolēni veidoja katrā klašu grupā komandu 4 – 5 cilvēku sastāvā gan komandu olimpiādei, gan erudītu konkursam. Šogad piedalījās 10 komandas no Daugavpils, Jēkabpils, Gulbenes, Rīgas un Krāslavas. Erudītu konkurss noris 4 kārtās. Komandai ir arī mājas darbs - izdomāt matemātisku spēli un, ja iespējams izveidot modeli vai reālu spēles komplektu.

Uzdevumus un erudītu konkursa jautājumus gatavo Krāslavas Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotāja Anna Juškeviča
Šogad mūsu skolas komandas startēja ļoti veiksmīgi, saņemot pirmo vietu olimpiāžu uzdevumu risināšanā un veiksmīgi piedaloties erudītu konkursā.
Dāvanā komandas saņēma diplomus, lielisku erudītu galda spēli un saldumus. Bija patiess gandarījums.




..."Mans zelts ir mana tauta, kad tā uzdrīkstas būt pati; mans gods ir viņas gods, kad zinu, ka mans gods ir radies no viņas pašas." ( Alise Zita Zeidaka) 

„Braku" muzeja organizētais R. Blaumaņa literārās prēmijas 14. konkursa noslēguma sarīkojums

Ērgļos 1. decembrī notika Ērgļu novada pašvaldības „Braku" muzeja organizētais R. Blaumaņa literārās prēmijas 14. konkursa noslēguma sarīkojums, uz kuru bija uzaicināti 76 labākie domrakstu autori kopā ar skolotājiem un vecākiem. Pavisam konkursā piedalījās 158 skolēni, iesūtot 156 darbus. Kā ierasts, čaklākie rakstītāji bija no Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas (iesūtīti 20 darbi).
Pasākuma dienā gan Ērgļi, gan „Braki" bija tīti baltā sniega rotā, vienīgi dzestrais vējš saldēja. Rīta agrumā bija iespēja paviesoties „Braku" muzejā, kur ciemiņus sagaidīja Diāna Kuzina. Viesu istabā klavieres spēlēja un kopīgi aicināja dziedāt Ieva Vilnīte. Saimes istabā katrs varēja iedzert siltu zāļu tēju vai kafiju un pacienāties ar smalkmaizītēm.
Blaumaņa kapos piemiņas mirkli vadīja Elita Ūdre, aizdedzot sveču liesmiņas un pastāstot par Blaumaņu dzimtas piederīgajiem, kas atdusas šajā kapsētā.

R. Blaumaņa literārās prēmijas 14. konkursa noslēguma pasākumu vadīja aktrise Zane Daudziņa. Konkursa laureāte un 1. vietas ieguvēja vidusskolu grupā ir 12. klases skolniece Alise Zita Zeidaka. Veicināšanas balvu ieguva 8. klases skolnieks Pēteris Leimanis.
Atzinības ieguva
Laima Brasliņa – par nozīmīgu vērtību saskatīšanu R. Blaumaņa darbos;
Elizabete Haduņkina – par interesantu ceļojumu tēlu pasaulē;
Sigita Ratniece – par bagātu fantāziju;
Jana Zvirbule – par prasmīgu situāciju analīzi;
Beāte Anna Klepere – par jaunradi;
Renāte Grudule – par radošiem meklējumiem;
Karīna Meldere – par veiksmīgu domu pamatojumu;
Agnese Dzenīte un Brunis Mārtiņš Ķibilds – par pētniecisku ievirzi;
Katrīna Bukava – par aktuālu problēmu redzējumu;
Rūdolfs Arvīds Truls – par analītiskām prasmēm.
Paldies latviešu valodas un literatūras skolotājām par iedvesmošanu un draudzīgu padomu domrakstu tapšanas laikā!

“Euroscola”

2018.gada 29.novembrī, projekta "Euroscola" ietvaros, komanda no Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas devās uz Eiropas Parlamenta ēku Strasbūrā, Francijā. 24 cilvēkiem bija uzdevums pārstāvēt savu skolu un vēl svarīgāk – valsti, paust viedokli par Eiropas Savienībā aktuāliem procesiem, izteikt savas idejas un risinājumus jautājumos par Eiropas nākotni.
Kopā ar vēl aptuveni 600 cilvēkiem no 22 dažādām valstīm varējām iejusties Eiropas Parlamenta deputātu vietās, balsojot par svarīgiem problēmjautājumiem un piedalīties lielajā plenārsēdē, kur prezidijā bija arī četri skolēni no 2. ģimnāzijas. Pirmajā plenārsēdē iepazīstinājām sevi un savu valsti, uzzinājām vairāk par Parlamenta darbību, kā arī izmantojām iespēju jautāt sev aktuālos jautājumus Parlamenta pārstāvim no Grieķijas. Pēc tam darba grupās kopā ar citu valstu skolēniem, debatējām par sešām tēmām – vidi, bezdarbu, kultūru, migrāciju, drošību un Eiropas nākotni. Grupās pārrunāto vēlāk prezentējām otrajā plenārsēdē, kur visi zālē esošie varēja balsot par mūsu rastajām idejām un uzdot savus jautājumus. Jautājumu uzdošanā mūsu skolas skolēni bija visaktīvākie, kā arī lika Latvijas vārdam izskanēt tik daudz, lai citu valstu skolēni par to atcerētos.
Iejušanās Parlamenta vidē lika saprast vairāk par to, kā šī institūcija darbojas un kāpēc tā ir tik svarīga, turklāt projekta un brauciena pieredze ļāva katram komandas dalībniekam veidot starpkultūru dialogu ar skolēniem no citām valstīm. Pēc dienas Parlamentā izmantojām iespēju kopā izstaigāt Strasbūras muzejus, katedrāles un citas vēsturiskas vietas, galu galā iepazīstot šo pilsētu no kultūrvēsturiskās puses. Esam ļoti priecīgi par ieguldīto darbu "Euroscolas" projektā un pateicīgi par iespēju pavadīt laiku Strasbūrā.

Valsts svētku koncerts 16. novembrī