Ar minerāliem un iežiem piepildītu Skolas somu

13. un 20. septembrī 12. klašu skolēni, kuri apgūst padziļināto ģeogrāfijas kursu Ģeogrāfija II, apmeklēja Latvijas Universitātes muzeja Ģeoloģijas kolekciju.

13. septembrī apskatījām dažāda vecuma Zemes dzīļu iežus un fosilijas no Latvijas teritorijas.

Savukārt 20. septembrī saistošā nodarbībā skolā mācītās teorētiskās zināšanas ģeoloģijas jautājumos varējām apgūt praktiski: noteikt minerālu un iežu cietību, izmantojot Mosa skalu, grupēt iežus pēc to izcelsmes, iemācīties noteikt vairākus iežus, uzzināt, kāpēc viens un tas pats minerāls var būt dažādās krāsās, un kādiem mērķiem tiek izmantoti dažādi derīgie izrakteņi.

Skolēni priecājās par iespēju šajā nodarbībā strādāt praktiski, sadarboties un iedziļināties šajā nebūt ne vieglajā tēmā. Bija arī iespēja uzdot jautājumus un saņemt izsmeļošas atbildes.

Paldies nodarbības vadītājai Dr. ģeol. Vijai Hodirevai!


Teksts: Andris Ģērmanis

Foto: Vija Hodireva, Marta Gulbe

Skolēnu atsauksmes

Roberts: Man ļoti patika tas uzdevums, kur bija jāskrāpē iezis pret stiklu un tad jānosaka, kāda ir tā cietība.

Paula: Atmiņā palika dažas iežu klasificēšanas pazīmes.

Maija: Nodarbība bija interesanta un izzinoša. Vadītāja visu labi izskaidroja un man patika, ka varējām arī praktiski padarboties.

Lauma: Bija patīkama nodarbība ar daudz jaunu informāciju. Ļoti patika, ka varēja arī vizuāli redzēt iežus, kā arī sajust tos ar savām rokām, tas palīdz mācīšanās procesā. Arī dotais uzdevums bija ļoti noderīgs.

Gabriels: Man nodarbība patiesi patika, jo bija iespēja darboties praktiski un skatīties uz skaistiem iežiem. Vienkāršas sarunas gaitā ar nodarbības vadītāju varēju iemācījies diezgan daudz, un informāciju bija ļoti viegli uztvert.

Marta: Noteikti gribētos vēl uz šādām līdzīgām nodarbībām aiziet.

Beāta: Nodarbība muzejā bija izzinoša un vērtīga, jo varēja nostiprināt savas zināšanas un iegūt jaunas. Man patika, ka praktiski varējām noteikt iežus un ka iežus varējām paņemt rokās un kārtīgi apskatīt.

Elīza Līva: Nodarbība bija interesanta. Varēju praktiski redzēt iežus, par kuriem mācījāmies šo mēnesi skolā teorētiski. Man šķiet, vienmēr labāk visu var izprast, ja pēc teorijas seko praktiskā daļa. Vislabāk man patika noteikt dažādu iežu cietību, tos skrāpējot pret stikla gabaliņu. Nodarbības vadītāja ļoti jauka, atsaucīga.

Pēteris: Nodarbība bija ļoti interesanta. Patika, ka nodarbības vadītāja bija patiešām ieinteresēta izskaidrot mums visu par iežiem. Man visvairāk patika tas, ka mēs varējām jebkuram iezim pārbaudīt tā cietību, to skrāpējot pret stiklu. Kā arī man patika, ka dažiem iežiem varēja uzpilināt skābi un novērot, kāda reakcija uz ieža notiek.

Paula: Nodarbības vadītāja ļoti labi izskaidroja iežu grupas, atšķirības, rašanos. Patika gan tas, ka paši varējām apskatīt vairāk (skābe, palielināmie stikli, cietība), gan arī klausīties informāciju vienlaicīgi. Kopumā, manuprāt, nodarbība bija interesanta un palīdzēja izprast arī teoriju / pamatinformāciju vairāk.

Artis: Nodarbība bija ļoti interesanta, ļoti patika skrāpēt iežus pret stiklu, lai uzzinātu to cietību, vēl es uzzināju nedaudz jaunu faktu par dažādiem iežiem, patika novērot reakciju, kas veidojās, kad iezim uzlēja skābi.

Gabriela: Nodarbība patīkami pārsteidza! Patika tieši tas, ka varēja praktiski darboties, pētīt iežus, aptaustīt tos, ieskrāpēt, uzliet skābi. Nostiprināju jau esošās zināšanas un ieguvu jaunas.

Gatis: Nodarbība muzejā ļoti patika. Bija interesanti padarboties ar iežiem un minerāliem, kamēr stāstīja par tiem. Palika atmiņā vairāk informācijas, jo nodarbība bija interaktīva, kā arī varēja nostiprināt zināšanas par šo tēmu.


Nordplus Junior projekts “Designing Services for a...
Pie Rīgas pils atklāj ārtelpas izstādi “Valsts pre...