
Rīgas Valsts 2. ģimnāzija 27. novembrī jau piekto gadu pēc kārtas organizēs Rīgas pilsētas 5. atklāto ģeogrāfijas olimpiādi 8. un 9. klašu skolēniem.
Olimpiāde arī šogad notiks attālināti tiešsaistē. Sākums plkst. 10.00, ilgums – 2 stundas.
Aicinām Rīgas pilsētas skolu ģeogrāfijas skolotājus pieteikt dalībniekus olimpiādei.
Uz tikšanos ikgadējos ģeogrāfijas svētkos!
Sestdien, 13. novembrī, notika Latvijas Universitātes Jauno ģeogrāfu skolas organizētā Latvijas 46. atklātā ģeogrāfijas olimpiāde.
Tajā dažādas grūtības pakāpes uzdevumus risināja 355 skolēni no visas Latvijas, viņu vidū arī 87 mūsu skolas jaunie ģeogrāfi.
Priecājamies un lepojamies, ka pirmās vietas uzvaras laurus izcīnījām visās vidusskolas klašu grupās. Tas pārliecinoši izdevās Rasai Droiskai (10.e klase), Tomam Andrim Putniņam (11.c klase) un Kristam Dāvidam Saulītim (12.sb klase).
Uzvarētāju vidū arī Braiens Martinsons (9.a klase), Madara Bērziņa (10.c klase), Linards Lūsis (10.d klase), Dāvids Ēberliņš (10.e klase) un Kārlis Knospiņš (11.a klase).
Rasa Droiska (10.e klase) pēc olimpiādes raksta: «Man olimpiāde patika. Sevišķi interesantas bija tematiskās kārtas, piemēram, kārta par sumo sporta veidu un Kurzemes reģionu. Ģeogrāfi kā tādi ir interesanta cilvēku grupa, jo, kā izrādās, tik apjomīgas zināšanas par mūsu pasaules kārtību neliedz visu paskaidrot vai saprast ar humora un ironijas devu.»
Dāvids Ēberliņš (10.e klase) piebilst: «Olimpiādes uzdevumi, kā vienmēr, nelika vilties. Darbs ar kartēm izdevās lieliski, bet mazliet «sapinos» ar akmeņiem, bākām un dažādiem objektiem. Olimpiāde iznāca garāka un smagāka nekā plānots, bet nogurumu izkliedēja pēdējais uzdevums ar pārgalvīgu asprātību.»
Paldies visiem mūsu skolas jaunajiem ģeogrāfiem par skolas slavas kaldināšanu Latvijā, veiksmīgi piedaloties šajā olimpiādē!
Andris Ģērmanis, ģeogrāfijas skolotājs
Ceturtdien, 4. novembrī, tiešsaistes režīmā norisinājās "Atvērto ģeotelpisko datu hakatons skolēniem 2021" fināls, kurā tika apbalvotas trīs labākās komandas. Šī gada pasākumā piedalījās 23 komandas, kopā pulcējot 58 radošus un idejām bagātus 10.–12. klases jauniešus. Izmantojot brīvos un atvērtos datus, dalībnieku uzdevums bija četru nedēļu laikā radīt inovatīvu lietotni, kas risina sabiedrībai būtisku problēmu, izmantojot atvērtos ģeotelpiskos datus.
Pirmo vietu šī gada Atvērto ģeotelpisko datu hakatonā ieguva Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas komanda trīs dalībnieku sastāvā – "Dust Gang", kas izveidoja rīku "Busify". Ar to ir iespējams izvērtēt, cik aizpildīti ir Rīgas satiksmes sabiedriskie transportlīdzekļi un tādējādi izvairīties no pūļiem, kas īpaši svarīgi ir Covid-19 situācijā. Otro vietu ieguva Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas komanda viena dalībnieka sastāvā – "Terehoviči", kas hakatona laikā izveidoja tīmekļa vietni "DataViz". Tā var kalpot kā vērtīgs palīgs uzņēmējiem, lai labāk izprastu sava produkta vai pakalpojuma auditoriju konkrētajā reģionā, jo vietnē ir daudz vērtīgu ģeotelpisko, demogrāfisko un ekonomisko datu. Savukārt trešo vietu ieguva Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas komanda trīs dalībnieku sastāvā – "One Lone Coder", kas radīja produktu, ar kura palīdzību iespējams samazināt Baltijas jūras piesārņojuma līmeni un lauksaimniecības zemes auglību. Komandas izstrādātais produkts spēj novērtēt augu auglību un veselību, kā rezultātā var secināt, kurās vietās lauks ir jāmēslo vairāk un kurās mazāk.
Apsveicam Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 12.c klases skolēnu ar godalgoto trešo vietu!
Rīgas pašvaldības „Zelta stipendiju" piešķir ar mērķi atbalstīt 20 pašus labākos izglītības iestāžu 12.klašu absolventus, tādējādi rosināt viņus intensīvam studiju darbam. Katram „Zelta stipendijas" ieguvējam tiek piešķirti 1200,00 euro par izcilām zināšanām un augstiem sasniegumiem valsts un starptautiskās mācību priekšmetu olimpiādēs, skolēnu zinātniski pētnieciskajā darbībā, sporta sacensībās, konkursos.
Šogad starp „Zelta stipendiju" ieguvējiem ir četri Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas absolventi:
Apsveicam un lepojamies!
Mācību gads tuvojas savam pirmajam brīvlaikam. Diemžēl epidemioloģiskā situācija strauji pasliktinās. IZM un ministre dara visu, lai skolas netiktu slēgtas kā tas notika iepriekšējā gadā. Bet tas būs atkarīgs no Valdības lēmumiem.
Izmaiņas kontaktpersonu testēšanā:
No 11.10.2021. kontaktpersonas jau 7. karantīnas dienā varēs veikt testu laboratorijā bez ģimenes ārsta norīkojuma.
Negatīva testa gadījumā varēs atgriezties klātienes mācībās. Ģimenes ārsta zīme nav nepieciešama.
Pakalpojumu sniedzēji, kuri vēl nav vakcinējušies, pārejas periodā no 11.10. līdz 15.10. arī varēs veikt valsts apmaksātus testus, ja būs uzsākuši vakcinācijas procesu.
24. septembrī sadarbībā ar projektu "Skolas soma" devāmies nelielā tūrē pa Rīgu un iepazīt un apskatīt jūgendstila ēkas Rīgā ar orientēšanās spēli "Jūgendstils Rīgā". Lai ekskursija ar šo spēles elementu būtu azartiskāka, sadalījāmies komandās, saņēmām darba lapas ar uzdevumiem un devāmies uz katru no kartē norādītajiem punktiem.
Šī bija lieliska iespēja mūsu klasei saliedēties, jo mums vajadzēja sadarboties un izpildīt uzdevumu laikā. Bieži arī sanāca satikties ar citām klases komandām, ceļā uz nākamo apskates vietu, kas mums šķita uzjautrinoši un piedeva azarta devu būt ātrākiem un precīzākiem. Šī ekskursijas laikā varējām vairāk aprunāties ar klasesbiedriem, jo ikdienas steigā un attālinātā mācību procesa dēļ apgājušā mācību gadā tas nebija iespējams.
Ekskursijas beigās mūsu kolektīvs ir kļuvis daudz saliedētāks un draudzīgāks, kā arī uzzinājām krietni vairāk par jūgendstila ēkām Rīgā. Visiem patika šī ekskursija, jo mēs kopīgi pavadījām laiku ārā, kad ir silts, vējains un saulains.
24. septembrī mēs projekta "Latvijas skolas soma" ietvaros devāmies uz "Kalāčiem" pie slavenā latviešu dzejnieka, filozofa, poliglota Eduarda Veidenbauma. Viņš tiek dēvēts par pirmo moderno latviešu dzejnieku, lai gan pats nekad nesapņoja kļūt par dzejnieku. Rokrakstos ir saglabājušies ap 80 dzejoļu. Dažas pārdomas pēc muzeja apmeklējuma.
* Viņam nepatika fotografēties. Vienīgā Veidenbauma bilde, kura visur tiek publicēta, ir kadrs no kāda kopējas bildes. Ja tās nebūtu, tad mēs nemaz nezinātu, kāds viņš izskatījās!
* Kā liecina atzīme uz sienas, Eduards bija 159 cm garš. Katram bija iespējams salīdzināties augumā ar Veidenbaumu.
* Veidenbaumam brīvajā laikā patika risināt matemātikas uzdevumus, viņa pierakstos redzams, kā dzejnieks centās izvilkt kvadrātsakni no divi.
* Tad, kad skolotāja par to stāstīja literatūras stundās, tā bija teorija. Bet, redzot māju, mēbeles, papīra lapas, vijoli un spieķi, viss pārvērtās par realitāti.
* Vijole uz mīksta krēsla tomēr nebija oriģinālā, savējo viņš esot pazaudējis.
* Dzejnieka personīgās lietas man lika justies dīvaini. Ja es kļūtu ļoti slavens pēc nāves, manuprāt, es nebūtu pārāk priecīgs, ja manu māju pārtaisītu par muzeju un manas lietas izstādītu apskatei.
* Kopumā man ekskursija patika, jo bija iespēja gan iegūt jaunu informāciju, gan uzspēlēt jautru spēli. Gide runāja interesanti un saprotami, neteica neko lieku.
* Es biju pārsteigta, cik ļoti man patika šis muzeja apmeklējums. Tas man ilgi paliks atmiņā.
Latvijas skolu Ziemas olimpiādē
o1.vieta:Sebastians Linde (7.b), Laura Ozola (7.b)
o2.vieta: Roberts Miķelsons (11.e), Alise Roze Zālīte (8.a)
o3.vieta: Kristofers Kanenbergs (9.a), Agnese Švīpe (10.c)
oAtzinības: Mārtiņš Dzenītis (8.a), Elīze Bremze (9.b), Aiga Irbe Blūza (11.c), Īrissa Šagijeva (10.b)
Ceļojošā balva „Lielā Pūce" tiek piešķirta skolām (ģimnāzijām, lielajām un mazajām skolām) par sasniegumiem zinātnisko darbu lasījumos un mācību priekšmetu valsts olimpiādēs un konkursos. Šo balvu pasniedz labākajiem skolu kolektīviem par sasniegumiem skolēnu zinātniski pētnieciskajā darbībā, mācību priekšmetu olimpiādēs un radošajās skatēs.
Rīgas Valsts 2.ģimnāzija 2021. gadā iegūst Lielās pūces balvu par 1. vietu ģimnāziju grupā.
"Rīgas satiksme" aicina Rīgas 1., 5., un 10. klašu skolēnu, kā arī to skolēnu, kuri maina mācību iestādi, vecākus noformēt sava bērna "Skolēna karti" portālā www.eriga.lv līdz 25. augustam. Ja "Skolēna karte" portālā www.eriga.lv tiks noformēta līdz 25. augustam, to jau no 1. septembra to varēs saņemt izglītības iestādē, kurā bērns mācās, lieki nedodoties uz kādu no klientu apkalpošanas centriem.
Aizpildot pieteikumu "Skolēna kartes" izgatavošanai portālā www.eriga.lv, dati par skolēnu un skolu, kurā bērns mācās, tiks atlasīti automātiski. Pieteikumam klāt jāpievieno tikai skolēna fotogrāfija. Balstoties uz saņemto pieteikumu, "Rīgas satiksme" izgatavotās "Skolēnu kartes" nogādās attiecīgajās skolās.
"Skolēna karte" ir skolēna apliecība Rīgas skolēniem, kas nodrošina bezmaksas braucienus "Rīgas satiksmes" sabiedriskajā transportā. Karte ir jāsaņem visiem skolēniem, kuri uzsāk mācības 1. klasē. Tās nomaiņa jāveic, uzsākot mācības 5. un 10. klasē. Jauna "Skolēna karte" jāsaņem tiem skolēniem, kuri maina izglītības iestādi vai kuriem mainās personas dati.
Plašāku informāciju par „Rīgas satiksmes" piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt interneta mājas lapā www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos „twitter", „facebook".
Jūnijā trīs dienas norisinājās Junior Achievement Latvia (JA Latvia) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūtas (LIAA) organizētās Jauno uzņēmēju dienas 2021, kurās tika noskaidroti Latvijas labākie skolēnu mācību uzņēmumi (SMU).
Mūsu skolas 11.b klases skolnieku Lauras Leinertes un Rema Vasiļenko uzņēmumu "No Gravity Charger", kuri izveidojoši mobilās ierīces levitējošu bezvada lādētāju, ieguva Latvijas mērogā 3. vietu.
Konkursa gaitā vidusskolu grupā labākie tika noteikti trīs kārtās: gada pārskata vērtēšana, četru minūšu prezentācija latviešu valodā žūrijas komisijai un skatītājiem, un individuālas paneļintervijas ar žūrijas komisiju latviešu un angļu valodā.
SMU vērtēšanu veica pieredzējusi uzņēmēju, profesionāļu un akadēmisko spēku komanda, kurā tika pārstāvēta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, Swedbank, LR Patentu valde, RTU Rīgas Biznesa skola, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte, Biznesa augstskola Turība, Banku augstskola, Vidzemes augstskola, Dienas mediji, Latvijā radīts, VAS Elektroniskie sakari, Prudentia, advokātu birojs Triniti un Printful.
Junioru konkurencē sudraba medaļas izcīnīja Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 9. klases skolēni Artis Vilks un Dāvis Rendijs Drukaļskis.
Latviju olimpiādē pārstāvēja arī Rīgas Valsts 2.ģimnāzijas 12. klases skolnieks Klāvs Veseļuns.
Informācija atjaunota 17.06. 2021.
Par skolēnu uzņemšanu Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10. klasēs ar padziļinātu matemātikas apguvi
Informācija par skolēnu uzņemšanu 10. klasēs ar padziļinātu matemātikas apguvi Šeit
Konkursa 10. klasēs ar padziļinātu matemātikas apguvi rezultāti Šeit
Konkursa papildtermiņā uz Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10.klasi ar padziļinātu matemātikas apguvi rezultāti ŠEIT
Par skolēnu uzņemšanu Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10. klasē ar padziļinātu humanitāro mācību priekšmetu apguvi
Informācija par skolēnu uzņemšanu 10. klasē ar padziļinātu humanitāro mācību priekšmetu apguvi Šeit
Konkursa 10. klasē ar padziļinātu humanitāro mācību priekšmetu apguvi rezultāti Šeit
Par skolēnu uzņemšanu Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 7. klasēs
Informācija par skolēnu uzņemšanu 7. klasēs Šeit
Konkursa 7. klasēs rezultāti Šeit
Uzņemšanas noteikumi Skolēnu uzņemšanas kārtība Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā ir publicēti sadaļā Normatīvais regulējums.
Mani pieci vārdi, kas raksturo pēcsajūtas pēc izrādes noskatīšanās, ir: emocijas, stāsts, spēks, liktenis un māksla.
Man liekas, ka, lasot Aspazijas biogrāfiju, man bija iespēja saprast emocijas, bet, skatoties izrādi, -sajust. Es vēlreiz pārliecinājos, cik stipra viņa bija, un sapratu, kāpēc ir jālasa ne tikai viņas darbi, bet arī viņas biogrāfija. Ne viss Aspazijas dzīvē izdevās tā, kā viņa to iedomājās vai vēlējās, tomēr, manuprāt, viņa izdarīja visu iespējamo un pat vairāk, lai cilvēki atcerētos viņu vēl ilgi pēc viņas dzīves.
Paldies par lielisko iespēju paskatīties šo izrādi! (Sofija Mickēviča, 11.b klase)
Šie daži vārdi, manuprāt, ir: visaizraujošākā izrāde, kas redzēta pēdējā laikā!
Pirmkārt, paldies par iespēju redzēt šo izrādi. Lai arī skatījos vakarā, tā neļāva man aizmigt. Otrkārt, nostalģija, kas radās, skatoties izrādi, bija burvīga. Nevaru sagaidīt, kad teātri jau vasarā atsāks sezonu. Pati izrāde ir lielisks veids, kā parādīt vieglā un saprotamā veidā (īpaši jauniešiem, kuri lielākā daļa diemžēl nevēlas lasīt grāmatas) Aspazijas un Raiņa attiecības, viņu īsto dabu un ka patiesībā viņi paši ir tikai cilvēki, nevis varoņi ar superspējām. (Karlīna Emīlija Melberga, 11.b klase)
Izrāde, lai gan bija gara, lika laikam skriet vēja spārniem. Man patika gan projekcijas lietojums lokācijas maiņai, gan aktieru, it īpaši Baibas Brokas, meistarīgais sniegums, gan Aspazijas un Raiņa publisko un privāto rakstu darbu iekļaušana izrādes tekstā. Novērtēju, ka tika dāvāta iespēja noskatīties šo brīnišķīgo izrādi. (Rūta Anna Eisāne, 11.e klase)
Man, objektīvi skatoties, radošās rakstīšanas stunda patika. Skolotāja bija atsaucīga, un uzdevumi – interesanti. Bija gan pagrūti, jo radošā iedvesma nav kaut kas tāds, kas cilvēkam ir visu laiku, un arī man tās šajā dienā pietrūka, kas, kā es uzzināju, ir pilnīgi normāli. Man ļoti patika, ka nebija ārēja spiediena rakstīt. Skolotāja teica, ka kādam iedvesma būs lielāka un grupas sadarbība – labāka, citam atkal būs savādāk. Kā cilvēkam, kuram vienmēr vajag visu paveikt tik, cik vien labi es varu, mani tas nomierināja, jo es sapratu, ka radošumu un iedvesmu man nebūtu jāmēģina kontrolēt, jo tas pat nav iespējams. Kopumā – liels paldies par jauno pieredzi abām skolotājām. Jebkura jauna pieredze – labāka vai sliktāka – tomēr ir pieredze, kas mums var palīdzēt tālāk dzīvē. (Linda Koluža, 8.b)
Šī nodarbība, manuprāt, bija ļoti interesanta un veiksmīga, jo mēs lasījām Imanta Ziedoņa epifānijas, analizējām to tēlus, uzzinājām mūziķes Māras Upmanes- Holšteinas rakstīšanas padomus, kā arī paši izmēģinājām rakstīt savas epifānijas. Komandas bija diezgan neparasti sadalītas, bet mūsu grupa tika galā ar šo uzdevumu. Kopumā, vēlos pateikt paldies mūsu nodarbības vadītājai Elizabetei par jautras un patīkamas noskaņas radīšanu. (Beatrise Irbe, 8.b)