SPORTA SASNIEGUMI 2020./2021.m.g.

Latvijas skolu Ziemas olimpiādē

o1.vieta:Sebastians Linde (7.b), Laura Ozola (7.b)

o2.vieta: Roberts Miķelsons (11.e), Alise Roze Zālīte (8.a)

o3.vieta: Kristofers Kanenbergs (9.a), Agnese Švīpe (10.c)

oAtzinības: Mārtiņš Dzenītis (8.a), Elīze Bremze (9.b), Aiga Irbe Blūza (11.c), Īrissa Šagijeva (10.b) 

Jaunajā mācību gadā mācībās klātienē skolēni varēs piedalīties ar sadarbspējīgu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu, kā arī ar apliecinājumu par Covid-19 negatīvu testa rezultātu

Rīgas Valsts 2.ģimnāzija 2021. gadā iegūst Lielās pūces balvu par 1. vietu ģimnāziju grupā.

Ceļojošā balva „Lielā Pūce" tiek piešķirta skolām (ģimnāzijām, lielajām un mazajām skolām) par sasniegumiem zinātnisko darbu lasījumos un mācību priekšmetu valsts olimpiādēs un konkursos. Šo balvu pasniedz labākajiem skolu kolektīviem par sasniegumiem skolēnu zinātniski pētnieciskajā darbībā, mācību priekšmetu olimpiādēs un radošajās skatēs.

Rīgas Valsts 2.ģimnāzija 2021. gadā iegūst Lielās pūces balvu par 1. vietu ģimnāziju grupā. 

Portālā www.eriga.lv sākusies pieteikšanās “Skolēna kartei”

"Rīgas satiksme" aicina Rīgas 1., 5., un 10. klašu skolēnu, kā arī to skolēnu, kuri maina mācību iestādi, vecākus noformēt sava bērna "Skolēna karti" portālā www.eriga.lv līdz 25. augustam. Ja "Skolēna karte" portālā www.eriga.lv tiks noformēta līdz 25. augustam, to jau no 1. septembra to varēs saņemt izglītības iestādē, kurā bērns mācās, lieki nedodoties uz kādu no klientu apkalpošanas centriem.

Aizpildot pieteikumu "Skolēna kartes" izgatavošanai portālā www.eriga.lv, dati par skolēnu un skolu, kurā bērns mācās, tiks atlasīti automātiski. Pieteikumam klāt jāpievieno tikai skolēna fotogrāfija. Balstoties uz saņemto pieteikumu, "Rīgas satiksme" izgatavotās "Skolēnu kartes" nogādās attiecīgajās skolās.

"Skolēna karte" ir skolēna apliecība Rīgas skolēniem, kas nodrošina bezmaksas braucienus "Rīgas satiksmes" sabiedriskajā transportā. Karte ir jāsaņem visiem skolēniem, kuri uzsāk mācības 1. klasē. Tās nomaiņa jāveic, uzsākot mācības 5. un 10. klasē. Jauna "Skolēna karte" jāsaņem tiem skolēniem, kuri maina izglītības iestādi vai kuriem mainās personas dati.

Plašāku informāciju par „Rīgas satiksmes" piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt interneta mājas lapā www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos „twitter", „facebook". 

"No Gravity Charger" ieguva Latvijas mērogā 3. vietu.

Jūnijā trīs dienas norisinājās Junior Achievement Latvia (JA Latvia) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūtas (LIAA) organizētās Jauno uzņēmēju dienas 2021, kurās tika noskaidroti Latvijas labākie skolēnu mācību uzņēmumi (SMU).

Mūsu skolas 11.b klases skolnieku Lauras Leinertes un Rema Vasiļenko uzņēmumu "No Gravity Charger", kuri izveidojoši mobilās ierīces levitējošu bezvada lādētāju, ieguva Latvijas mērogā 3. vietu.

Konkursa gaitā vidusskolu grupā labākie tika noteikti trīs kārtās: gada pārskata vērtēšana, četru minūšu prezentācija latviešu valodā žūrijas komisijai un skatītājiem, un individuālas paneļintervijas ar žūrijas komisiju latviešu un angļu valodā.

SMU vērtēšanu veica pieredzējusi uzņēmēju, profesionāļu un akadēmisko spēku komanda, kurā tika pārstāvēta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, Swedbank, LR Patentu valde, RTU Rīgas Biznesa skola, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte, Biznesa augstskola Turība, Banku augstskola, Vidzemes augstskola, Dienas mediji, Latvijā radīts, VAS Elektroniskie sakari, Prudentia, advokātu birojs Triniti un Printful. 


Eiropas ģeogrāfijas olimpiāde.

Junioru konkurencē sudraba medaļas izcīnīja Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 9. klases skolēni Artis Vilks un Dāvis Rendijs Drukaļskis. 

Latviju olimpiādē pārstāvēja arī Rīgas Valsts 2.ģimnāzijas 12. klases skolnieks Klāvs Veseļuns.

https://www.visc.gov.lv/lv/jaunums/latvijas-jaunajiem-geografiem-11-medalas-eiropas-geografijas-olimpiade


Uzņemšana Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā 2021./2022. mācību gadam (Konkursa papildtermiņā uz Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10.klasi ar padziļinātu matemātikas apguvi rezultāti)

Informācija atjaunota 17.06. 2021.

Par skolēnu uzņemšanu Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10. klasēs ar padziļinātu matemātikas apguvi

Informācija par skolēnu uzņemšanu 10. klasēs ar padziļinātu matemātikas apguvi  Šeit

Konkursa 10. klasēs ar padziļinātu matemātikas apguvi rezultāti Šeit

Konkursa papildtermiņā uz Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10.klasi ar padziļinātu matemātikas apguvi rezultāti ŠEIT

Par skolēnu uzņemšanu Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 10. klasē ar padziļinātu humanitāro mācību priekšmetu apguvi

Informācija par skolēnu uzņemšanu 10. klasē ar padziļinātu humanitāro mācību priekšmetu apguvi Šeit

Konkursa 10. klasē ar padziļinātu humanitāro mācību priekšmetu apguvi rezultāti Šeit

Par skolēnu uzņemšanu Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 7. klasēs

Informācija par skolēnu uzņemšanu 7. klasēs Šeit

Konkursa 7. klasēs rezultāti Šeit

Uzņemšanas noteikumi Skolēnu uzņemšanas kārtība Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā ir publicēti sadaļā Normatīvais regulējums.

Pārdomas pēc JRT izrādes “Aspazija. Personīgi” noskatīšanās

Mani pieci vārdi, kas raksturo pēcsajūtas pēc izrādes noskatīšanās, ir: emocijas, stāsts, spēks, liktenis un māksla.

Man liekas, ka, lasot Aspazijas biogrāfiju, man bija iespēja saprast emocijas, bet, skatoties izrādi, -sajust. Es vēlreiz pārliecinājos, cik stipra viņa bija, un sapratu, kāpēc ir jālasa ne tikai viņas darbi, bet arī viņas biogrāfija. Ne viss Aspazijas dzīvē izdevās tā, kā viņa to iedomājās vai vēlējās, tomēr, manuprāt, viņa izdarīja visu iespējamo un pat vairāk, lai cilvēki atcerētos viņu vēl ilgi pēc viņas dzīves.

Paldies par lielisko iespēju paskatīties šo izrādi! (Sofija Mickēviča, 11.b klase)

Šie daži vārdi, manuprāt, ir: visaizraujošākā izrāde, kas redzēta pēdējā laikā!

Pirmkārt, paldies par iespēju redzēt šo izrādi. Lai arī skatījos vakarā, tā neļāva man aizmigt. Otrkārt, nostalģija, kas radās, skatoties izrādi, bija burvīga. Nevaru sagaidīt, kad teātri jau vasarā atsāks sezonu. Pati izrāde ir lielisks veids, kā parādīt vieglā un saprotamā veidā (īpaši jauniešiem, kuri lielākā daļa diemžēl nevēlas lasīt grāmatas) Aspazijas un Raiņa attiecības, viņu īsto dabu un ka patiesībā viņi paši ir tikai cilvēki, nevis varoņi ar superspējām. (Karlīna Emīlija Melberga, 11.b klase)

Izrāde, lai gan bija gara, lika laikam skriet vēja spārniem. Man patika gan projekcijas lietojums lokācijas maiņai, gan aktieru, it īpaši Baibas Brokas, meistarīgais sniegums, gan Aspazijas un Raiņa publisko un privāto rakstu darbu iekļaušana izrādes tekstā. Novērtēju, ka tika dāvāta iespēja noskatīties šo brīnišķīgo izrādi. (Rūta Anna Eisāne, 11.e klase) 

Radošā rakstīšana Imanta Ziedoņa klasē

Man, objektīvi skatoties, radošās rakstīšanas stunda patika. Skolotāja bija atsaucīga, un uzdevumi – interesanti. Bija gan pagrūti, jo radošā iedvesma nav kaut kas tāds, kas cilvēkam ir visu laiku, un arī man tās šajā dienā pietrūka, kas, kā es uzzināju, ir pilnīgi normāli. Man ļoti patika, ka nebija ārēja spiediena rakstīt. Skolotāja teica, ka kādam iedvesma būs lielāka un grupas sadarbība – labāka, citam atkal būs savādāk. Kā cilvēkam, kuram vienmēr vajag visu paveikt tik, cik vien labi es varu, mani tas nomierināja, jo es sapratu, ka radošumu un iedvesmu man nebūtu jāmēģina kontrolēt, jo tas pat nav iespējams. Kopumā – liels paldies par jauno pieredzi abām skolotājām. Jebkura jauna pieredze – labāka vai sliktāka – tomēr ir pieredze, kas mums var palīdzēt tālāk dzīvē. (Linda Koluža, 8.b)

Šī nodarbība, manuprāt, bija ļoti interesanta un veiksmīga, jo mēs lasījām Imanta Ziedoņa epifānijas, analizējām to tēlus, uzzinājām mūziķes Māras Upmanes- Holšteinas rakstīšanas padomus, kā arī paši izmēģinājām rakstīt savas epifānijas. Komandas bija diezgan neparasti sadalītas, bet mūsu grupa tika galā ar šo uzdevumu. Kopumā, vēlos pateikt paldies mūsu nodarbības vadītājai Elizabetei par jautras un patīkamas noskaņas radīšanu. (Beatrise Irbe, 8.b) 

10.a klases pārdomas pēc izrādes “Latvieši” noskatīšanās 21.05.2021.

  • Lai gan Merķeļa darbs tapis 1796. gadā, es izteikti spēju vilkt paralēles tajā atklātajam ar mūsdienu problemātiku. Tāpat kā izrādē māte gribēja, lai viņas meita Šķīstula nākotnē nodarbojas ar to pašu, ko viņa, neļaujot meitai iet savu ceļu, un mūžīgā vecākā gada gājuma cilvēku uzskatu sadursme ar jauno paaudzi notiek vēl aizvien. Mūsdienu ģimenēs nereti atspoguļojas arī vēl būtiska daļa no izrādē atklātā - bērni ģimenes liktās spriedzes dēļ izlēma doties prom - viņi, tāpat kā latviešu tauta, saprata, ka ragavās nav jāpaliek mūžīgi un ir jāiet cīņā ar dzīvi un grūtībām, lai būtu brīvi un spētu attīstīties.
  • Man spilgti palika atmiņā frāze, ko māte ar vecmāmiņu vairākkārt akcentēja un kas tika pieminēta arī izrādes sākumā Ulda Siliņa tēlotajā lomā. Tā vēstī – kādi mēs bijām, tādi arī paliksim. Izrādē izskan uzskats, ka latvieši vienmēr paliks zemajā, kalpu kārtā, savukārt Uldis, kurš prezentē mūsdienas, negrib ar šo domu samierināties un uzdod jautājumu – kāpēc daudzi ir pieņēmuši, ka Latvija vienmēr paliks maza valsts, kura nevar sasniegt ko lielāku?
  • Parasti latviešus filmās, izrādēs un literārajos darbos cenšas atspoguļot no tās labākās puses. Reti gadās darbi, kas uzdrošinās parādīt arī nedaudz ēnas pusi latviešu tautai. Bija tiešām interesanti redzēt demonstrētās latviešiem raksturīgās pazīmes. Tētis Strādulis reprezentēja strādīgumu, vecmāmiņa Žēlava - žēlavas, mamma Labklājīte - vēlmi pēc labklājības, Šķīstula - šķīstumu, Laimītis - laimi. Tēli lieliski spēlējās ar šo īpašību nonākšanu pretstatos, parādīja vairākas puses. Un, skatoties izrādi, es nonācu pie sāpīga secinājuma, ka latviešu tauta visticamāk nebija tik ļoti godprātīga, kā gribētos domāt, jo tādas mazas tautas, kas atrodas kāda varā ir diezgan grūti saglabāt godprātību un pašcieņu. Līdz ar to es pieņemu, ka latvieši nebija tik perfekti, kā mācīts.
  • Viss šis tēlu kopums, lai arī cik dažreiz pārspīlēts, pamatā arī atspoguļo latviešu kultūru, gan 18.gs, gan 19.gs, gan 21.gs. Jā, protams, daudz kas ir mainījies, bet kodols ir palicis pilnībā tas pats. Kā tas ļoti labi atspoguļots ragavu vilkšanas ainā, kur Šķīstule un Labklājīte stumj ragavas pretējos virzienos. Šāda stumšana notika toreiz, un notiek arī tagad. Vidiņā jau esam mēs paši, Latvija, latvieši. Jautājums ir, uz kuru pusi mēs brauksim?

RĪGAS VALSTS 2. ĢIMNĀZIJAS SKOLĒNU SASNIEGUMI MĀCĪBU PRIEKŠMETU OLIMPIĀDĒS UN KONKURSOS 2020./2021.M.G.

Enter your text here ...

19.05. 10.e klases skolēni noskatījās Valtera Sīļa interaktīvu klausāmizrādi “” Noklausies”.

  • Tā kā daži skolēni ir lieli teātra cienītāji, tad bija ļoti priecīgi, ka ar savām aktieru zināšanām spēja pēc balss atpazīt dažas personas. Izrādes koncepts esot bijis līdzīgs kā Nacionālā teātra izrāde "Rīgas pilsētas II teātris".
  • Skolēna citāts: "Domas par dzīvi, un vai patiešām ir vērts uzticēties sarunu biedram otrā pusē telefonam. Tās ir aktuāla problēma arī mūsdienās, jo nav zināms, cik tālu un kā sarunas tiek uzglabātas. Neviens to mūsdienās īsti neuzver".
  • "Patika, ka dialogi nebija jūtami iestudēti, bet brīvas un vienkāršas sarunas"
  • "Mazliet likās, ka paralēlās līnijas ir par daudz izrādes laikā, jo nevarēja uztvert nianses. Pozitīvi, ka pēc tam var arhīvā noklausīties palaisto garām. Šis īsti nepatika. Dažas sarunas bija interesantas. Sevišķi Gorkija ielā!"
  • "Nevarēja tikai uzlikt fonā un klausīties. Vajadzēja īstenībā iedziļināties. Ja novērsos, tad palaidu garām kaut ko. Paldies par iespēju. Vecvecākiem patika"
  • "Pirmā kultūras aktivitāte no klātienes laikiem. Citādāk".

7.a klases skolēnu pārdomas par skolas somas pasākumu "Atmodas dziesmas, Dziesmotā revolūcija"

Skolēni sarakstīja atsauksmes šeit - https://padlet.com/annastroza/9lovm5kyuwr0jza2

Kopumā esot paticis, arī daudz uzzinājuši, bija apmierināti :)

Mēs tieši rudenī skatījāmies "Mans mīļākais karš", tā kā šis tā hronoloģiski bija labs turpinājums! :)

Klases audzinātāja
Anna Stroža.

Droša eksāmenu norise

Valsts olimpiāžu laureāti 2020./2021.m.g.

CITS BAZĀRS, pavasaris 2021

Aprīļa beigās četras dienas deviņi mūsu skolas Skolēnu mācību uzņēmumi piedalījās Junior Achievement Latvia (JA Latvia) Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) Latvijas mēroga tiešsaiste pasākumā CITS BAZĀRS pavasarī 2021. Skolēni četras dienas tiešsaistē tirgoja savas preces, sniedza intervijas žūrijai un piedalījās "pitch" prezentācijās. Rezultātā mūsu SMU ir nominēti sešās nominācijās, bet uzņēmums "No Gravity Charger" ar savu revolucionāro un inovatīvo bezvadu lādētāju ieguva nomināciju "UZ ZINĀŠANĀM BALSTĪTS SMU PRODUKTS"



A sparkling moment


BrushDash


Insecure


No gravity charger


Time to be

APSVEICAM Latvijas Skolēnu 45. zinātniski pētnieciskās konferences laureātus

Valsts konferencei šogad tika izvirzīti skolēni no 105 izglītības iestādēm visā Latvijā, godalgotas no tām ir 67. Apbalvotākās trīs vietas šogad ieņem kopumā četras skolas. Pirmo vietu kā apbalvotākās izglītības iestādes šogad dala Āgenskalna Valsts ģimnāzija un Rīgas Valsts 2. ģimnāzija ar 18 darbiem katra. Otrajā vietā ierindojas Rīgas Valsts Vācu Ģimnāzija ar 14 darbiem, bet trešajā vietā - Daugavpils Valsts ģimnāzija ar 11 godalgotiem darbiem.

Vairāk informācijas šeit: https://www.visc.gov.lv/.../latvijas-skolenu... 

RĪGAS VALSTS 2. ĢIMNĀZIJAS SKOLĒNU SASNIEGUMI MĀCĪBU PRIEKŠMETU OLIMPIĀDĒS 2019./2020.M.G.

Olimpiādes 2020./2021.m.g.

Vācu valoda

Alvīne Dārta Pabrika 12.e  - 3. vieta Rīgas pilsētas vācu valodas 51. olimpiādē 

- 1.pakāpe Vācu valodas valsts 51. olimpiādē

Alvīne Dārta Pabrika - ir starp tiem 10 labākajiem valstī, kuri ir uzaicināti uz Baltijas vācu valodas olimpiādi.

Skolotāja Žanna Knoka

Linda Reimane 9.sb. 1. vieta Vācu valodā Latvijas atklātajā svešvalodu olimpiādē

Skolotāja Dace Skutele 

Rīgas pilsētas ekonomikas 22. olimpiāde

1. vieta

Artis Alainis 12.b

2. vieta

Anna Jupīte 12.b

Jūlija Kondratjeva 12.b

Annija Dimata 12.sb

3. vieta

Patrīcija Hāze 11.b

Aleksandra Ivoņina 12.b

Roberts Patriks Ausmanis 12.e

Ronalds Ore 12.sb

Toms Čerņauvskis 12.sb

Valsts ekonomikas 22. olimpiāde - Artis Alainis 12.b II pakāpe

Skolēnus sagatavoja ekonomikas skolotājas – Ruta Pelce un Ineta Vīksna

Rīgas pilsētas matemātikas 71.olimpiādes 2. posma uzvarētāji

2. vietas ieguvēji:

Ādams

Viļums

7. klase

Timurs

Dobrovoļskis

7. klase

Normunds

Malnačs

8. klase

Kārlis

Brīvulis

9.klase

Krišjānis

Petručeņa

11.klase

Reinis

Isaks

11.klase

Romans

Ļvovs

12.klase

Artūrs

Kļaviņš

12.klase

Jevgēnijs

Lazebņiks

12.klase

3. vietas ieguvēji:

Eduards

Brasliņš

7. klase

Ričards

Vimba

7. klase

Evelīna

Indriksone

8. klase

Miks

Derums

9.klase

Elizabete

Haduņkina

9.klase

Marija

Kovaļauska

11.klase

Izteikta atzinība:

Katrīna Laima

Ramāne

7. klase

Alise

Mīlenberga

8. klase

Valentins

Galaiskis

8. klase

Leila

Džafarova

8. klase

Francis

Ritums

8. klase

Kimberlija

Rudzinska

10.klase

Terēze

Smiltniece

10.klase

Anastasija

Bugaja

10.klase

Sindija

Januma

10.klase

Eduards

Pļaviņš

12.klase

Artis

Alainis

12.klase

Liene

Gūtmane

12.klase

Lepojamies!

Skolēnus sagatavoja matemātikas skolotāji – Aldis Bomis, Kaiva Treija, Kaiva Desmitniece, Daina Briņķe, Sabīne Apīne, Diāna Ruļuka -  Paša, Ināra Roziņa, Raivis Bēts, Tatjana Strigaļova.


Paldies par lielisku startu LATVIJAS SKOLU ZIEMAS OLIMPIĀDĒ!!!

1.vieta🥇
Sebastians Linde (7.b)
Laura Ozola (7.b)

2.vieta🥈
Roberts Miķelsons (11.e)
Alise Roze Zālīte (8.a)

3.vieta🥉
Kristofers Kanenbergs (9.a)
Agnese Švīpe (10.c)

Atzinības 
Mārtiņš Dzenītis (8.a)
Elīze Bremze (9.b)
Aiga Irbe Blūza (11.c)
Īrissa Šagijeva (10.b)