Skatījāmies visi klasē pēdējā mācību nedēļā decembrī, un te dažas skolēnu pārdomas.
A. I. Kūle ,, Man izrāde patika, īpašu izbrīnu radīja fakts, ka tajā spēlēja tikai 2 aktieri. Tēma par jauna cilvēka ,,nokļūšanu neceļos" lielākoties apkārtējo apstākļu dēļ man likās diezgan smagi uztverama. Izrāde raisīja pārdomas par bērnu un vecāku komunikāciju, cilvēka dabu un izvēlēm saasinātās situācijās."
E. Strupiša ,, Lai gan sākums izrādei, manuprāt, bija garlaicīgs, tās turpinājums piesaistīja manu uzmanību, jo, atklājot Martina stāstu, atklājās problēma, kura ir ļoti būtiska, tā ir emocionāla vardarbība un fiziskā vardarbība starp Martinu un tēvu, kas noveda līdz slepkavība."
R. Bubiša ,,Man izrāde patika, tā aizrāva. Visvairāk mani pārsteidza aktieris, kurš spēlēja Martinu un aktieru izrādē, kura top. izrāde lika aizdomāties par to, cik ļoti cilvēku var ietekmēt arī emocionāli, ne tikai fiziski."
K. Freimanis ,,Ļoti oriģināls veids, kā pasniegt stāstu. Interesanti bija skatīties, kā aktieri mainās, mainot savu lomu."
M. Popovs ,,Man patika izrāde, tas izskatījās svaigi, moderni, minimālistiski."
Tā ir iespēja dzīvot ar drošības un pārliecības sajūtu. Dienu dienā nebūt pakļautai teroram un visdažādākā veida ierobežojumiem. Tā ir iespēja spriest pašai par sevi, pieņemt savus lēmumus, kā arī tādu pašu iespēju redzēt savai valstij. Tā ir iespēja piedalīties valsts politikā, un tā ir apziņa, ka mana balss vienmēr būs sadzirdēta.
Kristiāna (9.c) : Man patika dziedātājas Rūtas Dūdumas un komponista Jāņa Ķirša izveidotā svētkukoncertlekcija''Lāčplēša dienā''. Šķita interesanti, kā tika apvienotas dziesmas un vēsturiska informācija, radot svētku noskaņu. Manuprāt, visa koncertlekcijā stāstītā vēsturiskā informācija bija saprotama ikvienam skolas vecuma bērnam. Man arī patika, ka koncertlekcijā tika stāstīti ne tikai fakti par Latvijas vēsturi, bet arī par Eiropas un pasaules vēsturi. Manuprāt, šajā koncertlekcijā ļoti labi apstiprinās Jāņa Ķirša teiktais, ka ''dziesma vienmēr ir bijusi kaut kas īpašāks, kas pulcina ļaudis īstajos brīžos''. Gandrīz ikviens latvietis zinakoncertlekcijā dziedātās dziesmas, un grūtos brīžos šīs dziesmas palīdz, un tās apvieno tautu. Koncertlekcijā izmantotās dziesmas, manuprāt,arī bija ļoti labi sasaistītas ar vēsturisko informāciju. Manuprāt, dziesmas ļoti labipalīdzēja uztvert koncertlekcijas noskaņu. Kad skanēja, piemēram, komponista Ērika Ešenvalda „Dvēseles dziesma",uzreiz bijasvinīga noskaņa, bet skanot, piemēram, Jāņa Lūsēna un grupas ''Zodiaks '' dziesmai „Taisnība'', radās priecīga noskaņa. Latviešu strēlnieku dziesmām bija ļoti jautra melodija, taču dziesmu vārdi tādi nebija, tāpēc šīs dziesmas lika aizdomāties. Koncertlekcija noteikti palīdzēja iegūt svētku noskaņu un vairāk izprast 11. un 18.novembri.
Evelīna (9.c): Dienu pirms Lāčplēša dienas mēs, 9.c klase, noskatījāmies un noklausījāmies koncertlekciju par to. Lai gan diezgan samāksloti, tomēr interesanti un izglītojoši par šo svētku dienu mums pastāstīja pasākuma vadītāji Rūta Dūduma un Jānis Ķirsis. Mēs uzzinājām, kas ir Lāčplēša diena, kas ir mūsu vērtības, kādas bija strēlnieku dziesmas, kā arī tika pastāstīts par vairākām ievērojamām latviešu personībām. Priecēja arī tas, ka visas 40 minūtes nebija jāsēž un jāklausās tikai teorija, varēja arī baudīt dažādus Latvijai nozīmīgu dziesmu izpildījumus. Tie radīja manī arī mazu svētku sajūtu, kas nebija parādījusies laikā, katru dienu sēžot mājās un mācoties attālināti.
27. novembrī norisinājās Rīgas pilsētas 5. atklātā ģeogrāfijas olimpiāde 8. un 9. klašu skolēniem. Olimpiādi organizēja Rīgas Valsts 2. ģimnāzija. Arī šogad olimpiādes dalībnieki uzdevumus pildīja tiešsaistē, atrodoties katrs savās mājās.
Pavisam olimpiādei tika pieteikti 89 dalībnieki no 25 Rīgas skolām. Olimpiādē piedalījās un izpildītos darbus iesniedza 75 skolēni. Viņi visi noteikti ir īsti ģeogrāfijas mīļi, jo olimpiādei bija gatavi veltīt pat savu brīvo sestdienu!
Olimpiādes uzdevumi aptvēra visdažādākās ģeogrāfijas nozares un apakšnozares – kultūras, apdzīvojuma, klimata, ūdeņu, valodu, ekonomisko un daudzas citas. Arī uzdevumi tika veidoti tā, lai tie būtu kā daudzveidīgi, tā interesanti, iekļaujot dažādas kartes, attēlus un pat nelielu video.
1. uzdevumā bija jāatpazīst valstu karogi un jāorientējas dažādās valstu asociācijās. Pieci jaunie ģeogrāfi, lieliski orientējoties valstu karogos, ieguva 29 no 30 punktiem – Līva Laugale (Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola), Emīls Gustavs Sangovičs (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Mona Luīze Vītoliņa (Rīgas 66. vidusskola), Dāvis Kalniņš (Rīgas Kultūru vidusskola) un Anna Misiņa (Rīgas Franču licejs).
2. uzdevumā vajadzēja atbildēt uz jautājumiem par dabas rezervātiem Latvijā – kas tajos aug, kas dzīvo, kad dibināti, kādas vērtības tie sargā. Šķita, ka pandēmijas apstākļos Latvija izceļota krustu šķērsu, taču rezultāti parādīja, ka vairāki jautājumi bija visai cieti rieksti. Vislabāk ar uzdevumu tika galā Nikita Baranovs (Rīgas 66. vidusskola), Kristaps Buivids (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Laura Darkevica (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Rihards Krusts (Rīgas 84. vidusskola), Kaspars Matīss Strods (Rīgas 66. vidusskola), Lote Emīlija Vimba (Rīgas Kultūru vidusskola), Anna Dudzinska (Rīgas 47. vidusskola), Aleksejs Hvalejs (Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija), Evelīna Indriksone (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Melisija Petrušina (Rīgas 95. vidusskola) un Kristiāna Šaško (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija).
3. uzdevumā vajadzēja parādīt zināšanas par hidrosfēru. Jāzina, kas ir slieksnis, mulda un torosi, jāatšķir dažādi ar ūdeņiem saistīti jēdzieni, jāzina par siltajām un aukstajām okeāna straumēm. Maksimālos 10 punktus gan neieguva neviens, bet pie deviņiem tika: Linards Buivids (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Kristaps Buivids (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Rihards Krusts (Rīgas 84. vidusskola), Roberts Sīmansons (Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija), Valērija Beļajeva (Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija), Edžus Kalniņš (Rīgas Igauņu pamatskola), Katrīna Pujāte (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Kristiāna Šaško (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija) un Sofja Čučukina (Rīgas Baltmuižas pamatskola).
4. uzdevumā tika jautāts par atmosfēru un klimatu. Kāpēc ziemā anticiklona apstākļos kļūst auksti, bet vasarā – karsti, kāds gaisa spiediens valda tropu klimata joslā un – ar ko laikapstākļi atšķiras no klimata? Augstāko rezultātu (16 punktus no 20) uzrādīja Sofija Bondarenko (Rīgas 84. vidusskola), Kristaps Buivids (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Ričards Vimba (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Elizabete Burkovska (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Jānis Stendzenieks (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija) un Kristiāna Šaško (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija).
5. uzdevumā vajadzēja demonstrēt augšzemnieku dialekta prasmes. Latgaļu mēlē uzrakstīto tekstu par Zilo ezeru zemes dārgumiem nācās atšifrēt latviešu literārajā valodā. Dreidzā, Cireitā un Cyrmā tādi mošķi kā leidakys, škaunadzis un kugrys mīt... Vislabāk šis uzdevums padevās Sofijai Bondarenko (Rīgas 84. vidusskola) un Luīzei Reinšmitei (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija).
6. uzdevums visvairāk pie sirds gāja tiem, kuri draudzējas ar matemātiku, jo vajadzēja daudz rēķināt. Bija jāaprēķina dabisko pieaugumu, migrācijas saldo un dzimstības un mirstības koeficientu, attālumu starp punktiem. Īpaši jāuzteic trīs skolēni, kuri vienīgie visu aprēķināja pareizi – Laura Darkevica (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Emīls Gustavs Sangovičs (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija) un Anna Dudzinska (Rīgas 47. vidusskola).
7. uzdevumā skolēni parādīja ranžēšanas prasmes. Nācās pareizā secībā sakārtot meža tipus pēc priežu īpatsvara tajos, valstis pēc pensionāru īpatsvara, zemeņu nogatavošanās secību Eiropas valstīs un dažādas citas lietas. Visu pareizi izpildīja trīs skolēni – Oskars Freimanis (Rīgas Centra Daiļamatniecības pamatskola), Līva Laugale (Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola) un Laura Līva Kasparinska (Rīgas 84. vidusskola).
8. uzdevums parādīja tos skolēnus, kuri nekļūdīgi orientējas Dienvidamerikas kartē. Viņi zina, kur atrodas Maču Pikču, kuras valsts nosaukums radies no kādas līnijas, bet kuras – no sudraba vārda, kurai valstij galvaspilsēta Džordžtauna, kuras valsts veikalos jāiepērkas ar eiro naudiņām, bet kura valsts lauksaimniecībā specializējusies aitkopībā. Vienīgais skolēns, kuram šajā uzdevumā nebija kļūdu, ir Rinalds Kipāns (Mežciema pamatskola).
9. uzdevumā bija jādemonstrē ģeogrāfiskā domāšana. Ģeogrāfiskās koordinātas, laika joslas, okeāni un kontinenti, dienas un nakts mija, gadalaiku maiņas. Uzdevums atklāja trīs ģeogrāfijā izcilus skolēnus, kuri vienīgie visu atbildēja pareizi. Tie ir – Kristiāna Šaško (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Sofja Čučukina (Rīgas Baltmuižas pamatskola) un Ralfs Fridrihsons (Rīgas 69. vidusskola).
10. uzdevums lika paskatīties uz šodienas aktualitāti pasaulē – Polijas un Baltkrievijas robežu. Kas tur notiek? Kas ir šie cilvēki – nelegālie imigranti, patvēruma meklētāji, cilvēki ar alternatīvo statusu vai varbūt – bēgļi? No kurām valstīm viņi nāk? Un vai iespējams šo problēmu veiksmīgi risināt? Ar tekstu strādāt prot un ziņām un jaunumiem pasaulē līdzi seko Nikita Baranovs (Rīgas 66. vidusskola), Linards Buivids (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Līva Laugale (Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola), Ieva Blaževiča (Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija), Elizabete Burkovska (Rīgas Centra humanitārā vidusskola) un Rinalds Kipāns (Mežciema pamatskola).
11. uzdevumā vajadzēja atminēt desmit latviešu dziesmu tekstos izlaistos vietvārdus jeb toponīmus. «Te nekas nav īsti lāgā, / Uz Tobago, uz Tobago!» 16 skolēni zināja visus dziesmu vārdus! Ja nepieciešama kompānija, ar kuru sadziedāties, tad vajag draudzēties ar šiem skolēniem: Linards Buivids (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Roberts Būcens (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Līva Laugale (Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola), Anna Pētermane (Rīgas 34. vidusskola), Emīls Gustavs Sangovičs (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Sibilla Vanadziņa (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Rūta Zvidriņa (Rīgas 47. vidusskola), Timurs Dasajanake (Rīgas 34. vidusskola), Evelīna Indriksone (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Dāvis Kalniņš (Rīgas Kultūru vidusskola), Anna Misiņa (Rīgas Franču licejs), Katrīna Pujāte (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Luīze Reinšmite (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Kristiāna Šaško (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Sofja Čučukina (Rīgas Baltmuižas pamatskola) un Ralfs Fridrihsons (Rīgas 69. vidusskola).
12. uzdevumā (darbā ar attēliem) vajadzēja katru no bildēm ielikt atbilstošajā kultūras reģionā. Suši, oregami, sumo cīkstoņi, mošejas, sādžas, Lielie ezeri, tautastērpi un daudz kas cits. Šajā uzdevumā nepārspētas palika divas līderes (tikai ar vienu kļūdu katrai) – Anna Misiņa (Rīgas Franču licejs) un Sofja Čučukina (Rīgas Baltmuižas pamatskola).
Saskaitot visus iegūtos punktus, izkristalizējās olimpiādes laureāti. Absolūtā laureāte ir KRISTIĀNA ŠAŠKO (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija). Piecu gadu laikā šī ir pirmā reize, kad olimpiādē uzvar meitene. Priecājamies un lepojamies!
8. klašu grupā:
1. vietas diplomu saņem:
Laura | Darkevica | Rīgas Valsts 2. ģimnāzija |
Emīls Gustavs | Sangovičs | Rīgas Valsts 2. ģimnāzija |
Ričards | Vimba | Rīgas Valsts 2. ģimnāzija |
Kristaps | Buivids | Rīgas Centra humanitārā vidusskola |
Raimonds | Smiltnieks | Rīgas 47. vidusskola |
2. vietas diplomu saņem:
Līva | Laugale | Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola |
Nikita | Baranovs | Rīgas 66. vidusskola |
Linards | Buivids | Rīgas Centra humanitārā vidusskola |
Rihards | Krusts | Rīgas 84. vidusskola |
3. vietas diplomu saņem:
Roberts | Būcens | Rīgas Valsts 2. ģimnāzija |
Oskars | Freimanis | Rīgas Centra Daiļamatniecības pamatskola |
Sofija | Bondarenko | Rīgas 84. vidusskola |
Viktorija | Spurķe | Mežciema pamatskola |
Kaspars Matīss | Strods | Rīgas 66. vidusskola |
Sibilla | Vanadziņa | Rīgas Valsts 2. ģimnāzija |
Atzinības rakstu saņem:
Ernests Andrejs | Lauciņš | Rīgas Franču licejs |
Rūta | Zvidriņa | Rīgas 47. vidusskola |
9. klašu grupā:
1. vietas diplomu saņem:
Kristiāna | Šaško | Rīgas Valsts 2. ģimnāzija |
Rinalds | Kipāns | Mežciema pamatskola |
Luīze | Reinšmite | Rīgas Valsts 2. ģimnāzija |
Anna | Misiņa | Rīgas Franču licejs |
Sofja | Čučukina | Rīgas Baltmuižas pamatskola |
Ralfs | Fridrihsons | Rīgas 69. vidusskola |
Evelīna | Indriksone | Rīgas Valsts 2. ģimnāzija |
Dāvis | Kalniņš | Rīgas Kultūru vidusskola |
Elizabete | Burkovska | Rīgas Centra humanitārā vidusskola |
2. vietas diplomu saņem:
Anna | Dudzinska | Rīgas 47. vidusskola |
Leila | Džafarova | Rīgas Valsts 2. ģimnāzija |
Jānis | Stendzenieks | Rīgas Valsts 2. ģimnāzija |
Katrīna | Pujāte | Rīgas Centra humanitārā vidusskola |
Krišjānis | Neimanis | Rīgas 84. vidusskola |
Artjoms | Orlovs | Rīgas 47. vidusskola |
Laura Līva | Kasparinska | Rīgas 84. vidusskola |
3. vietas diplomu saņem:
Ksenija | Rogova | Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija |
Ieva | Blaževiča | Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija |
Līna | Osīte | Rīgas Valsts 1. ģimnāzija |
Edžus | Kalniņš | Rīgas Igauņu pamatskola |
Atzinības rakstu saņem:
Timurs | Dasanajake | Rīgas 34. vidusskola |
Aleksejs | Hvalejs | Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija |
Justīne | Daugste | Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola |
Andrejs | Freibergs | Rīgas Valsts 1. ģimnāzija |
Alans | Fadejevs | Rīgas Baltmuižas pamatskola |
Rūdis | Janovs | Rīgas Valsts 1. ģimnāzija |
Rostislavs | Ņikoļins | Rīgas 34. vidusskola |
Daniils | Maidelis | Rīgas 69. vidusskola |
Atzinības rakstu par veiksmīgu skolēnu sagatavošanu ģeogrāfijas olimpiādei saņem šādi ģeogrāfijas skolotāji – Aija Arāja (Mežciema pamatskola), Alvis Tukāns (Rīgas Valsts Klasiskā ģimnāzija), Anastasija Podlužnaja (Rīgas Kultūru vidusskola un Rīgas Centra Daiļamatniecības pamatskola), Andris Ģērmanis (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija), Elita Segliņa (Rīgas 66. vidusskola), Ilze Grīnhofa (Rīgas 84. vidusskola), Ina Jukēvica (Rīgas Centra humanitārā vidusskola), Inese Roziņa (Rīgas Franču licejs), Irina Čučukina (Rīgas Baltmuižas pamatskola), Laura Freimane (Rīgas 47. vidusskola), Ligita Zelča (Rīgas Igauņu pamatskola), Svetlana Gavrilko (Mežciema pamatskola), Toms Krūmiņš (Rīgas 69. vidusskola), Vija Melne (Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskola) un Zaiga Tenisone (Rīgas Valsts 1. ģimnāzija). Paldies arī pārējiem skolotājiem!
Rīgas Valsts 2. ģimnāzija pateicas visiem olimpiādes dalībniekiem par dalību šajā ikgadējā pasākumā. Rīgas pilsētas atklātās ģeogrāfijas olimpiādes 8. un 9. klašu skolēniem organizēšana kļuvusi par Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas neatņemamu tradīciju, kas nu jau turpinās piecu gadu garumā. Uz tikšanos 6. olimpiādē nākamgad!
Andris Ģērmanis
Rīgas Valsts 2. ģimnāzija 27. novembrī jau piekto gadu pēc kārtas organizēs Rīgas pilsētas 5. atklāto ģeogrāfijas olimpiādi 8. un 9. klašu skolēniem.
Olimpiāde arī šogad notiks attālināti tiešsaistē. Sākums plkst. 10.00, ilgums – 2 stundas.
Aicinām Rīgas pilsētas skolu ģeogrāfijas skolotājus pieteikt dalībniekus olimpiādei.
Uz tikšanos ikgadējos ģeogrāfijas svētkos!
Sestdien, 13. novembrī, notika Latvijas Universitātes Jauno ģeogrāfu skolas organizētā Latvijas 46. atklātā ģeogrāfijas olimpiāde.
Tajā dažādas grūtības pakāpes uzdevumus risināja 355 skolēni no visas Latvijas, viņu vidū arī 87 mūsu skolas jaunie ģeogrāfi.
Priecājamies un lepojamies, ka pirmās vietas uzvaras laurus izcīnījām visās vidusskolas klašu grupās. Tas pārliecinoši izdevās Rasai Droiskai (10.e klase), Tomam Andrim Putniņam (11.c klase) un Kristam Dāvidam Saulītim (12.sb klase).
Uzvarētāju vidū arī Braiens Martinsons (9.a klase), Madara Bērziņa (10.c klase), Linards Lūsis (10.d klase), Dāvids Ēberliņš (10.e klase) un Kārlis Knospiņš (11.a klase).
Rasa Droiska (10.e klase) pēc olimpiādes raksta: «Man olimpiāde patika. Sevišķi interesantas bija tematiskās kārtas, piemēram, kārta par sumo sporta veidu un Kurzemes reģionu. Ģeogrāfi kā tādi ir interesanta cilvēku grupa, jo, kā izrādās, tik apjomīgas zināšanas par mūsu pasaules kārtību neliedz visu paskaidrot vai saprast ar humora un ironijas devu.»
Dāvids Ēberliņš (10.e klase) piebilst: «Olimpiādes uzdevumi, kā vienmēr, nelika vilties. Darbs ar kartēm izdevās lieliski, bet mazliet «sapinos» ar akmeņiem, bākām un dažādiem objektiem. Olimpiāde iznāca garāka un smagāka nekā plānots, bet nogurumu izkliedēja pēdējais uzdevums ar pārgalvīgu asprātību.»
Paldies visiem mūsu skolas jaunajiem ģeogrāfiem par skolas slavas kaldināšanu Latvijā, veiksmīgi piedaloties šajā olimpiādē!
Andris Ģērmanis, ģeogrāfijas skolotājs
Ceturtdien, 4. novembrī, tiešsaistes režīmā norisinājās "Atvērto ģeotelpisko datu hakatons skolēniem 2021" fināls, kurā tika apbalvotas trīs labākās komandas. Šī gada pasākumā piedalījās 23 komandas, kopā pulcējot 58 radošus un idejām bagātus 10.–12. klases jauniešus. Izmantojot brīvos un atvērtos datus, dalībnieku uzdevums bija četru nedēļu laikā radīt inovatīvu lietotni, kas risina sabiedrībai būtisku problēmu, izmantojot atvērtos ģeotelpiskos datus.
Pirmo vietu šī gada Atvērto ģeotelpisko datu hakatonā ieguva Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas komanda trīs dalībnieku sastāvā – "Dust Gang", kas izveidoja rīku "Busify". Ar to ir iespējams izvērtēt, cik aizpildīti ir Rīgas satiksmes sabiedriskie transportlīdzekļi un tādējādi izvairīties no pūļiem, kas īpaši svarīgi ir Covid-19 situācijā. Otro vietu ieguva Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas komanda viena dalībnieka sastāvā – "Terehoviči", kas hakatona laikā izveidoja tīmekļa vietni "DataViz". Tā var kalpot kā vērtīgs palīgs uzņēmējiem, lai labāk izprastu sava produkta vai pakalpojuma auditoriju konkrētajā reģionā, jo vietnē ir daudz vērtīgu ģeotelpisko, demogrāfisko un ekonomisko datu. Savukārt trešo vietu ieguva Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas komanda trīs dalībnieku sastāvā – "One Lone Coder", kas radīja produktu, ar kura palīdzību iespējams samazināt Baltijas jūras piesārņojuma līmeni un lauksaimniecības zemes auglību. Komandas izstrādātais produkts spēj novērtēt augu auglību un veselību, kā rezultātā var secināt, kurās vietās lauks ir jāmēslo vairāk un kurās mazāk.
Apsveicam Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 12.c klases skolēnu ar godalgoto trešo vietu!
Rīgas pašvaldības „Zelta stipendiju" piešķir ar mērķi atbalstīt 20 pašus labākos izglītības iestāžu 12.klašu absolventus, tādējādi rosināt viņus intensīvam studiju darbam. Katram „Zelta stipendijas" ieguvējam tiek piešķirti 1200,00 euro par izcilām zināšanām un augstiem sasniegumiem valsts un starptautiskās mācību priekšmetu olimpiādēs, skolēnu zinātniski pētnieciskajā darbībā, sporta sacensībās, konkursos.
Šogad starp „Zelta stipendiju" ieguvējiem ir četri Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas absolventi:
Apsveicam un lepojamies!
Mācību gads tuvojas savam pirmajam brīvlaikam. Diemžēl epidemioloģiskā situācija strauji pasliktinās. IZM un ministre dara visu, lai skolas netiktu slēgtas kā tas notika iepriekšējā gadā. Bet tas būs atkarīgs no Valdības lēmumiem.
Izmaiņas kontaktpersonu testēšanā:
No 11.10.2021. kontaktpersonas jau 7. karantīnas dienā varēs veikt testu laboratorijā bez ģimenes ārsta norīkojuma.
Negatīva testa gadījumā varēs atgriezties klātienes mācībās. Ģimenes ārsta zīme nav nepieciešama.
Pakalpojumu sniedzēji, kuri vēl nav vakcinējušies, pārejas periodā no 11.10. līdz 15.10. arī varēs veikt valsts apmaksātus testus, ja būs uzsākuši vakcinācijas procesu.
24. septembrī sadarbībā ar projektu "Skolas soma" devāmies nelielā tūrē pa Rīgu un iepazīt un apskatīt jūgendstila ēkas Rīgā ar orientēšanās spēli "Jūgendstils Rīgā". Lai ekskursija ar šo spēles elementu būtu azartiskāka, sadalījāmies komandās, saņēmām darba lapas ar uzdevumiem un devāmies uz katru no kartē norādītajiem punktiem.
Šī bija lieliska iespēja mūsu klasei saliedēties, jo mums vajadzēja sadarboties un izpildīt uzdevumu laikā. Bieži arī sanāca satikties ar citām klases komandām, ceļā uz nākamo apskates vietu, kas mums šķita uzjautrinoši un piedeva azarta devu būt ātrākiem un precīzākiem. Šī ekskursijas laikā varējām vairāk aprunāties ar klasesbiedriem, jo ikdienas steigā un attālinātā mācību procesa dēļ apgājušā mācību gadā tas nebija iespējams.
Ekskursijas beigās mūsu kolektīvs ir kļuvis daudz saliedētāks un draudzīgāks, kā arī uzzinājām krietni vairāk par jūgendstila ēkām Rīgā. Visiem patika šī ekskursija, jo mēs kopīgi pavadījām laiku ārā, kad ir silts, vējains un saulains.
24. septembrī mēs projekta "Latvijas skolas soma" ietvaros devāmies uz "Kalāčiem" pie slavenā latviešu dzejnieka, filozofa, poliglota Eduarda Veidenbauma. Viņš tiek dēvēts par pirmo moderno latviešu dzejnieku, lai gan pats nekad nesapņoja kļūt par dzejnieku. Rokrakstos ir saglabājušies ap 80 dzejoļu. Dažas pārdomas pēc muzeja apmeklējuma.
* Viņam nepatika fotografēties. Vienīgā Veidenbauma bilde, kura visur tiek publicēta, ir kadrs no kāda kopējas bildes. Ja tās nebūtu, tad mēs nemaz nezinātu, kāds viņš izskatījās!
* Kā liecina atzīme uz sienas, Eduards bija 159 cm garš. Katram bija iespējams salīdzināties augumā ar Veidenbaumu.
* Veidenbaumam brīvajā laikā patika risināt matemātikas uzdevumus, viņa pierakstos redzams, kā dzejnieks centās izvilkt kvadrātsakni no divi.
* Tad, kad skolotāja par to stāstīja literatūras stundās, tā bija teorija. Bet, redzot māju, mēbeles, papīra lapas, vijoli un spieķi, viss pārvērtās par realitāti.
* Vijole uz mīksta krēsla tomēr nebija oriģinālā, savējo viņš esot pazaudējis.
* Dzejnieka personīgās lietas man lika justies dīvaini. Ja es kļūtu ļoti slavens pēc nāves, manuprāt, es nebūtu pārāk priecīgs, ja manu māju pārtaisītu par muzeju un manas lietas izstādītu apskatei.
* Kopumā man ekskursija patika, jo bija iespēja gan iegūt jaunu informāciju, gan uzspēlēt jautru spēli. Gide runāja interesanti un saprotami, neteica neko lieku.
* Es biju pārsteigta, cik ļoti man patika šis muzeja apmeklējums. Tas man ilgi paliks atmiņā.
Latvijas skolu Ziemas olimpiādē
o1.vieta:Sebastians Linde (7.b), Laura Ozola (7.b)
o2.vieta: Roberts Miķelsons (11.e), Alise Roze Zālīte (8.a)
o3.vieta: Kristofers Kanenbergs (9.a), Agnese Švīpe (10.c)
oAtzinības: Mārtiņš Dzenītis (8.a), Elīze Bremze (9.b), Aiga Irbe Blūza (11.c), Īrissa Šagijeva (10.b)
Ceļojošā balva „Lielā Pūce" tiek piešķirta skolām (ģimnāzijām, lielajām un mazajām skolām) par sasniegumiem zinātnisko darbu lasījumos un mācību priekšmetu valsts olimpiādēs un konkursos. Šo balvu pasniedz labākajiem skolu kolektīviem par sasniegumiem skolēnu zinātniski pētnieciskajā darbībā, mācību priekšmetu olimpiādēs un radošajās skatēs.
Rīgas Valsts 2.ģimnāzija 2021. gadā iegūst Lielās pūces balvu par 1. vietu ģimnāziju grupā.
"Rīgas satiksme" aicina Rīgas 1., 5., un 10. klašu skolēnu, kā arī to skolēnu, kuri maina mācību iestādi, vecākus noformēt sava bērna "Skolēna karti" portālā www.eriga.lv līdz 25. augustam. Ja "Skolēna karte" portālā www.eriga.lv tiks noformēta līdz 25. augustam, to jau no 1. septembra to varēs saņemt izglītības iestādē, kurā bērns mācās, lieki nedodoties uz kādu no klientu apkalpošanas centriem.
Aizpildot pieteikumu "Skolēna kartes" izgatavošanai portālā www.eriga.lv, dati par skolēnu un skolu, kurā bērns mācās, tiks atlasīti automātiski. Pieteikumam klāt jāpievieno tikai skolēna fotogrāfija. Balstoties uz saņemto pieteikumu, "Rīgas satiksme" izgatavotās "Skolēnu kartes" nogādās attiecīgajās skolās.
"Skolēna karte" ir skolēna apliecība Rīgas skolēniem, kas nodrošina bezmaksas braucienus "Rīgas satiksmes" sabiedriskajā transportā. Karte ir jāsaņem visiem skolēniem, kuri uzsāk mācības 1. klasē. Tās nomaiņa jāveic, uzsākot mācības 5. un 10. klasē. Jauna "Skolēna karte" jāsaņem tiem skolēniem, kuri maina izglītības iestādi vai kuriem mainās personas dati.
Plašāku informāciju par „Rīgas satiksmes" piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt interneta mājas lapā www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos „twitter", „facebook".
Jūnijā trīs dienas norisinājās Junior Achievement Latvia (JA Latvia) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūtas (LIAA) organizētās Jauno uzņēmēju dienas 2021, kurās tika noskaidroti Latvijas labākie skolēnu mācību uzņēmumi (SMU).
Mūsu skolas 11.b klases skolnieku Lauras Leinertes un Rema Vasiļenko uzņēmumu "No Gravity Charger", kuri izveidojoši mobilās ierīces levitējošu bezvada lādētāju, ieguva Latvijas mērogā 3. vietu.
Konkursa gaitā vidusskolu grupā labākie tika noteikti trīs kārtās: gada pārskata vērtēšana, četru minūšu prezentācija latviešu valodā žūrijas komisijai un skatītājiem, un individuālas paneļintervijas ar žūrijas komisiju latviešu un angļu valodā.
SMU vērtēšanu veica pieredzējusi uzņēmēju, profesionāļu un akadēmisko spēku komanda, kurā tika pārstāvēta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, Swedbank, LR Patentu valde, RTU Rīgas Biznesa skola, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte, Biznesa augstskola Turība, Banku augstskola, Vidzemes augstskola, Dienas mediji, Latvijā radīts, VAS Elektroniskie sakari, Prudentia, advokātu birojs Triniti un Printful.
Junioru konkurencē sudraba medaļas izcīnīja Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 9. klases skolēni Artis Vilks un Dāvis Rendijs Drukaļskis.
Latviju olimpiādē pārstāvēja arī Rīgas Valsts 2.ģimnāzijas 12. klases skolnieks Klāvs Veseļuns.