Skola lepojas! Sveicam 10.-12. kl. meitenes ar iegūto 1. vietu Rīgas Ziemeļu rajona finālsacensībās florbolā!
Skolas komandu pārstāvēja: A. Lukaševica, E. Tūce, L. Kalpiša, L. Ozola, T. Rudbārža, M. Reke, L. Rundāne, M. Šepte un A. Kļaviņa.
Skola lepojas! Sveicam 10.-12. kl. meitenes ar iegūto 1. vietu Rīgas Ziemeļu rajona finālsacensībās florbolā!
No šī gada 14. līdz 17. aprīlim norisinājās NordPlus projekta "Designing services for a greener future" Tartu posms, uz kuru devās mūsu skolas septiņi skolēni: Amanda Graudiņa (11.b), Valentins Galaiskis (11.sb), Emīls Gundars Mežinskis (11.sb), Amanda Pēce (11.sb), Žans Barinovs (11.c), Patrīcija Jarmole (11.sb), Kristiāna Šaško (11.sb). Ar skolēniem kopā devās skolotājas - Ieva Apīne un Maija Stūrmane. Projekts apvienoja skolas no četrām valstīm - Latvijas, Igaunijas, Islandes un Zviedrijas -, un tā mērķis bija veicināt izpratni par ilgtspējīgu attīstību, veicinot starptautiskas attiecības starp skolēniem un skolām.
Projekta galvenā tēma bija saistīta ar zaļo (organisko) lauksaimniecību. Projekta ietvaros skolēniem starptautiskās komandās bija jāiepazīst, kas ir zaļā lauksaimniecība un kā tā tiek īstenota. Mobilitātes ietvaros skolēni varēja iepazīties ar inovatīviem ilgtspējīgiem pakalpojumiem un risinājumiem. Galvenais uzdevums katrai grupai bija izveidot trīs video, iepazīstinot sociālo mediju lietotājus ar bioloģisko lauksaimniecību. Video bija jāatklāj priekšrocības un trūkumi zaļajai lauksaimniecībai, kā arī tās ietekme uz lauksaimniekiem un patērētājiem. Papildus tam skolēniem bija jāanalizē pašreizējā situācija visās iesaistītajās valstīs attiecībā uz bioloģiskās lauksaimniecības izplatību un centieniem to palielināt. Noslēgumā komandām bija jāveicina patērētāju izpratne par bioloģiskās lauksaimniecības nozīmīgumu, izveidojot reklāmas video. Ar skolēnu izveidotajiem video var iepazīties projekta sociālajos medijos - @GreenerFuture.eu.SKOLĒNU KOMENTĀRI:
Kristiāna: "Projekts man bija izcila iespēja ne tikai satikt jaunus cilvēkus, bet arī uzzināt par šobrīd pasaulē aktuālām tēmām, kas saistītas ar ilgtspējīgu attīstību. Projekta laikā apmeklētās lekcijas un vietas bija ļoti zināšanas bagātinošas. Šķita interesanti, ka, strādājot komandās ar citu valstu pārstāvjiem, es varēju uz it kā vienkāršu tēmu par bioloģisko lauksaimniecību paskatīties no visdažādākajiem skatupunktiem. Dalība projektā man palīdzēja uzzināt daudz ko jaunu ne tikai par pašu ilgtspējīgo lauksaimniecību, bet arī par projekta valstīm kā tādām. Apkārt esošie jaunieši bija draudzīgi un sociāli, tas man ļāva iepazīt visu dalībvalstu kultūras kā arī dalīties ar latvisko. Pat it kā tik daudzreiz apskatīto Tartu un Igauniju es iepazinu no jauna."
Patrīcija Jarmole: "Visi dalībnieki gan lekciju, gan arī brīvajā laikā bija ļoti atvērti un ar vēlmi sadarboties. Īpaši novērtējām igauņu viesmīlību, kuri visu trīs dienu garumā lika mums justies gaidītiem kā mājās. Projekta laikā izveidojām arī siltas draudzības, kuras noteikti tiks uzturētas arī nākotnē."
Amanda Pēce: "Šis projekts bija ne tikai ļoti informatīvs pasākums, bet arī unikāla iespēja iepazīt cilvēkus no pārējām projekta dalībvalstīm un izveidot vērtīgus kontaktus, kurus noteikti centīsimies uzturēt arī turpmāk. Darbs komandās, manuprāt, bija lielisks veids, kā uzzināt vairāk par bioloģisko lauksaimniecību un ilgtspēju, kā arī situāciju pārējās valstīs un, protams, arī par kultūru un aktualitātēm. Caur dažādajiem brauciena plānā iekļautajiem apskates objektiem un piedzīvojumiem redzēju Tartu un Igauniju citā gaismā, it kā studenta acīm. Ļoti novērtēju jauniešu sadarbību un iespēju dalīties ar dažādām perspektīvām un pieredzēm."
Amanda Graudiņa: "Dalība projektā deva iespēju uzlabot sadarbošanās un komunikācijas spējas, kā arī iegūt jaunus kontaktus. Veicot projekta uzdevumus, radās padziļināta izpratne par bioloģisko lauksaimniecību dažādās valstīs ne tikai teorētiski, bet ar praktiskiem, īstās dzīves piemēriem. Sadarbība komandās palīdzēja attīstīt radošumu, liekot domāt ārpus rāmjiem un uzklausot citu cilvēku skatupunktus. Šī bija lieliska pieredze, kas nenoliedzami veicināja manu pilnveidošanos."
Emīls Gundars Mežinskis: "Dalība Nordplus projektā ļāva paplašināt savas zināšanas par ilgtspējīgiem risinājumiem un to ieviešanu, projekts ļāva iepazīt citu valstu skolēnus un uzzināt par viņu valstu risinājumiem šajā nozarē."
Teksts: Kristiāna Šaško, 11.sb kl.
Sveicam ģeogrāfijas valsts 41. olimpiādes laureātus!
2024. gada 11. un 12. aprīlī Latvijas Universitātes Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātē norisinājās ģeogrāfijas valsts 41. olimpiādes pēdējais (3.) posms.
Olimpiādē skolēni sacentās kompleksu uzdevumu risināšanā par nodarbinātību, ilggadīgo sasalumu, ledus ķīļiem, procesiem pasaules politiskajā kartē, pilsētas siltumsalām un citām aktuālām tēmām, pildīja ļoti garu testu par visdažādākajiem ģeogrāfijas jautājumiem un lauka darba ietvaros veica kartogrāfisku darbu – kartēja Uzvaras parka teritoriju.Foto: Betija Zemīte un Reinis Bērziņš, LU
Sveicam ķīmijas valsts olimpiādes laureātus!
Marta sākumā tika aizvadīta ķīmijas valsts 65. olimpiāde, kas šogad risinājās vairākās kārtās. Olimpiāde sākās ar teorētisko kārtu, kurā tika pārbaudītas skolēnu spējas teorētisko uzdevumu risināšanā. Tai sekoja otrā jeb eksperimentālā kārta, kurā jauniešus jau sagaidīja praktiskais darbs. Olimpiādes noslēguma dienā jaunieši varēja doties ekskursijā un iepazīties ar tādām Latvijas zinātniskajām institūcijām un ķīmijas uzņēmumiem kā Latvijas Organiskās sintēzes institūts, AS "Olainfarm", "BIOR", SIA "Kinetics Nail Systems".Lepojamies ar 3 laureātiem:
Sveicam puišus ar gūtajiem panākumiem! Īpašs prieks un lepnums par Linardu Lūsi, kas guvis ne tikai I pakāpi, bet arī 1. vietu olimpiādē pēc iegūtajiem punktiem!
Paldies skolotājiem Tomam Pullem un Dzintrai Porozovai par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!10. aprīlī 12.b klase skolas somas ietvaros devās iepazīt dzejnieku un spilgtu personību O. Vācieti.
Par muzeja apmeklējumu domās dalās skolniece R. Bubiša: ,,O. Vācietim aizejot, ir palikusi mūžīga liesma: viņa atstātais kultūras mantojums, sakrātās mantas un gars. O. Vācietis uzskatīja, ka starp dzejoļiem ir izaugsme. Pasaulē viss ir ciklisks. Tā nu viņš pavadīja laiku, zīmējot mandalas. Tik rūpīgi un prātīgi tās izveidotas! Tomēr arī personības ar perfekcionisma iezīmēm raksturo negaidītais. Manuprāt, vispārsteidzošākā ir akmeņu un iežu apsēstība. Arī muzejā tie atrodas gan pie griestiem, gan uz zemes, gan atvilktnēs. Pārliecība, ka mīlestība ir viscilvēciskākais, galvenais stāvoklis, vērojama visos muzeja eksponātos. O. Vācietis nebaidījās mīlēt pārliecināti un saskatīt pasaulīgajās lietās ko vairāk."2. aprīlī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas Eiropas Parlamenta vēstnieku skolas pārstāvji – Uļjana Polovko, Patrīcija Zandere, Daniels Mednis un Ričards Vimba – attālināti tikās ar Eiropas Parlamenta deputātu Ivaru Ijabu ("Renew Europe").
Skolēnu tikšanās ar Ivaru Ijabu tika organizēta ar mērķi gūt informāciju atklātās stundas "Ceļš uz Eiropas Parlamenta deputāta mandātu: no kandidatūras līdz darbam EP" papildināšanai no deputāta personīgās pieredzes un darba pēdējo četru gadu laikā. Skolēni saņēma izvērstas un skaidras atbildes uz tādiem jautājumiem, kas skar tēmas par pievienošanos partijai, iegūstamās izglītības virziena izvēli un interesēm, kas nepieciešamas, lai startētu politikā, kā arī pašu ikdienu un darbu Parlamentā. Viens no jautājumiem, ko I. Ijabam skolēni uzdeva, akcentēja priekšvēlēšanu aģitāciju nozīmi, kā arī to pozitīvos un negatīvos aspektus. Kā EPVS komandas pārstāvji noskaidroja, katra kampaņa tiek stingri uzraudzīta un tās izvietošanai publiskā vidē ir vairāki ierobežojumi, kas liedz iespēju "pārpludināt" arī digitālo telpu. Tādejādi vēlētājiem tiek sniegta iespēja iepazīt daudzveidīgu partiju piedāvājumu un atrast tos kandidātus, kas pārstāv viņu intereses. Protams, partiju starpā pastāv arī konkurence, tamdēļ tām ir jāspēj sasniegt pēc iespējas lielāka vēlētāju atsaucība un ieinteresētība balsošanā, meklējot risinājumu dažādos veidos, piemēram, dodoties pie vēlētājiem klātienē, organizējot un atbalstot pasākumus, veicinot diskusijas sabiedrībā u.c.Teksts: Jānis Arājs
Skola lepojas! Sveicam Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas futbola komandu ar iegūto 1. vietu Latvijas Skolu telpu futbola kausā!
Spraigā fināla cīņā tika atkārtoti pārspēta Rīgas 49.vidusskola ar rezultātu 3:2 pēc spēles sitienos. Par spēles MVP tik atzīts mūsu uzbrucējs Roberts Levins, kurš pēdējā spēles pamatlaika sekundē izlīdzināja rezultātu 2:2 un iesita arī izšķirošo soda sitienu. Liels paldies katram komandas spēlētājam!Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas teātra kolektīvs ''In statu nascendi'' pieredzējis atkal pirmizrādes vakaru! 2024. gada 11. aprīlī pēc H. Gulbja motīviem tika atrādīti ''Cīrulīši''. Lomās: Madara Kalniņa, Lauma Cirša, Elīze Lore, Marta Kurmiņa, Alma Apkalna, Ieva Valeine, kā arī Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolēns Sebastians Kučeruks un Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas skolēns Edgars Mētra.
Viss tik mīļi un ierasti, proti - režisore uzrunā skatītājus, kuri lielā skaitā pulcējas zālē, ieradušies arī absolventi un vecāki, draugi velta labus vārdus, ziedi smaržo un vīst aktieru rokās.
Paldies skolotājai Ivetai Skrastiņai par kārtējo sagādāto kultūrmirkli!
Izrādes laikā skaņu ierakstos čivina putni, tie čivina arī aiz loga. Esam godam sagaidījuši mūsu teātra pavasari!
''Ierakt zemē veco vīnogulāju, lai no tā rastos jauni dzinumi, tā ir kā metafora, kas norāda uz izmaiņām mūsu dzīvē, kura paver jaunus apvāršņus,'' šis ir neliels citāts no Fransisas Mejas fragmenta ''Zem Toskānas saules'', kuru Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 11.e klases skolniece Adelīna Alise Bergmane deklamēja Skolēnu skatuves runas konkursa fināla kārtā.
Lepojamies, jo arī noslēdzošajā konkursa kārtā mūsu ģimnāziste ieguvusi I pakāpi! Sveicam Adelīnu ar gūtajiem panākumiem!Teksts: Iveta Skrastiņa
28. martā noslēdzās trešā Latvijas un novadu mācības atklātā olimpiāde, kas šogad pulcēja vairāk kā 1500 skolēnu no starptautiskajām un vispārējās izglītības iestādēm Latvijā.
Šī gada olimpiādes temats bija "Latvija Eiropā un Eiropas idejas Latvijā", tādējādi izceļot Latvijas dalības Eiropas Savienībā divdesmitgadi. Latvijas un novadu mācības olimpiādes dalībnieki savas zināšanas par un ap Latvijas vēsturi, kultūru, dabu un ģeogrāfiju pārbaudīja divās kārtās – 17. novembrī attālināti norisinājās pirmā kārta, kurā tika atlasīti 136 labākie skolēni, kas jau 1. februārī pulcējās Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes telpās, lai sacenstos ar labākajiem no labākajiem.Foto: Sergejs Skopintsevs, EIS
10. aprīlī 11.a klase apmeklēja izstādi, kas izveidota Latvijas Universitātes Akadēmiskajā bibliotēkā par godu vēsturiskās "Bibliotheca Rigensis" dibināšanas 500. gadadienai.
Izstādē atlasīti 70 darbi – ilustrēti manuskripti, grāmatas, rokraksti u.c. -, kuru datējums iekļaujas diapazonā no 9. līdz 20. gadsimtam. Starp tiem ir tādi darbi kā Šekspīra kopoto rakstu 2. izdevums, I. Kanta "Tīrās prāta kritikas" 1. izdevums un citi. Izstādē aplūkojamo darbu vērtība mērāma miljonos, un citās situācijās tie nebūtu pieejami apskatei. 11.a klases skolēnus ar bibliotēkas vēsturi un izstādes saturu iepazīstināja Rokrakstu un reto grāmatu nodaļas vadītāja Aija Taimiņa.Vairāk informācijas:
- https://www.acadlib.lu.lv/par-mums/zinas/zina/t/83339/
Teksts: Jānis Arājs
23. martā mūsu skolas ģeogrāfijas skolotājs Andris Ģērmanis no LU Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātes dekānes saņēma Pateicības rakstu par ražīgu ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā studijām fakultātē.
Reizi piecos gados LU Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte organizē absolventu salidojumu un saskaita, cik studentus katra skola sagatavojusi studijām fakultātē.Foto: Vilnis Pļaviņš, LU
Sveicam 12. b klases skolēnu Teodoru Marčenko ar gūto 3. vietu mākslīgā intelekta (MI) olimpiādē!
16.–18. februārī tika aizvadīta mākslīgā intelekta olimpiāde, kurā piedalīties tika aicināts ikviens 12. klašu un profesionālās vidējās izglītības pēdējā kursa skolēns. Olimpiāde sastāvēja no vairākām disciplīnām: matemātikas, informātikas un dziļās mašīnmācīšanās (deep learning). Skolēniem tika sniegta iespēja pirms olimpiādes apmeklēt arī MI olimpiādes konsultāciju, lai veiksmīgāk sagatavotos un iepazītos ar dažādajiem uzdevumu realizēšanas paņēmieniem.Rīgas pilsētas finālsacensībās florbolā 8.- 9.klašu puiši (28.03.) un meitenes (05.04.), ieguva 5. - 6.vietu!
Paldies par dalību, cīņassparu, emocijām!Foto: Ervīns Lūsis
Trešdien, 3. martā, Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas Eiropas Parlamenta vēstnieku komandas pārstāvji – Uļjana Polovko, Patrīcija Zandere, Daniels Mednis un Ričards Vimba – klases stundas ietvaros 10.sb klasei sniedza informatīvu atklāto stundu "Ceļš uz Eiropas Parlamenta deputāta mandātu: no kandidatūras līdz darbam EP". Jaunieši tika iepazīstināti ar pašreizējo deputātu pieredzi, kā arī paveikto un sasniegto, kas tiem ir palīdzējis no Latvijas nokļūt Eiropas Parlamentā. Īpaši tika uzsvērts priekšvēlēšanu un vēlēšanu norises laika periods, kurā vēlētājiem Latvijā ir jāveic izšķirošs solis, izvēloties partijas sarakstu un deputātus, kuriem ir līdzvērtīgas intereses un vērtību sistēma, kas, deputātiem iegūstot mandātu, tiks pārstāvētas arī Eiropas Parlamentā.
Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā Eiropas Parlamenta vēstnieku komanda darbojas jau otro gadu, skolas mācību un ārpusskolas vidē aktualizējot dažādas ar Eiropas Parlamentu saistītas tēmas. Atklātās stundas šajā mācību gadā vidusskolas klasēm tiek rīkotas par trim tēmām – "Ceļš uz Eiropas Parlamenta deputāta mandātu: no kandidatūras līdz darbam EP", "Pēdējā piecgade EP darbībās" un "EP institūcijas. Lēmumu pieņemšana".Teksts: Daniels Mednis
Jau otro gadu desmitu Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas teātra kolektīvu "In statu nascendi" vada skolotāja Iveta Skrastiņa. Katru gadu aktieru trupa iestudē vienu vai divas jaunas lugas.
2024.gada 4.aprīlī atkal pirmizrādes svētki! Šoreiz repertuārā atkārtoti iestudēts pirms astoņiem gadiem jau uzvestais farss pēc Ž. Feido motīviem "Dāmu drēbnieks". Galvenajā lomā 11.sb klases izglītojamais Emīls Rodrigo Stupāns, kas savu lomu, frakā tērpies, nospēlēja izcili visos trīs cēlienos! Spīdoši savus varoņus atspoguļoja ģimnāzisti: Beatrise Irbe, Līva Kalpiša, Adelīna Alise Bergmane, Agate Paura, Andris Seļāvo, Estere Marta Balode, Kristaps Vempers, Rita Seļāvo, kā arī Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolēns Rihards Bulderis.Skola saņēmusi diplomus par sasniegumiem Rīgas izglītības iestāžu koru konkursā, gatavojoties XIII Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem.
Sveicam Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 7.-9. klašu kori ar gūto 1. pakāpi!2024. gada 20. februārī Latvijas Universitātes (LU) Vēstures un filozofijas fakultātē tika aizvadīts Filozofijas valsts 10. olimpiādes 3. posms.
Par šī gada olimpiādes tēmu tika izvēlēta filozofiskā antropoloģija: cilvēks, vide, vērtības. Olimpiādes saturu veidoja testa uzdevumi, teksta analīze un eseja par vienu no piedāvātajiem tematiem.Izsakām pateicību Alvilam Zaueram par ieguldīto darbu skolēnu sagatavošanā!
Pagājušajā mēnesī tika aizvadīts latviešu valodas un literatūras valsts 50. olimpiādes 2. posms gan 8.-9. klašu skolēniem, gan 11.-12. klašu audzēkņiem.
8.-9. klašu skolēniem olimpiādes tēma šogad bija Noras Ikstenas pasakas („Pasakas ar beigām", „Ulubeles pasakas"), bet 11.-12. klašu skolēniem - Imants Ziedonis un Ojārs Vācietis dzīvē un literatūrā.