Robotikas artefaktu veidošana vidusskolēnu motivēšanai STEM karjeru izvēlei

Skola ir iesaistījusies Eiropas Komisijas Izglītības, mācību, jaunatnes un sporta
programmas „ERASMUS+" ietvaros atbalstītā projektā "Robotikas artefaktu
veidošana vidusskolēnu motivēšanai STEM karjeru izvēlei
", Projekta līgums
Nr. 2018-1-PL01-KA201-051129., atbildīgais īstenotājs Rīgas domes Izglītības,
kultūras un sporta departaments. https://iksd.riga.lv/lv/rd-
iksd/projekti?target=16


Projekta īstenošanas laiks: 01.11.2018.-30.04.2021.


Projekta mērķis:

1. Motivēt skolēnus apgūt fiziku, matemātiku, tehnoloģijas un praktiski
pielietot zināšanas;
2. Veicināt vienādas iespējas STEM izglītībā zēniem un meitenēm;
3. Veicināt skolēnu nākotnes profesijas izvēli STEM jomās;
4. Uzlabot skolotāju pedagoģisko pieredzi un tehniskās prasmes robotikā.


Projekta partneri: Varšavas Tehnoloģiju Universitāte, XXXI Zamenhofas
vidusskola un E.Kviatkovska v.nos. Zespoles skola Nr.2, Polija; Eiropas
laboratorija izglītības tehnoloģijām un 1. Epalas Koridalloas profesionālā
vidusskola, Grieķija; Frederika Universitāte un ENGINO.NET LTD, Kipra; Latvijas
Universitāte, Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments, Latvija.
Savukārt, Departaments dalībai projektā ir izvirzījis – Rīgas 95. vidusskolu,
Rīgas Valsts 2. ģimnāziju.


Projektā plānotās aktivitātes:
1. Skolotāju apmācība robotikā;
2. Robotikas artefaktu veidošana;
3. STEM klubu veidošana;
4. Dalība projekta konferencē Polijā un multiplikatoru pasākumos Latvijā,
Grieķijā, Kiprā.

Sasniedzamie rezultāti:
1. Izveidota projekta mājas lapa, robotikas artefaktu mācību programma un
metodiskie materiāli.
2. Apmācīti 40 skolēni un 15 skolotāji.
3. Izveidoti robotikas artefakti.
4. Izveidoti STEM klubi izglītības iestādēs.
5. Projekta rezultātu uzturēšana nākotnē izmantojot STEM klubus.


Projekta gaitai var sekot līdzi projekta mājas lapā:
http://www.roboscientists.eu/
Reģistrējoties tiešsaistē http://www.roboscientists.eu/online-class/ un
izveidojot lietotāja kontu, jebkuram interesentam nodrošināta piekļuve
četriem dažādiem robotikas uzdevumiem "Theremin", "Smart Light",
"Lighthouse", "Sunflower". 

Nordplus Junior projekta mobilitāte Islandē


Projekts "Jaunas tendences biznesā un uzņēmējdarbībā"

Ar vienu kāju uz Amerikas plātnes, ar otru - uz Eiropas, ar vienu roku aizsniedzot Islandes vulkānus, ar otru - mērcoties svilinošajos avotu ūdeņos, ar pusi prāta dabas baudīšanā, bet ar otru - mācībās par cirkulāro ekonomiku. 2019. gada 3.-10. novembrī desmit Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 11. un 12. klašu skolēni un skolotāja Inga Treimane devās uz Islandi, lai iegūtu jaunas zināšanas par cirkulāro ekonomiku, iepazītos ar skolēniem no citām Ziemeļeiropas valstīm un atklātu Islandes dabas noslēpumus.

Nevienam nav noslēpums, ka vārdi "ilgtspējība" un "videi draudzīgs" ir pēdējos gados bieži dzirdēti, bet tam visam ir pamatots iemesls - rūpes par pasauli mums apkārt. Jauniešu apgūtais temats "cirkulārā ekonomika" ir lielisks papildinājums, cenšoties radīt ilgtspējīgus uzņēmumus, kas gan apmierinātu sabiedrības vēlmes, gan nekaitētu dabai. Cirkulārās ekonomikas pamatus varētu apkopot dažos vārdos - remake, recycle, reuse - jeb atkārtoti izmanto, pārstrādā un pārveido. Cirkulārās ekonomikas pamatus mūsu skolas jaunieši apguva vairākās lekcijās gan Islandes skolā, gan apmeklējot dažādus uzņēmumus, kas piekopj šāda veida uzņēmējdarbību.

Viens no uzņēmuma piemēriem ir Friðheimar, tomātu siltumnīca Islandes vidienē, kura izmanto ģeotermālo enerģiju, lai audzētu tomātus mājsaimniecībām visā valstī. Arī skolēniem bija jānāk klajā ar orģinālām biznesa idejām, kas balstītos uz cirkulārās ekonomikas pamatprincipiem. Idejas sniedzās no bērnu rotaļlietām līdz pat ilgtspējīgiem būvmateriāliem un citiem izgudrojumiem, kurus iespējams nākotnē redzēsim mūsu ikdienās.

Arī kultūras iepazīšana bija svarīga projekta daļa, jo mācīties sausu teoriju nekad nav tik noderīgi. Nedēļas ietvaros latviešu jaunieši sadraudzējās ar igauņiem, zviedriem un islandiešiem, kas, ilgtermiņā raugoties, ir ļoti svarīgi, jo nekad nevar zināt, kurā brīdī varētu būt nepieciešams sadarboties ar ziemeļu kaimiņiem biznesa jomā. Dažas no kopīgajām aktivitātēm ārpus lekciju laika bija orientēšanās Reikjavīkā, termālo baseinu apmeklēšana, ekskursija pa Islandes vidieni un vairākas kopīgas vakariņas. Šo pasākumu laikā bija ļoti interesanti uzzināt par citu valstu kultūru, paražām, iemācīties kādu jaunu vārdu svešā mēlē un, jautros brīžos, uzklausīt arī viņu stereotipus par latviešiem.

Islandē pavadītā nedēļa bija neaizmirstama. Atgriežoties ierastajā mācību ritmā skolēni nevis sūdzējās par iekavētajām mācību stundām, bet gan sapņoja par atgriešanos jaunatklātajā valstī. Ar savām jaunajām zināšanām viņi ir spējīgi jaunie censoņi cirkulārās ekonomikas vidē, cenšoties sevi pierādīt un jau meklējot jaunus projektus, kuros sevi izaicināt.

Laura Vanaga 12.sb kl.

Noslēdzies projekts "Kā izaudzināt izgudrotāju?"

Noslēdzies projekts

"Kā izaudzināt izgudrotāju?"

Veiksmīgi noslēdzies 3 gadu Erasmus+ projekts How to raise an inventor", kura ietvaros "tika izveidoti 4 jauni robotikas mācību materiālu moduļi. Materiālus var izmantot visu skolu skolēni 9-18 gadiem. Materiāli sagatavoti latviešu, poļu, angļu, lietuviešu un nīderlandiešu valodās. Visi materiāli ir pieejami bez maksas gan skolotājiem, gan skolēniem šajās mājas lapās:

Projekta partneru skolotāju apmācība Kauņā, Lietuvā 2019.g. jūnijā

2019.g. jūnijā Kauņas tehniskajā licejā notika projekta "How to Raise an Inventor?" skolotāju apmācība par 4 jaunajiem izstrādātajiem robotikas moduļiem. Tajā piedalījās arī Rīgas Valsts 2.ģimnāzijas skolotājas Inga Treimane un Elza Liniņa, lai iepazītos, apspriestu turpmāko sadarbības plānu, sadalītu pienākumus un rezultātu izpildi.

Projekta partneru tikšanās Polijā, Gdaņskā

Kopš 2017.gada novembra Rīgas Valsts 2.gimnāzija ir daļa no Erasmus+ projekta " ("How to raise and inventor"), kura ietvaros līdzdarbosies jaunu mācību materiālu sagatavošanā un izmēģināšanā.

Projekta mērķis ir sagatavot stundu plānus un mācību materiālus, lai stundu vai ārpusstundu laikā veicinātu interesi jaunāko klašu skolēniem par inženierzinātni, robotiku un jaunākajām tehnoloģijām, attīstītu analītisko un tehnisko domāšanu.

Projektā iesaistīti 4 valstu dalībnieki:

no Latvijas, Lietuvas, Polijas un Nīderlandes,

Projekta ilgums ir 2 gadi tas ilgs līdz 2019.gada novembrim.

Projekta laikā paredzēts sagatavot mācību materiālus un, sākot ar 2018.gada septembri, tos izmēģināt, piedāvājot arī Rīgas Valsts 2.ģimnāzijas 7.-8.klašu skolēniem līdzdarboties jaunu tehnisku iemaņu apgūšanā.


Projekta partneru tikšanās Polijā, Gdaņskā

2018.gada janvārī

2018.janvārī notika pirmā projekta partneru tikšanās Gdaņskā, Polijā, kurā piedalījās arī Rīgas Valsts 2.ģimnāzijas skolotājas Inga Treimane un Elza Liniņa, lai iepazītos, apspriestu turpmāko sadarbības plānu, sadalītu pienākumus un rezultātu izpildi.

Attēlā projekta partneri no Lietuvas "Robotikas skolas" (projekta koordinatori), Polijas, Nīderlandes un Latvijas skolām un tehnoloģiju izstrādes institūcijām.



Ievads modernajās tehnoloģijās: Microbit

2019.g. 10. septembrī mūs skolā notika robotikas nodarbība "Ievads modernajās tehnoloģijās: Microbit". Skolēniem no Polijas, Krosno pilsētas bija iespēja gūt ieskatu Microbit kontrolieru programmēšanā. Nodarbību vadīja mūsu skolas matemātikas, informātikas un programmēšanas pamatu skolotāja Tatjana Strigaļova. Izmantojot Erasmus+ projekta "Kā izaudzināt izgudrotāju?" materiālus, skolēni izveidoja soļu skaitītāju un izgatavoja "Akmens, šķēres, papīrīts" spēli. Bez priekšzināšanām programmēšanā viņi ieguva savu pirmo pieredzi moderno tehnoloģiju pārvaldībā.

Paldies,

Kā izaudzināt izgudrotāju?

Divus gadus ilgušais Erasmus+ projekts "Kā izaudzināt izgudrotāju?" noslēdzās ar 2019.g. 19. oktobrī ar projekta rezultātu izplatīšanas pasākumu un profesionālās pilnveides kursiem Rīgas pilsētas un citu Latvijas pilsētu skolotājiem.

Projekta ietvaros tika izveidoti 4 tehnoloģiju un robotikas apmācību moduļu materiāli skolotājiem un skolēniem: 3D modelēšana un drukāšana, LEGO tehnoloģijas, Micro:bit tehnoloģijas un integrētais modulis. Šie materiāli izmantojami skolās, interešu grupās, bērnu un jaunatnes centros skolēniem vecumā no 7-19 gadiem. Projekta materiālu testēšanā iesaistītie 4 valstu skolotāji un 19. oktobra apmācību kursu dalībnieki no Latvijas atzina, ka profesionālo tehnoloģiju ekspertu no Lietuvas, Nīderlandes un Polijas sagatavotais materiāls ir ļoti kvalitatīvs, interesants, vispusīgs. Tas rosinās skolēnu interesi par tehnoloģijām, STEAM priekšmetiem un ir viegli apgūstams.

Projekta ietvaros tehnoloģiju un robotikas profesionālās pilnveides kursus Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā ir izgājuši pedagogi no 22 Rīgas skolām, no 8 skolām ārpus Rīgas un 5 dažādiem jaunrades namiem un bērnu jaunatnes centriem. Paldies kursu vadītājām - Tatjanai Strigaļovai un Elzai Līnai Liniņai. Saite uz 3 min. video par projektu https://www.youtube.com/watch?v=3QhEQ_VmKOc

Potenciālie talanti dabaszinātnēs

2019.g. 5. jūnijā skolā notika pedagogu profesionālās pilnveides kursi "Ievads modernajās tehnoloģijās: Lego un Microbit"

25 skolotāji no Rīgas skolām un bērnu un jauniešu centriem iepazinās ar Microbit kontrolieru programmēšanas pamatiem un Lego Mindstorms Education EV3 komplektu un programmatūras izmantošanu. Nodarbības vadīja mūsu skolas matemātikas, informātikas un programmēšanas pamatu skolotāja Tatjana Strigaļova un fizikas skolotāja Elza Līna Liniņa. Apmācība notika Erasmus+ projekta "Kā izaudzināt izgudrotāju?" ietvaros. 

“Euroscola”

2018.gada 29.novembrī, projekta "Euroscola" ietvaros, komanda no Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas devās uz Eiropas Parlamenta ēku Strasbūrā, Francijā. 24 cilvēkiem bija uzdevums pārstāvēt savu skolu un vēl svarīgāk – valsti, paust viedokli par Eiropas Savienībā aktuāliem procesiem, izteikt savas idejas un risinājumus jautājumos par Eiropas nākotni.
Kopā ar vēl aptuveni 600 cilvēkiem no 22 dažādām valstīm varējām iejusties Eiropas Parlamenta deputātu vietās, balsojot par svarīgiem problēmjautājumiem un piedalīties lielajā plenārsēdē, kur prezidijā bija arī četri skolēni no 2. ģimnāzijas. Pirmajā plenārsēdē iepazīstinājām sevi un savu valsti, uzzinājām vairāk par Parlamenta darbību, kā arī izmantojām iespēju jautāt sev aktuālos jautājumus Parlamenta pārstāvim no Grieķijas. Pēc tam darba grupās kopā ar citu valstu skolēniem, debatējām par sešām tēmām – vidi, bezdarbu, kultūru, migrāciju, drošību un Eiropas nākotni. Grupās pārrunāto vēlāk prezentējām otrajā plenārsēdē, kur visi zālē esošie varēja balsot par mūsu rastajām idejām un uzdot savus jautājumus. Jautājumu uzdošanā mūsu skolas skolēni bija visaktīvākie, kā arī lika Latvijas vārdam izskanēt tik daudz, lai citu valstu skolēni par to atcerētos.
Iejušanās Parlamenta vidē lika saprast vairāk par to, kā šī institūcija darbojas un kāpēc tā ir tik svarīga, turklāt projekta un brauciena pieredze ļāva katram komandas dalībniekam veidot starpkultūru dialogu ar skolēniem no citām valstīm. Pēc dienas Parlamentā izmantojām iespēju kopā izstaigāt Strasbūras muzejus, katedrāles un citas vēsturiskas vietas, galu galā iepazīstot šo pilsētu no kultūrvēsturiskās puses. Esam ļoti priecīgi par ieguldīto darbu "Euroscolas" projektā un pateicīgi par iespēju pavadīt laiku Strasbūrā.