Saules mūžu Latvijai!

Lec, saulīte, spīdi spoži,

Rotā puisi, rotā meitu,
Lec, saulīte, tumsu šķel,
Vieno visu latvju tautu!

/R. Bugavičute-Pēce/

Valsts svētku koncerts skolā mums atgādināja - brīvība nav dāvana, bet gan mantojums, kas jāsargā katru dienu.
Šodien pateicībā un lepnumā svinam Latvijas dzimšanas dienu.

Saules mūžu mūsu Latvijai!


Foto: Reinis Pauls Balandiņš


“Plakāts valsts svētkos 2025. Latvijas pamatvērtība – brīvība, neatkarība”


No 27. oktobra līdz 13. novembrim norisinājās Rīgas izglītības iestāžu vizuālās mākslas konkurss "Plakāts valsts svētkos. Latvijas pamatvērtība - brīvība, neatkarība."

Konkursam tika iesniegti 119 darbi. Mūsu skolnieces - Lauma Cirša ( 9.a), Jūlija Broka ( 11.e), Ance Emīlija Gauja (9.a) - zīmēja radošās kompozīcijas, kurās attēloja nacionālās, ētiskās un estētiskās vērtības.

Sveicam Laumu Ciršu ar gūto 1. vietu un Jūliju Broku ar atzinību konkursā!

Sirsnīga pateicība skolotājai Lindai Pilānei par ieguldīto darbu, pacietību un radošo atbalstu skolniecēm ceļā uz šiem panākumiem!


Lauma Cirša "Dievs, svētī Brīvību!"


Jūlija Broka "Brīvības zeme"


Elīna Batare "Brīvība-mūsu laime"

Ance Emīlija Gauja "Brīvības jūra"

Teksts un foto: Linda Pilāne


Radošā darbnīca "Mans gotiskais iniciālis"

10. novembrī 11.a klase kultūras pamatu stundā apmeklēja radošo darbnīcu "Mans gotiskais iniciālis" Latvijas Nacionālajā bibliotēkā.

Šajā "Latvijas skolas soma" programmas nodarbībā skolēni iepazinās ar kaligrāfijas un gotiskā raksta vēsturi, kā arī izzināja, kādi instrumenti un materiāli izmantoti šajā mākslā dažādos vēstures posmos. Skolēni apguva monogrammas dizaina pamatprincipus, praktiski darbojās ar tinti un spalvaskātu, izmēģināja gotiskās kaligrāfijas burtveidošanas tehniku.

Katrs dalībnieks izstrādāja savu iniciāļu monogrammu, ko papildināja ar individuāli veidotiem ornamentiem. Šie darbi tika pārnesti uz papīra, izmantojot autentisku iespiedpresi un augstspieduma klišeju.

Nodarbība attīstīja skolēnu vēsturisko izpratni un spēju sasaistīt kultūras mantojumu ar mūsdienu radošajiem procesiem.

Teksts un foto: Linda Pilāne


Raimonds Graube viesojas Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā


2025. gada 12. novembrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas telpās atgriezās absolvents, Latvijas Nacionālo bruņoto spēku bijušais komandieris, ģenerālis Raimods Graube. Aktu zālē sniegtās 40 minūšu lekcijas mērķis bija vairot skolēnu zināšanas par NBS veiktajām operācijām ārvalstīs. Varoņu nedēļa daudzos bija izraisījusi pastiprinātu apceri par Latviju, patriotismu, un tiem, kas mūsu valsti aizsargā - ne vien senatnē, bet arī mūsdienās, un interesentu patiešām netrūka.

Ģenerālis Graube skaidroja ne tikai abstraktus mērķus un uzdevumus, bet arī konkrētas operācijas (piemēram, KFOR Kosovā), lai veiksmīgāk ilustrētu pēdējo 30 gadu praktiskos veikumus un nozīmi, kas piemīt latviešu karavīru darbībai. Tika sniegts arī neliels ieskats NBS administratīvajā darbībā, operāciju izvēles principos un par to atbildīgajās institūcijās. Tika aktualizētas pašreizējās NATO operācijas Latvijas teritorijā (gaisa telpas apsardze un karavīru klātesamība). Vizuālais materiāls sniedza ieintriģējošu iespaidu NBS karavīru ikdienas dzīvē, netika aizmirsta arī salīdzinoši reti pieminētā kultūru sadursmes problēma (izrādās - pirms došanās uz sevišķi tradīciju bagātām valstīm, piemēram, Afganistānu, braucēji tiek apmācīti to manierēs un saziņas normās).

Raimonds Graube uzsvēra, ka Latvijas brīvība nav dabas dota - tā ir izcīnīta, tā vēl joprojām ir pietiekami aizsargāta tikai tamdēļ, ka notiek aktīva līdzdalība dažādu starptautisko organizāciju (NATO, ANO, ES) kopīgajās operācijās. Tas kalpoja par lielisku atgādinājumu nekad neaizmirst būt pateicīgiem tiem, kuri katru dienu ir gatavi ziedot sevi nācijas labā. Paldies!

Teksts: 10.a klases skolniece


Lāčplēša diena Rīgas Brāļu kapos

11. novembris jeb Lāčplēša diena ir laiks, kad Latvijā piemin brīvības cīņās kritušos kareivjus.

Šogad 10.a klasei kopā ar skolotāju Jāni Arāju un viņa mazmeitiņu šo dienu bija iespēja pavadīt īpaši patriotiskās noskaņās. Dienas sākumā skolēni apmeklēja Rīgas Brāļu kapus, lai plkst. 11.00 aizvadītu vainagu nolikšanas ceremoniju un klusuma brīdi par godu Latvijas karavīriem, kuri atdevuši savas dzīvības Latvijas valsts brīvībai.

Pēc ceremonijas skolēni apskatīja Brāļu kapu teritoriju, noliekot svecītes uz Latvijas armijas pirmā virspavēlnieka ģenerāļa Dāvida Sīmansona kapa. Tika apskatīta arī Latvijas pirmā prezidenta Jāņa Čakstes kapavieta un Latvijas landesvēra kritušo piemiņas vieta.
"Skolotājs J. Arājs ik pa brīdim mums vēstīja kādu interesantu faktu vai notikumu par brīvības cīņu vēsturi. Spilgti atmiņā palicis landesvērs un tā nozīmība Latvijas brīvības cīņās, kuru, nākamreiz apciemojot Brāļu kapus, nevarēsim aizmirst," atzīst 10.a klases skolēni.

Noslēgumā tika apmeklēts Latvijas Nacionālais vēstures muzejs. Šajā muzejā novembrī apskatāma ekspozīcija ar oriģinālo Lāčplēša kara ordeni, kura visas trīs šķiras piederējušas Latvijas armijas ģenerālim Jānim Balodim. Apbrīnu izpelnījās arī jaunās muzeja atrašanās vietas arhitektūra - tās griestus iezīmēja gotiskās velves.

Klase bija sajūsmā par pavadīto dienu gan interesantā repertuāra, gan jauki kopā pavadītā laika dēļ. Skolēni sajūsmināti norāda: "Mēs ieguvām iespaidu par to, kā jāpavada Latvijas svētki un kā tie ir jāgodina. Ar smaidiem uz sejām un karodziņiem uz jakām ieguvām jaunas zināšanas un sirsnīgas, patriotiskas atmiņas!"

Teksts: Jānis Arājs


Sveicam Annu Dāriju Rozi ar gūto balvu “Zelta pildspalva”

10. novembrī Kultūras pilī "Ziemeļblāzma" notika Rīgas pašvaldības balvas "Zelta pildspalva" pasniegšanas ceremonija, kurā Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas matemātikas skolotāja Anna Dārija Roze saņēma apbalvojumu nominācijā "Par veiksmīgāko pedagoga debiju".

Lai gan Annas pedagoga darba stāžs ir vien 3 gadi, Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas saimē aizvadot divus no tiem, šī balva ir apliecinājums jaunās skolotājas profesionālajam sniegumam, radošumam un aizrautībai darbā ar jauniešiem.

Pirms kļūšanas par skolotāju Anna Dārija Roze strādāja arhitektūras nozarē, un tieši šī pieredze palīdzējusi viņai veidot radošu un praktisku pieeju matemātikas mācīšanā. Viņas stundās skolēni ne tikai risina uzdevumus, bet arī veido projektus, pēta un analizē dažādus reālus piemērus, mācoties par matemātiku domāt plašāk.

Anna atzīst, ka darbā iedvesmojas no pasaulē atzītām metodikām - Montessori un Singapūras pieejas -, kā arī labprāt dalās ar savām zināšanām ar kolēģiem visā Latvijā. Viņas izstrādātā profesionālās pilnveides programma "Teksta uzdevumu shematiska risināšana" guvusi augstu novērtējumu skolotāju vidū Rīgā, Liepājā un Valmierā.

Annas skolēni regulāri gūst izcilus panākumus matemātikas olimpiādēs un valsts pārbaudes darbos. 9. klases skolēnu centralizētā eksāmena vidējais rezultāts pērn sasniedzis 94%, būtiski pārsniedzot valsts vidējo līmeni (valstī provizoriski vidēji 54%). Arvien vairāk viņas audzēkņu iegūst godalgotas vietas Rīgas un valsts olimpiādēs, tostarp 1. un 2. vietas Rīgas pilsētas un Latvijas atklātajā matemātikas olimpiādē.

Kā klases audzinātāja Anna Dārija Roze veicina arī skolēnu personības un kultūras izaugsmi, organizējot apmeklējumus uz teātra izrādēm, izstādēm un Latvijas Nacionālo bibliotēku. Skolotāja aktīvi aicina savus skolēnus iesaistīties arī labdarības iniciatīvās.

Kolēģi Annu raksturo kā atsaucīgu, iedvesmojošu un radošu skolotāju, kurai veiksmīgi palīdz arī citiem jaunajiem skolotājiem iejusties ģimnāzijas vidē, darba ikdienā. Arī vecāki atzīst, ka Annas organizētība, empātija un pacietība ir īpašības, kas iedrošina skolēnus un veido uzticības pilnas attiecības klasē.

Kā raksta viens no vecākiem vēl pirms laureātu izziņošanas: "Mūsu ģimenes "Zelta pildspalvu" skolotāja jau ir saņēmusi. Paldies par darbu!"

Sirsnīgi sveicam Annu Dāriju Rozi ar gūtajiem sasniegumiem un novēlam turpmākus panākumus, iedvesmu un prieku darbā!

Erasmus+ darba ēnošanas programma Itālijā


Erasmus+ projekta "Nākošais izaugsmes līmenis: digitālā klase, STEM jomas attīstība un aktīva pilsoniskā līdzdalība" ietvaros pieci Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas pedagogi – angļu valodas skolotāja Ieva Apīne, ģeogrāfijas skolotājs Andris Ģērmanis, dabaszinību skolotāja Dzintra Porozova, fizikas skolotāja Kristiāna Rancāne un ķīmijas skolotāja Indra Vasiļiva – rudens brīvlaikā piedalījās darba ēnošanā Tedones dabaszinātņu un lingvistikas licejā, kas atrodas Itālijā, Ruvo pilsētā.

Projekta ietvaros tika vērotas dažādu mācību priekšmetu stundas (visvairāk – STEM jomas), iepazītas skolā esošās laboratorijas, diskutēts par mākslīgā intelekta izmantošanas iespējām, vērtētas praktisko darbu izmantošanas iespējas un to norise digitālā vidē, kā arī izveidoti kontakti turpmākai sadarbībai. Vērojot kolēģu stundas un iesaistoties profesionālās sarunās ar Itālijas skolotājiem, gūts liels daudzums atziņu, ar kurām tagad varam dalīties ar saviem kolēģiem savās mācību jomu metodiskajās komisijās.

Projekta dalībnieki secina, ka mācību stundu vērošana deva ieskatu Itālijas kolēģu ikdienas darbā un paplašināja redzesloku pedagoģiskajā un didaktiskajā daudzveidībā. Vērojot STEM jomas mācību priekšmetu stundas, secināts, ka tajās ir daudz līdzīga ar to, kā strādā skolotāji Latvijā. Kādu no stundām vadīja skolēni paši, citā stundā jaunieši rūpīgi klausījās skolotāja stāstījumā, vēl kādā veica praktiskos darbus ar datoriem. Galvenā atšķirība ir tā, ka mācību viela Itālijas skolās tiek izklāstīta un apgūta daudz lēnākā tempā, kā arī fakts, ka mācības tur notiek arī sestdienās. Joma, kur Itālijas kolēģus varam apskaust, ir mācību grāmatu izcilā kvalitāte.
Tika novērots, ka katrā mācību kabinetā vienlaicīgi ir gan tradicionālā tāfele, uz kuras raksta ar krītu, gan vismodernākā interaktīvā tāfele, ka skolai ir ļoti labs tehniskais nodrošinājums modernās ķīmijas un bioloģijas laboratorijās, jēgpilni tiek izmantotas jaunākās paaudzes mākslīgā intelekta rīku iespējas.

Tajā pašā laikā šādi braucieni un iespējas vērot ārzemju kolēģus darbībā ļauj secināt, ka arī mūsu valsts skolotāji veiksmīgi iekļaujas pasaules izglītības aktuālajās tendencēs un spēj strādāt ļoti labi.

Daudz vērtīga savu mācību stundu turpmākai bagātināšanai projekta dalībnieki atveda arī no ārpusstundu aktivitātēm, ekskursijām un muzeju apmeklējumiem. Bari universitātes Ģeoloģijas muzeja plašā minerālu un iežu ekspozīcija, Botāniskā dārza augu sugu daudzveidība, vairāku arheoloģijas un vēstures muzeju apmeklējums deva idejas un ierosmes turpmākam darbam, diskusijām par vēsturi, ģeogrāfiju, ilgtspējību un starpdisciplinaritāti. Vairākas apmeklētās vietas ir UNESCO mantojuma sarakstā, kas mūsu skolai kā UNESCO asociētajai skolai ir īpaši nozīmīgi. Iegūtā pieredze ļaus stundās izmantot aktuālus piemērus par pilsētplānošanu, kultūras ilgtspējību, dizainu un sabiedrības evolūciju.


​Fizikas skolotāja Kristiāna Rancāne stāsta:

- Komandējuma laikā Itālijā bija iespēja gūt jaunu pieredzi, vērojot vietējās skolas skolotājus darbībā un iepazīstot, kā viņi izmanto tehnoloģijas mācību procesā, lai iesaistītu skolēnus un padarītu stundas dinamiskākas. Aprunājoties ar skolotājiem un uzzinot skolēnu viedokli un pieredzi mācoties šajā skolā, tika iegūts plašāks priekšstats par Itālijas izglītības sistēmu un skolotāju darba stilu. Interesanti, ka skolēni sadalīti novirzienos - humanitārie un eksaktie. Visinteresantākā bija robotikas stunda, kurā skolēni mācās programmēt robotu. Skola ir iegādājusies industriālo robotu, uz kura skolēni var izmēģināt savus kodus. Arī mums, vērotajiem, bija iespēja padarboties ar robota roku. Skola šķita arī moderna, jo katrā kabinetā bija interaktīvā tāfele un tika izmantoti interneta resursi, lai pildītu uzdevumus un gatavotos pārbaudes darbam. Skolā ir arī stingra telefonu politika. Skolēni nedrīkst tos izmantot, citādi tiek sūtīta zīme vecākiem un skolēns tiek izslēgts no skolas uz pāris dienām, kuru laikā patstāvīgi jāiemācās tēmas. Brīvajā laikā - pēc skolas dienas beigām - bija iespēja iepazīt vietējo kultūru, apmeklējot vēstures un dabas muzejus un izstaigājot vecpilsētas skaistās ieliņas.

​Sirsnīgs paldies Itālijas kolēģiem par laipno uzņemšanu, skolas izrādīšanu, sarunām un atvērtajām durvīm uz mācību stundām. Un īpašs paldies Itālijas skolēniem, kuri ar lielu prieku bija gatavi gan mums izrādīt apgūto robotikas stundās, gan izlīdzēt ar tulkošanu no itāļu valodas.


Teksts: Andris Ģērmanis

“Halovīns starp kadriem”


Oktobra beigās 10. kl. skolnieces sadarbībā ar skolēnu pašpārvaldi īstenoja jauniešu iniciatīvas projektu "Halovīns starp kadriem", pulcējot skolēnus uz kopīgu un aizraujošu kino vakaru Halovīna tematikā.

Vakars sākās ar "Kahoot" viktorīnu, kurā dalībnieki pārbaudīja savas zināšanas par Halovīna vēsturi un populārākajām tradīcijām. Lai tiktu uzturēts azarts un sacensību gars, uzvarētājiem bija sagatavotas arī tematiskas balvas.

Pēc viktorīnas skolēni kopā skatījās animācijas filmu "The Nightmare Before Christmas", izbaudot mājīgo gaisotni, bezmaksas uzkodas un dzērienus, kā arī sarunas ar draugiem.

Pasākumu finansiāli atbalstīja Rīgas valstspilsētas pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departaments. Liels paldies visiem, kuri piedalījās, palīdzēja un atbalstīja šo pasākumu!

Teksts un foto: 10. klašu skolnieces


1. vieta Ziemeļu rajona volejbola sacensībās - mūsu puiši dodas uz finālu!

Sveicam vidusskolas puišus ar gūto uzvaru Ziemeļu rajona sacensībās volejbolā!

Šo otrdien, 4. novembrī, mūsu skolēni, uzvarot visās spēlēs, ne tikai godam izcīnīja 1. vietu, bet arī nodrošināja sev dalību nākamās nedēļas TOP6 finālsacensībās un pavasarī gaidāmajā "TOP KAUSS". No sirds lepojamies!

Komandas sastāvs: M. Garančs, E. Lauciņš, P. Balandiņš, A. Skulme, T. Blekte, A. Žodžiks, R. Vendiņš, U. Valijevs, B. Zvejnieks.

Paldies puišiem un skolotājam A. Liniņam!

STEM – dabas zinātņu konkurss “Dabaszinātņu pētnieks”

Rīgas Jauno tehniķu centrs sadarbībā ar Rīgas valstspilsētas pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departamenta Sporta un jaunatnes pārvaldi šī mācību gada sākumā organizēja STEM – dabas zinātņu konkursu "Dabaszinātņu pētnieks". Dalībai bija aicināts ikviens Rīgas vispārējās un interešu izglītības iestāžu audzēknis (4.-12. klase), veicot pētījumu jebkurā sevis izvēlētajā dabas zinātņu jomā.

10.-12. klašu vecuma grupā ar savu pētījuma darbu "Riteņa riepu spiediena ietekme uz bremzēšanas ceļu sausā un slapjā segumā" mūsu 12.E klases skolēni - Ervīns Kalniņš un Germans Vlasenko – izcīnīja 1. vietu. Lai piedalītos konkursā, puiši veica praktiskus mērījumus, apstrādāja datus un prezentēja savu paveikto darbu Rīgas Jauno tehniķu centrā 2025. gada 15. oktobrī. 

Lepojamies un sveicam skolēnus ar gūtajiem panākumiem! Lai jaunas un radošas idejas īstenojas arī turpmākajos pētījumos!

Teksts un foto: Muižnieks Voldemārs


Erasmus+ pieredzes apmaiņas programma Itālijā, Bergamo


Bergamo Zinātnes licejs "Filippo Lussana" no 28. septembra līdz 4. oktobrim Erasmus+ projekta "The Smart City: Agenda 2030" (Viedā pilsēta: 2030) ietvaros uzņēma 38 skolēnus un 6 skolotājus no Rīgas, Samoras un Gēteborgas. Šoreiz projektā bija iespēja piedalīties arī 11 skolēniem no Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 12. klasēm un skolotājām – Ingai Treimanei, Julijai Stepanovai.

Projekta laikā skolēni iepazina Bergamo zaļās apkaimes un ilgtspējīgos risinājumus, apmeklēja bioloģiskās daudzveidības ieleju, klosteri, Accademia Carrara muzeju, veica laboratorijas darbus un grupās veidoja "Smart City" prezentācijas. Skolēni iepazina arī Bergamo vēsturi un itāļu kultūru, baudot gan skaisto arhitektūru, gan vietējo virtuvi. Apmaiņas programmas laikā jauniešiem bija iespēja doties arī uz Veronu, apmeklējot slaveno amfiteātra arēnu un Džuljetas māju.

Paldies itāļu skolotājai Nadjai Lokatelli par projekta koordinēšanu un sirsnīgs paldies visām itāļu viesģimenēm par silto uzņemšanu.


Skolēnu atsauksmes:

- Miķelis (12.d): "Šis projekts man deva iespēju atklāt skaistās Bergamo pilsētas šarmu un izbaudīt visu, ko tajā var atrast. Es uzlaboju savas komunikācijas iemaņas, kā arī ieguvu jaunas zināšanas viedo pilsētu plānošanā. Vakariņās man bija iespēja baudīt gardo itāļu virtuvi. Projekta laikā iepazinos ne tikai ar itāļiem, bet arī jauniešiem no Spānijas un Zviedrijas, tas manās acīs šo projektu padarīja vēl vērtīgāku."

- Beāte (12.sb): "Manuprāt, ļoti vērtīga bija iespēja dzīvot viesģimenē un komunicēt ar itāļiem. Man bija ļoti interesanti uzzināt par dzīvi Itālijā no vienaudžiem, nezināju, piemēram, ka bērni iet uz skolu sestdienās. Ļoti vērtīgi bija arī pašiem apmeklēt 'smart city' zonas – klosteri, mākslas galeriju. Šī pieredze noteikti atšķīrās no ierastās ceļošanas, un es uzzināju daudz ko jaunu."

- Līva (12.b): "Pateicoties savai viesģimenei, iepazinu un izbaudīju itāļu ēdiena kultūru – pagaršoju gan Milānā tradicionālo teļa gaļas karbonādi, gan Bergamo polentu (kukurūzas putra ar gaļu). Noteikti uzlaboju savas angļu valodas un komunikācijas prasmes, kā arī daudz ko jaunu uzzināju par Bergamo 'smart city' projektiem. Kopumā, ļoti novērtēju šo iespēju. Es noteikti vēlētos atkal apmeklēt Itāliju, īpaši pašu Bergamo pilsētu."

- Rendija (12.a): "Itāļu sagatavotās aktivitātes Bergamo 'smart city' zonās un tikšanās ar pilsētas ilgtspējīgas attīstības nozaru pārstāvjiem palīdzēja labāk izprast viedo pilsētu konceptu un to nozīmi mūsdienu pilsētvidē. Dzīvošana viesģimenēs bija lieliska iespēja iepazīt Itālijas kultūru un ikdienu no vietējo iedzīvotāju skatupunkta. Gūtā pieredze sniedza arī priekšstatu par dzīvi un mācībām ārzemēs, kad nepieciešams pastāvīgi darboties citā valodā un pielāgoties jaunai videi."

- Alise (12.b): "Šī projekta ietvaros iepazinu itāļu kultūru, uzzināju daudz jauna gan par tradicionālo virtuvi, gan arhitektūru un, protams, iepazinu itāļu skolas ikdienas gaitas. Katra programmas diena bija interesanta un citādāka. Ļoti patika izbrauciens uz Veronu, grupu un komandu uzdevumi pilsētā un mākslas galerijā. Pilnīgi noteikti šī arī bija unikāla pieredze gan ceļot, gan reizē izglītoties, īpaši par galveno tēmu – viedās pilsētas. Kā gan bez viesģimenes? Tā silti un sirsnīgi uzņēma mani, pielāgojās maniem ieradumiem un sniedza iespēju jautri pavadīt laiku kopā!"

- Estere (12.a): "Šī bija mana pirmā pieredze Erasmus braucienā, tāpēc nezināju, ko sagaidīt. Tagad, kad brauciens ir garām, varu sniegt tikai pozitīvas atsauksmes. Uz veselu nedēļu man bija iespēja iejusties pavisam neierastā ikdienā. Lai arī sākotnēji tik strauja ielēkšana svešā ģimenē un ikdienā šķita izaicinoša un pat nedaudz bailīga, varu teikt, ka izbaudīju ikkatru mirkli, ko aizvadīju ar savu itāļu ģimeni, jauniegūtajiem draugiem un, protams, arī skolas biedriem. Programmas laikā iepazinu ne tikai Bergamo ikdienas burzmu, bet arī dažādus kultūras aspektus, kas radikāli atšķiras no mums ierastā. Ļoti spilgti atmiņā palicis mākslas muzeja apmeklējums, kā arī ļoti interesanta bija ekskursija uz baznīcu, kas atrodas pavisam netālu no pilsētas centra, taču šķietami tik tuvu dabas krūtij. Kopumā ieguvu plašāku priekšstatu par itāļu ikdienas paražām, ēdiena kultūru, vēstures mantojumu, kā arī nākotnes redzējumu, kas vedina iedzīvotājus piekopt dabai un sabiedrībai draudzīgu dzīvesveidu. Šī bija patiesi vienreizīga iespēja iegūt jaunu pieredzi, veidot starptautiskus kontaktus un pilnveidot savas komunikācijas prasmes ar jauniešiem no citām valstīm."

- Sniedze (12.sb): "Šī nedēļa Bergamo bija neaizmirstama pieredze. Īpaši jāpateicas brīnišķīgajai itāļu grupai, kas mūs uzņēma ar sirsnību un entuziasmu. Pateicoties šai pieredzei, kas apvienoja gan mācīšanos (piemēram, ķīmijas laboratorijā), gan jautras pēc skolas aktivitātes, es ieguvu plašāku skatījumu par 'smart ciy' idejām. Visspilgtākās tomēr ir atmiņas par cilvēkiem, ar kuriem kopā pavadīju šo laiku, tās noteikti paliks uz mūžu. Ir skaidri saprotams, ka brauciens bijis patiesi labs, ja jau tagad sapņoju par atgriešanos atpakaļ."

- Maļena (12.sb): "Šis projekts man sniedza plašāku priekšstatu par itāļiem, to ikdienu un dažādu valstu idejām saistībā ar viedo pilsētu konceptu. Programmas ietvaros es apmeklēju dažāda veida aktivitātes, piemēram, biju mākslas galerijā, klosterī un botāniskajā dārzā. Projekta galvenais mērķis bija iepazīstināt mūs un citu valstu jauniešus ar Itālijas 'smart city' idejām, demonstrējot to, kā tās tiek realizētas Itālijā. Manuprāt, tas brīnišķīgi tika paveikts ar sarīkoto ekskursiju uz 'smart city' zonām Bergamo. Šis ceļojums būtiski atšķīrās no citām manām ceļojumu pieredzēm. Brauciens atmiņā paliks kā neaizmirstama nedēļa."​

Teksts un foto: Beāte Sama, Maļena Hmeļņicka


RSU Anatomijas muzeja apmeklējums


10. oktobrī 9.b klases skolēni programmas "Latvijas skolas soma" ietvaros apmeklēja Rīgas Stradiņa universitātes Anatomijas muzeju, lai iepazītu cilvēka ķermeņa uzbūvi un medicīnas pasauli tuvplānā.

Nodarbības pirmajā daļā skolēni tika iepazīstināti ar muzeja kranioloģisko (galvaskausu) kolekciju. Jaunieši uzzināja, kā pēc noteiktām pazīmēm – avotiņiem, šuvēm, zobiem, uzacu loka un žokļa līnijas – iespējams noteikt cilvēka vecumu, dzimumu un individuālās atšķirības.

Otrajā daļā skolēni piedalījās zīmēšanas nodarbībā, ko vadīja muzeja speciālists – mākslinieks. Praktiski darbojoties, skolēni apguva, kā uzzīmēt anatomiski precīzu galvaskausu.

Muzeja ekspozīcija un gidu stāstījums skolēnos raisīja lielu interesi un pārdomas.

"Ļoti stilīgs, moderns muzejs, kurš jāapmeklē katram rīdziniekam. Galvaskausa zīmējums bija ļoti detalizēts un jautrs. Es patiešām iemācījos zīmēt galvaskausu!"

"Bija ļoti interesanti! Patika zīmēt – zīmēšanai varētu atvēlēt vairāk laika."

"Mani ļoti interesē cilvēka anatomija, tāpēc bija jauki uzzināt daudz ko jaunu, tomēr jāatdzīst, ka jutos nedaudz neērti pagraba telpā, kur varēja apskatīt embrijus."

"Patika klausīties par dažādiem orgāniem. Gids spēja visu izstāstīt tā, ka miegs nenāca nevienā brīdī! Redzēt visus orgānus bija forši – it īpaši tāpēc, ka tie ir īsti!"



10. klašu iepazīšanās pasākums


15. oktobrī sešu 10. klašu skolēni pulcējās skolas zālē, lai piedalītos iepazīšanās pasākumā. Vispirms katra klase rādīja savu izveidoto priekšnesumu. Šogad tēma bija skola, kurā notiekošo katrai no klasēm vajadzēja attēlot savā žanrā – šausmas, drāma, romantika, fantāzija, detektīvs un komēdija.

Pēc tam klases apmeklēja sešas uzdevumu stacijas, kuru uzdevums bija saliedēt skolēnus. Stacijās skolēni fotografējās savas klases burta formā, mācījās tautu dejas soļus, minēja melodijas, atpazina skolotājus pēc viņu izteicieniem, rādīja mēmo šovu un piedalījās kopīgā špikošanā.

Pasākuma noslēgumā klases tika apbalvotas, notika savstarpēja klašu apdāvināšanās un tika nodots zvērests, ar kuru jaunie desmitklasnieki apņēmās čakli mācīties, vienmēr un visur ar lepnumu pārstāvēt mūsu skolu un būt īsteni Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas saimes locekļi. Noslēgumā visi vienojās kopīgos diskotēkas soļos.

​Skolēnu atsauksmes:

Gatis: "Man visvairāk patika aktivitātes, kurās sadarbojāmies kā klase, īpaši – špikošanas aktivitāte. Biju pārsteigts, cik labus priekšnesumus citas klases izveidoja, man ļoti patika tos skatīties." 

Raivis: "Man ļoti patika priekšnesumi no citām klasēm. Visi ir tik radoši un spējīgi, ka man ir gods ācīties skolā ar šādām personībām."

Elīza: "Ļoti patika katras klases priekšnesumi un tas, ka pēc pasākuma bija mūzika, kur varēja padejot."

Gerda: "Man ļoti patika pati balles un diskotēkas daļa, it īpaši latviešu dziesmas! Arī stacijas bija ļoti foršas un patiesi saliedējošas."

Adriana: "Ļoti labi noorganizēts pasākums, bija konkrēta secība, laiks aktivitātēm. Visi iestudējumi bija labi, varēja redzēt katras klases sava veida radošumu. Visas aktivitātes bija pārdomātas, ne pārāk garas un tiešām interesantas. Patika arī apdāvināšanās, un "ballīte" pēc iesvētībām. Ļoti forši, ka bija iespējams pašam piedāvāt dziesmas, ko atskaņot. Tiešām milzīgs paldies 11. klasēm un skolotājiem, kas palīdzēja izveidot šo pasākumu!"

Elza: "Ļoti patika tas, ka viss bija saplānots, par visu bija padomāts, ļoti interesanti bija, patika aktivitātes, kuras bija lieliski saplānotas."

Emīlija Katrīna: "Man ļoti patika, ka katra klase izveidoja savu priekšnesumu, jo tas deva iespēju labāk iepazīt skolēnus no citām klasēm un saliedēties ar saviem klasesbiedriem. Pasākums bija ļoti labi izplānots, un nevienā brīdī nebija garlaicīgi."




Teksts: Andris Ģērmanis
Foto: Reinis Pauls Balandiņš, Alise Ance Rupenheite


Tikšanās ar Gustu Ābeli


Piektdien, 10. oktobrī, Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā viesojās skolas absolvents, rakstnieks un režisors Gusts Ābele, kura romāns "Pasaulē mīļākais klusums" jau pāris gadus ir ģimnāzistu ieteicamās literatūras sarakstā.

Dienas gaitā Gusts tikās ar desmit klasēm, skolēnus iepazīstinot ar savu romānu tapšanas aizkulisēm, kā arī pastāstot vairāk par iestudējuma "Klusums un troksnis" izveidi Latvijas Nacionālajā teātrī. Drīzumā mūsu vidusskolēniem būs iespēja šo iestudējumu arī pašiem apmeklēt teātrī.

Prieks par mūsu skolēniem, kuri aktīvi iesaistījās sarunā, uzdodot jautājumus gan par literatūras stundās apspriestajām tēmām, gan par grāmatu tapšanas principiem un posmiem. Liels paldies Gustam par iedvesmojošo tikšanos un vērtīgo pieredzes stāstu!

Teksts un foto: Berkans Daniels Kevins


Es redzu ilgtspēju


3. oktobrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 8.a un 8.b klases skolēni ģeogrāfijas stundā piedalījās UNESCO iniciētajā akcijā «Es redzu ilgtspēju».

Stundā skolēni iepazina ANO Ilgtspējīgas attīstības 11. mērķi «Ilgtspējīgas pilsētas un kopienas», uzzināja, kas raksturo ilgtspējīgu pilsētu (zaļās zonas, klimatam draudzīgs transports, energoefektīvas ēkas, pārdomāta atkritumu apsaimniekošana, tīrs gaiss un ūdens, droša vide, kopienas iesaiste, ilgtspējīga pārtika un vietējā ražošana), un apskatīja dažādus piemērus, kā pilsētas laika gaitā mainījušās.

Skolēni diskutēja par viedajām pilsētām, izteica viedokļus par to, kas padara pilsētu ilgtspējīgu, dalījās pieredzē par savām darbībām ilgtspējīgas pilsētas uzturēšanā (transporta izvēle, braucot uz skolu, atkritumu šķirošana u.c.).

Savukārt stundas praktiskajā daļā skolēni strādāja ar kartēm, plānojot, kā varētu uzlabot dzīves kvalitāti Dārzciema apkaimē. Prieks par skolēnu ģeogrāfisko radošumu, piedāvājot būvēt lielveikalus, veloceļus, izmantot Saules paneļus, ieviest dzeramā ūdens krānus, stādīt kokus un krūmus, atjaunot degradētās teritorijas utt.

Īpašs paldies 11.a klases skolniekam Pēterim Zvirgzdiņam par piedalīšanos šajā stundā un jauniešu ieinteresēšanu pilsētplānošanas un pilsētu attīstības jautājumos!

Akciju «Es redzu ilgtspēju» organizē UNESCO Latvijas Nacionālā komisija sadarbībā ar Latvijas Nacionālo mākslas muzeju. Akciju atbalsta Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrija.

Akcija rosina bērnus un jauniešus būt vērīgiem un domājošiem sabiedrības locekļiem – novērot, pētīt, diskutēt un salīdzināt pagātni ar tagadni, lai rastu atbildes uz jautājumu, kā mēs katrs varam veidot ilgtspējīgāku nākotni.

Teksts un foto – Andris Ģērmanis


7. klašu iepazīšanās pasākums


8. oktobrī mūsu skolā tika aizvadīts 7. klašu iepazīšanās pasākums, kuru plānoja un organizēja 8. klašu skolēni.

Pasākuma laikā katras 7. klases uzdevums bija izveidot priekšnesumu pie dziesmas, kuras nosaukuma pirmais burts sakrīt ar pašas klases burtu. Radošos priekšnesumus papildināja piešķirtie atribūti, aksesuāri un krāsas, kas palīdzēja radīt īstu svētku noskaņu.

Pēc tam skolēni pārbaudīja savas zināšanas Kahoot viktorīnā un 9 dažādās uzdevumu stacijās, lai pierādītu, ka ir gatavi jaunajam posmam Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā.

Pasākuma kulminācijā jaunie ģimnāzisti deva svinīgo zvērestu skolai, kā arī tika apbalvoti veiksmīgākie priekšnesumi.
Liels paldies 8. klašu skolēniem par enerģijas pilno pasākumu!

Foto: Pauls Reinis Balandiņš


Jauno talantu izglītojošā ekskursija Centrālajā laboratorijā

​1.oktobrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas vidusskolēni - Niklāvs un Hermanis - kopā ar ķīmijas skolotāju Indru Vasiļivu viesojās Centrālajā laboratorijā. Ekskursijas ietvaros tika sniegta iespēja apskatīt mikrobioloģijas, patoloģijas un histoloģijas laboratorijas, kā arī automatizēto laboratoriju. Automatizētās un mākslīgā intelekta asistētās tehnoloģijas nodrošina ātrāku rezultātu apstrādi, vēl precīzākus analīžu rezultātus un plašākas testēšanas iespējas.

Ekskursija bija interesanta un saistoša gan skolēniem, gan skolotājai. 


Teksts un foto: Indra Vasiļiva


Viena diena Latvijā

30. septembrī 31 mūsu ģimnāzijas skolēns iesaistījās Latvijas Universitātes Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultātes iniciētajā zibakcijā «Viena diena Latvijā».

Zibakcijas ietvaros skolēni fotografēja kokus un iesūtīja sezonālo dabas norišu fotogrāfijas, tādējādi piedalījās tā saucamajā sabiedriskajā zinātnē, palīdzot zinātniekiem iegūt datus fenoloģiskajiem pētījumiem.

Fenoloģija ir ģeogrāfijas un bioloģijas robežzinātne, kas pēta norises dzīvajā dabā. Tieši rudens fenoloģiskās parādības izzinātas vismazāk, tādēļ iegūtie dati būs īpaši noderīgi.

Zinātnieki stāsta, ka visagrāk lapu krāsošanos varam pamanīt Alūksnes augstienes ainavā, bet visvēlāk – Baltijas jūras piekrastē. Rudens fenoloģisko fāžu iestāšanās raksturs ir komplekss un vēl līdz galam nav izprasts un izpētīts. Lapu krāsošanos ietekmē lokālie vai pat mikroklimatiskie apstākļi, kas saistāmi ar pirmajām salnām. Katrai sugai ir citāds ietekmējošo faktoru kopums, piemēram, kritiskās gaisa temperatūras robeža, kas iesāk lapu krāsošanās procesus. Kā arī dažādas koku sugas atšķirīgi reaģē uz klimata pārmaiņām. Izvērtējot fenoloģiskos novērojumus daudzu desmitu gadu garumā, secināts, ka āra bērzs un parastā liepa pēdējās desmitgadēs vidēji sāk dzeltēt agrāk, ko iespējams ietekmē sausums, savukārt parastā kļava – vēlāk.

Paldies visiem skolēniem, kuri iesaistījās šajā zibakcijā!

Teksts: Andris Ģērmanis


7. klašu puiši pārliecinoši startē Ziemeļu rajona sacensībās futbolā


23. un 25. septembrī mūsu 7. klašu puiši pārliecinoši startēja Ziemeļu rajona sacensībās futbolā, uzvarot visās spēlēs un nodrošinot sev vietu Rīgas pilsētas finālsacensībās.

Sveicam mūsu futbolistus ar gūtajiem panākumiem! Vēlam sportistiem veiksmi un izturību finālsacensībās, kur savā starpā sacentīsies sešas spēcīgākās Rīgas komandas!

Komandas sastāvā: F. Pinta, K. Leiers, E. Krauklis, J. Dosbergs, A. Sprukulis, M. Bukelis, A. Andersons, R. Kaminskis, R. Blūms, K. Valdovskis

Atvērto durvju diena Saeimā


​26. septembrī 11. a klase apmeklēja Saeimā Atvērto durvju dienu, iepazīstot Latvijas brīvības ceļu un atskatoties uz Latvijas neatkarības atjaunošanu pirms 35 gadiem. 

Jauniešiem bija iespēja aplūkot Saeimas telpas - Sēžu zāli, Balsošanas zāli, Dzelteno un Sarkano zāli -, greznās reprezentācijas telpas, kā arī pārbaudīt savas zināšanas interaktīvā erudīcijas spēlē. Ikviens apmeklētājs tika aicināts nosūtīt pastkarti, kas veidota par godu Latvijas neatkarības atjaunošanai, uz jebkuru vietu Latvijā.


Teksts: Ilva Lazdāne