Pirmssvētku nedēļā, 20. decembra vakarā, tika aizvadīts ikgadējais Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas koru un ansambļu Ziemassvētku koncerts. Tajā sirsnīgās noskaņās un iemīļotu dziesmu pavadībā sagaidījām Ziemassvētkus.
Foto: Ineta Krastiņa
Pirmssvētku nedēļā, 20. decembra vakarā, tika aizvadīts ikgadējais Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas koru un ansambļu Ziemassvētku koncerts. Tajā sirsnīgās noskaņās un iemīļotu dziesmu pavadībā sagaidījām Ziemassvētkus.
Foto: Ineta Krastiņa
22. decembrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā tika aizvadīts 7.-9. klašu semestra noslēguma pasākums. Pamatskolas klases kopā ar saviem skolotājiem pulcējās aktu zālē, lai Ziemassvētku priekšvakarā izvērtētu mācību sasniegumus I semestrī.
Visu pamatskolas klašu vidējie mācību sasniegumi ir ļoti labi - 8,05 balles. Par ļoti labiem, teicamiem un izciliem mācību sasniegumiem 33 skolēni no ģimnāzijas direktora saņēma atzinības diplomus. Skolotājus un skolēnus pasākumā priecēja pamatskolas meiteņu koris un 8.a klases mūziķi.Teksts: Ruta Pelce
Foto: Ineta Krastiņa
Pirmssvētku nedēļā, 21. decembrī, skolas 1. stāvā tika aizvadīts ikgadējais SMU (Skolēnu mācību uzņēmumu) Ziemassvētku tirdziņš. Šogad tirdziņā piedalījās 12 SMU, kuri apmeklētājiem piedāvāja sveču izgatavošanas komplektus, koka piekariņus ar dažādiem aromātiem un latviskiem gravējumiem, uzlīmes, dabīgus un gardus musli batoniņus, lampas ar Latvijas vēstures notikumu apdruku, cepures, kas atgrūž ūdeni, apģērbu ar dažādiem dizainiem, digitālās mārketinga stratēģijas, dekoratīvus puķu podu turētājus, kas veidoti no pārstrādātas auklas, kā arī gredzenus, kas gatavoti no sudraba un metāla karošu kātiem.
Ģimnāzijā SMU programma tiek īstenota saskaņā ar Junior Achievement Latvia (JA Latvia).Teksts: Ruta Pelce
Novembrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas teātra kolektīvs "In statu nascendi" piedalījās virtuālajā koncertā "Tautasdziesmu maratons 2023", kas tika veltīts Latvijas Republikas 105. dzimšanas dienai.
Par dalību šajā pasākumā kolektīvs saņēma Rīgas Interešu izglītības metodiskā centra pateicību.Šodien, 14. decembrī, skolas aktu zālē risinājās Komandu Sacensības Informātikā un Matemātikā (KSIM) "Cēsis 2024". Pusfināla kārtā, ko katra skola rīko savās telpās, piedalījās arī astoņas Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas 9.-11. klašu skolēnu komandas, katrā komandā 3 skolēni. Dalībniekiem 5 stundu laikā bija jāatrisina 10 uzdevumi, kas pielīdzināmi matemātikas olimpiādes līmeņa aprēķiniem un kas saistīti ar programmēšanu, datu apstrādi lielā apjomā.
KSIM sacensības notiek jau kopš 1996. gada, to mērķis ir padziļināt skolēnu interesi par matemātiku un informātiku, kā arī attīstīt jauniešu prasmi sadarboties komandā.Vairāk informācijas:
- https://ksim.cvg.edu.lv/
Aizvadītajā sestdienā, 2. decembrī, tirdzniecības centrā "Domina Shopping" tika aizvadīts Vislatvijas Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) Ziemassvētku gadatirgus "Cits Bazārs", kuru organizēja Junior Achievement Latvia (JA Latvia) sadarbībā ar Latvijas Investīcijas un attīstības aģentūru (LIAA).
Šajā pasākumā piedalījās četri Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas SMU, piedāvājot galda lampas, musli batoniņus, puķu podu turētājus un sveču veidošanas komplektus mājas apstākļos. Nominācijā "Labākais SMU zīmols" tika nominēts mūsu SMU "LK Designs", kurš piedāvā puķu podu turētājus.Teksts: Ruta Pelce
Foto: LIAA
Pirmssvētku laikā kļuvām par sabiedriskajiem zinātniekiem, vērojot rudens izpausmes dzīvajā dabā un vācot datus par koku lapu krišanas fenoloģisko parādību Rīgā un Latvijā.
Šogad daudzām koku sugām lapu dzeltēšana un krišana notika salīdzinoši ļoti vēlu. Vēl novembra sākumā lapas turējās ozoliem, bērziem, kļavām, zirgkastaņām, ābelēm, bumbierēm, liepām, ceriņiem un vītoliem. To veicināja ekstremāli siltais septembris un siltais un mitrais oktobris.Teksts: Andris Ģērmanis
Foto: Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolēni
17. novembrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas saime svinīgā svētku koncertā atzīmēja Latvijas Republikas proklamēšanas 105. gadadienu.
Koncerta skatītājus un klausītājus priecēja gan skolēnu muzikālie priekšnesumi, gan tautas deju kolektīva raitie deju soļi, gan skaistas un zināmas latviešu dziesmas pamatskolas un vidusskolas koru izpildījumā. Starp skanīgajiem un krāšņajiem uzvedumiem katram no mums bija iespēja aizdomāties par to, cik laimīgi varam būt, dzīvojot brīvā, mierīgā un neatkarīgā valstī.Foto: Viktorija Treimane un Ineta Krastiņa
10. novembrī, Lāčplēša dienas priekšvakarā, noslēdzās Preiļu Galvenās bibliotēkas, Preiļu novada pašvaldības un Eiropas parlamenta deputātes Ineses Vaideres rīkotais patriotiskās dzejas konkurss "Miera vēstis Latvijai" 5.-12. klašu skolēniem. Šogad konkurss tika rīkots otro reizi, par tā patronu nemainīgi bija iecelts kinorežisors Jānis Streičs.
Konkursam tika iesūtīti 79 dzejoļi, no kuriem, saskaņā ar žūrijas vērtējumu, tika atlasīti 46 labākie, kas izdoti grāmatā "Miera vēstis Latvijai". Varam lepoties, jo veiksmīgāko dalībnieku skaitā nokļuvusi arī mūsu skolas 12. a klases skolniece Rēzija Ābeļkalne.Grāmatā iekļauto dzejoļu autoriem šogad tika sniegta iespēja piedalīties dzejnieku Kārļa Vērdiņa un Aivara Eipura meistarklasēs. Par aizvadītajām meistarklasēm un tajās piedzīvoto 12. a klases skolniece Rēzija sniedz komentāru:
"Šī gada 10. novembrī apmeklēju konkursa "Miera vēstis Latvijai" apbalvošanas pasākumu. Pēc oficiālās daļas uzstājās folkloras grupa "Muosys", un man bija iespēja piedalīties divās meistarklasēs kopā ar dzejniekiem Kārli Vērdiņu un Aivaru Eipuru. Meistarklasē ar Kārli Vērdiņu katrs radījām savu dzejoli no avīžu izgriezumiem un virsrakstiem. Dzejnieks pastāstīja nedaudz arī par šī žanra aizsākumiem un savu profesionālo darbību. Pasākums un meistarklase bija ļoti interesanta un izglītojoša. Konkursa uzvarētājus uzrunāja arī tās patrons režisors Jānis Štreičs."
Priecājamies par Rēzijas sasniegumiem, kā arī sakām lielu paldies Ilvai Lazdānei par skolēnu sagatavošanu patriotiskās dzejas konkursam!
Šonedēļ, 14. novembrī, Kultūras pilī "Ziemeļblāzma" tika pasniegta Rīgas gada balva izglītībā pašvaldības labākajiem izglītības iestāžu darbiniekiem par godprātīgu un profesionālu pedagoģisko darbu. Balvas "Zelta pildspalva" pasniegšanas ceremonija kļuvusi nu jau par ikgadēju tradīciju, septiņās dažādās nominācijās godinot 15 labākos Rīgas valstspilsētas pašvaldības skolu pedagogus. Esam lepni, jo šogad šo 15 skolotāju vidū ierindojās arī mūsu pašu matemātikas skolotāja Diāna Ruļuka-Paša, saņemot apbalvojumu nominācijā "Par ieguldījumu un sasniegumiem darbā ar talantīgiem skolēniem".
Apbalvojums "Par ieguldījumu un sasniegumiem darbā ar talantīgiem skolēniem" tiek piešķirts skolu pedagogiem par sistemātisku darbu skolēnu spēju un individuālo kompetenču attīstīšanā, ko apliecina skolēnu sasniegumi vismaz trīs gadu laikposmā valsts pārbaudes darbos, dažāda mēroga olimpiādēs un sacensībās, kā arī zinātniskās pētniecības konferencēs. Nav noslēpums, ka Diāna Ruļuka-Paša, darbojoties Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā jau vairāk kā 10 gadus, kļuvusi ne vien par ļoti iemīļotu skolotāju skolēnu vidū, bet arī par respektētu un atzītu kolēģi darbinieku vidū. Savas pedagoģiskās prasmes Diāna vairākkārt apliecinājusi ar savu skolēnu veiksmīgajiem uz izcilajiem sasniegumiem mācību olimpiādēs, kā arī to gūtajiem rezultātiem valsts centralizētajos eksāmenos, kas ir ievērojami augstāki par valsts vidējiem rādītājiem. Par ieguldījumu un sasniegumiem darbā ar talantīgajiem skolēniem Diāna Ruļuka-Paša arī iepriekš saņēmusi RIIMC un VISC pateicības.
Foto: Rīgas dome un Ilze Darģe
Vairāk informācijas:
- https://www.riga.lv/lv/jaunums/godina-labakos-pirmsskolu-un-visparejas-izglitibas-skolotajus
Katru gadu Rīgas Valsts 2. ģimnāzija piedalās UNESCO starptautiskajā izglītības akcijā "Pasaules lielākā mācību stunda". Tā tas bija arī šogad, kad laikā no 16. līdz 20. oktobrim ģeogrāfijas stundās 11.a, 11.b, 11.c, 11.d un 11.e klases skolēni aktīvi iesaistījās ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķu izzināšanā. "Pasaules lielāko mācību stundu" vadīja skolotājs Andris Ģērmanis.
Šogad "Pasaules lielākā mācību stunda" bija veltīta darbam ar dažādiem informācijas avotiem un faktiem, attīstot kritisko domāšanu un digitālās prasmes.Teksts: Andris Ģērmanis
Foto: Ilze Darģe un 11. klašu skolēni
Gaidot Latvijas 105. gadadienu, Bērnu un jauniešu centrs "Laimīte" ar Rīgas domes Izglītības kultūras un sporta departamenta finansiālu atbalstu izsludināja Rīgas izglītības iestāžu vizuālās mākslas konkursu "Plakāts valsts svētkos 2023".
Šogad 28 vizuālās mākslas pedagogi pieteica savus audzēkņus dalībai konkursā "Plakāts valsts svētkos 2023", kā arī sniedza savu ieguldījumu tos sagatavojot, iedrošinot un pārrunājot plakāta tehnisko izpildījumu. Konkursā piedalījās 26 izglītības iestādes, tostarp arī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas audzēkņi, gūstot labus panākumus.Par godu šim patriotiskajam notikumam Bērnu un jauniešu centrā "Laimīte" no 24. oktobra līdz 16. novembrim atklāta izstāde, kurā apskatāmi visi konkursam iesūtītie audzēkņu darbi.
Zemāk aplūkojami mūsu audzēkņu iesūtītie plakāti.
25. oktobrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzija Andra Ģērmaņa vadībā organizēja tālākizglītības programmu skolotājiem "Dabas un cilvēka mijiedarbība. Caurviju prasmju attīstīšana novadpētniecībā un brīvdabas pedagoģijā". Programmā piedalījās vairāki desmiti skolotāju gan no Rīgas, gan Latvijas skolām.
Kursu programmā apmeklējām Zvirgzdes kāpu, Bārbeles sēravotu, Ausekļa dzirnavas, Skaistkalnes karsta kritenes un karsta procesa skartos reģionus Latvijas un Lietuvas pierobežā.NO KURSU DALĪBNIEKU ATSAUKSMĒM:
"Guvu ļoti derīgu informāciju par mūsu dabas daudzveidību, izmaiņām, vienlaicīgi - reālu objektu apskati. Īpaši patika Skaistkalnes gides vienkāršais, interesantais stāstījums! Paldies!"
"Andris ir fantastisks stāstītājs. Spēj aizrautīgi raksturot dažādus dabas un kultūrvēsturiskos objektus. Viņš prot saliedēt grupu un caur jokiem un asprātībām kolektīvu pozitīvi noskaņot. Mājās atbraucu iedvesmota un priecīga. Kaut vairāk būtu šādu lekciju un izbraukumu!"
"Patika, ka vienmēr viss ir līdz pēdējam pārdomāts un saplānots. Esmu tikai par šāda veida izbraukuma kursiem, var iepazīt Latviju ar jaunām zināšanām un vietām."
"Paldies par lielisko izbraukumu! Vienmēr ir interesanti apskatīt vietas, kur neesi bijis, un tā bija arī šoreiz. Ja man vēl kādreiz būs audzināmā klase, man būs gatavs ekskursijas maršruts. Ļoti interesanti bija pabūt pierobežā un apskatīt, kā tā izskatās/attīstās Latvijā un Lietuvā. Lai gan savā mācību priekšmetā diez vai kādreiz mācīšu par karsta kritenēm, ļoti patika, ka bija šī teorētiskā puse Skaistkalnē ar praktiskiem piemēriem Lietuvā (to svaigāko kriteni), jo iepriekš par to biju dzirdējusi, bet nezināju, ka ir reģioni, kur tas ir aktuāli un notiek diezgan bieži. Vēlreiz paldies!"
"Kursi bija tiešām lieliski. Liels paldies Andrim par sniegto informāciju par Latvijas un Lietuvas ģeogrāfiju, reljefu un utt. Kursi bija izcili. Viena pati es nekad nebūtu devusies šādā briesmu pilnā karsta reģionā un mežā. Šādi kursi ir ļoti nepieciešami. Latvijā ir tik daudz objektu, kur neesmu bijusi. Pateicoties šādiem kursiem, paplašinās manas zināšanas par dzimto zemi arī kā klases audzinātājai."
"Paldies! Braucu ar šādu grupu pirmo reizi. Viss bija saplānots, pārdomāts. Ļoti patika. Labprāt arī turpmāk piedalītos šādos izbraukumos!"
"Novadpētniecības tēma ir ļoti labs pamats caurviju prasmju demonstrēšanai. Pāri visam - šādi izbraukuma kursi ne tikai paplašina profesionālo skatu punktu, bet arī emocionāli uzlādē ar kolēģu savstarpējo domu apmaiņu."
"Lieliski noorganizēta mācību ekskursija. Interesanti stāsti par apskates objektiem. Dabā ieraudzīti līdz šim neapmeklēti objekti. Piesaistīti zinoši gidi. Caurviju prasmju attīstīšana novadpētniecībā un brīvdabas pedagoģijā. Patīkami ceļa biedri. Zinošs un atraktīvs ekskursijas vadītājs. Paldies!"
"Sabalansēta dienas kārtība, viss bija izplānots bez steigas. Pieredzējuši gidi un profesionāls organizētājs Andris."
"Ģeogrāfija brīvā dabā vienmēr aizrauj!"
Kursi izbraukuma formā nu jau kļuvuši par vienu no Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas tradīcijām. Šāda formāta kursos esam mācījuši kolēģiem vadīt ģeogrāfijas un bioloģijas stundas mežā, viesojoties dabas liegumā "Ukru gārša", ekonomikas stundas Smiltenes puses uzņēmumos, latviešu valodas un literatūras stundas muzejā, izzinot Annas Brigaderes dzimto pusi u. tml. Ļoti nozīmīgi šādos kursos bagātināties arī sākumskolas skolotājiem un klašu audzinātājiem, gūstot prasmes klases mācību ekskursiju organizēšanā.
Brīvdabas pedagoģija mūsdienās izglītībā ieņem arvien lielāku nozīmi. Tās ir iespējas mācību stundas vadīt ārpus klases un skolas telpām - dabā, uzņēmumā, muzejā un citur. Šāda mācīšanās bieži ir cieši saistīta ar reālo dzīvi un iespēju vadīt praktiskās nodarbības, tikties ar jomas speciālistiem. Tas paver arī lieliskas iespējas starppriekšmetu saiknei, vienlaicīgi mācoties vairākos mācību priekšmetos apgūstamo vielu, kā arī caurviju prasmju attīstīšanai.Teksts: Andris Ģērmanis
Foto: tālākizglītības programmas dalībnieki
Gadsimtā, kad ikdienas dzīve nav iedomājama bez jaunāko tehnoloģiju atbalsta, arī izglītības joma neatpaliek un joprojām spēj pārsteigt. Šogad pirmo reizi Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas pastāvēšanas vēsturē skolas gaiteņos un klasēs bija iespējams sastapties ne tikai ar čalojošiem skolēniem, bet arī teleklātbūtnes robotu.
Teleklātbūtnes robots ir daļa no "Erasmus+" starptautiskā projekta "InClass - Using Telepresence Robots in the Classroom". Šī projekta galvenais mērķis ir uzlabot to skolēnu iesaisti mācību procesā, kuri dažādu iemeslu dēļ spiesti mācīties attālināti (sporta nometnes, veselības problēmas, rehabilitācija u.c.). Lai noskaidrotu, cik vērtīgi mācību procesā ir šāda veida teleklātbūtnes roboti, Valsts izglītības satura centrs (VISC), kā projekta dalībnieks Latvijā, sniedz iespēju dažādām skolām praktiski tos izmēģināt un sniegt atgriezenisko saiti. Šobrīd Rīgas Valsts 2. ģimnāzija kļuvusi par otro skolu Latvijā, kurai sniegta šāda iespēja.Savu pieredzi puisis raksturo šādi: "Kopumā man patika, ka bija iespēja apmeklēt stundas, izmantojot robotu, kuru gan dažkārt bija problemātiski vadīt. Uzskatu, ka vienīgais, ko varētu uzlabot, ir robota kameras kvalitāte. Es noteikti ieteiktu arī citiem izmantot šo iespēju. Domāju, ka nākotnē šādus robotus varētu izmantot vairāk."
Savu komentāru un atgriezenisko saiti sniedz arī skolotāji, kuru stundās izmantots teleklātbūtnes robots:
"Pašam robotam nav ne vainas, bet interneta pieslēgumam gan ir. Nav tā, ka man tas traucēja vadīt stundu, bet skolēniem, protams, tas robots bija uzmanības centrā, dažbrīd varēja just, ka tas viņiem nedaudz traucē koncentrēties."
"Katrā ziņā skolēnam bija iespēja redzēt un dzirdēt klasē notiekošo, kā arī uzdot jautājumus. Manu darbu robots neietekmēja. Skolēniem nedaudz traucēja saskatīt uz tāfeles rakstīto."
"Robots ir noderīgs, lai skolēns neatpaliek no mācību vielas, proti, ir informēts par apgūstamo tēmu. Vienīgais, man nesanāca ar tā palīdzību iesaistīt arī skolēnu līdzdarboties un atbildēt. Mani nekādi neietekmēja robota klātesamība stundā, vārdu sakot, neizjutu diskomfortu vai apgrūtinājumu."
Starptautiskais projekts tika uzsākts 2022. gadā sadarbībā ar Dānijas universitāti, kas ir projekta vadošais partneris. Pārējie iesaistītie sadarbības partneri ir no Vācijas, Kipras, Rumānijas un Itālijas. Marita Kroiča norāda, ka visām iesaistītajām pusēm galvenais uzdevums esot viens - izprast robota lietojamību, noderīgumu un vispārējo darbību skolas vidē. Tas, kas atšķiras iesaistīto pušu darbībā, ir dažādie robotu modeļi, kas tiek izmēģināti skolās. Piemēram, robots, kas tiek izmēģināts Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā, ir diezgan statisks un izturīgs, tam ir salīdzinoši liels ekrāns un 3 riteņi stabilitātei. Citās valstīs tiek izmēģināti arī mazāki roboti, kurus iespējams ne tikai novietot uz galda klasē, bet arī darbināt attālināti ar telefonu. Marita Kroiča arī uzsver, ka pētījumā ļoti svarīgs noteikums bija izmantot tādus robotus, lai tiktu ievērota personas datu aizsardzība. Šī iemesla dēļ visi teleklātbūtnes roboti strādā kā datu pārraide, paši neko neierakstot un datus nesaglabājot.
Jauna skola – iespēju, cerību un zināšanu avots. Tas ir jauns posms dzīvē, un neatņemama šīs pieredzes sastāvdaļa ir skolēnu iesvētības.
Šī gada 11. oktobrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā tika rīkotas 7. klašu iesvētības. No animācijas filmas "Šreks" līdz Ausekļa "Gaismas pilij"- tieši tik daudzveidīgi bija 7. klašu izveidotie priekšnesumi, kuri izcili atklāja katras klases radošās prasmes un komandas saliedētības garu. Pēc priekšnesumiem skolēni apmeklēja dažādas stacijas, kurās 8. klases pārstāvji bija sagatavojuši izklaidējošus un izglītojošus uzdevumus. Stacijās skolēni varēja gan spēlēt muzikālos krēslus, gan iepazīt skolu foto orientēšanās spēlē. Pasākuma galvenajā daļā 7. klašu skolēni deva svinīgo zvērestu, kā arī tika apbalvoti veiksmīgākie aktivitāšu dalībnieki.18. oktobrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā notika ikgadējais 10. klašu iepazīšanās pasākums. Pasākums sākās ar 10. klašu skolēnu sagatavotajiem priekšnesumiem, kuros viņi iepazīstināja skolasbiedrus ar saviem talantiem. Pēc priekšnesumiem bija jāatbild uz āķīgiem viktorīnas jautājumiem par skolas vēsturi, skolotājiem un slaveniem skolas absolventiem. Tālāk desmitklasnieki devās uz sešām stacijām, kurās bija jāveic 11. klašu skolēnu sagatavotie uzdevumi, kas bija vērsti uz klašu saliedēšanu. Pasākumā notika arī klašu savstarpējā apdāvināšanās un diplomu izsniegšana, kā arī kopīga zvēresta nodošana. Noslēgumā varēja ļauties aktīviem deju soļiem.
Paldies iesaistītajiem 11. klašu pārstāvjiem par veiksmīgu pasākuma noorganizēšanu!
10. KLAŠU SKOLĒNU ATSAUKSMES:
"Man ļoti patika, ka katra klase bija sagatavojusi savu priekšnesumu. Uzdevumi klasēs arī bija ļoti interesanti. Pēc šādiem pasākumiem klase saliedējas."
- Monika
"Man šajā pasākumā patika viss, it īpaši tās viktorīnas, protams, arī priekšnesumi un dejas beigās."
- Elizabete
"Patika atmosfēra! Ļoti patika izveidotās stacijas un to uzdevumi. Laba noskaņa. Ļoti jautri skatīties citu klašu priekšnesumus. Forša ideja par dāvanu apmaiņu, zvērests arī bija ļoti atjautīgs!"
- Sniedze
"Patika klašu vienotība, tas, ka katrai klasei bija iespēja izveidot priekšnesumu un iepazīstināt ar sevi. Protams, arī 11. klašu skolēnu izveidotās stacijas bija lieliskas un pārdomātas!"
- Alise
"Bija ļoti interesantas aktivitātes, un visas klase vairāk satuvinājās. Ļoti patika arī diskotēkas daļa."
- Nellija
"Patika klašu priekšnesumi. Skolotāji, kuri iesaistījās priekšnesumos. Stacijas. Apdāvināšanās."
- Krišs
"Patika skatīties citu klašu priekšnesumus, kā arī ar klasesbiedriem kopā gatavoties mūsu uznācienam. Balle arī bija ļoti forša."
- Marta
"Klašu uzvedumus bija interesanti skatīties, atrakcijas, kas bija jāveic kopā ar klasi, manuprāt, saliedēja mūs vēl vairāk, taču vislabāk man patika diskotēka."
- Emīlija
Teksts: Andris Ģērmanis
Foto: 11.e klase
Šī gada 23. oktobrī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā norisinājās Eiropas Parlamenta Vēstnieku skolas atklāšanas pasākums. Skolā pulcējās vairāk nekā 300 programmas dalībnieku un skolotāju, pārstāvot ikvienu programmas dalības skolu no visas Latvijas.
Tā kā šis mācību gads veltīts, lai gatavotos nākamā gada Eiropas Parlamenta vēlēšanām, izzinot gan vēlēšanu būtību, gan politikas veidošanu, pasākuma dalībnieki ieguva ieskatu un padziļinātāk izzināja daudzveidīgos vēlēšanu aspektus. Tāpat skolēni piedalījās dažādās ekspertu vadītās lekcijās, kas bija veltītas komunikācijas stratēģijai, digitālajām novitātēm, vēlēšanu iespējamai nozagšanai, un veidoja sarunas ar jaunajiem līderiem, uzzinot vairāk par jauniešu iesaistes iespējām. Pasākuma laikā dalībniekiem bija iespēja tikties ar Eiropas Parlamenta deputātiem – Ivaru Ijabu un Daci Melbārdi -, kuri kopējā sarunā apsprieda ar vēlēšanām saistītos jautājumus un jauniešu iesaistes nozīmi.21. un 28. septembrī 12. klašu skolēni, kuri apgūst padziļināto ģeogrāfijas kursu Ģeogrāfija II, apmeklēja Latvijas Universitātes (turpmāk - LU) Muzeja Ģeoloģijas kolekciju, savukārt 5. oktobrī - Latvijas Nacionālo dabas muzeju.
Pirmā tēma padziļinātās ģeogrāfijas kursā saistīta ar ģeoloģiju un litosfēru, tādēļ ļoti svarīgi stundās apgūtās teorētiskās zināšanas par minerāliem un iežiem, zemestrīcēm un vulkāniem, Zemes attīstību un ģeohronoloģisko tabulu, Latvijas teritorijas ģeoloģisko attīstību, kontinentu dreifu, iežu aprites ciklu, reljefa formām un ledājiem sasaistīt ar praktiskām nodarbībām, ko lieliski piedāvā iespējas muzejos.Savukārt 5. oktobrī apmeklējām Latvijas Nacionālo dabas muzeju, kur nostiprinājām zināšanas par zemestrīcēm un vulkāniem, galvenajiem notikumiem uz Zemes un dzīvības attīstībā katrā ģeohronoloģiskās tabulas ērā un periodā, izpildot interaktīvu testu, izbaudījām zemestrīci, mikroskopā vērojām dažādus minerālus, turpinājām iepazīt minerālus un iežus, uzzinājām par iežu luminiscenci, no detaļām salikām bruņuzivi, noskatījāmies video par Kvartāra perioda apledojumu Latvijas teritorijā, iepazināmies ar ģeoloģiskajiem urbumiem dažādās Latvijas vietās.
SKOLĒNU ATSAUKSMES PĒC NODARBĪBAS LU MUZEJĀ:
"Nepiespiestā gaisotnē varējām klausīties interesantu stāstījumu no vadītājas ar iespēju uzdot interesējošos jautājumus. Lielākais ieguvums no šādas klātienes nodarbības bija iespēja apskatīt un aptaustīt iežus un minerālus, par kuriem mācāmies ģeogrāfijas mācību stundās, kā arī dzirdēt stāstus, kā tie iegūti un nonākuši muzejā."
- Evelīna
"Bija patīkami pamainīt mācību vidi. Interesanti vielu apgūt citādākā veidā, darbojoties praktiski un uzklausot ģeoloģi."
- Deina
"Interesanti bija uzzināt, ka pat Rīgā ir iespējams apskatīt stalaktītus."
- Undīne
"Interesanti bija uzzināt par smilšakmens bumbiņām, un to, kā tās veidojas. Patika iespēja pieskarties bruņuzivs zvīņām."
- Marta
"Nodarbība bija pamācoša un interesanta. Patika, kā tika pastāstīts par minerāliem Latvijā un citur. Patika arī tas, ka pastāsta kur varētu tikt izmantots iezis. Dalība nodarbībā ļāva izprast dažādas nianses, ko varētu pielietot iespējams pat nākotnes profesijā."
- Lauris
"Interesantas un noderīgas nodarbības, kurās varēja uzzināt daudz ko jaunu. Patika nodarbība, kurā bija iespējams arī dažādos iežus pataustīt. Tāpat patika arī pasniedzēja, kura šīs nodarbības padarīja interesantākas un aizraujošas."
- Sāra Elizabete
"Lietderīgi un kvalitatīvi pavadīts laiks, kurā varēja uzzināt daudz jaunus faktus par iežiem, minerāliem un to veidošanās procesiem. Un lai visu vieglāk un labāk būtu uztvert, patīkama bija iespēja visu pataustīt un aplūkot tuvāk."
- Kristaps
"Jauka nodarbība. Patika, ka vadītāja varēja atbildēt uz visiem jautājumiem un bija ļoti komunikabla. Interesanti pašai izpētīt dažādus ikdienā neievērotus iežus un minerālus no Latvijas."
- Betija
Teksts un foto: Andris Ģērmanis
Šī gada 4. un 10. oktobrī "Erasmus+" projekta ietvaros četri skolotāji no Čehijas, Čoteboras tehniskās skolas, viesojās Rīgas Valsts 2. ģimnāzijā. Apciemojuma galvenais mērķis bija vērot mūsu skolotāju vadītās angļu valodas un matemātikas stundas Starptautiskā bakalaurāta Diploma programmas 10. klasē.
Šī pieredzes apmaiņa vērtējama kā ļoti veiksmīga. Čehu skolotāji ne tikai slavēja mūsu skolotāju profesionalitāti, dažādās mācību metodes un prasmi ieinteresēt skolēnus, bet arī atzinīgi novērtēja mūsu skolēnu augsto sniegumu un zināšanu līmeni mācību stundās.Lai gūtu jaunu pieredzi, zināšanas un iedvesmu skolotāja darbam 23. - 28. aprīlī Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas fizikas skolotājs Voldemārs Muižnieks kopā ar 12 Latvijas fizikas skolotājiem un kolēģiem no Lietuvas un Igaunijas piedalījās fizikas skolotāju mācību programmā «Baltic Teacher Programme 2023» Eiropas Kodolpētniecības centrā (CERN) Šveicē.
Braucienam uz CERN skolotāji tika izvēlēti, vērtējot viņu iesniegtās motivācijas vēstules atbilstoši iepriekš izstrādātajiem kritērijiem.
Skolotāju mācību programmā tika sniegta iespēja tikties ar CERN darbiniekiem, kā arī piedalīties nodarbībās, ko vada CERN strādājošajie Latvijas zinātnieki, piemēram, T. Torims, K. Palskis, N. R. Strautnieks u.c. CERN organizētajās nodarbībās un ekskursijās bija unikāla iespēja redzēt paātrinātāju iekārtas, dibināšanas vēsturi, uzzināt galvenos pētījumu virzienus ne tikai daļiņu fizikā, bet arī tās praktisko pielietojumu cilvēcei, piemēram, kā daļiņas varētu mērķtiecīgi izmantot daļiņu terapijā.
CERN ir viena no mūsdienu zinātnes un tehnoloģiju augstākajām virsotnēm, kas piedāvā unikālas izglītības programmas pedagogiem – īpaši fizikas skolotājiem sagatavotas lekcijas un prezentācijas, piemēram, par elektromagnētismu, daļiņu fiziku, kosmoloģijas elementiem, kā arī nodrošinot iespēju strādāt laboratorijās, iepazīties ar CERN eksperimentiem.
Esot CERNā skolotājiem pašiem ir unikāla iespēja gūt jaunas zināšanas un iespaidus, izpratni par modernās zinātnes darbību un tehnoloģiju iespējām, lai varētu strādāt ar skolēniem.