Visas tiesības aizsargātas.2025. gada laikā astoņi Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas skolotāji pilnveidoja savas zināšanas dažādos kursos un apmācībās, kas tika īstenotas projekta Nr. 2024-1-LV01-KA122-SCH-000220123 "Nākošais izaugsmes līmenis: digitālā klase, STEM jomas attīstība un aktīva pilsoniskā līdzdalība" (PROJEKTS APS 1808) ietvaros. Skolotājiem bija iespēja mācīties ārvalstīs pie IT ekspertiem, apgūstot jaunākos digitālos un mākslīgā intelekta rīkus, efektīvas metodes plaģiāta risināšanai, kā arī interaktīvas portatīvo ierīču un modernāko tehnoloģiju izmantošanas paņēmienus mācību procesā.
Matemātikas skolotāja Tatjana Strigoļova no 10.03.- 15.03.2025. EUROPASS Skolotāju akadēmijā Dublinā, Īrijā apguva kursu par mākslīgā intelekta izmantošanas iespējām izglītībā "Advanced AI for Education".
Skolotājas iespaidi:
"Man bija fantastiska iespēja mobilitātes laikā piedalīties kursā par progresīvu mākslīgā intelekta integrēšanu izglītībā. Nedēļa sākās ar sirsnīgu sagaidīšanu un dažām jautrām ledlaužu aktivitātēm. Katrs iepazīstinājām savu skolu, kas jau no sākuma radīja draudzīgu un sadarbības pilnu atmosfēru. Mēs uzreiz ķērāmies pie progresīvu AI lietojumprogrammu izpētes, koncentrējoties ne tikai uz to iespējām, bet arī uz svarīgo jautājumu - kā tās izmantot, lai skolēni pārāk nepaļautos uz tām.
Mēs strādājām pie līdzsvara atrašanas starp jaunajiem AI rīkiem un tradicionālajām, pārbaudītajām mācību metodēm. Īpaši aizraujoša man bija praktiskā darbnīca par vibe programmēšanu, kurā dažu minūšu laikā varējām radīt savas tiešsaistes aktivitātes. Bija arī lieliskas nodarbības par AI izmantošanu skolēnu radošuma veicināšanā un gudrākās vērtēšanas izveidē, kas sniedz personīgāku atgriezenisko saiti.
Nedēļu noslēdzām, daloties pārdomās par kursu un apgūtajām zināšanām. Visa pieredze tika lieliski papildināta ar kultūras ekskursiju, kas bija brīnišķīgs veids, kā tuvāk iepazīties ar kolēģiem un vietējo kultūru."
Angļu valodas skolotāja Ieva Apīne EUROPASS apmācību centrā Romā, Itālijā no 10.03.-15.03.2025. apguva kursu"AI and the 6 Cs for Future-Ready Teaching". Kursa laikā pedagogi apguva, kā ir iespējams integrēt mākslīgo intelektu (AI) savā mācību darbā, vienlaikus veicinot sešas ļoti svarīgas 21. gadsimta mācību kompetences.
Matemātikas skolotāja Anna Dārija Roze no 10.03 - 15.03.2025.EUROPASS Skolotāju akadēmijā Atēnās Grieķijā apguva kursu "From STEM to STEAM Education: a New Learning Approach", kura ietvaros dalībnieki izzināja, kas ir STEAM izglītība, ar ko atšķiras STEM un STEAM. Dalībnieki arī apguva, kā STEM priekšmetusintegrēt ar mākslu un radošumu, veidojot mūsdienīgu, daudzpusīgu un skolēnus iesaistošu mācību procesu.
Skolotājas iespaidi:
"Es iepazinos ar jauniem rīkiem, kurus līdz šim nezināju, un kurus varētu izmantot."
Matemātikas skolotāja Kaiva Desmitniece no 09.06.-14.06.2025. EUROPASS apmācību centrā Florencē, Itālijā apguva kursu "Chat GPT and Basic AI Tools", kura ietvaros bija iespēja iepazīties ar dažādiem mākslīgā intelekta rīkiem.
Skolotājas iespaidi:
"Kursi notika Florences centrā, mazāk nekā 100 km no Piazza Signori, vienas no Teacher Academy bāzēm. Mana iepriekšējā pieredze ar AI rīkiem bija ierobežota, tāpēc vērtīgākais bija mācīties precīzi sastādīt promptus un izmantot darba vidi padlet.com. No apgūtajiem rīkiem nākotnē plānoju izmantot gemini.google.com, claude.ai, copilot.microsoft.com un gamma.app prezentācijām, kā arī quizizz.com. Citi rīki, piemēram, ideogram.ai, medium.com, artsandculture.google.com, goosechase.com un mizon.ai, paplašināja redzesloku par AI iespējām, bet būs maz pielietojami matemātikas stundās.
Īpaši vērtīga bija pasniedzēja profesionalitāte darbā ar skolotājiem, interaktīvo uzdevumu organizēšana un darbs Florences kultūrvēsturiskajā vidē. Papildus ieguvums bija Florences un Toskānas iepazīšana. Pārstāvot Latviju vienatnē starptautiskā grupā, attīstīju komunikācijas prasmes un pārliecinājos par savām angļu valodas spējām šāda līmeņa apmācībām."
Latviešu valodas un literatūras skolotāja Laura Meiere no 23.06.-28.06.2025. EUROPASS Skolotāju akadēmijā Evorā, Portugālē apguva kursu "ICT Tools for Creative and Collaborative Class". Kursa laikā pedagogi apguva inovatīvus digitālos rīkus, kas veicina radošu un sadarbības pilnu mācību vidi. Dalībnieki iepazinās ar tiešsaistes sadarbības platformām, interaktīviem prezentāciju rīkiem, vizuālā satura veidošanas iespējām un radošās stāstīšanas metodēm.
Skolotājas iespaidi:
"Pasniedzējs iepazīstināja mūs ar dažādām tiešsaistes prezentāciju un video veidošanas platformām, kā arī spēļu veidošanas platformu Goosechase, kur vispirms spēlējām spēli, bet pēc tam radījām savu. Strādājot grupās, mēs radījām videoklipus un apspriedām skolotāju pieredzi citās Eiropas valstīs. Kursa laikā es uzlaboju angļu valodas un prezentācijas prasmes, apguvu praktiskas iemaņas darbā ar Mentimeter, Padlet, Canva un Goosechase, kā arī nostiprināju savas plānošanas prasmes."
Angļu valodas skolotāja Maija Stūrmane no 28.04. - 03.05.2025. Eiropas radošuma akadēmija Barselonā, Spānijā apguva kursu "Artificial Intelligence Tools for Language Teachers". Kursa laikā valodas skolotāji no dažādām Eiropas valstīm ieguva praktiskas prasmes izmantot mākslīgā intelekta rīkus mācību materiālu sagatavošanai, individuālu mācību ceļu veidošanai un skolēnu novērtēšanai. Dalībnieki iepazinās ar AI iespējām stundās, radot radošus, interaktīvus un personalizētus uzdevumus, vienlaikus apgūstot atbildīgas un ētiskas AI izmantošanas principus valodu mācīšanā.
Skolotājas iespaidi:
"Ļoti novērtēju iespējuuzzināt vairāk par izglītības atšķirībām un kopīgajām lietām starp mūsu valsti, Vāciju, Spāniju un Turciju, jo mēs skolotāji ļoti daudz savā starpā kursa ietvaros komunicējām.
Kursa laikā izdevās ļoti daudz uzzināt arī par Barselonu - vēsturi, klimatu, satiksmi, ēdieniem, izglītības jomu un daudziem citiem jautājumiem saistībā ar politiku, drošību, kultūru, valodas īpatnībām utt.
Kursa pieredze ne tikai paplašināja profesionālās prasmes, bet arī sniedza plašu skatījumu uz Eiropas izglītību un kultūru kopumā, veicinot starpkultūru sapratni un jaunu ideju iedvesmu mācību darbā."
Matemātikas skolotāja Diāna Ruļuka-Paša no 22.06-28.06.2025. Ustanova za obrazovanje odraslih Maksima skolotāju treniņa centrā Splitā, Horvātijā apguva studiju kursu "Explore the World of Artificial Intelligence & Chat GPT for Teachers". Pedagogi ieguva praktiskas prasmes izmantot mākslīgā intelekta rīkus valodu un citu mācību priekšmetu stundās. Dalībnieki apguva AI rīku izmantošanu mācību materiālu veidošanai, interaktīvu un personalizētu uzdevumu sagatavošanai, kā arī skolēnu novērtēšanai un atgriezeniskās saites nodrošināšanai. Īpaša uzmanība tika pievērsta ChatGPT izmantošanai pedagoģiskajā darbā
Skolotājas iespaidi:
"Kursos piedalījās dažādu mācību priekšmetu skolotāji no vairākām Eiropas valstīm. Mēs izmēģinājām dažādus mākslīgā intelekta rīkus, veidojot darba lapas ar uzdevumiem, kā arī spēlējām dažādas interaktīvas spēles, izmantojot dažādas aplikācijas mobilajā telefonā. Šīs aplikācijas noteikti izmantošu kādā stundā, lai skolēniem piedāvātu ko interesantu un saistošu, jo viņiem jau patīk izmantot savas viedierīces.
Mums bija arī kopīgas ekskursijas un neformālas sarunas ar citu valstu skolotājiem par izglītības sistēmu un kultūru. Guvu vērtīgu pieredzi, ar kuru noteikti dalīšos ar saviem kolēģiem."
Fizikas skolotājs Voldemārs Muižnieks no 03.06.-08.06.2025. EUROPASS apmācību centrā Florencē, Itālijā apguva kursu "Artificial Intelligence for Education: Exploring the Frontiers of ICT". Pedagogi kursā ieguva praktiskas prasmes izmantot mākslīgā intelekta rīkus izglītības procesā. Dalībnieki apguva AI integrāciju mācību materiālu veidošanā, uzdevumu sagatavošanā un skolēnu novērtēšanā, vienlaikus apzinoties ētiskos, drošības un kritiskās izvērtēšanas aspektus.
Skolotāja iespaidi:
"Es apguvu vairākus mākslīgā intelekta rīkus, kas var būt noderīgi mācību procesa organizēšanā un vadībā, piemēram, mācību plānu izveidē, atsauksmju ciklu plānošanā, testu sagatavošanā, prezentāciju un video radīšanā. Sadarbībā ar skolotājiem no citām valstīm mēs apmainījāmies idejām un pieredzi par to, kā mērķtiecīgāk izmantot mākslīgā intelekta rīkus mācību procesā."
Teksta autors: Kristīne Karašniece
Aktivitāte realizēta ERASMUS+ Projekta Nr. 2024-1-LV01-KA122-SCH-000220123 "Nākošais izaugsmes līmenis: digitālā klase, STEM jomas attīstība un aktīva pilsoniskā līdzdalībai" (PROJEKTS APS 1808) ietvaros.
Finansē Eiropas Savienība. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Valsts izglītības attīstības aģentūras uzskatus un viedokļus. Ne Eiropas Savienību, ne piešķīrēju iestādi nevar saukt pie atbildības par tiem.